Mooiste en meest tegenvallende vakantiebestemming

08-10-2020 15:05 308 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu er door Covid helaas bijna niet gereist kan worden leek het me leuk eens te kijken wat je de mooiste en wat de meest tegenvallende vakantiebestemming vond. Ik ben vnl een liefhebber van natuur en wandelen en vind steden niet zo boeiend maar snap dat anderen daar anders over denken, alleen staan ze dus niet in mijn lijstjes😉

Ik trap af

Mooiste bestemmingen:
Zion national park in Utah, USA en Lake o’hara in Yoho national park, Canada. Beiden overweldigend mooi, weinig tot geen bebouwing dat de omgeving “lelijk” maakt en in fijne vakantielanden met ruime wegen, makkelijk goede accomodaties en eten enzo te vinden

Tegenvaller:
Tenerife, ook buiten het seizoen te druk, behalve de el Teide weinig nooit te zien en veel rommel langs de wegen/op straat. Texel, veel te veel volgebouwd en qua natuur vind ik bv de kuststrook bij de Amsterdamse waterleidingduinen veel mooier.
Alle reacties Link kopieren
karenina7 schreef:
08-10-2020 15:50
Mooiste:
Istanbul: prachtige stad, lieve mensen, veel cultuur, heerlijk eten, goed shoppen en heeft ook mooie rustige plekken om even bij te komen (en de r
Luxor (Egypte): omdat ik continu werd "lastig gevallen" door verkopers/gidsen etc. Ik kon amper alleen op pad.
oja Istanbul.. vonden wij ook zo leuk
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
08-10-2020 15:48
Mooiste: Thailand. Wilde olifanten in de jungle is echt niet te evenaren. Ook niet door de Canadese rockies hoewel die ook mooi zijn.
Khao Yai... staat bij mij ook in mijn top 10
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
08-10-2020 15:55
Khao Yai... staat bij mij ook in mijn top 10
Ja precies! Echt super mooi daar. Ik zou zo terug gaan :heart:
Vaak ligt het niet zo zeer aan het land, maar het weer, het gezelschap, en hoe je de vakantie invult of je het als geweldig ervaart of niet.

Zoveel mogelijk zonder die randvoorwaarden... denk ik dat ik Vietnam en Costa Rica de mooiste bestemmingen vond. Vietnam was zo gastvrij en prachtig, en Costa Rica is inderdaad zo rijk aan natuur, activiteiten, dingen te doen en zien.

Minste bestemmingen: Tenerife (saai landschap, saai eten, veel te toeristisch) en Dubai. Eerlijk gezegd had ik van beiden ook niet al te hoge verwachtingen. Maar als het gaat om tegenvallers, lag het eigenlijk altijd aan de omstandigheden, en niet aan de bestemming zelf (slecht weer, beroofd, de hele vakantie in het ziekenhuis doorgebracht...).
Ik vond Isla Margarita en Bali ook wat tegenvallen, beide zijn al genoemd.

Japan daarentegen: fantastisch. Daar ga ik nog een keer naar toe.
Mooiste: Florida
Tegenvaller: Turkije
lilalinda schreef:
08-10-2020 15:49
en hel op aarde... de Ardennen
Moest je bootcampen?
Mooiste: backpacken in Zuid-Spanje
Tegenvaller: camping de roos in Beerze. (Vooral niet leuk omdat we met de tent waren en het ruim 1,5 week heeft geregend. We zijn daarom ook eerder weg gegaan.)
Mooiste Australië En Japan
Minste Denemarken
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
08-10-2020 16:21
Moest je bootcampen?
Teambuilding in de regen in de Ardennen in n afgeleefd hotel was ook n hoogtepuntje van de afgelopen jaren. Sommige vennoten zijn s avonds naar een ander hotel gereden😂
Alle reacties Link kopieren
Plus: New York, Parijs, Rome, en Australie

Min: Friesland, Gran Canaria
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Australië vond ik ook mooi, maar daar ben ik grotendeels weggebleven van de oostkust (met uitzondering van Sydney, de Whitsundays en omgeving Cairns).
Ik ben fan van de westkust :heart:

Het klopt dat het ook afhankelijk is van allerlei andere factoren. Ik heb bijvoorbeeld ook hele leuke herinneringen aan Tenerife. Niet omdat ik het eiland nu zo mooi vond, maar om hele andere redenen :D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Er is echt heel veel wat ik vreselijk mooi vind. Namibië en Nieuw Zeeland staan wel hoog. Maar ook centraal Azië, Myanmar, Oeganda, Brazilië en, dichterbij Georgië en Armenië hebben diepe indruk gemaakt. Oostenrijk vond ik ook verrassend mooi trouwens.

Tegenvallers: Bali, Penang (op Maleisië) en Australië. Sommige mensen dwepen ook met Curaçao maar zo boeiend vind ik dat ook niet. En Bolivia vond ik helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
De mooiste : oei, dan kan ik bijna niet kiezen... de rockies rond Banff en Jasper zeker in de top 10. Vancouver Island ook.

Tegenvaller na iets van 15 jaar: downtown Vancouver, wat is dat achteruitgegaan. Geen fijne plek meer om te zijn helaas.

Niet leuk: Barcelona. Te vol, geen strookje groen te bekennen.

Tenerife en Curaçao, die hier bij sommigen als afraders staan, vond ik dan weer erg leuk.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Mooiste: wandel tocht in de Grand Canyon, die stilte! God's Window zuid afrika, alpen gebied in Oostenrijk

lelijkste Hurgada Egypte ( de mensen en hun mentaliteit) , Fuertaventure ( saai saai saai en heul veel wind), Denemarken ( jezus wat saai). Euro Disney wat een vreselijke aftandse zooi.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Mooi: iets dichter bij huis, Sicilië. Volgens mij hier genoemd als tegenvaller, vond het prachtig!

Tegenvaller: Parijs. Had er een een lover, heb er daarom ook een tijdje gewoond. Hard geprobeerd de charme van de stad in te zien, helaas nooit gelukt. Viezigheid (je kan er elke avond op rattenjacht), stank, onvriendelijke mensen, asociale weggebruikers, krakkemikkige appartementen, te duur, te vol, nergens fatsoenlijke buitenruimte of ook maar een stukkie gras. Ik kan nog wel ff doorgaan. ;) Iemand die Parijs wel fantastisch vindt? Vertel mij ajb waarom. Ik wil die stad altijd nog zo graag leuk vinden.
Mooiste:

IJsland
Lapland
Kroatie (het zuiden)

Tegenvaller:
Zweden
alphe-ten schreef:
08-10-2020 16:36
Leuk topic!

Mooi: iets dichter bij huis, Sicilië. Volgens mij hier genoemd als tegenvaller, vond het prachtig!

Tegenvaller: Parijs. Had er een een lover, heb er daarom ook een tijdje gewoond. Hard geprobeerd de charme van de stad in te zien, helaas nooit gelukt. Viezigheid (je kan er elke avond op rattenjacht), stank, onvriendelijke mensen, asociale weggebruikers, krakkemikkige appartementen, te duur, te vol, nergens fatsoenlijke buitenruimte of ook maar een stukkie gras. Ik kan nog wel ff doorgaan. ;) Iemand die Parijs wel fantastisch vindt? Vertel mij ajb waarom. Ik wil die stad altijd nog zo graag leuk vinden.

Ik, zeker in de zomer. Fantastisch dat broeierige sfeertje (en geurtje ;-)), geweldig rijden in de binnenstad, nooit onaardige mensen meegemaakt, prachtige architectuur en musea, lekker eten.
Mooiste: Istanbul, magische plek, super vriendelijke mensen en magische sfeer.

Tegenvaller: Parijs. Ga er nooit meer heen. Snap die hype echt niet.
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 10-10-2020 22:46
11.18% gewijzigd
lilalinda schreef:
08-10-2020 15:49
en hel op aarde... de Ardennen
O ja eens. En Denemarken (met uitzondering van Kopenhagen). Maar daar had ik al geen hoge verwachtingen van dus viel ook niet tegen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Mooiste: Japan, Madagaskar, IJsland, Schotland, Myanmar, Filipijnen

Minste: Marsa Alam, Boekarest, Bali
Malta vond ik afschuwelijk. Vieze straten en stranden, vervuilde zee, nare sfeer op het eiland. Veel Russisch (crimineel) geld.

Indrukwekkend; Spitsbergen.
Igoa schreef:
08-10-2020 16:48
Malta vond ik afschuwelijk. Vieze straten en stranden, vervuilde zee, nare sfeer op het eiland. Veel Russisch (crimineel) geld.

Indrukwekkend; Spitsbergen.

Staat voor 2022 op mijn lijstje, ben zoooo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
alphe-ten schreef:
08-10-2020 16:36
Leuk topic!

Mooi: iets dichter bij huis, Sicilië. Volgens mij hier genoemd als tegenvaller, vond het prachtig!

Tegenvaller: Parijs. Had er een een lover, heb er daarom ook een tijdje gewoond. Hard geprobeerd de charme van de stad in te zien, helaas nooit gelukt. Viezigheid (je kan er elke avond op rattenjacht), stank, onvriendelijke mensen, asociale weggebruikers, krakkemikkige appartementen, te duur, te vol, nergens fatsoenlijke buitenruimte of ook maar een stukkie gras. Ik kan nog wel ff doorgaan. ;) Iemand die Parijs wel fantastisch vindt? Vertel mij ajb waarom. Ik wil die stad altijd nog zo graag leuk vinden.
Helaas, ik ben het helemaal met je eens, dus ik kan je niet helpen.
Star3 schreef:
08-10-2020 16:50
Staat voor 2022 op mijn lijstje, ben zoooo benieuwd!
Het is inmiddels zo'n tien jaar geleden dat we er waren, maar we hebben het er nog regelmatig over. We waren er een kleine week, dat is meer dan genoeg. Ik zou er een rondreis (Noors) Lapland aan vast plakken, ook zo adembenemend mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven