Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

13-08-2019 09:40 820 berichten
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Alle reacties Link kopieren
madelief030 schreef:
16-08-2019 17:54
Als je zo met klanten om gaat dan heb je geen bestaansrecht als restaurant. Het was een belangrijk etentje op een belangrijke avond en uiteindelijk zijn we bij een soort shoarmatent geeindigd omdat het al laat was en alles vol zat. Geen excuses en zelfs over de drankjes tijdens het wachten kregen we nog ruzie omdat we die moesten afrekenen.
Ja? 1 slechte ervaring = 1x nul sterren geven. Iets met proportionaliteit.

Jouw actie is mi het internetequivalent van een eikel van een verkoper die zich onredelijk opstelt in de winkel, waarop jij met een posse vrienden de deur openbeukt en de man omlegt in zijn eigen huis.
Griebus67 schreef:
16-08-2019 18:04
Ja, zo kun je 'belachelijke recensies' natuurlijk ook opvatten. @(

Nou dat ja!

Hoewel ik toch voorgaande recensies wel grappig vond ;)
Voor bijvoorbeeld dit gedrag zou er een wet moeten gaan komen. Dat mensen die zich zo gedragen online ook goed aangepakt kunnen worden. Wat een schade kan iemand een ander berokkenen zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
16-08-2019 18:01
Met jullie, met jullie zijn ze zo omgegaan. Nee, zeer onfatsoenlijk en ja een negatieve recensie waard. Maar jullie zijn niet de enige klanten. En om deze reden besluiten om 4 maanden lang zo berekenend te werk te gaan.... serieus laat je nakijken, dit gedrag spoort echt niet.
Eens. En ook eens met de rest hier die zegt dat het een belachelijke actie is.
Waar gewerkt wordt daar worden fouten gemaakt maar iemand of een bedrijf willens en wetens kapot maken vind ik diep treurig zowel voor het bedrijf als degene die zo in het leven staat die dat doet!
En er nog trots op zijn ook, onbegrijpelijk!
mayou schreef:
16-08-2019 18:18
En er nog trots op zijn ook, onbegrijpelijk!
Ja ontzettend.
Paar aparte negative reviews over de Efteling (naast het gebruikelijke te druk, te duur, te lange wachtrij).
- Onveilige park voor kinderen zonder ouders.beveiliging zeer slecht. Gewoon niet doen.
- Erg leuk voor alle leeftijden behalve oudere die geen kinderen of kleinkinderen hebben.
- Ik ben 15jaar en kan hier niks doen.
-Geen rustruimte voor andere religies
-Ivm wind en regen was de helft niet geopend. Snap het vanuit veiligheid. Maar het ontbrak aan alternatieven.
Zal vast niet alleen door onze recensies zijn gekomen.

Bijna niemand is positief over Ryanair maar ze bestaan nog steeds.

Maar goed, ik vond het inderdaad wel een kleine overwinning toen ze dicht gingen. Eind goed al goed.
madelief030 schreef:
16-08-2019 18:30
Zal vast niet alleen door onze recensies zijn gekomen.

Bijna niemand is positief over Ryanair maar ze bestaan nog steeds.

Maar goed, ik vond het inderdaad wel een kleine overwinning toen ze dicht gingen. Eind goed al goed.
Als het dan al zo’n slechte zaak was waarom dan uitgerekend daar een “belangrijk” etentje houden?
Ik vind het helemaal niet Eind goed al goed, vind het echt een schandalige actie.
Enn schreef:
16-08-2019 18:01
Met jullie, met jullie zijn ze zo omgegaan. Nee, zeer onfatsoenlijk en ja een negatieve recensie waard. Maar jullie zijn niet de enige klanten. En om deze reden besluiten om 4 maanden lang zo berekenend te werk te gaan.... serieus laat je nakijken, dit gedrag spoort echt niet.
Is dat zo? Worden er misschien wel niet te weinig slechte bedrijven kapot gemaakt door consumenten?

Wanneer ik kijk naar de macht van bedrijven versus de macht van consumenten dan zou af en toe een bedrijf dankzij reviews om zeep helpen best wel eens heel gezond kunnen zijn. Idealiter dan wel dankzij echte negatieve beoordelingen door echte ontevreden klanten.
Ik heb ook een keer ellende gehad met een bedrijf (waar we gordijnen besteld hebben). Echt alles wat fout kon gaan ging fout en we werden ook nog eens slecht behandeld.
Dat is dus één keer een heel slechte recensie voor dat bedrijf. Ik ga ze toch niet helemaal kapot maken? Dat is echt zwaar gestoord.

Uiteindelijk is dat bedrijf toch failliet gegaan, maar daar ben ik tenminste niet schuldig aan.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-08-2019 19:38
Reden: ongepast
97.80% gewijzigd
[...]

Ik vind je postings al vaak wereldvreemd, maar dit is er echt totaal over. Ook al is dat laatste en grapje. Dit spoort niet. Eng gewoon.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-08-2019 19:43
Reden: quote verwijderd
36.49% gewijzigd
Manta schreef:
16-08-2019 18:40
Ik vind je postings al vaak wereldvreemd, maar dit is er echt totaal over. Ook al is dat laatste en grapje. Dit spoort niet. Eng gewoon.
Eens, ik weet gewoon even niet hoe te reageren.
[...]

Jeetje, ik vind dit echt erg! Is dit echt of wil je de hele boel hier op stang jagen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-08-2019 19:45
47.37% gewijzigd
[...]

Ik hoop maar dat dit een zieke grap is. Sowieso spoor je niet, een normaal mens verzint zoiets niet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-08-2019 19:43
43.55% gewijzigd
deja schreef:
16-08-2019 18:33
Is dat zo? Worden er misschien wel niet te weinig slechte bedrijven kapot gemaakt door consumenten?

Wanneer ik kijk naar de macht van bedrijven versus de macht van consumenten dan zou af en toe een bedrijf dankzij reviews om zeep helpen best wel eens heel gezond kunnen zijn. Idealiter dan wel dankzij echte negatieve beoordelingen door echte ontevreden klanten.
Ik heb ooit begrepen van iemand dat minder dan een 9 scoren op de reviews direct gevolgen had voor betreffende werknemer. Als in gesprekken etc. Toen ik dit begreep geef ik alleen nog een 9 of hoger en anders vul ik de review gewoon niet in. Als ik echt problemen met het gedrag van iemand heb dan bel ik ze wel.
enn wijzigde dit bericht op 16-08-2019 18:50
0.27% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
[...]

Lulkoek, dat stond ook op de site zeker? Of hadden jullie dit ook nog even toegevoegd? Je moet niet zoveel leuteren.
40.10% gewijzigd
Dat je één knetterende recensie neerzet na een zeer slechte ervaring, snap ik. Maar dat je vier man sterk maanden bezig bent om iemand willens en wetens kapot te krijgen en blij bent als het gelukt is, vind ik te ziek voor woorden.

En dan terloops opmerken dat de persoon in kwestie zelfmoord heeft gepleegd.

Gatverdamme, wat ben jij een walgelijk mens en die achterban van je ook! :misselijk:
Enn schreef:
16-08-2019 18:48
Ik heb ooit begrepen van iemand dat minder dan een 9 scoren op de reviews direct gevolgen had voor betreffende werknemer. Als in gesprekken etc. Toen ik dit begreep geef ik alleen nog een 9 of hoger en anders vul ik de review gewoon niet in. Als ik echt problemen met het gedrag van iemand dan bel ik ze wel.

Je bedoelt nu de enquêtes na klantcontact bij een klantenservice oid?
Wij (zorgverzekering) werden niet na iedere onvoldoende afgerekend maar het gemiddelde aan het eind van het jaar telde wel zwaar mee in de officiële beoordeling.
En contracten van uitzendkrachten werden ook heel gemakkelijk niet verlengd als de klanttevredenheid niet op orde was.
madelief030 schreef:
16-08-2019 17:54
Als je zo met klanten om gaat dan heb je geen bestaansrecht als restaurant. Het was een belangrijk etentje op een belangrijke avond en uiteindelijk zijn we bij een soort shoarmatent geeindigd omdat het al laat was en alles vol zat. Geen excuses en zelfs over de drankjes tijdens het wachten kregen we nog ruzie omdat we die moesten afrekenen.
Door dit soort recensies lees ik nooit op iens of andere sites.
Ze is niet de enige die dit doet.
PoesinBoots schreef:
16-08-2019 18:53
Je bedoelt nu de enquêtes na klantcontact bij een klantenservice oid?
Wij (zorgverzekering) werden niet na iedere onvoldoende afgerekend maar het gemiddelde aan het eind van het jaar telde wel zwaar mee in de officiële beoordeling.
En contracten van uitzendkrachten werden ook heel gemakkelijk niet verlengd als de klanttevredenheid niet op orde was.
Oh ja excuus doelde nu idd op de enquêtes, niet op tripadvisor.

En dan zul je net een groep mensen treffen die hun dag gewoon niet hebben.... omdat het regent ofzo. Of omdat de stem ze niet aanstond etc. Ze zijn er genoeg.
enn wijzigde dit bericht op 16-08-2019 18:57
4.87% gewijzigd
[...]

Echt ziek dat je dit even komt melden
65.85% gewijzigd
[...]

Wat een stelletje aso's zijn jullie. Bah.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2019 00:32
87.79% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven