Niet op vakantie
dinsdag 12 april 2011 om 23:19
dinsdag 12 april 2011 om 23:35
Waarom betaalt hij niet gewoon?
Ik ben daar redelijk simpel in hoor. Je wilt allebei graag op vakantie, 'hebt het nodig'; heb jij geld, dan betaal jij, heb ik geld, dan betaal ik.
Waarom moet er altijd zo moeilijk gedaan worden over geld?
Om maar even een quote van Samantha (SATC) er tegenaan te gooien: "It’s just money. Man, woman, who cares? It’s fluid. Someone needs it, you give it. You need it, you take it."
Ik ben daar redelijk simpel in hoor. Je wilt allebei graag op vakantie, 'hebt het nodig'; heb jij geld, dan betaal jij, heb ik geld, dan betaal ik.
Waarom moet er altijd zo moeilijk gedaan worden over geld?
Om maar even een quote van Samantha (SATC) er tegenaan te gooien: "It’s just money. Man, woman, who cares? It’s fluid. Someone needs it, you give it. You need it, you take it."
dinsdag 12 april 2011 om 23:59
woensdag 13 april 2011 om 00:12
Balen als je niet gaat, maar genoeg leuke dingen te doen in Nederland.
Mocht je toch weg gaan, ik ben 2 jaar geleden op Mallorca geweest. Via reisbureau appartjement pil.lari playa (spelling kan verschillen, aan de boulevard lig het iig) geboekt, plus ticket en was net aan 250 euro kwijt. Dan kun je zelf eten en drinken regelen (ivm budget).
In ieder geval succes en plezier gewenst!
Mocht je toch weg gaan, ik ben 2 jaar geleden op Mallorca geweest. Via reisbureau appartjement pil.lari playa (spelling kan verschillen, aan de boulevard lig het iig) geboekt, plus ticket en was net aan 250 euro kwijt. Dan kun je zelf eten en drinken regelen (ivm budget).
In ieder geval succes en plezier gewenst!
woensdag 13 april 2011 om 08:50
Ik en mijn 3 kinderen gaan ook niet op vakantie dit jaar. We gaan wat dagjes uit en als het mooi weer is naar het strand of op familiebezoek. Heb 3 lieve kids die het niet erg vinden om thuis te blijven. Kan wel nergens over meepraten bij vriendinnen, maar ach... jammer dan.
Horen, zien en .... reageren
woensdag 13 april 2011 om 09:43
Klinkt even heel bot hoor maar je kan niet op vakantie en je maakt daar een probleem van?? Ik ben jaaaaaren niet op vakantie geweest door een ernstig zieke vader. Sorry maar vakantie nodig hebben klinkt in mijn oren zo ontzettend overdreven door de jeugd die ik heb gehad. Ik woon 3 jaar samen, ben inmiddels getrouwd en heb een kindje. In die 3 jaar zijn wij 4x een weekend weg geweest en dit jaar hebben we een heerlijke 3 weekse zomervakantie in onze eigen achtertuin, het park, aan zee en als t slecht weer is gewoon in onze woonkamer. Ook als je niet op vakantie gaat kan je tot rust komen en ontspannen. Dus ik zou zeggen geniet van wat je wel hebt
woensdag 13 april 2011 om 09:47
ik zie TO er nergens een probleem van maken hoor. Ze schrijft dat ze ervan baalt, nou mag het?
Dat er mensen zijn die wegens omstandigheden nooit op vakantie gaan (maar wel weekendjes weg blijkbaar), maakt nog niet dat je het niet jammer mag vinden.
Wij gaan dus niet vanwege de keuken, die moet vervangen omdat hij gewoon in elkaar dondert, niet omdat we de nieuwste kleur keukenkastjes willen hebben. En als we toch bezig zijn, doen we dus ook meteen de vloer, en de muren. Ja dure grap en geen vakantie dus. Mag ik ook jammer vinden.
Dat er mensen zijn die wegens omstandigheden nooit op vakantie gaan (maar wel weekendjes weg blijkbaar), maakt nog niet dat je het niet jammer mag vinden.
Wij gaan dus niet vanwege de keuken, die moet vervangen omdat hij gewoon in elkaar dondert, niet omdat we de nieuwste kleur keukenkastjes willen hebben. En als we toch bezig zijn, doen we dus ook meteen de vloer, en de muren. Ja dure grap en geen vakantie dus. Mag ik ook jammer vinden.
woensdag 13 april 2011 om 09:49
quote:NepBlond schreef op 12 april 2011 @ 23:28:
Ik heb geen bijbaan omdat ik nog herstellende ben. Ik ga er liever niet over uitwijden if you don't mind.
@_jessie_ Misschien komt hij inderdaad op de klippen met een leuk weekendje! Ik denk het bijna niet, maar je weet het niet!
Ik hoop niet voor je dat hij op de klippen loopt, dan heb je helemaal niets meer aan hem
Het is op de proppen komen met en op de klippen lopen en heeft een hele andere betekenis
Ik heb geen bijbaan omdat ik nog herstellende ben. Ik ga er liever niet over uitwijden if you don't mind.
@_jessie_ Misschien komt hij inderdaad op de klippen met een leuk weekendje! Ik denk het bijna niet, maar je weet het niet!
Ik hoop niet voor je dat hij op de klippen loopt, dan heb je helemaal niets meer aan hem
Het is op de proppen komen met en op de klippen lopen en heeft een hele andere betekenis
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 13 april 2011 om 10:01
@Starshine: je mag t jammer vinden, ik zeg alleen dat ik persoonlijk niet begrijp dat iemand daarvan kan balen of t jammer vindt. Maar nogmaals dat komt door mijn jeugd. En ik maak er toch ook geen probleem van? Ik vermaak me prima zo en ik mis t ook niet. Heb veel inlevingsvermogen maar niet op dit punt sorry..
woensdag 13 april 2011 om 10:06
Nou ja, ieder zijn beweegredenen om te balen of niet te balen van een keer niet op vakantie kunnen. Ik vind dat ik na 5 jaar weekendjes weg echt vakantie kan gebruiken. Mijn vriend vind dat 'ie na 18 jaar eens op vakantie kan gaan een luxe. Zo zie je maar. Dus daarom hebben we een reis geboekt en heb ik er onwijs veel zin in!
woensdag 13 april 2011 om 10:14
quote:niki1983 schreef op 13 april 2011 @ 10:01:
@Starshine: je mag t jammer vinden, ik zeg alleen dat ik persoonlijk niet begrijp dat iemand daarvan kan balen of t jammer vindt. Maar nogmaals dat komt door mijn jeugd. En ik maak er toch ook geen probleem van? Ik vermaak me prima zo en ik mis t ook niet. Heb veel inlevingsvermogen maar niet op dit punt sorry..
je begrijpt niet dat iemand ervan baalt dat de vakantie, waar ze zich op verheugd heeft en waar voor gespaard is (in mijn geval) niet door kan gaan wegens omstandigheden?
Oh.
je begrijpt niet dat iemand ervan baalt dat de vakantie, waar ze zich op verheugd heeft en waar voor gespaard is (in mijn geval) niet door kan gaan wegens omstandigheden?
Oh.
woensdag 13 april 2011 om 10:26
quote:niki1983 schreef op 13 april 2011 @ 10:21:
Never mind.. Ik dacht dat je t op een forum niet altijd met elkaar eens hoeft te zijn maar blijkbaar werkt dat niet overal en met iedereen
@NepBlond geniet van de vakantie of je nou wel of niet weg gaat
\Dus als jij je op iets verheugd en het gaat niet door, dan denk je echt helemaal nooit, geen seconde : hè jammer.
Het gaat helemaal niet over wel of niet eens. Jij schrijft dat je niet snapt dat TO er een probleem van maakt. Maar ze maakt er helemaal geen probleem van, ze zegt een baalmomentje te hebben. Dat is toch ook geen probleem?
Never mind.. Ik dacht dat je t op een forum niet altijd met elkaar eens hoeft te zijn maar blijkbaar werkt dat niet overal en met iedereen
@NepBlond geniet van de vakantie of je nou wel of niet weg gaat
\Dus als jij je op iets verheugd en het gaat niet door, dan denk je echt helemaal nooit, geen seconde : hè jammer.
Het gaat helemaal niet over wel of niet eens. Jij schrijft dat je niet snapt dat TO er een probleem van maakt. Maar ze maakt er helemaal geen probleem van, ze zegt een baalmomentje te hebben. Dat is toch ook geen probleem?
woensdag 13 april 2011 om 10:34
Ik stap nogal makkelijk over bepaalde dingen heen. En ook ik heb wel eens een "jammer" moment. Wie niet? Maar dan is t voor mij ook klaar. Als iets niet kan dan kan t niet, simpel. Kan je wel over doorgaan maar de situatie verandert er toch niet door? Het punt waar ik zelf niks mee kan is dat iemand het nodig heeft om op vakantie te gaan. Kan er niks aan doen dat ik zo denk, ik dring ook niets op. Ik geef alleen mijn mening en dat die mening nou niet bepaald doorsnee is kan ik ook niks aan doen