Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:40
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
vrijdag 16 augustus 2019 om 18:09
Ja? 1 slechte ervaring = 1x nul sterren geven. Iets met proportionaliteit.madelief030 schreef: ↑16-08-2019 17:54Als je zo met klanten om gaat dan heb je geen bestaansrecht als restaurant. Het was een belangrijk etentje op een belangrijke avond en uiteindelijk zijn we bij een soort shoarmatent geeindigd omdat het al laat was en alles vol zat. Geen excuses en zelfs over de drankjes tijdens het wachten kregen we nog ruzie omdat we die moesten afrekenen.
Jouw actie is mi het internetequivalent van een eikel van een verkoper die zich onredelijk opstelt in de winkel, waarop jij met een posse vrienden de deur openbeukt en de man omlegt in zijn eigen huis.

vrijdag 16 augustus 2019 om 18:13
Voor bijvoorbeeld dit gedrag zou er een wet moeten gaan komen. Dat mensen die zich zo gedragen online ook goed aangepakt kunnen worden. Wat een schade kan iemand een ander berokkenen zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 16 augustus 2019 om 18:14
Eens. En ook eens met de rest hier die zegt dat het een belachelijke actie is.Enn schreef: ↑16-08-2019 18:01Met jullie, met jullie zijn ze zo omgegaan. Nee, zeer onfatsoenlijk en ja een negatieve recensie waard. Maar jullie zijn niet de enige klanten. En om deze reden besluiten om 4 maanden lang zo berekenend te werk te gaan.... serieus laat je nakijken, dit gedrag spoort echt niet.

vrijdag 16 augustus 2019 om 18:23
Paar aparte negative reviews over de Efteling (naast het gebruikelijke te druk, te duur, te lange wachtrij).
- Onveilige park voor kinderen zonder ouders.beveiliging zeer slecht. Gewoon niet doen.
- Erg leuk voor alle leeftijden behalve oudere die geen kinderen of kleinkinderen hebben.
- Ik ben 15jaar en kan hier niks doen.
-Geen rustruimte voor andere religies
-Ivm wind en regen was de helft niet geopend. Snap het vanuit veiligheid. Maar het ontbrak aan alternatieven.
- Onveilige park voor kinderen zonder ouders.beveiliging zeer slecht. Gewoon niet doen.
- Erg leuk voor alle leeftijden behalve oudere die geen kinderen of kleinkinderen hebben.
- Ik ben 15jaar en kan hier niks doen.
-Geen rustruimte voor andere religies
-Ivm wind en regen was de helft niet geopend. Snap het vanuit veiligheid. Maar het ontbrak aan alternatieven.
vrijdag 16 augustus 2019 om 18:32
Als het dan al zo’n slechte zaak was waarom dan uitgerekend daar een “belangrijk” etentje houden?madelief030 schreef: ↑16-08-2019 18:30Zal vast niet alleen door onze recensies zijn gekomen.
Bijna niemand is positief over Ryanair maar ze bestaan nog steeds.
Maar goed, ik vond het inderdaad wel een kleine overwinning toen ze dicht gingen. Eind goed al goed.
Ik vind het helemaal niet Eind goed al goed, vind het echt een schandalige actie.
vrijdag 16 augustus 2019 om 18:33
Is dat zo? Worden er misschien wel niet te weinig slechte bedrijven kapot gemaakt door consumenten?Enn schreef: ↑16-08-2019 18:01Met jullie, met jullie zijn ze zo omgegaan. Nee, zeer onfatsoenlijk en ja een negatieve recensie waard. Maar jullie zijn niet de enige klanten. En om deze reden besluiten om 4 maanden lang zo berekenend te werk te gaan.... serieus laat je nakijken, dit gedrag spoort echt niet.
Wanneer ik kijk naar de macht van bedrijven versus de macht van consumenten dan zou af en toe een bedrijf dankzij reviews om zeep helpen best wel eens heel gezond kunnen zijn. Idealiter dan wel dankzij echte negatieve beoordelingen door echte ontevreden klanten.
vrijdag 16 augustus 2019 om 18:33
Ik heb ook een keer ellende gehad met een bedrijf (waar we gordijnen besteld hebben). Echt alles wat fout kon gaan ging fout en we werden ook nog eens slecht behandeld.
Dat is dus één keer een heel slechte recensie voor dat bedrijf. Ik ga ze toch niet helemaal kapot maken? Dat is echt zwaar gestoord.
Uiteindelijk is dat bedrijf toch failliet gegaan, maar daar ben ik tenminste niet schuldig aan.
Dat is dus één keer een heel slechte recensie voor dat bedrijf. Ik ga ze toch niet helemaal kapot maken? Dat is echt zwaar gestoord.
Uiteindelijk is dat bedrijf toch failliet gegaan, maar daar ben ik tenminste niet schuldig aan.

vrijdag 16 augustus 2019 om 18:48
Ik heb ooit begrepen van iemand dat minder dan een 9 scoren op de reviews direct gevolgen had voor betreffende werknemer. Als in gesprekken etc. Toen ik dit begreep geef ik alleen nog een 9 of hoger en anders vul ik de review gewoon niet in. Als ik echt problemen met het gedrag van iemand heb dan bel ik ze wel.deja schreef: ↑16-08-2019 18:33Is dat zo? Worden er misschien wel niet te weinig slechte bedrijven kapot gemaakt door consumenten?
Wanneer ik kijk naar de macht van bedrijven versus de macht van consumenten dan zou af en toe een bedrijf dankzij reviews om zeep helpen best wel eens heel gezond kunnen zijn. Idealiter dan wel dankzij echte negatieve beoordelingen door echte ontevreden klanten.
enn wijzigde dit bericht op 16-08-2019 18:50
0.27% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 16 augustus 2019 om 18:49
[...]
Lulkoek, dat stond ook op de site zeker? Of hadden jullie dit ook nog even toegevoegd? Je moet niet zoveel leuteren.
Lulkoek, dat stond ook op de site zeker? Of hadden jullie dit ook nog even toegevoegd? Je moet niet zoveel leuteren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-08-2019 19:45
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
40.10% gewijzigd

vrijdag 16 augustus 2019 om 18:52
Dat je één knetterende recensie neerzet na een zeer slechte ervaring, snap ik. Maar dat je vier man sterk maanden bezig bent om iemand willens en wetens kapot te krijgen en blij bent als het gelukt is, vind ik te ziek voor woorden.
En dan terloops opmerken dat de persoon in kwestie zelfmoord heeft gepleegd.
Gatverdamme, wat ben jij een walgelijk mens en die achterban van je ook!
En dan terloops opmerken dat de persoon in kwestie zelfmoord heeft gepleegd.
Gatverdamme, wat ben jij een walgelijk mens en die achterban van je ook!

vrijdag 16 augustus 2019 om 18:53
Enn schreef: ↑16-08-2019 18:48Ik heb ooit begrepen van iemand dat minder dan een 9 scoren op de reviews direct gevolgen had voor betreffende werknemer. Als in gesprekken etc. Toen ik dit begreep geef ik alleen nog een 9 of hoger en anders vul ik de review gewoon niet in. Als ik echt problemen met het gedrag van iemand dan bel ik ze wel.
Je bedoelt nu de enquêtes na klantcontact bij een klantenservice oid?
Wij (zorgverzekering) werden niet na iedere onvoldoende afgerekend maar het gemiddelde aan het eind van het jaar telde wel zwaar mee in de officiële beoordeling.
En contracten van uitzendkrachten werden ook heel gemakkelijk niet verlengd als de klanttevredenheid niet op orde was.

vrijdag 16 augustus 2019 om 18:55
Door dit soort recensies lees ik nooit op iens of andere sites.madelief030 schreef: ↑16-08-2019 17:54Als je zo met klanten om gaat dan heb je geen bestaansrecht als restaurant. Het was een belangrijk etentje op een belangrijke avond en uiteindelijk zijn we bij een soort shoarmatent geeindigd omdat het al laat was en alles vol zat. Geen excuses en zelfs over de drankjes tijdens het wachten kregen we nog ruzie omdat we die moesten afrekenen.
Ze is niet de enige die dit doet.
vrijdag 16 augustus 2019 om 18:56
Oh ja excuus doelde nu idd op de enquêtes, niet op tripadvisor.PoesinBoots schreef: ↑16-08-2019 18:53Je bedoelt nu de enquêtes na klantcontact bij een klantenservice oid?
Wij (zorgverzekering) werden niet na iedere onvoldoende afgerekend maar het gemiddelde aan het eind van het jaar telde wel zwaar mee in de officiële beoordeling.
En contracten van uitzendkrachten werden ook heel gemakkelijk niet verlengd als de klanttevredenheid niet op orde was.
En dan zul je net een groep mensen treffen die hun dag gewoon niet hebben.... omdat het regent ofzo. Of omdat de stem ze niet aanstond etc. Ze zijn er genoeg.
enn wijzigde dit bericht op 16-08-2019 18:57
4.87% gewijzigd