Naar Marrakech/ Marokko: auto-boot-auto!!!

31-05-2011 16:15 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, mijn man en ik + 2 kids willen eind juni

voor het eerst met de auto en boot naar Marrakech/ Marokko.

Wie is er ook wel eens met de auto en boot naar Marokko geweest en hoe is jullie reis verlopen?

Onze kinderen zijn dan 11 jaar en bijna 6 jaar.

Alvast bedankt.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Waarom boek je geen vlucht?
jeetje wat een eind. zeker met 2 kinderen. Eens met Elninjoo waarom niet met vliegtuig,Rayanair vliegt op Marrakech vanuit Weeze en vergis je niet, que kosten ben je misschien nog wel goedkoper uit dan met de auto. reken maar eens benzine voor 3000 kilometer plus tol plus de kosten voor de boot/

Overigens is marrakech een aanrader, wel warm in de zomer maar toch.
Redactie oeps verkeerde topic kan iemand dit bericht verplaatsen naar REIZEN?

Elninjoo, omdat wij dit keer met de auto willen.
quote:gordijn87 schreef op 31 mei 2011 @ 16:20:

jeetje wat een eind. zeker met 2 kinderen. Eens met Elninjoo waarom niet met vliegtuig,Rayanair vliegt op Marrakech vanuit Weeze en vergis je niet, que kosten ben je misschien nog wel goedkoper uit dan met de auto. reken maar eens benzine voor 3000 kilometer plus tol plus de kosten voor de boot/

Overigens is marrakech een aanrader, wel warm in de zomer maar toch.Yes I know maar mijn man wil heel graag dit keer met de auto.
En je wilt persé naar marokko met de auto, of gewoon met de auto weg naar een warme plek. Anders zou ik gewoon lekker in frankrijk of Spanje gaan camperen ook goed weer en genoeg te doen:)
Wat is de meerwaarde van met de auto dat hele eind moeten rijden? Je kunt ter plekke toch 'n auto huren?

Of ben je 'n echte roadtrip van plan waarbij je onderweg van NL naar Marokko diverse bezienswaardigheden aan wil doen? Dat 't dus om de reis gaat ipv om de bestemming.
quote:gordijn87 schreef op 31 mei 2011 @ 16:21:

En je wilt persé naar marokko met de auto, of gewoon met de auto weg naar een warme plek. Anders zou ik gewoon lekker in frankrijk of Spanje gaan camperen ook goed weer en genoeg te doen:)

Mijn schoonfamilie woont in Marokko.

Wij gaan al jaren vliegen en dit keer willen wij met de auto mede omdat het toch wel handig is om een auto met airco te hebben in Marokko en vooral in Marrakech want het kan daar soms erg heet zijn.
Even ter informatie, hoelang wil je gaan? gaat het inderdaad om een reis dus zeg paar weken of heb je maar echt korte periode. je rijdt er zo toch snel 3 a 4 dagen op als je de normale rijtijden aanhoud van 8 a 10 uur. En dat is dus enkele reis. Heb je er dit voor over?
Wij willen 5 weken naar marokko en idd. wij gaan er 3 a 4 dagen overdoen.
Ik zou man lekker met de auto laten gaan als hij dat zo graag wil en dan zelf met 't vliegtuig gaan.

Wil je alleen naar Marrakech of ook echt 'n rondreis door Marokko gaan maken. Persoonlijk vond ik Marrakech echt niet meer dan 'n dag of twee waard. Vreselijk toeristisch en dat was nog buiten 't hoogseizoen. In de zomer zal 't er vast niet te harden zijn qua warmte en drukte. Meer 'n bestemming voor voor- of naseizoen.
quote:Mother2009 schreef op 31 mei 2011 @ 16:23:

[...]

Mijn schoonfamilie woont in Marokko.

Wij gaan al jaren vliegen en dit keer willen wij met de auto mede omdat het toch wel handig is om een auto met airco te hebben in Marokko en vooral in Marrakech want het kan daar soms erg heet zijn.Verhuren ze daar dan geen auto's met airco?
ahah, weet dat veel marokkaanse families het doen inderdaad maar toch zeker met twee jonge kinderen en voornamelijk die van 6 vind ik het een hele trip. En vermoeiend ook. Is het geen optie om de airco te laten voor wat het is en te gaan voor een huurauto zonder airco. Hebben wij aantal jaar geleden ook gedaan en ondanks de warmte was het goed te doen met raampje open.
quote:elninjoo schreef op 31 mei 2011 @ 16:24:

Ik zou man lekker met de auto laten gaan als hij dat zo graag wil en dan zelf met 't vliegtuig gaan.

Wil je alleen naar Marrakech of ook echt 'n rondreis door Marokko gaan maken. Persoonlijk vond ik Marrakech echt niet meer dan 'n dag of twee waard. Vreselijk toeristisch en dat was nog buiten 't hoogseizoen. In de zomer zal 't er vast niet te harden zijn qua warmte en drukte. Meer 'n bestemming voor voor- of naseizoen.Whahaha mijn schoonfamilie woont in Marrakech en ik vind het een geweldige stad.
ik vind het een geweldige stad.

me 2
Nee je moet echt een auto MET airco hebben. Wij zijn al veel vaker op vakantie geweest en hadden dan een huurauto zonder AIRCO wat een drama.
quote:elninjoo schreef op 31 mei 2011 @ 16:25:

[...]

Verhuren ze daar dan geen auto's met airco?Vast wel,mijn man wil met onze auto gaan.
quote:elninjoo schreef op 31 mei 2011 @ 16:24:

Ik zou man lekker met de auto laten gaan als hij dat zo graag wil en dan zelf met 't vliegtuig gaan. Heb ik aan zitten denken maar dan zou mijn man alleen met de auto gaan en wij met het vliegtuig. Ook niet echt handig vind ik.
quote:Mother2009 schreef op 31 mei 2011 @ 16:29:

[...]

Heb ik aan zitten denken maar dan zou mijn man alleen met de auto gaan en wij met het vliegtuig. Ook niet echt handig vind ik. Juist erg handig! Kennissen van mij met 'n 2e huis in Tsjechie doen 't al jaren zo dat man met de auto rijdt en vrouw met kind vliegt. Zo hebben ze hun eigen vervoer ter plaatse en wordt het lange reizen niet teveel voor het kleine kind.
quote:Mother2009 schreef op 31 mei 2011 @ 16:27:

Nee je moet echt een auto MET airco hebben. Wij zijn al veel vaker op vakantie geweest en hadden dan een huurauto zonder AIRCO wat een drama.Dat deden mijn buren vorig jaar ook, het was niet te harden in de auto, kinderen kregen van de hitte constant bloedneuzen , drama inderdaad dus absoluut geen aanrader !
Ocharme, heb je ENIG idee hoe ver het rijden is?

Ik ben inderdaad twee maal met de auto naar Marokko gereden en geloof me, dat is VER. En dan zat ik slechts een uur ten zuiden van Tanger. Waar wil je trouwens met de boot oversteken?

Even voor jouw beleving: Wij vetrokken rond 12 uur 's nachts, zaten dan om half 9 's morgens in zuid frankrij aan het ontbijt. En toen moesten we heel Spanje nog door'. 's Avonds waren we iets voorbij Madrid. De volgende dag hebben we langdurig in de file gestaan voor Algeciras (de boot naar Tangier) en zeer laat 's avonds waren we op de plaats van bestemming. Mijn plaats van bestemming is nog een vole dagreis VOOR Marrakech, en wij waren met uitsluitend volwassenen.

Ikzelf zou er niet over prakkizerren om met kinderen zo'n eind te rijden. Het is slopend en je moet dat hele eind na je vakantie ook weer terug rijden, dus je komt gebroken op de bestemming aan, maar ook gebroken weer thuis.

Ik zou gaan vliegen. En ik zou met kinderen eerder naar Agadir gaan dan naar Marrakech.

Over Marrakech: gezien de leeftijd van je kinderen begrijp ik dat je in de zomervakantie wilt gaan. Het kan daar rustig 40 graden worden in de zomer. Marrakech heeft GEEN strand, dus dat wordt vnl. hangen bij het zwembad van je hotel? Of gaan jullie rondtrekken? Marokko heeft een groot stoffig en heet binnenland, een goede snelweg noord-zuid (vanaf Tangier naar beneden), andere wegen zijn soms goed, soms ook niet. Wees voorbereid op ZEER hoog opgeladen vrachtwagens, ezeltjes met berijder en andere mooie weggebruikers. Wees erop voorbereid dat alles een tikkeltje langzamer gaat. Weet waar je aan begint als je per auto de een stad als Casablanca in rijdt. Op de weg egldt het Recht van de Brutaalste. Leer claxonneren. En wees beleefd tegen douane-, politie- en andere uniformen.

Oh ja: benzine: Super (ipv 'euro 95').

Kortom: mooie bestemming, maar niet per auto met kinderen. Ik raad het je af. Ga liever vliegen.
Ik krijg een beetje het idee dat de enige reden waarom jullie met de auto gaan is, dat je man zijn luxe auto wil showen aan de achtergebleven familieleden in Marokko.
Leuk zal het niet zijn voor de kinderen maar het zijn er maar 2, dat scheelt alweer. Vroeger zaten ze met z'n zevenen opgepropt in het minibusje.

Ik denk dat het voornamelijk een kostenkwestie is. Met auto + tol + boot zal altijd nog goedkoper zijn dan 4 vliegtickets en een huurauto voor 4 weken.
quote:bunnerbobbelien schreef op 31 mei 2011 @ 17:20:

Ik krijg een beetje het idee dat de enige reden waarom jullie met de auto gaan is, dat je man zijn luxe auto wil showen aan de achtergebleven familieleden in Marokko.Goh dat gevoel heb nou ook, dat is toch veel te ver voor jou en je kinderen TO? jeetje wat een eind, ik vond 24 uur in de auto naar spanje al veel te lang.
Het is te doen, alleen dat de reis wel een dag of drie, vier duurt. Hangt ervan af hoe snel jullie rijden. Maar weet wel dat Marrakkech stinkend heet is, niet normaal dat hitte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven