Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

13-08-2019 09:40 820 berichten
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Alle reacties Link kopieren
@Beter.laat,
Die koelkast stond in de compleet ingerichte keuken, waar alle gasten volledig (maar met elkaar) gebruik van mochten maken. Maar bij aankomst bleek dat wij met 7 personen 1 plankje mochten vullen. De rest was voor de andere gasten. De hoeve had nog 2 andere slaapkamers waarin in iedere kamer 2 gasten konden verblijven. pas op de 2e avond kwam een stel voor 1 kamer daarvan aan. Die niets in de koelkast wilde zetten (ik heb het ze gevraagd). Dus alle 3 andere plankjes en de deurrekjes moesten leeg blijven. echt je reinste kolder. het doosje met etenswaar wat ik op het aanrecht had gezet (en daarmee 1/20e van het aanrecht in beslag nam moest weg. want "dat stoorde de andere gasten". (Die er dus de 1e nacht niet eens waren.)

@Lizenlotte,
ik dacht dus ook, ze zal toch wel een gebaar maken voor wij weggaan ofzo? Een flesje wijn mee, of een limburgse vlaai voor de terugreis, als/ net een verontschuldiging? Maar nee, nada noppes. niet eens een sorry. MIjn vader tikte wel 450 euro af voor ons allen voor die paar dagen. Want we gingen eindelijk weer eens, net als vroeger, met het hele gezin weer eens op vakantie. HIj wilde dat als stamoudste ons aanbieden. En dan zo behandeld worden. MIjn ouders hadden er echt maanden naar uitgekeken. :cry:

Haar man, en een storingsdienst die ze gebeld had en het ook niet gerepareerd kregen, daar bleef ze maar achter schuilen. "Ze kon er toch ook niets aan doen". Nee, maar uw houding kan wel anders.

Ik ben ook op een bepaald moment heel boos wegggelopen, al mompelend over wat er allemaal niet mocht. Mijn moeder probeerde het nog goed te praten bij haar dat ik boos was. Wat dan weer wrijving met mijn vader gaf. Want die vond het rondweg een "rotwijf eerste klasse". :biggrin:
Op dag 2 had mijn moeder haar gedrag ook wel door en als ze de voordeur hoorde dat dat mens er weer aankwam, doken mijn ouders hun slaapkamer, naast de woonkamer/keuken in. Om maar niet met haar geconfronteerd te worden.
(zie je ze gaan? 2 oudjes van in de 80, hup het hoekje om naar de slaapkamer, wegvluchtend voor de eigenaresse. :facepalm: )

@Blijenvrij,
Mag dat? mag ik hier de naam van die B&B-hoeve noemen? krijg ik dan niet een ban aan mijn broek? ach, Irma is hier ook gekomen, dan mag ik het vast ook wel. Dat ding heet "de Heidonk" in Horn. Mocht je erheen willen, ik zou zeggen doe maar niet. :nooo:
Ik had de recensies van de hoeve ook gelezen voor ik ernaartoe ging. die waren allemaal prima. Gewoon normaal. Ik heb achteraf met jeukende vingers achter de computer gezeten om mijn gal te spuwen, maar ik dacht, weet je, ik wil gewoon niet eens meer aan dat mens DENKEN. Dus ik heb uiteindelijk maar geen recensie gegeven.

@MinkedeWit,
nee natuurlijk niet, je zou je eigen spullen niet hoeven mee te nemen. Je verwacht dat alles werkt in de hoeve. En als ZIJ het niet kunnen oplossen, dan zoek je toch een andere oplossing voor je vernikkelende pa van 85. Dus dat kacheltje in de keuken haalde de kilte er nog iets vanaf. Maar dat gaf dus ook weer een 'op hoge poten' van haar.
Alles was op hoge poten en oh oh oh wat had ze het toch druk. Terwijl ik dacht, 'sodemieter toch gewoon een eind op'. Laat je man komen, die ouwehoert niet zoveel, die probeert die kachel gewoon te maken.

