Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:40
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?

woensdag 14 augustus 2019 om 13:12
Waarschijnlijk ook omdat ze voor de Westerse toeristen een ander ontbijt klaar moesten zetten. Niet alle Europeanen hebben behoefte aan rijst en bami bij het ontbijt. Ik heb in Sri lanka een keer een Srilankaans ontbijt op, en dat ligt behoorlijk zwaar op de maag (voor mij dan)TsumTsum schreef: ↑14-08-2019 11:57
Mijn ouders zaten zelfs een keer in een hotel in ik geloof Sri Lanka of Vietnam waarbij het hotel ze een keer had gevraagd om later te komen ontbijten met de groep (groepsreis) zodat ze tijd hadden om alles weer goed aan te vullen nadat de Chinese gasten klaar waren met ontbijten.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

woensdag 14 augustus 2019 om 13:18
Deze opsomming (16 most ridiculous tripadvisor reviews about London) is ook leuk:
https://www.buzzfeed.com/hannahjewell/t ... ith-london
woensdag 14 augustus 2019 om 13:21
Ik woon net als Betty op een steenworp afstand van Drouwenerzand en ik zou er echt niet speciaal voor naar Drenthe komen. Zelf vond ik Duinenzathe in Appelscha leuker (zelfde concept, zelfde prijsstelling). De attracties zijn leuk voor kinderen en die kunnen er ook gewoon zelf rondlopen. Je zou ook nog Hellendoorn kunnen overwegen.
woensdag 14 augustus 2019 om 13:27

woensdag 14 augustus 2019 om 13:33
Oh, maar wij hadden het verder ook heel erg leuk! Sorry als dat niet duidelijk was. En er waren ook genoeg mensen die gewoon normaal deden. Maar er waren ook groepen mensen... Maar goed, we hebben ons plezier er niet door laten bederven (integendeel) en aan "ons ergeren" doen we nietDreamer schreef: ↑14-08-2019 10:58Ik ben kennelijk een echte pauper, want ook daar heb ik leuke familiefeesten gehad
Maar goed, wij zijn dan vooral met de familie en de kinderen aan het spelletjes doen en dergelijke, om vervolgens gezamenlijk nog aan 1 tafel te eten. Uiteraard ook van de hapjes tussendoor genoten.

woensdag 14 augustus 2019 om 13:36
Niet dat ik het goedkeur, maar het schijnt Chinese beleefdheid te zijn om flink op te scheppen en vervolgens eten te laten staan. Als je je bord leegeet betekent dat in hun ogen dat de kok niet genoeg heeft gekookt.TsumTsum schreef: ↑14-08-2019 11:57Ik heb op Kreta ook in een hotel/resort gezeten met best wat Russen. Had er echter geen last van, waren niet overdreven luidruchtig en lieten ook geen hele borden met eten staan.
Heb ook in hotels gezeten met Chinezen, vaak luidruchtig en die sturen ook een paar man naar het buffet om borden vol met eten te halen voor de hele groep waarmee ze zijn. Verwachten ook regelmatig dat personeel gewoon Chinees kan. En als ze klaar zijn staan er nog een hoop borden met eten op tafel.
Mijn ouders zaten zelfs een keer in een hotel in ik geloof Sri Lanka of Vietnam waarbij het hotel ze een keer had gevraagd om later te komen ontbijten met de groep (groepsreis) zodat ze tijd hadden om alles weer goed aan te vullen nadat de Chinese gasten klaar waren met ontbijten.
Vandaar dat je ook altijd van die enorme bakken voer mee krijgt als je naar een ouderwetse afhaalchinees gaat.
woensdag 14 augustus 2019 om 13:41
Als kind geleerd (dus of het waar is), dat smakken en zo juist beleefd was als je Chinees was.PoesinBoots schreef: ↑14-08-2019 12:10Ik denk ook dat je ouders geluk hadden dat ze niet samen met de Chinese gasten hebben ontbeten.
Wat kunnen die smerige geluiden maken met eten zeg![]()

