Niet op vakantie

12-04-2011 23:19 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bleh! Net tot de conclusie gekomen dat vriend en ik écht niet op vakantie kunnen, of überhaupt een weekendje weg. Hij heeft genoeg geld, maar helaas blijf ik achter. Ik studeer nog en heb geen baan.

Even een baalmomentje dus! We hebben 't zo nodig. Jammer, maar helaas.

Wie gaat er nog meer niet?
Waarom hebben jullie het zo nodig?
wij gaan ook niet ivm een keuken die echt vervangen moet worden.

maar ja, in het verleden al meer jaren gehad dat vakantie er niet inzat. We doen wel wat dagjes uit en verder hopen op mooi weer en veel naar het strand.

Op vakantie gaan is in mijn ogen een luxe-product, het eerste waar ik dus op bezuinig zowat. Je gaat er niet dood van als je eens een keertje niet gaat.
maar als JULLIE het zo nodig hebben, waarom betaalt hij dan niet gewoon voor jou als hij toch geld genoeg heeft?
Lekker dagjes naar het strand, picknickmand mee, en 's avonds comfortabel in je eigen bedje is toch ook leuk ?
Oeh das balen.

Ik had dat vorig jaar

Maarre kun je niet een goedkoop weekendje/stedentrip oid boeken?

bv:

www.travelbird.nl (iedere dag en aanbieding voor weinig,gewoon een beetje geduld hebben...zitten ook buitenlandse reizen bij)

of

www.vakantieveilingen.nl

of

www.hotelkamerveiling.nl
Wij gaan niet naar het buitenland, zoals het er nu naar uitziet, maar wel dagjes weg of paar dagen kamperen in eigen land.

Dat is toch ook hartstikke leuk? Dan kom je ook op plekken die je nooit gezien hebt, ben je even weg uit je vaste omgeving.

Maak er iets van!
Het is jammer, maar helaas. Geen geld is geen geld. Ik ben ook wel eens niet op vakantie gegaan. Geen drama hoor. Ik heb het ook overleefd.

En als je het zo "nodig" hebt, waarom dan geen bijbaan?
Ik ben al 5 jaar niet meer op vakantie geweest, mijn kind is nog nooit op vakantie geweest.

Ik vind het niet erg én ik leef nog (je gaat er dus niet dood aan).
Dat is balen, maar niet zo raar. Je kunt best zonder vakantie natuurlijk. Wel kun je in de zomer fulltime werken, dan is je studie toch afgelopen. Zo kun je een leuk bedrag verdienen en daarna op reis gaan.

En wie weet betaalt je vriend wel een verrassingstripje voor je. Niet dat je daarop maar moet gaan hopen als een soort golddigger, maar mijn vriend heeft mij ook weleens met een reis of weekend verrast en dat was super. Toen ik ging werken en hij weer studeren, heb ik hem weer meegenomen op mijn kosten.
Ja, precies! We maken het gewoon samen gezellig. In het park, met een lekker biertje. Komt ook wel goed. Als je maar samen bent.

We hebben het nodig, omdat we nogal een heftige tijd achter de rug hebben. Het zou zo lekker zijn om samen hand in hand langs de boulevard van een lekker warm land te lopen. Maar, fantaseren is ook leuk, haha!
Ik ga in ieder geval een lang weekend weg maar weet niet of een lange zomervakantie er in zit. Ik vind het zelf niet zo erg, ik woon in een mooie omgeving waar in de zomer genoeg te doen is.
als je vriend geld genoeg heeft, waarom trakteert hij jou dan niet op 'n vakantie? ga buiten 't hoogseizoen, er zijn zat spotgoedkope tripjes te vinden (ca 200 euro voor 'n week Turkije bijv.)
Tuurlijk is het wel even jammer, maar je overleeft het wel . Gewoon leuke dingen doen in de vakantie, lekker het park in met een flesje wijn en hapjes, dagje naar het strand, misschien een cheap overnachting op de kop tikken in zo'n vakantieveiling... en dan komt een vakantie wel weer een keer. Misschien over een jaar, misschien over een paar jaar.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik heb geen bijbaan omdat ik nog herstellende ben. Ik ga er liever niet over uitwijden if you don't mind.

@_jessie_ Misschien komt hij inderdaad op de klippen met een leuk weekendje! Ik denk het bijna niet, maar je weet het niet!
Hier gaat het vakantiegeld van mijn vrouw op aan de auto en van mij aan een nieuwe pc, dus als we gaan, gaan we lopend op water en brood
Volgens mij is het al gevraagd, maar als hij genoeg geld heeft en jij niks, delen jullie de poet toch?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:elninjoo schreef op 12 april 2011 @ 23:28:

als je vriend geld genoeg heeft, waarom trakteert hij jou dan niet op 'n vakantie? ga buiten 't hoogseizoen, er zijn zat spotgoedkope tripjes te vinden (ca 200 euro voor 'n week Turkije bijv.)Inclusief vliegticket?
Nederland is ook een fantastisch land om een heftige periode af te sluiten. Zoveel moois te zien.
quote:Moonlight82 schreef op 12 april 2011 @ 23:26:

Ik vind het zelf niet zo erg, ik woon in een mooie omgeving waar in de zomer genoeg te doen is.

Ik woon in een ontzettend mooie plaats waar verskrikkuluk veel mensen ieder jaar hun vakantie doorbrengen ...maar toch wil ik er wel even uit hoor.

Voetjes in het zand/zee enzo..
quote:NepBlond schreef op 12 april 2011 @ 23:29:

[...]

Inclusief vliegticket?

Neem de moeite even om de linkjes aan te klikken die in mijn eerdere post staan.

het kan zelfs voor minder.
Wij ook niet.

Met wat geluk volgend jaar..

Vorig jaar ook niett weggeweest maar er zijn ergere dingen.
quote:Very Cherry schreef op 12 april 2011 @ 23:29:

Volgens mij is het al gevraagd, maar als hij genoeg geld heeft en jij niks, delen jullie de poet toch?

Sorry, maar dit snap ik niet helemaal? :P

Ik weet niet, maar een vakantie is al gauw 400/500 euro pp en dan heb je nog niet eens het eten daar. Hij heeft ook geen supergoed verdienende baan, maar voor zichzelf kan hij het wel betalen. Voor mij niet lijkt me..
@ Nepblond, kan hij niet voorschieten dat je later terug betaalt? Of accepteren dat je niet op vakantie gaat dit jaar. Ik studeer ook nog en ga ook nog. Dat hoort er nou eenmaal bij als je studeert. En je kunt je behoefte aan vakantie ook op andere manieren invullen. Ook met dingen die weinig kosten.
Ooo, ik accepteer het ook wel hoor, dat we niet gaan. Maar dan mag je nog wel balen. toch? Dit was even een ventileer-topic en kijken of er nog meer slachtoffers zijn.

Hij heeft 3 weken zomervakantie. Heerlijk dus! Dat wordt lekker veel bij elkaar hangen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven