Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:40
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?

vrijdag 16 augustus 2019 om 18:59
Nog niet alles gelezen maar een eigen ervaring van toen een bedrijf waar ik werkte een mega slechte recensie kreeg.
Ik werkte in een sportschool in amsterdam. Kregen we een dag een mailtje van een groep chinezen die graag een verblijf bij ons wilden boeken. Wilden weten hoeveel kamers ze met 10 zouden boeken en of we een 7-daags programma konden opstellen met een mix van buitentraining en toeristische activiteiten. Ja je las het goed, ik werkte bij een sportschool. Dus terug gemaild dat we dat allemaal niet aanboden.
Meerdere mails volgden, allemaal in vrij slecht engels, over welk programma dan wel beschikbaar was, lessen waarvan ze op de website hadden gezien dat we die aanboden maar of die dan buiten gegeven konden worden en steeds weer vragen over onze 'accommodatie'. Uiteindelijk stuurden ze zelfs hun vluchtgegevens en of ze van schiphol gehaald konden worden. En ik maar reageren: nee, stop, misverstand, we zijn een sportschool! En dat leidde dus tot een vernietigend slechte recensie
Sommige mensen echt....
Ik werkte in een sportschool in amsterdam. Kregen we een dag een mailtje van een groep chinezen die graag een verblijf bij ons wilden boeken. Wilden weten hoeveel kamers ze met 10 zouden boeken en of we een 7-daags programma konden opstellen met een mix van buitentraining en toeristische activiteiten. Ja je las het goed, ik werkte bij een sportschool. Dus terug gemaild dat we dat allemaal niet aanboden.
Meerdere mails volgden, allemaal in vrij slecht engels, over welk programma dan wel beschikbaar was, lessen waarvan ze op de website hadden gezien dat we die aanboden maar of die dan buiten gegeven konden worden en steeds weer vragen over onze 'accommodatie'. Uiteindelijk stuurden ze zelfs hun vluchtgegevens en of ze van schiphol gehaald konden worden. En ik maar reageren: nee, stop, misverstand, we zijn een sportschool! En dat leidde dus tot een vernietigend slechte recensie

vrijdag 16 augustus 2019 om 19:03
Dan ben je ook aardig de weg kwijt hoor.
Ik heb echt wel eens slechte recensies geschreven, maar er met meerder mensen een project van maken om iemand kapot te maken om een fokking etentje vind ik bijna opnamewaardig.
vrijdag 16 augustus 2019 om 19:11
Wat een belachelijke recensie.

vrijdag 16 augustus 2019 om 19:13
Koekoek.madelief030 schreef: ↑16-08-2019 19:12Lieve mensen, je moet niet alles geloven wat er op internet staat.
vrijdag 16 augustus 2019 om 19:13
ClumsyNinja schreef: ↑16-08-2019 18:59Nog niet alles gelezen maar een eigen ervaring van toen een bedrijf waar ik werkte een mega slechte recensie kreeg.
Meerdere mails volgden, allemaal in vrij slecht engels, over welk programma dan wel beschikbaar was, lessen waarvan ze op de website hadden gezien dat we die aanboden maar of die dan buiten gegeven konden worden en steeds weer vragen over onze 'accommodatie'. Uiteindelijk stuurden ze zelfs hun vluchtgegevens en of ze van schiphol gehaald konden worden. En ik maar reageren: nee, stop, misverstand, we zijn een sportschool! En dat leidde dus tot een vernietigend slechte recensieSommige mensen echt....

Afgelopen vakantie heb ik meerdere groepsreizen vanuit China binnen zien komen bij hotels. Verbijsterend gedrag kunnen deze groepen laten zien inclusief hun reisleiders. In de lobby van een hotel in Noorwegen waarin wij verbleven staat een enorme openhaard. Er zaten een aantal mensen lekker rustig te lezen in grote stoelen bij de haard toen er een buslading met Chinese mensen arriveerde. Voordat ze het wisten stond er een rij Chinezen opgesteld die om de beurt op de rand van de haard gingen zitten, het openhaard schepje pakten en dromerig omhoog keken en ondertussen wat ploppen met het schepje in het vuur. Dan maakte de eerstvolgende een foto, deze werd gecheckt door het fotomodel. Als het niet naar het zin was werd er wat gekwetterd en opnieuw gezeten. Zodra de foto akkoord was mocht de volgende. Bizar om te zien en de mensen die er al zaten begonnen wat ongemakkelijk te draaien, benen naar de stoel te trekken etc. Geen enkele Chinese man of vrouw lette hierop. Alles voor de foto. Toen kwam de reisleider die het blijkbaar ook wel een goed foto moment vond. Die kwetterde dwars door de lobby naar anderen en de rij werd nog wat langer. Afijn, iedereen die er al zat stond op en gingen weg want er stond op een gegeven een rij van Chinezen tussen alle stoelen door. Zo bizar om naar te kijken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

vrijdag 16 augustus 2019 om 19:14
madelief030 schreef: ↑16-08-2019 19:12Lieve mensen, je moet niet alles geloven wat er op internet staat.
Ja joh. Gooi maar over die boeg. Tuurlijk.

vrijdag 16 augustus 2019 om 19:18
Zo horkerig. Zouden ze weten dat dit in Europa not done is? Op de Zaanse Schans e.d. Is het ook echt een bijzonder schouwspel. De meest bizarre ooit vond ik een Chinese gids die een fantastisch muziekje als (keiharde) ringtone had en vervolgens uitgebreid ging staan bellen bij een gaskamer terwijl 30 man voortdurend zo stond dat niemand ook maar ergens bij kon. Ik geloof dat ik het communistische gen mis.Enn schreef: ↑16-08-2019 19:13![]()
Afgelopen vakantie heb ik meerdere groepsreizen vanuit China binnen zien komen bij hotels. Verbijsterend gedrag kunnen deze groepen laten zien inclusief hun reisleiders. In de lobby van een hotel in Noorwegen waarin wij verbleven staat een enorme openhaard. Er zaten een aantal mensen lekker rustig te lezen in grote stoelen bij de haard toen er een buslading met Chinese mensen arriveerde. Voordat ze het wisten stond er een rij Chinezen opgesteld die om de beurt op de rand van de haard gingen zitten, het openhaard schepje pakten en dromerig omhoog keken en ondertussen wat ploppen met het schepje in het vuur. Dan maakte de eerstvolgende een foto, deze werd gecheckt door het fotomodel. Als het niet naar het zin was werd er wat gekwetterd en opnieuw gezeten. Zodra de foto akkoord was mocht de volgende. Bizar om te zien en de mensen die er al zaten begonnen wat ongemakkelijk te draaien, benen naar de stoel te trekken etc. Geen enkele Chinese man of vrouw lette hierop. Alles voor de foto. Toen kwam de reisleider die het blijkbaar ook wel een goed foto moment vond. Die kwetterde dwars door de lobby naar anderen en de rij werd nog wat langer. Afijn, iedereen die er al zat stond op en gingen weg want er stond op een gegeven een rij van Chinezen tussen alle stoelen door. Zo bizar om naar te kijken.

vrijdag 16 augustus 2019 om 19:18
Wees maar trots op jullie walgelijke gedrag. En die uitspraak over zelfmoord hoe, krijg je het je toetsenbord uit. Jullie sporen niet.madelief030 schreef: ↑16-08-2019 17:22Een jaar of 5 geleden had een restaurant een belangrijk etentje in de soep laten lopen. Reservering was kwijt, er zou toch iets geregeld worden en we konden aan de bar wachten, dat duurde allemaal toch weer lang en lukte niet, en uiteindelijk verzochten ze ons te vertrekken.
Resultaat: met 4 mensen zijn we per persoon op alle bekende sites zeer negatieve recensies gaan schrijven. Dit werd echt een soort project. Op internet deugde er helemaal niets meer van het restaurant en leken er bijna alleen maar ontevreden klanten te zijn. Dit hebben we ongeveer 4 maanden volgehouden en toen was de tent failliet![]()

vrijdag 16 augustus 2019 om 19:19
Ga je lekker?madelief030 schreef: ↑16-08-2019 19:12Lieve mensen, je moet niet alles geloven wat er op internet staat.

vrijdag 16 augustus 2019 om 19:25
Geen idee maar je zou toch mogen verwachten dat de gids enigszins op de hoogte is van de sociale afspraken in een land waar hij/zij de kenner van is?
Er was ook een Chinese reisleider die opstond van de groepstafel naar het midden van het restaurant liep en naar de ober in het Engels tetterde: ‘three red wine and four white and quick’. Moest overigens wel lachen om de ober, die zag haar al aankomen, draaide zich snel om en begon servetten te vouwen. Dus toen ze geen reactie kreeg tetterde ze het nogmaals dwars door de zaal en toen zei (dacht ik) een Noor netjes en fatsoenlijk maar zonder twijfel zeer helder en duidelijk : ‘sit down and wait’. Dat vond ze blijkbaar te spannend dus toen liep ze maar weer terug.
Er was ook een Chinese reisleider die opstond van de groepstafel naar het midden van het restaurant liep en naar de ober in het Engels tetterde: ‘three red wine and four white and quick’. Moest overigens wel lachen om de ober, die zag haar al aankomen, draaide zich snel om en begon servetten te vouwen. Dus toen ze geen reactie kreeg tetterde ze het nogmaals dwars door de zaal en toen zei (dacht ik) een Noor netjes en fatsoenlijk maar zonder twijfel zeer helder en duidelijk : ‘sit down and wait’. Dat vond ze blijkbaar te spannend dus toen liep ze maar weer terug.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

vrijdag 16 augustus 2019 om 19:42
Mijn ouder kent iemand die onlangs een goedlopende horecazaak heeft overgenomen. Alles prima, maar gisteren was ze in tranen: een vaste klant (komt er elke week), had, zonder met haar te spreken, een werkelijk vernietigende recensie achtergelaten ("klantvriendelijkheid is hier ver te zoeken, de vorige eigenaar had hart voor de zaak, nu is het allemaal ellende"). Ze kon er maar niet over uit waarom die vrouw dan niet even persoonlijk met haar gesproken had, ze kwam er immers altijd. Maar nee, gelijk een negatieve rotpost op facebook.
Ik kon me er weinig bij voorstellen, maar gezien de laatste pagina's van dit topic is het toch voor de hand liggender dan ik dacht.
Ik kon me er weinig bij voorstellen, maar gezien de laatste pagina's van dit topic is het toch voor de hand liggender dan ik dacht.

vrijdag 16 augustus 2019 om 19:43
Enn schreef: ↑16-08-2019 19:25Geen idee maar je zou toch mogen verwachten dat de gids enigszins op de hoogte is van de sociale afspraken in een land waar hij/zij de kenner van is?
Werkelijk, mijn broek zakt hiervan af!
En zo te lezen is het geen incident. Inderdaad, leren ze dan niks van de manieren in een andere cultuur?

vrijdag 16 augustus 2019 om 19:49
Eens en voor de rest hou ik mijn mond maar want anders heb ik gelijk een perma.Coconuts12 schreef: ↑16-08-2019 19:18Wees maar trots op jullie walgelijke gedrag. En die uitspraak over zelfmoord hoe, krijg je het je toetsenbord uit. Jullie sporen niet.
Ik heb weinig slechte ervaringen met bedrijven. In ieder geval niet de moeite waard om er een review aan te wijden. Als ik echt goed geholpen ben dan laat ik wel een positieve review achter.
Nu ben ik wel iemand die meestal aardig en beleefd reageer, ook al gaat het mis. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. (jaja, ouder worden maakt je milder).

vrijdag 16 augustus 2019 om 19:54
Dat verhaal over die chinezen doet me denken aan die actie van een stel Nederlanders vorig jaar ofzo, die in een Aziatisch land meenden last te hebben van muziek, het gebouw inliepen en de stekker uit het stopcontact trokken. Dat was de muziek tijdens een religieuze bijeenkomst van dat land.
Ook zo'n ongelooflijk horkerige actie. Als je je totaal niet wil verdiepen in de cultuur van een ander land en verwacht dat alles op z'n Nederlands gaat (of op de manier van je vaderland), blijf dan lekker thuis.
Ook zo'n ongelooflijk horkerige actie. Als je je totaal niet wil verdiepen in de cultuur van een ander land en verwacht dat alles op z'n Nederlands gaat (of op de manier van je vaderland), blijf dan lekker thuis.

vrijdag 16 augustus 2019 om 19:55
Sneuneus!madelief030 schreef: ↑16-08-2019 18:30Zal vast niet alleen door onze recensies zijn gekomen.
Bijna niemand is positief over Ryanair maar ze bestaan nog steeds.
Maar goed, ik vond het inderdaad wel een kleine overwinning toen ze dicht gingen. Eind goed al goed.

vrijdag 16 augustus 2019 om 20:04
Betty_Slocombe schreef: ↑16-08-2019 19:42Mijn ouder kent iemand die onlangs een goedlopende horecazaak heeft overgenomen. Alles prima, maar gisteren was ze in tranen: een vaste klant (komt er elke week), had, zonder met haar te spreken, een werkelijk vernietigende recensie achtergelaten ("klantvriendelijkheid is hier ver te zoeken, de vorige eigenaar had hart voor de zaak, nu is het allemaal ellende"). Ze kon er maar niet over uit waarom die vrouw dan niet even persoonlijk met haar gesproken had, ze kwam er immers altijd. Maar nee, gelijk een negatieve rotpost op facebook.
Dat is waarom ik nooit een winkel of horecazaak zou willen hebben; vanwege die idioten die je te gronde richten met een misplaatste recensie.
vrijdag 16 augustus 2019 om 20:11
Dat lijkt mee toch wel? Misschien is het in China juist wel de bedoeling om je zo te manifesteren? Geen idee, ben er nooit geweest.quattro-stagioni schreef: ↑16-08-2019 19:43Werkelijk, mijn broek zakt hiervan af!
En zo te lezen is het geen incident. Inderdaad, leren ze dan niks van de manieren in een andere cultuur?