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 14 augustus 2019 om 13:43
Ze hebben wel gelijk over de hoge prijzen voor de kerken, was ik ook heel verbaasd over. Maar aangezien de musea dan weer gratis zijn vond ik het niet heel erg.lemoos2 schreef: ↑14-08-2019 13:18Deze opsomming (16 most ridiculous tripadvisor reviews about London) is ook leuk:
woensdag 14 augustus 2019 om 13:56
Als je op Google zoekt naar willekeurige geografische plekken, bijv. de Grote Oceaan dan kun je ook een google review geven hierover.
De meest hilarische reviews worden hier gegeven bijvoorbeeld deze van 5 sterren: "Erg leuke plek maar wel erg nat. En veel boten. Wel mooie vissen maar er waren ook hele grote vissen en met heel erg veel tanden die me probeerden op te eten? Geen idee maar vriendelijk waren ze niet"
De meest hilarische reviews worden hier gegeven bijvoorbeeld deze van 5 sterren: "Erg leuke plek maar wel erg nat. En veel boten. Wel mooie vissen maar er waren ook hele grote vissen en met heel erg veel tanden die me probeerden op te eten? Geen idee maar vriendelijk waren ze niet"
woensdag 14 augustus 2019 om 13:59
Eens. De kerken zijn duur, maar als je van alles wat gaat doen (dus ook musea), valt het allemaal heel erg mee. En bijvoorbeeld by Westminster Abbey kreeg je er wel een audiotour bij, die ik erg goed vond.AnAppleADay schreef: ↑14-08-2019 13:43Ze hebben wel gelijk over de hoge prijzen voor de kerken, was ik ook heel verbaasd over. Maar aangezien de musea dan weer gratis zijn vond ik het niet heel erg.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 14 augustus 2019 om 14:03
Ja dat klopt. Ben zelf in China geweest en aan tafel hadden we vaak zoiets van zullen we iets laten liggen zodat we de kok/personeel niet beledigen of zullen we het allemaal op eten omdat het zo lekker was allemaalquattro-stagioni schreef: ↑14-08-2019 13:36Niet dat ik het goedkeur, maar het schijnt Chinese beleefdheid te zijn om flink op te scheppen en vervolgens eten te laten staan. Als je je bord leegeet betekent dat in hun ogen dat de kok niet genoeg heeft gekookt.
Vandaar dat je ook altijd van die enorme bakken voer mee krijgt als je naar een ouderwetse afhaalchinees gaat.

Een keer dim sum gegeten daar en ik kon het niet bijhouden zoveel dat ze kwamen serveren. Werd per mandje geserveerd en dan ik weet niet hoeveel 'gangen' met steeds een andere vulling.
woensdag 14 augustus 2019 om 14:04
Nou nee, in elk appartement waar ik tot nu toe heb gezeten was dat gewoon aanwezig.vivapimpelmees schreef: ↑14-08-2019 13:27Ik heb de recensies gecheckt van het appartementencomplex waar wij over een paar weken naartoe gaan. Iemand was verbolgen over het feit dat er geen theedoeken hingen en dat er geen afwasmiddel stond. Dat vind ik ook raar. Zoiets wéét je toch?
1x meegemaakt dat er geen handdoeken waren. Dat bleek achteraf in de kleine lettertjes te staan bij Booking. Maar normaal zijn die er ook gewoon.
impala wijzigde dit bericht op 14-08-2019 14:06
15.15% gewijzigd
.
woensdag 14 augustus 2019 om 14:05
Jaaaaa, ik hou enorm van slechte recensies lezen, op trip advisor vink ik zelfs de sectie slechte ervaringen aan. Schrijf zelf ook regelmatig recensies, de meeste gewoon goed. Laatst een eerlijke recensie (waarbij ik eerst de goede punten had vermeld) geschreven over een gerenommeerd restaurantje hier in de buurt. De aubergine in mijn gerecht was niet gaar en de kruidenboter was van margarine gemaakt, dat heb ik charmant benoemd.
Krijg ik via mijn inbox bij tripadvisor een bericht van de eigenaar: "Ja, wij maken de kruidenboter van pindakaas nou goed!"
Heb hem vriendelijk en beleefd geantwoord dat ik zeker het verschil proef tussen margarine en boter en dat ik hoopte dat hij dat ook kon.
Maar ik ga daar niet meer eten, al zal dat de eigenaar worst zijn, klandizie genoeg.
Krijg ik via mijn inbox bij tripadvisor een bericht van de eigenaar: "Ja, wij maken de kruidenboter van pindakaas nou goed!"

Heb hem vriendelijk en beleefd geantwoord dat ik zeker het verschil proef tussen margarine en boter en dat ik hoopte dat hij dat ook kon.

Maar ik ga daar niet meer eten, al zal dat de eigenaar worst zijn, klandizie genoeg.
woensdag 14 augustus 2019 om 14:27
HappyConfetti schreef: ↑14-08-2019 14:15Google review vd Sahara: No wifi, no air conditioning… Toilets are nowhere to be found… Way too hot, but too cold at night. Yet, for some reason, I can't help but give it a 5-star rating.

Ik vind het ook heerlijk om reviews te lezen. Wij kiezen meestal voor wat rustigere accomodaties in de natuur. Gevolg is meestal wel dat je dan wat verder van een dorp oid af zit. Maar dat zie je toch op de kaart lijkt mij.
Ik moet dan altijd gniffelen om mensen die vinden dat het veel te ver weg is van alles. Tja, je kunt niet alles hebben.

woensdag 14 augustus 2019 om 14:29
Ik dacht laat ik weer eens wat reviews lezen van hotels waar ik geweest ben.
In Oberhausen zat ik in een leuk hotel met vriendelijk personeel, ruime schone kamers. Ik had het hotel volgens mij een 8 gegeven,
Krijgt het hotel een 5 van iemand omdat:
Asked at reception if breakfast included anything Gluten Free (due to Celiac Disease). Reception said 'No'. Then I asked if there would be boiled eggs, yogurt, fruit, and told her these are gluten free. Reception should be trained.
En ook nog iemand die klaagt over het geluid van de weg. Ja dat hotel lag aan een drukke doorgaande weg, staat er duidelijk bij en zie je aan de foto's. Merkte er zelf niks van en had voor het geval oordoppen bij.
In Oberhausen zat ik in een leuk hotel met vriendelijk personeel, ruime schone kamers. Ik had het hotel volgens mij een 8 gegeven,
Krijgt het hotel een 5 van iemand omdat:
Asked at reception if breakfast included anything Gluten Free (due to Celiac Disease). Reception said 'No'. Then I asked if there would be boiled eggs, yogurt, fruit, and told her these are gluten free. Reception should be trained.
En ook nog iemand die klaagt over het geluid van de weg. Ja dat hotel lag aan een drukke doorgaande weg, staat er duidelijk bij en zie je aan de foto's. Merkte er zelf niks van en had voor het geval oordoppen bij.
woensdag 14 augustus 2019 om 14:30
In huisjes in Nederland wel. In het buitenland heb ik echt nog nooit theedoeken gezien.
woensdag 14 augustus 2019 om 14:34
Ik wel. Altijd. Maar een vakantiehuisje is iets anders dan een appartement. Bij die huisjes op landal-achtig parken krijg je inderdaad niks volgens mij. Maar dat kom ik ook nooit. Ik boek via booking of homeaway.vivapimpelmees schreef: ↑14-08-2019 14:30In huisjes in Nederland wel. In het buitenland heb ik echt nog nooit theedoeken gezien.
Maar ook bij een pakketreis naar canarische eilanden, huisje op een complex, waren er altijd theedoeken en afwasmiddel.
.

woensdag 14 augustus 2019 om 14:37
Ik huur altijd van particulieren en heb altijd wel handdoeken, theedoeken etcvivapimpelmees schreef: ↑14-08-2019 14:30In huisjes in Nederland wel. In het buitenland heb ik echt nog nooit theedoeken gezien.
woensdag 14 augustus 2019 om 14:38
Dat is een campingding. Theedoeken zijn universeel.klavertje-vier2019 schreef: ↑14-08-2019 14:37Maar is afdrogen met een theedoek ook niet echt een Nederlands iets?
Als ik vroeger op de camping stond af te wassen, zag ik bij mensen uit andere landen nooit theedoeken. Die zetten de schone afwas in een rek en laten het drogen. Of is dat meer een camping-dingetje? Heb me er niet echt in verdiept![]()
.

woensdag 14 augustus 2019 om 14:45
Dat doe je op een camping toch juist niet? Thuis kun je het in je keuken laten drogen (niet dat ik dat zelf doe maar dat kan ik me voorstellen) maar op een camping moeten nog meer mensen afwassen na jou dus zou ik het niet laten staan iig...

woensdag 14 augustus 2019 om 14:46
Mensen lieten het ook niet bij de wasbakken, maar bij hun tent/caravan op een tafeltje staan om te drogen.

woensdag 14 augustus 2019 om 14:48
Ik idd ook.
Toen ik me op wat campings aan het oriënteren was kwam ik een review tegen van iemand (Nederlander) die heel negatief was omdat het zo slecht weer geweest was.. tsja. De review ging ongeveer zo: "Toen we aankwamen was het nog zonnig maar in de verte zag je al wat wolken aankomen. Nog diezelfde avond begon het zachtjes te regenen en 's nachts ging het steeds harder regenen. Ook de volgende dag bleef het regenen en de rest van de week ook. Het is tijdens ons verblijf van 10 dagen maar 1 dag droog geweest. Je begrijpt dat wij hier niet meer terugkomen." en dan 1 ster voor die camping ofzo.. zo bijzonder.