Oh en ja, ik verbleef met 2 pubers op 1 kamer. Kon prima zei ze, want ze had er een extra bed bijgezet. (kon ook volgens haar website). kom je aan, staat er een kinderledikant van 1. 50 in een alkoofje. Moet daar 1 van de 2 pubers op, waarvan de kleinste al 1.70m is en de langste 1.80m? Ik had haar vooraf per mail ook al duidelijk had gemaakt wat onze leeftijden waren en dat het om volwassen gegroeide pubers waren..... dat er dus 3 normale bedden nodig waren. "oh ja, geen probleem, we zetten een derde bed erbij". Ja goeie grap zo'n peuterbed. :frusty:

We hebben het flinterdunne peutermatrasje op 1 van de 2 bedden gelegd, En het matras van dat bed op de grond. De kleinste puber dan op bed met dun matrasje, en ik ben op de grond op het gewone matras. Maar weet je, dat maakte mij nog geen klap uit. Ik ben een campeerder, dus dit was een prima oplossing. Ook maar niet aan mevrouw Marianne verteld. ik denk dat ze een stuip had gekregen. We hebben dit voor de goede vrede maar stilgehouden.
Alleen voor mijn ouders, die kou en gezeur over alles wat niet mocht. Echt, nooooo can do.... :furious:
salinarosseno schreef:
20-08-2019 16:39
Ik ook ;-)
Dan hebben we het over dezelfde :lol:
MinkeDeWit schreef:
20-08-2019 19:43
Bij een B&B heb je toch nooit een koelkast? Je krijgt ‘s morgens ontbijt maar verder moet je je eten buiten de deur regelen. En elektrische kacheltjes zijn niet altijd veilig, dus dat ze dat niet wilde vind ik ook niet gek. Je neemt toch ook niet je eigen waterkoker mee naar een hotel?
Bij b&b's heb ik vaak wel een koelkast gehad, maar idd een beperkte ruimte per kamer.

@Pilamie: Ik begrijp wel dat het niet de bedoeling is dat je als groep de hele ruimte in beslag neemt, ook al vind jij dat er niet genoeg andere mensen zijn om de ruimte mee te delen. Vragen als "wie komen er dan nog meer" omdat gewezen wordt op gebruiksregels vind ik asociaal. Gaat je niks aan. Begrijpelijk dat bejaarde ouders uitkijken naar zoiets en dat het daaron gevoelig ligt, maar dat betekent niet dat alles om jullie groep moet draaien. Ze komen niet gastvrij over, maar jullie komen ook niet als heel flexibele gasten. Als de b&b verder goeds recensies heeft dan zou ik toch echt naar mijn eigen aandeel kijken (en voortaan naar een prive gelegenheid gaan die desnoods speciaal is ingesteld op oudere gasten).

En zelf een stroomkachel meenemen zou ik ook niet op zitten te wachten. Als er wat mis gaat ben je als b&b de pineut.
Ik vind het echt stom dat het zo koud was, dat is niet ok, zeker niet met 80+ers. En het is raar dat de gastvrouw 's nachts van alles terug gaat zetten, doe dat lekker voor bedtijd.
Maar ik vind 450 euro voor meerdere nachten voor 7 personen goedkoop. Bij onze AirBnB kost het het dubbele, en dan zit er geen ontbijt bij in. Dan heb je wel het hele huis en de tuin voor jezelf. Je krijgt ook naar dat je betaalt he.
Marana schreef:
21-08-2019 07:56
Ik vind het echt stom dat het zo koud was, dat is niet ok, zeker niet met 80+ers. En het is raar dat de gastvrouw 's nachts van alles terug gaat zetten, doe dat lekker voor bedtijd.
Maar ik vind 450 euro voor meerdere nachten voor 7 personen goedkoop. Bij onze AirBnB kost het het dubbele, en dan zit er geen ontbijt bij in. Dan heb je wel het hele huis en de tuin voor jezelf. Je krijgt ook naar dat je betaalt he.
Ik ook, ik ga uit van 50 euro pp per nacht
7 personen, is 1 nacht al 350
pilamie schreef:
21-08-2019 00:53
@Beter.laat,
Die koelkast stond in de compleet ingerichte keuken, waar alle gasten volledig (maar met elkaar) gebruik van mochten maken. Maar bij aankomst bleek dat wij met 7 personen 1 plankje mochten vullen. De rest was voor de andere gasten. De hoeve had nog 2 andere slaapkamers waarin in iedere kamer 2 gasten konden verblijven. pas op de 2e avond kwam een stel voor 1 kamer daarvan aan. Die niets in de koelkast wilde zetten (ik heb het ze gevraagd). Dus alle 3 andere plankjes en de deurrekjes moesten leeg blijven. echt je reinste kolder. het doosje met etenswaar wat ik op het aanrecht had gezet (en daarmee 1/20e van het aanrecht in beslag nam moest weg. want "dat stoorde de andere gasten". (Die er dus de 1e nacht niet eens waren.)
Voortaan gewoon een B&B huren, alleen voor jullie.
Want de regels die de B&B had als Geen spullen op aanrecht, zijn inderdaad heel normaal, als er meerdere gasten zijn (anders wordt het al snel een Studentenhuiskeuken) en tja die koelkast was voor alle gasten.
MinkeDeWit schreef:
Bij een B&B heb je toch nooit een koelkast? Je krijgt ‘s morgens ontbijt maar verder moet je je eten buiten de deur regelen. En elektrische kacheltjes zijn niet altijd veilig, dus dat ze dat niet wilde vind ik ook niet gek. Je neemt toch ook niet je eigen waterkoker mee naar een hotel?
Oh jawel, ik kies ze er op uit, minimaal een koelkast en een waterkoker. Ik vind een flesje wijn koud kunnen leggen en een kopje thee kunnen zetten erg prettig.

Ik neem trouwens een dompelaar mee naar hotels, als ik verwacht er geen thee te kunnen zetten.
Ik heb de recensies bekeken, en op booking.com zijn de meeste positief. Wel wordt er heel af en toe geklaagd over verouderde kamers, de schoonmaak en de drukke weg.
Op Zoover en Tripadvisor staan maar enkele recensies, en enkele zijn negatief.

Jullie hebben heel veel pech gehad. Jammer.
Dat je ouders zo koud zaten kan inderdaad niet. Geen mens kan ijzer met handen breken, maar ze hadden een oplossing moeten zoeken.
Superleuk topic! @aphia: zou je mij in een pb het adresje kunnen geven vanwaar jullie net komen? Klinkt als een accommodatie die perfect voor ons gezin zou zijn.
Ik vind in het verhaal van die B&B voornamelijk heel kwalijk dat die mevrouw 's nachts daar loopt rond te stommelen. Dan zou ik me namelijk heel onprettig voelen.
Maar goed, ik boek ook geen B&B's, omdat ik bang ben dat ik dan de hele tijd sociaal moet doen.

Ik zat ooit eens in Rome in een appartement met zo'n sociale verhuurster. Een lief mens, maar ik was er wel klaar mee. Vooral haar interessante gewoonte de koffie die zij ons verstrekte (overnachting was inclusief ontbijt) zelf op te drinken en vervolgens heel beledigd te zijn omdat wij zelf koffie hadden gekocht bij de supermarkt omdat de koffie op was :proud: . Dat appartement heeft ook een 9+-rating op booking.com. We hebben het maar niet beoordeeld, want dat durf ik dan niet.
Wij hadden een appartement geboekt dit jaar. Eisen waren: goed weer, genoeg te ondernemen op acceptabele rij afstand, niet te duur en vooral: geen entertainment! Ik heb een graftakken hekel aan herrie bij het zwembad of allerlei optredens en gezamenlijke volleybaltoernooien.
Kwamen uit op een simpel, basis appartementen complex aan zee in een klein dorpje aan de Atlantische kust. Heen gevlogen, auto gehuurd, helemaal prima.
Er zaten bijna alleen maar locals. Was een vrij groot park maar blijkbaar totaal onbekend bij de Nederlanders. Appartementen waren heel erg jaren 80 en behalve de hoogstnoodzakelijke dingen was er niks.
Toen ik op de luchthaven eens wat info ging opzoeken over het complex (ik had me er tot die tijd op de regio na niet echt mee bezig gehouden ivm externe omstandigheden) las ik dat ze op zoover een 5 hadden. Ik schrok toch wel een beetje. Maar toen ik las waarom was ik weer behoorlijk opgelucht: er was geen entertainment (no shit sherlock, dat stond ook in de omschrijving van het complex, de huisjes waren gedateerd: klopt het kostte dan ook geen drol, wie voor een dubbeltje eerste rang wil moet denk ik naar een ander werelddeel, in het dorpje was niks te beleven: klopte ook en stond eveneens in de omschrijving. Voor ons was dat juist doorslaggevend: lekker rustig. Dikke prima)

Kortom: we zijn per ongeluk op een pareltje terecht gekomen. Die andere mensen met een onvoldoende beoordeelden omdat het niet luxe genoeg was en er bijna geen Nederlanders waren en geen musicalshows of showcooking. Alles daarvan stond gewoon op de site van het park maar mensen zijn gewoon dom.
Wij hebben ons verbaasd over die 5 want vonden het echt een enorm volledig park voor die prijs. En komen dan ook zeker nog eens terug. De ligging was fenomenaal en er was voor een 3 sterren park veel meer dan je zou denken.

Kortom die ratings zeggen vaak ook geen hol. Laat je er iig niet door weerhouden is mijn advies.
Ik vind overigens wanneer je teleurgesteld wordt omdat er niet aan verwachtingen mbt sociale omgang voldaan wordt geen lage recensie waard. Dat een gastvrouw niet vraagt hoe de reis was bijvoorbeeld. Of niet aan het einde met een fles wijn aan komt zetten. Die verwachting creëer je zelf omdat het bij jou allemaal heel gevoelig ligt.
MinkeDeWit schreef:
Jij hebt vast weinig ervaring met B&B s?
Vanalles al gehad, van eigen koelkast tot gedeelde koelkast, dus alles kan.
Snowpink schreef:
21-08-2019 06:40
Bij b&b's heb ik vaak wel een koelkast gehad, maar idd een beperkte ruimte per kamer.

@Pilamie: Ik begrijp wel dat het niet de bedoeling is dat je als groep de hele ruimte in beslag neemt, ook al vind jij dat er niet genoeg andere mensen zijn om de ruimte mee te delen. Vragen als "wie komen er dan nog meer" omdat gewezen wordt op gebruiksregels vind ik asociaal. Gaat je niks aan. Begrijpelijk dat bejaarde ouders uitkijken naar zoiets en dat het daaron gevoelig ligt, maar dat betekent niet dat alles om jullie groep moet draaien. Ze komen niet gastvrij over, maar jullie komen ook niet als heel flexibele gasten. Als de b&b verder goeds recensies heeft dan zou ik toch echt naar mijn eigen aandeel kijken (en voortaan naar een prive gelegenheid gaan die desnoods speciaal is ingesteld op oudere gasten).

En zelf een stroomkachel meenemen zou ik ook niet op zitten te wachten. Als er wat mis gaat ben je als b&b de pineut.

precies dat, dat vraag je niet, denk dat de irritatie van beide kanten kwam ook.
pipootje schreef:
21-08-2019 12:55
Jij hebt vast weinig ervaring met B&B s?
Vanalles al gehad, van eigen koelkast tot gedeelde koelkast, dus alles kan.
Nog nooit in een B&B geweest. Mijn beeld is gekleurd door het tv-programma. Leuk voor wie graag veel persoonlijke aandacht wil van de beheerder. Een drankje bij het inchecken en uitleg over het kluisje en de douche vind ik dan wel weer fijn.
MinkeDeWit schreef:
21-08-2019 13:17
Nog nooit in een B&B geweest. Mijn beeld is gekleurd door het tv-programma. Leuk voor wie graag veel persoonlijke aandacht wil van de beheerder. Een drankje bij het inchecken en uitleg over het kluisje en de douche vind ik dan wel weer fijn.
Ik was jaren geleden 2 nachten in een B&B in Canada. En dat was precies zo als in het tv-programma. Verplicht met alle gasten om de ronde tafel ontbijten. Voor 2 ochtenden prima, maar niet voor een hele vakantie. De kamer was ingericht met bloemetjes, kantjes, ruches en porseleinen beeldjes. De sportschoenen maat 45 van mijn man steken op een foto van de kamer erg af bij dat roze gedoe.
amarna schreef:
21-08-2019 13:22
Ik was jaren geleden 2 nachten in een B&B in Canada. En dat was precies zo als in het tv-programma. Verplicht met alle gasten om de ronde tafel ontbijten. Voor 2 ochtenden prima, maar niet voor een hele vakantie. De kamer was ingericht met bloemetjes, kantjes, ruches en porseleinen beeldjes. De sportschoenen maat 45 van mijn man steken op een foto van de kamer erg af bij dat roze gedoe.
ooooh vreselijk
Daar word ik ook heel ongemakkelijk van, en puberaal asociaal
MinkeDeWit schreef:
Wat voor uitleg verwacht je dan voor een kluisje en de douche?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
MinkeDeWit schreef:
Dat beeld wat je hebt van het tv programma is natuurlijk vertekend. Die gasten krijgen aandacht omdat ze een tv programma maken met andere B&B houders.
Zo gaat dat in het echt niet hoor, niet waar ik geweest ben en dat zijn er behoorlijk wat.
Vaak ga ik ergens waar ook gewoon een eigen ingang is en dan hoef je helemaal niet "sociaal"te doen.
Je kunt op de site en op de site van B&B goed vinden hoe het er ongeveer aan toe gaat. Maar het is absoluut niet zo dat je overal met koffie oid wordt ontvangen hoor.
lilalinda schreef:
21-08-2019 13:27
ooooh vreselijk
Daar word ik ook heel ongemakkelijk van, en puberaal asociaal
Ik zie op tripadvisor dat de bewuste B&B nog steeds bestaat. Krijgt een gulle 5,0.
Is ook wel terecht. Kwalitatief niets mis mee. Dat het mijn ding niet is, doet van de kwaliteit niets af.
dianaf schreef:
21-08-2019 14:00
Wat voor uitleg verwacht je dan voor een kluisje en de douche?
Niet dat ik dat per se nodig vind, maar iemand die even met je meeloopt naar de kamer. Soms duwen ze alleen een sleutel in je hand en zeggen dat de liften voorbij de bar links zijn.
Ooit eens bij een camping recensies gelezen en iemand had 1 ster gegeven omdat het de hele week regende en hij enorm last had van het plaatselijke vliegveld een paar kilometer verderop. Het weer kan je niets aan doen maar vliegtuigen zijn weer wat anders. Mijn man neemt de recensies altijd met een korreltje zout en zei we gaan gewoon een nachtje en als het niks is zijn we zo weer weg. We zijn uiteindelijk een week gebleven omdat het daar zo leuk was en in die hele week is er precies 1 vliegtuig geland.
MinkeDeWit schreef:
21-08-2019 14:15
Niet dat ik dat per se nodig vind, maar iemand die even met je meeloopt naar de kamer. Soms duwen ze alleen een sleutel in je hand en zeggen dat de liften voorbij de bar links zijn.
Heel eerlijk gezegd vind ik het wel prettig om na een reis de sleutel in mijn hand gedrukt te krijgen en dan lekker in mijn eentje naar mijn kamer te gaan en even plóf, op bed liggen, de kop leegmaken.

Maar ik ben niet altijd even sociaal ;)

Ik zou het i.i.g. niet laten meespelen bij mijn beoordeling.
MinkeDeWit schreef:
21-08-2019 14:15
Ow, oké. Ik vind het altijd wel prima om het zelf uit te zoeken, nou ja, uitzoeken, meestal is het prima aangegeven.
Ik dacht dat je bedoelde dat iemand liet zien hoe de douche werkte... wat in sommige landen geen slecht idee is, omdat je dan eerst de boiler aan moet zetten voor je warm kunt douchen. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
of andersom, dat heb ik helaas meegemaakt in de ardennen; er kwam kokend water uit de douche in een huisje en dat hadden ze ons niet verteld. kon ik dus fijn met enorme eieren van blaren op mijn bovenbeen naar de 1e hulp heen en 3 weken lang elke dag verband laten wisselen bij de ha :-( je snapt dat de vakantie snel over was? je ziet de 'eilandjes' nu nog op mijn been in de zomer, en het is al 22 jaar geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven