Nijmegen en omgeving.
vrijdag 11 juni 2021 om 18:38
Hallo allemaal,
Wij gaan binnenkort een paar dagen kamperen in de buurt van Nijmegen.
Wij willen ook een dag Nijmegen bezoeken. Wat is leuk om te doen, wat moeten we echt niet missen en waar moeten we echt lunchen/dineren?
We zijn in bezit van een auto en de kinderen hebben de basisschool leeftijd (9).
Ik hoor graag leuke tips.
Wij gaan binnenkort een paar dagen kamperen in de buurt van Nijmegen.
Wij willen ook een dag Nijmegen bezoeken. Wat is leuk om te doen, wat moeten we echt niet missen en waar moeten we echt lunchen/dineren?
We zijn in bezit van een auto en de kinderen hebben de basisschool leeftijd (9).
Ik hoor graag leuke tips.
Sommige dingen gebeuren en zijn niet waar, terwijl andere dingen waar zijn, hoewel ze nooit gebeurt zijn.
vrijdag 11 juni 2021 om 19:05
Haha iedereen stelt dingen buiten Nijmegen voor.
Ik zou winkelen in de lange hezelstraat, lunchen bij de blonde pater, wandelen over de waalkade en evt een bruggenrondje doen zodat je t Romeinse masker kan bewonderen. Ijsje bij heldro. De keuzes voor diner zijn eindeloos.
Misschien diner dan toch buiten Nijmegen, bij moeke. En dan afsluiten met een film in de Pathé ernaast. Met mooi weer kan je dan ook nog even zwemmen in de plas.
Ik zou winkelen in de lange hezelstraat, lunchen bij de blonde pater, wandelen over de waalkade en evt een bruggenrondje doen zodat je t Romeinse masker kan bewonderen. Ijsje bij heldro. De keuzes voor diner zijn eindeloos.
Misschien diner dan toch buiten Nijmegen, bij moeke. En dan afsluiten met een film in de Pathé ernaast. Met mooi weer kan je dan ook nog even zwemmen in de plas.
vrijdag 11 juni 2021 om 19:07
Op dit moment is in museum het Valkhof een tentoonstelling over de pest in de Middeleeuwen. Misschien interessant.
Bij mooi weer kun je gaan zwemmen en zonnen aan het Waalstrandje. Of een tochtje door de Ooipolder (mooi natuurgebied).
De beste koffie is die van de Blonde Pater. Maar op de Grote Markt is het ook leuk (historisch) zitten.
Burgers van Wally's (restaurant ook geschikt voor kinderen).
Brouwerij de Hemel zit in het centrum en heeft lekkere bieren.
Bij mooi weer kun je gaan zwemmen en zonnen aan het Waalstrandje. Of een tochtje door de Ooipolder (mooi natuurgebied).
De beste koffie is die van de Blonde Pater. Maar op de Grote Markt is het ook leuk (historisch) zitten.
Burgers van Wally's (restaurant ook geschikt voor kinderen).
Brouwerij de Hemel zit in het centrum en heeft lekkere bieren.
vrijdag 11 juni 2021 om 19:33
Haha, Muzieum is midden in het centrum.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑11-06-2021 19:05Haha iedereen stelt dingen buiten Nijmegen voor.
vrijdag 11 juni 2021 om 19:54
Bij mooi weer wandeling door Kronenburgerpark, vanuit daar door de Hezelstraat, zit vol leuke winkeltjes, oa een legowinkel en winkel met film en gamemerchandise (Gator) erg populair bij kinderen. Aan einde van hezelstraat rondje om stevenskerk, even doorlopen naar commanderie van sint Jan. Museum Valkhof heeft soms leuke kindvriendelijke workshops en tentoonstellingen. Muzieum ook leuk voor kinderen en ouders natuurlijk. Blonde Pater vind ik mwah, beetje standaard. Er zijn superveel leuke, knusse lunchtentjes overal.
vrijdag 11 juni 2021 om 20:14
Hier heb ik heerlijk gegeten dankzij tips van viva-forummers.
https://restaurantwitlof.nl/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 11 juni 2021 om 20:23
Oh, ik zie al erg leuke dingen voorbij komen.
Ik zag dat ze ook een restaurant hebben waar je gehakt met kaas kunt eten, is dat wat?
Kronenburgerpark gaan we sowieso doen. Langs de Waal ook.
Legowinkel klinkt erg goed, niet voor de portemonnee...
Muzieum ga ik opzoeken.
Moeke klinkt gezellig!
Ik zag dat ze ook een restaurant hebben waar je gehakt met kaas kunt eten, is dat wat?
Legowinkel klinkt erg goed, niet voor de portemonnee...
Muzieum ga ik opzoeken.
Moeke klinkt gezellig!
Sommige dingen gebeuren en zijn niet waar, terwijl andere dingen waar zijn, hoewel ze nooit gebeurt zijn.
vrijdag 11 juni 2021 om 20:25
Een aanrader.Snoesje666 schreef: ↑11-06-2021 20:14Hier heb ik heerlijk gegeten dankzij tips van viva-forummers.
vrijdag 11 juni 2021 om 20:28
BrilSmurf schreef: ↑11-06-2021 20:23Oh, ik zie al erg leuke dingen voorbij komen.
Legowinkel klinkt erg goed, niet voor de portemonnee...![]()
Muzieum ga ik opzoeken.
Moeke klinkt gezellig!
Kaasgehakt van café de Plak. Is vegetarisch gerecht. Ik vind het goor haha.
Leuke kijkwinkel is trouwens de museumwinkel (opgezette leeuwen etc)
vrijdag 11 juni 2021 om 20:42
De Leemkuil. Is een mooie speeltuin in het bos, in Nijmegen. Zijn nog net oud genoeg om dat leuk te vinden.
De oude holleweg van Beek omhoog is een leuke kuitenbijter. Maar de Duivelsberg is qua landschap helemaal prachtig, en er is idd een prima pannenkoekhuis.
De draisine van Groesbeek naar Kranenburg, en daar door de Duitse Aldi lopen, of lunchen op het terras van de Duitse bakker is ook een grappig uitje.
Verder als optie zwemmen in de Mokerplas, ijsje eten bij Clevers. Wandeling door St Jansdal.
Het stuk land/strand dat tussen de spoorbrug en de keizer karel brug loopt is een mooi om te bekijken. En prima op en af klauteren daar.
Kanoën vanaf Dolfijn bij Mook.
De oude holleweg van Beek omhoog is een leuke kuitenbijter. Maar de Duivelsberg is qua landschap helemaal prachtig, en er is idd een prima pannenkoekhuis.
De draisine van Groesbeek naar Kranenburg, en daar door de Duitse Aldi lopen, of lunchen op het terras van de Duitse bakker is ook een grappig uitje.
Verder als optie zwemmen in de Mokerplas, ijsje eten bij Clevers. Wandeling door St Jansdal.
Het stuk land/strand dat tussen de spoorbrug en de keizer karel brug loopt is een mooi om te bekijken. En prima op en af klauteren daar.
Kanoën vanaf Dolfijn bij Mook.
zaterdag 12 juni 2021 om 13:42
Muzieum ziet er echt leuk uit!
Wij wonen bij de kust, niet bij de grens. Ik neem alle tips mee.
De Plak vegetarisch? Dat is jammer. Waarom is een instituut?
De Leemkuil ga ik ook opzoeken.
Ben eigenlijk op zoek naar een soort eetcafe. Ik hoop dat we niet moeten reserveren, dat geeft nog wat flexibiliteit.
Ik ben zelf veel in Nijmegen geweest vroeger, maar dat was om de hele nacht te stappen. En dat gaat hem nu niet worden met een gezin.
Dank tot dusver voor alle tips!
Ben eigenlijk op zoek naar een soort eetcafe. Ik hoop dat we niet moeten reserveren, dat geeft nog wat flexibiliteit.
Ik ben zelf veel in Nijmegen geweest vroeger, maar dat was om de hele nacht te stappen. En dat gaat hem nu niet worden met een gezin.
zaterdag 12 juni 2021 om 13:58
De Plak is juist een eetcafeBrilSmurf schreef: ↑12-06-2021 13:42Muzieum ziet er echt leuk uit!
Ik ben zelf veel in Nijmegen geweest vroeger, maar dat was om de hele nacht te stappen. En dat gaat hem nu niet worden met een gezin.![]()
Er is veel keuze in het centrum. Zelf fan van bv Bleeckerstreet (Soort van tapas concept, onbeperkt maar totaal geen vreetschuur. Sfeervol restaurant) Ultimo aan de Waalkade, Wally's, Dock17 ook aan de Waalkade en vast nog meer
zaterdag 12 juni 2021 om 14:52
Die Bleeckerstreet ziet er echt top uit!
Ik denk dat wij ons zeer gaan amuseren.
Plak had ik zelf ook gevonden maar wist niet of het echt wat was.
Daarom hier maar eens vragen, er komen altijd zulke leuke tips voorbij.
Ik denk dat wij ons zeer gaan amuseren.
Plak had ik zelf ook gevonden maar wist niet of het echt wat was.
Daarom hier maar eens vragen, er komen altijd zulke leuke tips voorbij.