Must-see's rome!

21-08-2012 17:27 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan naar rome binnenkort. 3 dagen (vr-ochtend tot zo-avond) schijnt te kort te zijn maar ivm tekort aan vakantiedagen is het niet anders.

Dus..aangezien we niet lang genoeg gaan om alles te zien: wat mogen we écht niet overslaan?

En het vaticaan...ik twijfel. Schijnen hele lange wachtrijen te zijn en het wordt een graad of 33.
Als je zo kort gaat zou ik het vaticaan inderdaad lekker overslaan. Zelf vond ik het Forum Romanum erg leuk en Villa Borghese is ook erg leuk.
Forum romanum ziet er idd GAAF uit!!
Pantheon...NIET OVERSLAAN!!!

Ik ben ben vorig jaar 4 dagen geweest en vond het echt een fantastische stad. Lekker een middag in het wijkje om de spaanse trappen shoppen, lekker een (of twee) avonden goed uit eten en naar Trastevere (oid) en vooral heel veel rondlopen. en dus naar het Pantheon. Dat vond ik echt geweldig, zo indrukwekkend.

Even denken: vaticaan. Zelf vond ik het museum niets, maar het sint pieter en het plein ervoor wel leuk om gezien te hebben. De museum tourtjes heb je eigenlijk nodig om zonder een hele lange rij naar binnen te komen, maar daarmee ga je vervolgens echt in een toptempo door het complex zonder iets te zien. Ja, de sixtijnse kapel, maar daar wordt je echt in een enorme groep doorheen geleid.

ik vond de omgeving van het colosseum/forum ook prachtig, ik denk alleen dat je weinig schaduw gaat vinden daar . Het is vooral een leuke stad om rond te lopen; alles is dichtbij elkaar en even mooi, dus je verveelt je niet.

Er zijn trouwens een aantal hele leuke apps van rome met tips in buurten vwb sightseeing, eten, drinken, shoppen etc.
De trevifontein is trouwens ook erg grappig om te bezoeken. Als je 's avonds een wandelingetje door de stad maakt en ergens lekker een terrasje gaat pakken om te eten.
Trastevere, ciampo fiora (als ik het goed schrijf), natuurlijk de Trevi fontein en de Spaanse trappen. Het Pantheon en de buurt er om heen vond ik ook erg leuk. Vaticaan is groot en indrukwekkend maar geen persoonlijke highlight voor mij. Het Forum Romanum en het Colloseum.

En lekker pasta en pizza eten!
Als je toch naar het Vaticaan gaat dit vooral niet op zondag doen! Veel plezier in Rome.
He Webs, wou ik net typen, Pantheon, zo indrukwekkend... en ook al met Nellaa eens. Verder nog Capitoline museum. http://www.rome.info/museums/capitoline-museum/
Hitte vind ik opzich niet erg, we kunnen er goed tegen. Maar een uur stil gaan staan in een rij vind ik dan wat minder met dat weer.

Eten gaan we zoiezo doen. Ik heb vriend al gewaarschuwd dat ik 3x per dag pasta ga eten!
quote:Ruza schreef op 21 augustus 2012 @ 17:46:

Hitte vind ik opzich niet erg, we kunnen er goed tegen. Maar een uur stil gaan staan in een rij vind ik dan wat minder met dat weer.

Eten gaan we zoiezo doen. Ik heb vriend al gewaarschuwd dat ik 3x per dag pasta ga eten!

en pizza

en ijs

Echt, ik at gewoon 3 volledige diners op een dag
Voor het Vaticaans museum kun je tegenwoordig online tickets kopen van tevoren. Scheelde ons dit voorjaar ook een paarhonderd meter wachtrij
vlieg je trouwens op Ciampino?

Er zijn makkelijke bussen beschikbaar heen en terug naar de stad, maar wij kwamen er iets te laat achter dat een busticket niet per definitie een plekje in de bus is. Je moet wel echt behoorlijk op tijd zijn als je op een druk moment vliegt om een soort ' boardingcard' te krijgen voor een specifiek tijdstip. Geen boardingcard, geen bus

(dus dag vantevoren of s ochtends even ophalen of een taxi pakken)
Eens met Webs, vooral terug een probleem als je je vlucht niet wilt missen. Gelukkig zijn wij altijd ruim op tijd

Oja, wij waren er vijf dagen (3,5 netto als je het reizen er vanaf telt) en we hadden zelfs nog tijd over voor Ostia Antica en de Via Appia, dus het kan best
We vliegen om 9 uur 's avonds geloof ik Maar zijn er nog niet precies over uit of we met OV oid willen gaan daar of een taxi nemen.
De crypt van de capucijners (ofzo). Ondergrondse gangen versierd met botten en schedels. Klinkt een beetje spookie, maar was echt wel heel leuk en bijzonder. Je entree is een gift aan hun, dus mag je zelf bepalen hoeveel je ervoor over hebt. Verder alles gewoon lopen, dan zie je de leukste dingen. Ohja colloseum kaartjes kopen bij Forum Romano, dan hoef je daar niet meer in de rij te staan. Ohja het Forum is in de avond erg mooi... Zucht veel plezier, vond t echt heel mooi daar!! Ohja kijk van te voren naar Angels and Demons.
anoniem_50960 wijzigde dit bericht op 21-08-2012 18:45
Reden: Pantheon was colloseum
% gewijzigd
hier kun je online tickets boeken voor het vaticaan. Ze willen dat je een kwartier van te voren aanwezig bent, aangezien ook in die ingang soms een klein rijtje is (bijvoorbeeld een schoolklas). Maar meer dan een kwartier is echt niet nodig, zeer relaxt! http://biglietteriamusei.vatican.va/musei/tickets/do

Saint Clemente is een kerk vlak bij Colloseum die gebouwd is op een kerk, die ook weer gebouwd is op een kerk. Je kunt hier dus de funderingen in en al die lagen zien.

Forum romanum: ingang aan de palatijn kant nemen, geloof dat dat bij de Via di S. Gregorio was. Hier is een veel minder grote rij, en je kunt gelijk je combi ticket kopen waarmee je ook het Colloeum in kunt. Vond dat trouwens een beetje tegenvallen. Je moet er wel in als het je eerste keer Rome is, maar verwacht niet dat je langer dan een uur in het Collosseum bezig bent.

Als je van katten houd: er is een katten opvang op Largo Torro Argentina, dat is een afgraving van oude tempels etc, waar dus die katten lekker tussen struinen. De opvang wordt gerund door vrijwilligers en bestaat door giften.

De engelen brug vond ik erg leuk om te zien, het eilandje is relaxt om even een rondje over te lopen, lekker rustig,

Trevi fontein kan verschrikkelijk druk zijn, en als je dan kijkt is het eigenlijk weinig boeiend. Maar s'avonds vond ik hem wel erg mooi. Net als de Spaanse trappen, leuk hoor, een stel trappen. Maar s'avonds erg gezellig, beetje het trappen bij de Sacre Coeur idee.

Springchicken, ik denk dat je Coloseum kaartje bedoelt? Het Pantheon is namelijk net als elke kerk in Rome gratis....

Tempieto van Bramante op de heuvel is ook erg mooi. Vooral ook leuk om heen te gaan als je de drukte van de stad even zat bent. Op de heuvel is ook de botanise tuin, schijnt er mooi te zijn, maar ben ik zelf niet in geweest.

Heel erg veel plezier!!!!
Piazza Navona!!! Erg mooi en sfeerfol, s avonds
quote:Springchicken schreef op 21 augustus 2012 @ 18:01:

De crypt van de capucijners (ofzo). Ondergrondse gangen versierd met botten en schedels. Klinkt een beetje spookie, maar was echt wel heel leuk en bijzonder. Je entree is een gift aan hun, dus mag je zelf bepalen hoeveel je ervoor over hebt. Verder alles gewoon lopen, dan zie je de leukste dingen. Ohja pantheon kaartjes kopen bij Forum Romano, dan hoef je daar niet meer in de rij te staan. Ohja het Forum is in de avond erg mooi... Zucht veel plezier, vond t echt heel mooi daar!! Ohja kijk van te voren naar Angels and Demons.

Pantheon heb je geen kaartjes voor nodig!

Colosseum wel, bedoel je dat?

Verder eens met forum 's avonds. Heel mooi uitgelicht!
Wat Springchicken zegt: heel indrukwekkend! De kerk is de Santa Maria della Concezione dei cappuccini.

http://en.wikipedia.org/w ... Concezione_dei_Cappuccini

Een echte aanrader die minder bekend is bij het grote publiek, en ik heb alleen positieve reacties gehoord van degenen die ik er heen 'gestuurd' heb.
Jaja sorry haha was in de war! Heb t aangepast
Ik vond de Engelenburcht en omgeving erg leuk en Ostia Antica (even buiten Rome) mag je niet missen als je tijd genoeg hebt.
Ik stem voor colosseum, forum romanum en ostia antica (met metro zo te bereiken).

En verder zou ik gewoon lekker door de stad rondslenteren! Voor de chique winkels: in de buurt van de Spaanse trappen, voor leuke reataurantjes: in de buurt van de Trevifontein, en dan iets van het toeristische gedeelte weglopen. Verder zijn er nog wat mooie gebouwen bij Plaza Venezia. Omdat je er kort bent en het warm wordt, is een tochtje met zo'n open bus, hop on hop off, een aanrader. Kun je even afkoelen en ondertussen rij je langs veel mooie gebouwen. Zie je een leuk stukje, stap je uit en ga je later weer verder!

Belangrijk: zoek ook de stukken met weinig toeristen op en probeer een ijsje in een kleine ijssalon. Echt geweldig daar!
En de bocca della verità niet vergeten voor de typische foto's!
Ik ben dit jaar ook 3 dagen geweest,1e dag een fietstocht van 4 uur langs de highlights gedaan en de 2e morgen naar St. Pieter en de koepel beklommen en verder lekker geslenterd en gegeten.
Rome heeft inderdaad teveel mustsees voor drie dagen.. maar goed. Kijk eens op deze reissite , op die site vindt je de beroemde bezienswaardigheden van Rome en andere steden.

Veel plezier in Rome !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven