Met de trein naar Praag?

22-05-2008 11:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er weleens vanuit nederland gereisd per trein naar Praag? Wie o wie kan mij daar iets meer over vertellen?
Ik heb dat wel een keer gedaan, is al wel wat jaren geleden.

Maar wat wil je precies weten?
Ik heb het 20 jaar geleden gedaan met de nachttrein. Beviel prima. Alleen moet ik toen mijn paspoort aan de concucteur afgeven, maar dat bleek tegen nachtelijke diefstal en de volgende morgen kreeg ik het gewoon weer terug.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ikke, 4 jaar geleden, overdags, was goed te doen. Vanuit Utrecht naar Berlijn en dan overstappen naar Praag. Slechts 1 overstap dus. Ideaal. Zorg wel dat je een geldig paspoort bij je hebt (geen identiteitskaart dus) anders krijg je problemen bij de grens, want ze controleren vrij streng!
Ik een jaar of tien geleden met school met de nachttrein. Ik vond het vreselijk vermoeiend want alle klasgenoten (stelletje 18, 19 en 20-jarigen) liepen de hele nacht te feesten in de trein. Het was verder wel goed te doen. Ik weet niet of het mogelijk is om een slaapcabine te reserveren? Destijds hadden wij een gewone stoel in een zespersoons coupé en de nacht daarin doorbrengen is echt geen pretje.
Ja, enkele jaren geleden gedaan. Beviel prima. Kan me niet precies herinneren, maar volgens mij vertrokken we in de middag, eenmaal overstappen in Duitsland, en vervolgens (nachttrein) arriveerden we 's ochtends in Praag,

Zeer strenge controle bij de grens trouwens (met honden), en daardoor heel vroeg in de ochtend/nacht wakker gemaakt, maar reis verliep prima.
Peas on earth!
Vorig jaar gedaan, alleen niet met Praag als eindbestemming maar als onderdeel van de reis. Ik ben toen met een interrailpas op stap gegaan, dus misschien niet helemaal te vergelijken met wat jij wil gaan doen?

Aan één stuk door lijkt het me erg lang treinen, maar met goede planning valt dat wrs ook wel mee.
Heb het jaren geleden, toen ik tien was, gedaan. Inderdaad strenge controle (wordt het tenminste eens gecontroleerd) en weinig overstappen. Wij kozen toen voor een tussenstop en overnachting in een jeugdherberg in Bremen op de heenweg, op de terugweg in de slaaptrein, vond ik als kind helemaal geweldig, lekker vanuit je bed uit het raam turen. Vooral Zuid - Duitsland en Tsjechië is prachtig qua natuur, veel te zien vanuit de trein. Ik heb een beer en een edelhert gezien onderweg.
.
Ik wil ook met mijn vriend naar Praag, had deze website ooit gekregen van oud collega.

http://www.treinreiswinke ... echie_polen_rusland/praag
Denk niet dat het meer nodig is, topic is van mei 2008!
Ik ben dit jaar vanaf Praag via Dresden weer naar NL gegaan. Ik vond het goed te doen, maar ik houd dan ook van treinreizen. Had niet voor niets een interrail:) Onze paspoorten zijn trouwens helemaal niet gecontroleerd, had ik ook niet verwacht aangezien het EU is.
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven