Met kind in hotel?

27-06-2011 22:30 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn benieuwd naar jullie vakantie-ervaringen!

Is het leuk om met een kind (6 jaar) 10 dagen in een hotel te zitten (bv in spanje/portugal)?

Wij zijn geen mensen die hun kind bij het entertainment droppen en dan zelf op pad gaan (zonder oordeel maar ik denk niet dat mijn kind dat leuk zou vinden), maar zouden het wel leuk vinden als onze zoon met andere kinderen kan spelen. We zijn nooit zo op vakantie geweest en kunnen ons niet zo goed voorstellen hoe en wat. Dus we horen het graag!! Alvast bedankt!
Wij gingen als ik klein was altijd op strandvakantie in hotel,

en kan me niet herinneren dat dat ooit problemen heeft gegeven.

Ik ging wel elke dag naar de kinderanimatie (wel niet hele dag), terwijl papa/mama aan het strand lagen.

Ouders moesten me er de eerste twee dagen altijd naartoe sleuren, maar de laatste dagen wou ik er wel niet meer uit weg

Ik kan me herinneren dat ik ook altijd meteen vriendjes heb gemaakt met de andere kindjes in het hotel, zelfs als we niet dezelfde taal spraken.

Ik bleef ook altijd redelijk lang op op vakantie, tot na de animatie shows, daarna werd ik in bed gelegd. Mijn ouders gingen dan op het terras nog wat drinken, en zelfs in de lobby als die niet te ver weg was. Maar ik was dan ook een kind waar geen omkijken naar was.
Ik zou eerder voor een camping of huisje kiezen. Ik denk dat dat beter is ingericht op kinderen en je ook makkelijk contact maakt met andere kinderen. Hotel met kinderen zou ik slechts voor een enkele overnachting doen.
Ligt er nogal aan wat voor een hotel. Bij een all inclusive resort aan de Costa del Sol zal ie vast snel vriendjes maken, in de parador in het Alhambra in Grenada zal ie zich waarschijnlijk stierlijk vervelen.

Ik denk dus dat je vooral naar hotels moet kijken waarbij jullie zoon gelegenheid heeft om vriendjes te maken. Ik vond vroeger toen ik klein was hotels op zichzelf wel leuk.
in een hotel kom je gewoon minder kinderen tegen dan op de camping. Vroeger ging ik vaak met mijn ouders naar een hotel en ik kan mij niet herinneren dat ik dan met andere kinderen speelde. Wij gingen dan wel vaak naar kleine hotelletjes.

Wij bleven ook nooit rondhangen bij het hotel maar gingen de hele dag op pad dus ik veveelde mij niet.

Als ik jullie was zou ik een groot kindvriendelijk hotel op zoeken waar kinderanimatie is. Als er kinderanimatie is komen er vanzelf ook meer ouders met kinderen. Je kind hoeft er dan natuurlijk niet veel gebruik van te maken maar ontmoet zo wel andere kinderen.
Vanaf mijn 3e gingen we op vakantie en altijd in hotels. De eerste jaren kreeg ik 'n kamer met tussendeur met die van m'n ouders en na 'n paar jaar gewoon 'n eigen kamer naast of tegenover die van m'n ouders. Heb hotels altijd heerlijk gevonden. In die tijd was er nog geen sprake van overdreven entertainment. Er was 'n zwembad en/of strand en verder gingen we er overdag vooral vaak op uit. Deed leuke dingen met m'n ouders, speelde met kinderen in 't hotel of lag lekker ergens 'n boekje te lezen.
Mijn man en ik houden niet van kamperen en logeren met onze kinderen ook altijd in hotels op vakantie. Inmiddels zijn ze 10 en 12 jaar oud en het bevalt ze uitstekend. Wel hebben zij natuurlijk elkaar om mee te spelen. Misschien zou ik als ik maar 1 kind bij me had weleens gaan kijken of de door het hotel georganiseerde kinderactiviteiten zo af en toe soelaas bieden. Is ook een leuke manier voor je kind om in contact te komen met anderen kinderen.
Ik zou je kind juist wel aanmoedigen om mee te doen met de animatie, dat is de snelste manier om vriendjes te maken. Dat hoeft niet direct hele dagen, een uurtje hier of daar is wel leuk. Dan kennen de kindjes haar al als jullie na een dagje uit nog wat gaan zwemmen oid.
Een hotel is natuurlijk geen goed idee als je zoontje gegarandeerd elke nacht zijn keel opzet.

Wat ik ook leuk vond was dat mijn ouders ook zelf met nagenoeg alle animatie-dingen meededen. Zo leerden we heel snel nieuwe mensen kennen, meestal ook met kinderen. Onze foto-albums staan vol met ik en ouders verkleed voor een of andere avondshow.
Ik zou het niet doen, heb ervaring met zowel hotel als camping en in een hotel maakt een kind echt veel minder snel contact. Camping is veel laagdrempeliger en vaak meer ruimte enzo.
Wauw wat veel reacties zo snel! Bedankt! Is goed om alles even op een rijtje te zetten!
Waarom moeten kinderen anno nu altijd geentertaind worden? Wij speelden gewoon op 't hotelterrein, in de tuin, in de liften, het zwembad, sneakten de sauna wel 'ns stiekem binnen of speelden pingpong. Kon me er altijd best vermaken en op die leeftijd maakte 't blijkbaar niet eens uit dat je niet dezelfde taal sprak om met elkaar te kunnen spelen.
@elninjoo

Ben het met je eens. Maar als je jouw kind als enige niet mee laat doen, dan zijn er echt geen andere kindjes om je mee te vermaken. Je moet als ouder dus haast wel.
Wij gaan zondag op vakantie en we slapen deze keer alleen maar in hotels. Vrijwel alle hotels hebben een zwembad, ik ga me er echt geen zorgen over maken of mijn kids zich vervelen of niet..
Ik heb niets met kamperen op welke manier dan ook, dus mijn kinderen van 6 en 3 zijn nog nooit op een camping geweest. Wel in hotels en huisjes. In een hotel hebben ze vaak sneller aanspraak van andere kinderen dan in een huisje (nu boeken wij meestal een los huisje, dus geen centerparcsachtige dingen). Animatie doen wij meestal niet aan, we gaan er zelf heel veel op uit met de kinderen en anders vermaken ze zichzelf vaak prima. Ik zou het gewoon eens uitproberen, volgens mij geldt dat je overal een leuke vakantie van kan maken, als je het zelf ook maar leuk vind.
quote:elninjoo schreef op 27 juni 2011 @ 22:44:

Waarom moeten kinderen anno nu altijd geentertaind worden? Wij speelden gewoon op 't hotelterrein, in de tuin, in de liften, het zwembad, sneakten de sauna wel 'ns stiekem binnen of speelden pingpong. Kon me er altijd best vermaken en op die leeftijd maakte 't blijkbaar niet eens uit dat je niet dezelfde taal sprak om met elkaar te kunnen spelen.Ze moeten niet, maar als er animatie is in de hotels worden vele kinderen daar toch naartoe getrokken. Ze zien daar allemaal kindjes leuke dingen doen. Toch gewoon leuk. Ik was alleen altijd nogal verlegen dus de eerste keer moesten mijn ouders mij toch altijd weer overhalen. En die animatie is heus niet de hele dag, gewoon twee uurtjes ofzo. De rest van de dag speelde ik dan gewoon met de kindjes die ik had ontmoet, idd ook zowat overal.
Misschien is een appartement een idee, geeft jullie allemaal net wat meer ruimte dan een hotel?
quote:nummerzoveel schreef op 27 juni 2011 @ 22:47:

@elninjoo

Ben het met je eens. Maar als je jouw kind als enige niet mee laat doen, dan zijn er echt geen andere kindjes om je mee te vermaken. Je moet als ouder dus haast wel.Als je ergens gaat zitten waar animatie is, dan moet je er idd ook gebruik van maken. Maar als je in 'n kleinschaliger hotel gaat zitten zonder al die toestanden, kan je kind zichzelf vast ook wel vermaken. Er zijn toch altijd dingen die je thuis niet hebt (zwembad, tafeltennis bijv.) en toch altijd wel gelijkgestemde ouders met kinderen die ook niet naar zo'n massale toeristenfuik willen. Bovendien waren onze gezinsvakanties vroeger ook wel om echt als gezin dingen te ondernemen. Overdag waren we dus vaak weg (bergwandeling, bootje varen op meer, terrasje, kasteel bekijken e.d.) en dan eind van de middag trof ik wat medehotelkinderen bij 't zwembad.

Waarom moeten kinderen anno nu altijd geentertaind worden? Wij speelden gewoon op 't hotelterrein, in de tuin, in de liften, het zwembad, sneakten de sauna wel 'ns stiekem binnen of speelden pingpong. Kon me er altijd best vermaken en op die leeftijd maakte 't blijkbaar niet eens uit dat je niet dezelfde taal sprak om met elkaar te kunnen spelen.Maar ik begrijp wel dat heel veel kinderen het entertainment gewoon helemaal geweldig vinden. Ik denk alleen niet die van mij... Maar er is verder geen broertje of zusje en hij is niet iemand die zelf op onderzoek uitgaat. Vandaar dat ik bang ben dat een hotel misschien niets iets voor ons is.
Je kent je kind zelf het beste. Is het een dat de dingen die animatieteams veel aanbieden (verkleden, knutselen, kinderdisco, kinderbingo) leuk vind of juist niet. Wij kiezen altijd bewust voor geen animatie, onze kinderen vinden er niets aan en dan betaal je een hoop extra voor iets waar je geen gebruik van maakt.
Mij lijkt trouwens dat je in 'n hotel veel sneller contact krijgt dan in 'n huisje. Mensen in 'n huisje koken vaak zelf. Bij 'n hotel tref je iedereen al bij 't ontbijtbuffet en 's avonds eet je ook vaak daar in 't restaurant.
Wij kamperen en we gaan naar hotels en eigenlijk hebben we nooit geen probleem met aansluiting. Gewoon een beetje sturen..
Een aantal keren een nacht of 2 in Azie in hotels met kinderanimatie gezeten als we daar rond reisden . Dochter vond het geweldig!!!

Zelf moet ik als volwassene er niet aan denken een week in zo'n ding te gaan zitten. Doachter lijkt het heerlijk...
quote:Neele01 schreef op 27 juni 2011 @ 23:45:

Een aantal keren een nacht of 2 in Azie in hotels met kinderanimatie gezeten als we daar rond reisden . Dochter vond het geweldig!!!

Zelf moet ik als volwassene er niet aan denken een week in zo'n ding te gaan zitten. Doachter lijkt het heerlijk...Tja, wij zijn er ook nog niet helemaal uit of wíj het wel leuk vinden...

Waarom moeten kinderen anno nu altijd geentertaind worden? Wij speelden gewoon op 't hotelterrein, in de tuin, in de liften, het zwembad, sneakten de sauna wel 'ns stiekem binnen of speelden pingpong. Kon me er altijd best vermaken en op die leeftijd maakte 't blijkbaar niet eens uit dat je niet dezelfde taal sprak om met elkaar te kunnen spelen.Haha, ik moet lachen om deze reactie van jou EN. Want ik kan me ook helemaal een reactie van jou voorstellen waarin je baalt van al die kinderen die maar rondrennen over het hotelterrein en in de tuin, die klieren met de lift en stiekem de sauna binnensluipen, terwijl jij daar voor je rust komt en die pingpongballetjes in jouw cocktails laten stuiteren. Maar goed, dat terzijde..... Verder geen bijdrage voor TO, want wij komen vrijwel nooit in hotels (en zeker niet met kinderen). Wat mij zo lastig lijkt is dat je 's avonds zo gebonden bent aan je hotelkamer of hooguit je balkon. En dan nog fluisteren ook en geen tv kijken, want anders wordt je kind wakker. Ik zou dan zelf kiezen voor een appartementcomplex, dan heb je wat meer ruimte en aparte slaapkamers. En ook daar kun je wel halfpension bijboeken en vaak is er wel animatie en zwembaden enzo.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven