Naar Marrakech/ Marokko: auto-boot-auto!!!

31-05-2011 16:15 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, mijn man en ik + 2 kids willen eind juni

voor het eerst met de auto en boot naar Marrakech/ Marokko.

Wie is er ook wel eens met de auto en boot naar Marokko geweest en hoe is jullie reis verlopen?

Onze kinderen zijn dan 11 jaar en bijna 6 jaar.

Alvast bedankt.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Mother2009, open je volgend jaar weer zo'n zelfde topic?

Naar Marokke: auto-boot (Frankrijk)-auto
quote:mariamena schreef op 01 juni 2011 @ 12:06:

Ik ben meerdere keren met de auto naar Marrakech geweest. Bij Gibraltar met de boot, auto erop, en daarna lekker vrij als een vogeltje met je eigen blikkie onder de kont het land verkennen. 1 tip, vermijd het Rif Bedankt voor je bericht.
quote:Joyce48 schreef op 01 juni 2011 @ 12:14:

Mother2009, open je volgend jaar weer zo'n zelfde topic?

Naar Marokke: auto-boot (Frankrijk)-autoWhahaha, nee hoor volgend jaar wil ik samen met de kids lekker naar de camping, mijn man gaat dan alleen naar Marokko.
quote:mariamena schreef op 01 juni 2011 @ 12:06:

Ik ben meerdere keren met de auto naar Marrakech geweest. Bij Gibraltar met de boot, auto erop, en daarna lekker vrij als een vogeltje met je eigen blikkie onder de kont het land verkennen. 1 tip, vermijd het Rif Nog even een vraag waarom hebben jullie voor Gibraltar gekozen?
quote:Mother2009 schreef op 01 juni 2011 @ 11:44:

[...]

Ja weet ik.

Was een geintje! (stond toch een smilie bij?)

quote:_Onbekend_ schreef op 01 juni 2011 @ 16:29:

[...]

Was een geintje! (stond toch een smilie bij?)

quote:RoyalExp schreef op 01 juni 2011 @ 00:03: Probeer anders deze vraag ook te stellen op een Marokkaans forum met mensen die bijvoorbeeld naar marrakech of agadir gaan.Ja ik heb daar ook al een topic geopend en de reacties stromen daar binnen.
100.000 Marokaanse families gaan op dezelfde manier met vakantie/ op familiebezoek. To,jij bent toch met een Marokaanse man? Misschien kun je in die 'kringen' ook ervaringsdeskundigen vinden?

Ik zou het zelf niet doen en zeker niet met 2 kinderen,lekker gaan vliegen en iets minder meenemen
quote:luni schreef op 04 juni 2011 @ 15:59:

To,jij bent toch met een Marokaanse man? Misschien kun je in die 'kringen' ook ervaringsdeskundigen vinden?

Klopt, maar veel familieleden gaan vaak met het vliegtuig!!
quote:Mother2009 schreef op 05 juni 2011 @ 10:58:

[...]

Klopt, maar veel familieleden gaan vaak met het vliegtuig!! Geef ze eens ongelijk
quote:luni schreef op 05 juni 2011 @ 11:51:

[...]

Geef ze eens ongelijk Nee ik geef ze geen ongelijk wij zijn ook vaak met het vliegtuig gegaan maar ja nu willen wij een keer met de auto.
Dat had ik begrepen,maar waarom?
@Luni, heb jij mijn berichten gelezen?
Up...
Met de auto is het goed te doen. Alle tolwegen volgen en ergens in het midden een hotelletje pakken zodat je goed bent uitgerust. Aangezien je partner Marokkaans is weet hij dit vast zelf ook.

Verder is de boottocht erg leuk ook voor de kinderen.

(vergeet geen spelletjes voor de kids zodat ze niet vervelend gaan doen) En regelmatig stoppen.

Dus geen zorgen het is een ervaring rijker.
quote:Mother2009 schreef op 05 juni 2011 @ 18:10:

@Luni, heb jij mijn berichten gelezen?Ik ben Luni dan wel niet maar ik heb ook meegelezen maar ik kan nergens terugvinden waarom jullie met de auto willen, alleen: "mijn man wil heel graag dit keer met de auto." En dat jullie een auto willen met airco. Maar die kun je toch ook huren daar?
Mother,ik was een weekje weg en zo goed als internetloos,net teruggelezen maar ik kan het ook niet vinden(behalve dat ik begrijp dat je man wil rijden ipv vliegen?)
Whahaha ik heb net ook teruggelezen en ik kan het ook niet vinden.

Mijn man wil graag met de auto naar marokko rijden omdat wij daar naar een bruiloft gaan en het is gewoon handig om een auto (met airco) te hebben in Marokko.

Wij gaan al jaren met het vliegtuig en huren daar gewoon een auto zonder airco. Nou ja wij zien wel wij gaan het een keer proberen en misschien daarna nooit meer!!
Ik zou je juist aanraden om met je eigen auto te gaan. Als je nu nog een huurauto moet gaan regelen dan vragen ze belachelijke hoge prijzen en vaak vragen sonmige verhuurbedrijven je paspoort als borg en dat vindt ik niet betrouwbaar. En als jullie een beetje doorrijden dan kunnen jullie binnen 24 uur in tanger zijn. Ik lees hier dat sommige drie vier dagen roepen maar zo ver is marokko niet meer.
quote:anbar schreef op 15 juni 2011 @ 10:20:

Ik zou je juist aanraden om met je eigen auto te gaan. Als je nu nog een huurauto moet gaan regelen dan vragen ze belachelijke hoge prijzen en vaak vragen sonmige verhuurbedrijven je paspoort als borg en dat vindt ik niet betrouwbaar. En als jullie een beetje doorrijden dan kunnen jullie binnen 24 uur in tanger zijn. Ik lees hier dat sommige drie vier dagen roepen maar zo ver is marokko niet meer.He door jou bericht krijg ik weer een beetje hoop. Ben jij wel eens met de auto naar Marokko gereden?
Ik ben meerdere keren met de auto geweest al vanaf dat ik klein ben.

Vroeger gingen we altijd met zes man in een bepakte bus naar marokko zobder airco was altijd in een heel avontuur.

Ik heb zelf ook drie keer een auto gehuurd twee keer waren de ervaringen negatief wij gaan liever zelf met onze eigen auto. En ik las dat iemand vroeg over airco in huurauros in marokko. Ook in marokko hebben ze airco in autos maar ook in huizen. Marokko is harstikke modern geworden de afgelopen jaren.
Anbar, leuk om te lezen waar in Marokko gingen jullie naartoe?
Wij gaan altijd naar tanger van daaruit reizen wij verder door marokko.
Anbar, waarvan dan reizen jullie vanuit Tanger, kan je daar iets meer over vertellen?
Ik heb 2 keer in Marokko een auto gehuurd met airco, was niet zoveel mis mee en ook niet zo duur. Hertz etc zijn erg duur, maar de kleinere bedrijven niet. Wel even zoeken naar een betrouwbaar bedrijf idd, maar aangezien je man de taal spreekt (jij misschien ook) zal dat niet zo'n probleem zijn. Ik vond het erg leuk in Maroc, gevlogen op Marrakech en vervolgens een trip door het (diepe) zuiden gemaakt, heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven