Mooiste en meest tegenvallende vakantiebestemming

08-10-2020 15:05 308 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu er door Covid helaas bijna niet gereist kan worden leek het me leuk eens te kijken wat je de mooiste en wat de meest tegenvallende vakantiebestemming vond. Ik ben vnl een liefhebber van natuur en wandelen en vind steden niet zo boeiend maar snap dat anderen daar anders over denken, alleen staan ze dus niet in mijn lijstjes😉

Ik trap af

Mooiste bestemmingen:
Zion national park in Utah, USA en Lake o’hara in Yoho national park, Canada. Beiden overweldigend mooi, weinig tot geen bebouwing dat de omgeving “lelijk” maakt en in fijne vakantielanden met ruime wegen, makkelijk goede accomodaties en eten enzo te vinden

Tegenvaller:
Tenerife, ook buiten het seizoen te druk, behalve de el Teide weinig nooit te zien en veel rommel langs de wegen/op straat. Texel, veel te veel volgebouwd en qua natuur vind ik bv de kuststrook bij de Amsterdamse waterleidingduinen veel mooier.
Oh en Denemarken. Daar vond ik ook echt geen reet aan. Had ik veel hogere verwachtingen van.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
08-10-2020 15:54
oja Istanbul.. vonden wij ook zo leuk
Ik heb een huilend hart (sarcasme). Ik zou namelijk in mei naar Istanbul gegaan zijn. Had er zoveel zin in, maar toen: corona!
Ik hoop heel erg dat we ergens (misschien eind) 2021 kunnen gaan. Zolang er overal regels zijn, ga ik nergens naartoe. Ik wil de sfeer wel optimaal beleven. Het lijkt me een fantastische stad!

Grappig dat Madrid hier genoemd wordt als tegenvaller, ik vond het namelijk echt geweldig. De sfeer, avondleven, het weer, alles.
Ook leuk:
- Sevilla (!!!)
- Valencia
- Amalfikust
- De hooglanden van Schotland
- De vriendelijkheid/gastvrijheid en de natuur in Ierland
- Ohrid in Macedonie

Tegenvaller:
- Ik ga hier mensen mee tegen het zere been schoppen, maar Londen. Was er in de kerstperiode en ik vond het zo walgelijk druk. Wellicht buiten deze periode nogmaals gaan.
- Napels (stinkstad)
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
09-10-2020 11:40
Oh en Denemarken. Daar vond ik ook echt geen reet aan. Had ik veel hogere verwachtingen van.
Ik ben er alleen doorheen gereden. Dat vond ik genoeg :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Mooiste:
Canada: Vancouver Island, British Columbia
USA: Montana, Wyoming (Yellowstone) Smoky Mountains, Lake Tahoe, Monument Valley, Yosemite, Bryce Canyon, sowieso alles buiten de grote steden met gezellige farms
Australie: omgeving Cairns, Tasmania
New Zealand, beide eilanden hebben prachtige plekken
Zuid Afrika heeft veel mooie landschappen

Tegenvaller:
Tunesie, Brazilie, Verona/Venetie, Parijs, Londen, LA
Sowieso geen fan van grote steden

Grappig dat je Tenerife noemt als tegenvaller. Ik was er vorig jaar in november en vond het er erg relaxt. Mooie natuurgebieden rondom te Teide. Enige vreselijke plek was waar al die massatoeristische strandhotels staan, maar wij zaten elders in 'n B&B.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste: moeilijk, er zijn zoveel prachtige plekken op aarde.
Oeganda vond ik prachtig. Het is super veelzijdig. Regenwouden, watervallen, kratermeren, Safari, gorilla trackings en super vriendelijke mensen. Maar ook, Zuid Afrika (Cederbergen :heart: ), Maleis Borneo en Canada. Ik hou van mooie natuur en veel afwisseling in het landschap.

Gaafste stad: Rio de Janero!! En Kaapstad.

Minste ervaring:
Praag: mensen waren onvriendelijk toen wij er waren
IJsland: ik denk dat ik te hoge verwachtingen had en omstandigheden niet meewerkten. Ik wilde er al jaren heen. Toen we er waren was het slecht weer, alles was grijs en zag er daardoor hetzelfde uit. Ik was zwanger. Ik rook overal vis en heb me constant misselijk gevoeld. Kon IJsland waarschijnlijk ook niks aan doen 😝
Alle reacties Link kopieren
Mooiste met kop en schouders; Japan en Noorwegen
Vreselijk saai; Denemarken

Gewoonweg gruwelijk; Tunesie.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste: Oregon/Washington State in de VS in het oosten en andere reis in het westen de great smokey mountains
Qua steden: Sevilla, Bologna en Porto

Meest tegengevallen: ik heb niet zoveel met de Waddeneilanden, keer muggenplaag gehad op Schier ben compleet lek gestoken. Denemarken idd heel saai en spuugde. Steden: Londen is idd leuk maar spuugdruk en Birmingham vond ik ook niet zo geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Kan altijd wel de charme van een land waarderen en zien maar er is 1 bestemming waar ik niet nog een keer heen hoef en dat is Egypte.
Opvallend dat Tunesië en Egypte een paar keer als tegenvallers zijn genoemd. Ben er niet geweest, maar Tunesië stond wel op mijn lijstje.
Maloochem schreef:
09-10-2020 16:57
Opvallend dat Tunesië en Egypte een paar keer als tegenvallers zijn genoemd. Ben er niet geweest, maar Tunesië stond wel op mijn lijstje.
Tunesië is een apart land, dat vond ik althans. Toen ik er was, was het het meest vrijgevochten land van Noord-Afrika, dat was fijn. Je zag overal vrouwen die gewoon werkten, dat was in Egypte veel minder en het had een heel Europese sfeer. Maar de mensen in winkelstraten waren echt opdringerig (ook vergeleken met Egypte of Marokko) en het was alleen omdat ik een vrij imponerende man meehad dat het nog een beetje te doen was.
Carthago was gaaf om te zien, Tunis ook. Maar het is een heel klein land en je hebt het snel gezien.
De keuken is trouwens wél goed, erg scherp, maar heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Leukste bestemmingen: India (zonder twijfel nummer 1), Dublin, Londen (maar eigenlijk ook altijd en op elk moment Italië -daar gaan we elk jaar wel een keertje naartoe- en Singapore en de stukken van China die we gezien hebben en en en ....)
Wel vooral steden. Ik heb helemaal niks met natuur

Viel tegen: Japan (behalve het eten dan en hoe makkelijk het was om door te reizen), Noorwegen, Kroatië (Dalmatië, niet in Istrië geweest). O, en dichterbij haat ik echt de Ardennen en Luxemburg, daar vind ik helemaal niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste bestemming: Geirangerfjord in Noorwegen, Pico Ruivo op Madeira, Tirol.

Tegenvallers: Rome, prachtige gebouwen maar ik werd gek van die opdringerige Italianen, idem dito in Turkije. Denemarken, wat een ontzettend saai land.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
1x is genoeg
adelaar81 wijzigde dit bericht op 09-10-2020 18:42
Reden: 1x is genoeg
98.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
09-10-2020 17:30
Leukste bestemmingen: India (zonder twijfel nummer 1), Dublin, Londen (maar eigenlijk ook altijd en op elk moment Italië -daar gaan we elk jaar wel een keertje naartoe- en Singapore en de stukken van China die we gezien hebben en en en ....)
Wel vooral steden. Ik heb helemaal niks met natuur

Viel tegen: Japan (behalve het eten dan en hoe makkelijk het was om door te reizen), Noorwegen, Kroatië (Dalmatië, niet in Istrië geweest). O, en dichterbij haat ik echt de Ardennen en Luxemburg, daar vind ik helemaal niks aan.
Dit rijtje zijn niet mijn favorieten maar zou bij mij vrijwel omgekeerd zijn qua voorkeur (met uitzondering van Italië (wel favoriet maar Max een weekje) en Ardennen/Luxemburg). Ik vond Japan, Kroatië (plitvice meren!) en Noorwegen echt super, India en China druk en vies.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
09-10-2020 18:41
Dit rijtje zijn niet mijn favorieten maar zou bij mij vrijwel omgekeerd zijn qua voorkeur (met uitzondering van Italië (wel favoriet maar Max een weekje) en Ardennen/Luxemburg). Ik vond Japan, Kroatië (plitvice meren!) en Noorwegen echt super, India en China druk en vies.
Ja, ik snap dat mijn lijst niet heel standaard is. Ik verveel mij heel snel in rustige omgevingen en ik hou van chaos en drukte. Kroatië vond ik gewoon echt niks aan. Veel te 'standaardtoeristisch' en ook niet echt mooi of bijzonder, Noorwegen was mij veel te rustig en Japan was veel te veel binnen de lijntjes kleuren. Daar zat het 'm vooral in de mentaliteit die ik heel slecht trok.

Gelukkig is de rest van het gezin hier hetzelfde :)
the4ofus wijzigde dit bericht op 09-10-2020 18:56
19.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen 2 keer
Ik vind bijna alles mooi. Echt lelijk kan ik ook mooi vinden. Ik zou alleen niet meer zo snel naar Tsjechië gaan. Prima land verder, maar ik vind het landschappelijk niet zo spannend en er waren ook weinig activiteiten in de verschillende regio's die ik bezocht. Maar ik kan ook gewoon niet goed genoeg gezocht hebben.
Schitterend vind ik de Alpen. Dat blijft altijd mijn favoriete bestemming, met een voorkeur voor Salzburg en de regio rondom Garmisch-Partenkirchen. Ook het Zwarte Woud vind ik fijn.
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch: Zuid Afrika, Noorwegen, de alpen.

Tegenvaller: Garda meer: saaie eentonige omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is beperkt, want ik reis eigenlijk alleen in Europa en met de auto en vroeger de motor.
De enige uitzondering was een vliegreis naar Tunesië en daar hebben we meteen de tegenvaller met stip op 1.
Vreselijk opdringerige mensen, verder ook niet een enorm boeiend land. Wel mooie Romeinse opgravingen. Maar was blij toen ik weer weg kon.
Van de Ardennen wordt ik altijd een beetje triestig. Regen, naaldbomen en grauwe dorpjes met de rolluiken dicht.

Mooiste: Schotland. Meteen gevolgd door het Lake District en grote overige delen van Groot-Brittannië.
Qua stad was voor mij San Sebastián in Baskenland een zeer positieve kennismaking. Helaas maar een middag geweest op de terugreis van een autovakantie door Noord Spanje.
Madrid vond ik ook leuk.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Mooi:
- Grand en Bryce Canyon, love it.
- Las Vegas (geweldig, dat over the top gevoel) en gaaf om in New York geweest te zijn
- Niagara Watervallen
- Akumal Mexico, supermooie plek en snorkelen met superschildpadden
- de relaxte sfeer in Florida, en verblijven in geweldige villa’s en veel vertier en shoppen binnen handbereik

Tegenvallen:
- Praag, wat saai daar. Wel goedkoop !
- Denemarken, idem. Hoef ik niet terug.
- Miami, zeker leuk om es geweest te zijn maar vond ik niets bijzonders.
- Langkawi Maleisië: beeld van supertropische bestemming maar vond het niets bijzonders, hadden ook slecht weer, dat helpt ook niet
- Fuertuventura, veel wind ! En maandlandschap vond ik weinig aan. Ook wel mooie stranden, maar het eiland kon me niet zodanig bekoren dat ik nog es terug wil. Dan kies ik liever weer een ander Canarisch eiland. Leuke vakantie gehad hoor, maar geen wow-factor.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste: Rondreis Zuid-Afrika met als hoogtepunt het iSimangaliso Wetland Park in de hele vroege ochtend.

Tegenvaller: Fuerteventura. Geen bal te beleven.
Betty_Slocombe schreef:
09-10-2020 17:25
Tunesië is een apart land, dat vond ik althans. Toen ik er was, was het het meest vrijgevochten land van Noord-Afrika, dat was fijn. Je zag overal vrouwen die gewoon werkten, dat was in Egypte veel minder en het had een heel Europese sfeer. Maar de mensen in winkelstraten waren echt opdringerig (ook vergeleken met Egypte of Marokko) en het was alleen omdat ik een vrij imponerende man meehad dat het nog een beetje te doen was.
Carthago was gaaf om te zien, Tunis ook. Maar het is een heel klein land en je hebt het snel gezien.
De keuken is trouwens wél goed, erg scherp, maar heel lekker.
Ik vond Tunesie qua onbeschofte mannen echt met afstand bovenaan staan, Egypte, Marokko en Jordanie zijn daarbij vergeleken beschaafd.
Schotland en met name Skye vond ik heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Milaan is toch wel de grootste domper ooit. Ik heb me zelden zo verveeld als daar.

Berlijn vind ik een heerlijke stad en ik vond Koh Phangan in Thailand fantastisch qua sfeer.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-10-2020 23:32
Ik vond Tunesie qua onbeschofte mannen echt met afstand bovenaan staan, Egypte, Marokko en Jordanie zijn daarbij vergeleken beschaafd.
Ben nog nooit in Tuniesië geweest (en dat gaat ook nooit gebeuren) maar ik kan me haast niet voorstellen dat de mannen daar opdringeriger en onbeschofter zijn dan in Egypte (waar ik ook nóóit meer heenga)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven