(Noord-)Frankrijk in juni

12-02-2013 11:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie door de bomen het bos niet meer, wie kan mij helpen? Ben al eindeloos aan het Googlen maar vind toch niet echt wat ik zoek :(

De eerste 2 weken van juni wil ik met vriend en dreumes naar Frankrijk (verblijf in huisje). We willen echter niet te ver rijden (max 800km). Wie weet waar we moeten zijn om een beetje lekker weer te hebben? Dus niet te veel regen en wel lekker zonnig. Ik verwacht in die regio en periode geen tropische temperaturen maar t-shirt en korte broek zou fijn zijn.
Moeilijk, omdat dat niet te garanderen is. Het kan net als in Nederland prima zijn, maar ook zomaar twee weken aan een stuk door met bakken uit de lucht komen.

Statistisch gezien is het zo dat hoe zuidelijker je gaat, hoe groter de kans op prettiger weer is. Maar statistieken zouden er niet zijn als het een zekerheid zou zijn.
De Loire streek (geen garantie hoor)
Elzas. Ligt tussen twee bergketens in, dus iets meer kans op mooi weer. En ze hebben er heerlijke wijn

Maar zoals overal: geen garantie inderdaad
Bedankt voor de reacties al!

We denken er nu aan om een week naar Noord-Bretagne, omgeving St. Malo, te gaan (niet echt mooi weer verzekerd maar wel mooi daar). En daarna een week naar de Loire.

Nog tips voor leuke huisjes in deze streken?
Elzas is trouwens ook nog een optie!
Wij zaten de laatste keer in de Elzas in een huisje van gites de france: la ferme de manou (geloof ik). Topic travel hebben ook mooie huisjes vind ik.

Vorig jaar in de loire gezeten met baby van 9 mnd in villa st nicolas (te huur via gites de france en topic travel). Heel charmant kasteeltje. Was ook niet verkeerd.

Succes met zoeken
Geen tips voor huisjes, wij kamperen meestal.
La ferme de manou ziet er erg leuk uit!
800 km vanuit waar? Het maakt nogal uit of je in Middelburg of Groningen woont.
plokkie wijzigde dit bericht op 13-02-2013 16:18
Reden: 88 - 800
% gewijzigd
Ik krijg er een punthoofd van!
Den Haag
Les Alicourts in de Loire is ook een superleuke camping!

Ca 750 km in mijn herinnering.

Mooi zwembad met glijbanen, peutergedeelte, grote speeltuin, groot meer met strand, kleine binnenspeelruimte. Wij hadden er een hele leuke vakantie. En bij een dagje minder mooi weer zijn er genoeg kastelen in de buurt om te bezichtigen.
quote:mamaonbekend schreef op 13 februari 2013 @ 19:05:

Les Alicourts in de Loire is ook een superleuke camping!

Ca 750 km in mijn herinnering.

Mooi zwembad met glijbanen, peutergedeelte, grote speeltuin, groot meer met strand, kleine binnenspeelruimte. Wij hadden er een hele leuke vakantie. En bij een dagje minder mooi weer zijn er genoeg kastelen in de buurt om te bezichtigen.ZIjn wij ook geweest, is idd een heel mooie camping.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven