Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:40
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
dinsdag 20 augustus 2019 om 02:36
Als jullie met z'n allen naar Limburg gaan afreizen, dan heb ik ook nog wel een logeerplek waar ik met mijn familie heb verbleven, waar het 'gastvrouwschap' ook niet helemaal begrepen was. Kunnen jullie daar misschien ook even gaan 'rellen'?
Het was een tot B&B omgebouwde boerderij. Nou ja, omgebouwd, er waren boven meerdere slaapkamers. Die verder prima waren. De rest was ouwe meuk en het werdt direct bij aankomst duidelijk dat ze vooral zichzelf wilde horen praten.
nul enkele interesse in ons, of hoe onze reis was geweest. (oke, het was binnen Nederland, maar mijn ouders zijn dik in de 80 en we hadden toch ruim 4 uur erover gedaan om er te komen.)
We mochten niets op het aanrecht zetten, want er konden ook andere gasten komen. Toen ik vroeg wie er dan nog kwam wist ze dat niet, maar er kwamen er nog wel (huh?).
Ook de koelkast moest ik weer uitruimen. Dat mocht er allemaal niet staan. Want er kwamen andere gasten. Wij waren met 7 personen en uiteindelijk kwam er nog 1 stel. Die helemaal niets bij zich hadden aan etenswaren. En eigenlijk helemaal geen behoefte hadden aan om in de hoeve te verblijven. Ze sliepen er alleen zeiden ze. Maar nee, alles moest uit die keuken en op de kamers bewaard (waar dan geen koelkast stond, dus alles stond op de grond in een hoekje te verpieteren)
Het ergste was dat het STEENkoud was in die hoeve (wel fijn voor de etenswaren, niet fijn voor mijn ouders.) Dus ik had de verwarming aangezet. Hielp nix. dus ik de gastvrouw (die 50 meter verderop woonde) gecontact. Komt ze aan, op hoge poten. Ik had van die verwarmingen af moeten blijven. Want die staan ingesteld en dat had ik nou kapot gemaakt. Kreeg ik toch gewoon de schuld dat ik de verwarming kapot had gemaakt?!
Mijn vader zat echt te vernikkelen van de kou. Hij zat in dekbedden gewikkeld op de bank te kleumen. Arme man. En geen woord van sorry van dat mens. De hele avond en nacht wel gesodemieter van dat mens. Ze ging midden in de nacht door die B&B struinen, stoelen verplaatsen, keukenkastjes nalopen. En mijn ouders lagen 1 deurtje verderop.
Mijn moeder was er meerdere malen wakker van geworden. En die verwarming was maar niet te maken. En geen woord van verontschuldiging over haar lippen. Mijn zus kwam later en die had op verzoek van mijn vader een kacheltje meegenomen. gewoon op stroom. DIE mocht niet aan van haar, want dat was gevaarlijk. (Serieus?)
Oh ja, buiten "mochten" we de tuinstoelen en tafel wel zetten waar we wilden. Wij die vieze dingen schoongemaakt en op een fijn plekje uit de wind in de zon gezet. Volgende ochtend: alles stond terug ver weg in de tuin. Had ze 's nachts alles terug staan slepen. Dat mens had ADHD en was er nog trots op ook.
Het gedrag van haar bracht zo'n downer op het weekend. We hebben naast een mooie heide wandeling die we gedaan hadden, het eigenlijk over niets anders meer gehad dan over haar. Niemand van de familie wilde met dat mens meer praten. En het erge is dat we eindelijk sinds jaren weer met het hele gezin eens samen konden zijn. Mijn ouders hadden er ZO naartoe geleefd. En dat wordt dan vergalt door zo'n Irma 2.0
Brrrrr.... wordt er nog boos over als ik eraan denk...
Dus voor de Limburg invasie groep, kunnen jullie hier ook even langsgaan??
Het was een tot B&B omgebouwde boerderij. Nou ja, omgebouwd, er waren boven meerdere slaapkamers. Die verder prima waren. De rest was ouwe meuk en het werdt direct bij aankomst duidelijk dat ze vooral zichzelf wilde horen praten.
nul enkele interesse in ons, of hoe onze reis was geweest. (oke, het was binnen Nederland, maar mijn ouders zijn dik in de 80 en we hadden toch ruim 4 uur erover gedaan om er te komen.)
We mochten niets op het aanrecht zetten, want er konden ook andere gasten komen. Toen ik vroeg wie er dan nog kwam wist ze dat niet, maar er kwamen er nog wel (huh?).
Ook de koelkast moest ik weer uitruimen. Dat mocht er allemaal niet staan. Want er kwamen andere gasten. Wij waren met 7 personen en uiteindelijk kwam er nog 1 stel. Die helemaal niets bij zich hadden aan etenswaren. En eigenlijk helemaal geen behoefte hadden aan om in de hoeve te verblijven. Ze sliepen er alleen zeiden ze. Maar nee, alles moest uit die keuken en op de kamers bewaard (waar dan geen koelkast stond, dus alles stond op de grond in een hoekje te verpieteren)
Het ergste was dat het STEENkoud was in die hoeve (wel fijn voor de etenswaren, niet fijn voor mijn ouders.) Dus ik had de verwarming aangezet. Hielp nix. dus ik de gastvrouw (die 50 meter verderop woonde) gecontact. Komt ze aan, op hoge poten. Ik had van die verwarmingen af moeten blijven. Want die staan ingesteld en dat had ik nou kapot gemaakt. Kreeg ik toch gewoon de schuld dat ik de verwarming kapot had gemaakt?!
Mijn vader zat echt te vernikkelen van de kou. Hij zat in dekbedden gewikkeld op de bank te kleumen. Arme man. En geen woord van sorry van dat mens. De hele avond en nacht wel gesodemieter van dat mens. Ze ging midden in de nacht door die B&B struinen, stoelen verplaatsen, keukenkastjes nalopen. En mijn ouders lagen 1 deurtje verderop.
Mijn moeder was er meerdere malen wakker van geworden. En die verwarming was maar niet te maken. En geen woord van verontschuldiging over haar lippen. Mijn zus kwam later en die had op verzoek van mijn vader een kacheltje meegenomen. gewoon op stroom. DIE mocht niet aan van haar, want dat was gevaarlijk. (Serieus?)
Oh ja, buiten "mochten" we de tuinstoelen en tafel wel zetten waar we wilden. Wij die vieze dingen schoongemaakt en op een fijn plekje uit de wind in de zon gezet. Volgende ochtend: alles stond terug ver weg in de tuin. Had ze 's nachts alles terug staan slepen. Dat mens had ADHD en was er nog trots op ook.
Het gedrag van haar bracht zo'n downer op het weekend. We hebben naast een mooie heide wandeling die we gedaan hadden, het eigenlijk over niets anders meer gehad dan over haar. Niemand van de familie wilde met dat mens meer praten. En het erge is dat we eindelijk sinds jaren weer met het hele gezin eens samen konden zijn. Mijn ouders hadden er ZO naartoe geleefd. En dat wordt dan vergalt door zo'n Irma 2.0

Brrrrr.... wordt er nog boos over als ik eraan denk...
Dus voor de Limburg invasie groep, kunnen jullie hier ook even langsgaan??

dinsdag 20 augustus 2019 om 07:38
wat erg pilamie, vooral voor je ouders
dat mens heeft helemaal niks in die hoeve te zoeken tijdens jullie verblijf, heeft ze nooit van privacy gehoord ofzo? en echt niet dat ik mijn etenswaren buiten de koelkast had bewaard, waarvoor staat dat ding er dan uberhaupt als je hem niet gebruiken mag?? echt te zot voor woorden. om over de kapotte kachel nog maar te zwijgen.. dat kan echt niet, zekerniet meet ouderen of kleine kinderen in huis
dat mens moet zich echt rot schamen dat ze uberhaupt geld van jullie heeft gevraagd voor dit verblijf

dinsdag 20 augustus 2019 om 07:45
Ik vind een 7 een 'beleefde voldoende', dat geef je als je een 5,5 lullig vindtBetty_Slocombe schreef: ↑19-08-2019 19:26Ik heb ook de indruk dat er een soort cijferinflatie op booking.com is. Alles boven de 7.5 is toch gewoon een goed cijfer? Niet perfect, maar wel leuk. Dus als ik een 8.2 geef aan een huisje, is het een goed huisje, waar ik met liefde nog een keer zou vertoeven. Dat lijkt voor veel mensen heel anders te werken. Daar moet je minimaal een 9.5 geven als je een schoon bed en een fijne badkamer hebt.
Pas boven de 8 vind ik het een goeie recensie
dinsdag 20 augustus 2019 om 08:50
Ik merk dat dat ook cultureel bepaald is, daarom is het ook belangrijk een toelichting te geven. Voor het huisje in Oostenrijk waar wij altijd op wintersport gaan geven de Nederlanders allemaal tussen de 8 en 10 en de Duitsers meestal een 6 en als ze het echt geweldig vonden een 7, de geschreven toelichting komt wel nagenoeg overeen dan, ze schrijven hetzelfde als de Nederlanders. Ook wel eens gezien dat men 1 klacht had, die gelijk opgelost werd en dan geven ze een onvoldoende ook op de andere punten. Als verhuurder kun je beter Nederlandse dan Duitse gasten hebben, die eerste zijn een stuk tevredener. Verder moet je ook naar het aantal recensie kijken natuurlijk. Als het er 50 zijn, dan zegt het gemiddelde wel iets, maar als het een nieuwe accommodatie is en de eerste gasten waren toevallig van die types die boos worden als niemand hun taal spreekt en zij zijn de enige die tot dan een recensie hebben gegeven, dan heeft de accommodatie dus een heel laag gemiddeld cijfer.

dinsdag 20 augustus 2019 om 08:52
Wij zijn verschillende keren bij heijderbos geweest. Park vinden wij echt leuk, huisje moet je wel echt vip of vip eden pakken. Die zijn goed. De rest is idd oud en vaak ook vies.Whatsinaname1988 schreef: ↑19-08-2019 15:20In de herfstvakantie gaan we voor de 2de keer een weekje weg ( ja echt mijn man en ik zijn als 10 jarigen nog op vakantie geweest en daarna niet meer tot deze zomer dus heel weinig ervaring) naar centerparcs. We zijn dus nooit bij centerparcs geweest en we gaan met 4 volwassenen, 3 kinderen en 2 honden. Maar nu zit ik op TripAdvisor te lezen dat het een ongelofelijk smerig park is en het zwembad voor kinderen ongeschikt is door de wilde wildwaterbaan, heftige golfslagbad, ongeschikte steile glijbaan enzo.
Nu maak ik me toch wel zorgen. Iemand ervaring met het heijderbos? We zijn allemaal snel tevreden zolang het huisje maar schoon is en luxe verwachten we niet.

dinsdag 20 augustus 2019 om 08:57
Zie, cijfers zijn helemaal geen eerlijke manier van beoordelen. Niet zoals met een overhoring Franse woordjes in de brugklas, waar er bij elke fout een punt van je cijfer af ging.
Dat maakt dat hele cijfersysteem verwarrend.
De mevrouw van wie ik al vaker een huisje gehuurd heb vertelde me over een huurster die klaagde omdat ze te weinig schaaltjes had. Dus haalde de verhuurster er schaaltjes bij. Toen ontbrak een broodmand. Die was er wel, maar die gebruikte ze als fruitmand. En uiteindelijk viel de beoordeling negatief uit, want de plaats lag xx kilometer van een andere plaats. Ja, dat had ze natuurlijk niet van te voren kunnen opzoeken.
Als mensen echt willen zeuren, vinden ze altijd iets.
Dat maakt dat hele cijfersysteem verwarrend.
De mevrouw van wie ik al vaker een huisje gehuurd heb vertelde me over een huurster die klaagde omdat ze te weinig schaaltjes had. Dus haalde de verhuurster er schaaltjes bij. Toen ontbrak een broodmand. Die was er wel, maar die gebruikte ze als fruitmand. En uiteindelijk viel de beoordeling negatief uit, want de plaats lag xx kilometer van een andere plaats. Ja, dat had ze natuurlijk niet van te voren kunnen opzoeken.
Als mensen echt willen zeuren, vinden ze altijd iets.
dinsdag 20 augustus 2019 om 09:45
dinsdag 20 augustus 2019 om 09:49
vivagirl schreef: ↑13-08-2019 14:25Als we het hebben over een eigenaar die uit zijn plaat gaat op de recensies...
https://www.tripadvisor.com/Hotel_Revie ... _Java.html
Even de aller slechtsten selecteren.
De eigenaar is nog Nederlands ook......

Dit is Frans, idd uit Nederland. Hij zit in het noorden van Jogjakarta met villa's en ik in het zuiden dus
we kennen elkaar goed. Ik had dit commentaar toen ook gelezen van hem en heb hem ook gewaarschuwd niet zo ontzettend uit zijn dak te moeten gaan. Hij heeft altijd goeie reviews (doet ook alles voor zijn gasten) maar hier was hij misschien een beetje overspannen

dinsdag 20 augustus 2019 om 10:41
Nou, ik heb ook een ander forum met hem te maken gehad, en daar was hij ook alles behalve vriendelijk en nogal betweterig, en hij had het nog fout ook!salinarosseno schreef: ↑20-08-2019 09:49![]()
![]()
![]()
Dit is Frans, idd uit Nederland. Hij zit in het noorden van Jogjakarta met villa's en ik in het zuiden dus
we kennen elkaar goed. Ik had dit commentaar toen ook gelezen van hem en heb hem ook gewaarschuwd niet zo ontzettend uit zijn dak te moeten gaan. Hij heeft altijd goeie reviews (doet ook alles voor zijn gasten) maar hier was hij misschien een beetje overspannen![]()

dinsdag 20 augustus 2019 om 11:53
Ik zou echt nooit bij hem boeken door deze manier van reageren.salinarosseno schreef: ↑20-08-2019 09:49![]()
![]()
![]()
we kennen elkaar goed. Ik had dit commentaar toen ook gelezen van hem en heb hem ook gewaarschuwd niet zo ontzettend uit zijn dak te moeten gaan. Hij heeft altijd goeie reviews (doet ook alles voor zijn gasten) maar hier was hij misschien een beetje overspannen![]()
dinsdag 20 augustus 2019 om 12:03
Met je eens hoor maar hij heeft op booking,com een 9,5 dus hij zal het dan wel goed doen.
Verder heb ik ook regelmatig bonje met hem op een forum.

dinsdag 20 augustus 2019 om 12:04
Ik ook niet. Het is dat ik hem ken en hij echt heel veel doet voor zijn gasten dus soms gooi ik hem gasten doorBetty_Slocombe schreef: ↑20-08-2019 11:53Ik zou echt nooit bij hem boeken door deze manier van reageren.
als ik vol zit.
dinsdag 20 augustus 2019 om 12:24
Er staan ook veel goeie reviews tussen, absoluut. En de omgeving ziet er ook prachtig uit.salinarosseno schreef: ↑20-08-2019 12:03Met je eens hoor maar hij heeft op booking,com een 9,5 dus hij zal het dan wel goed doen.
Verder heb ik ook regelmatig bonje met hem op een forum.![]()
En goed dat je tegen heb gezegd dat hij niet zo moet reageren!
Denk dat we het over hetzelfde forum hebben....... Alhoewel, ik heb het over een Facebook groep.
dinsdag 20 augustus 2019 om 13:54
Ik wil ook mee naar de camping! Ik heb een tent die veel te groot is voor 2 man, opblaasbaar met een mooie machine, een blafgrage hond als hij goed blij gemaakt wordt, en een enorm luidruchtige vriend.
Hij houdt van kampvuurtjes, bommetjes en zingt onder de douche. Mijn nichtjes zonder diploma komen ook gezellig mee.
Hij houdt van kampvuurtjes, bommetjes en zingt onder de douche. Mijn nichtjes zonder diploma komen ook gezellig mee.
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye

dinsdag 20 augustus 2019 om 14:50
Ik las gisteren voor de gein de reviews van een zwembad en iemand had 1 ster gegeven omdat: "Ik woon er in de buurt maar kom er nooit."
Het zwembad staat niet al te best bekend maar dat komt meer omdat bepaalde gasten het voor de andere gasten het verpesten. En als het zwembad dan iets aan die probleem groep wil doen dan komen die weer in opstand want discriminatie etc. Kortom het zwembad kan het nooit goed doen.
dinsdag 20 augustus 2019 om 15:33
TinderExpert schreef: ↑20-08-2019 13:54Ik wil ook mee naar de camping! Ik heb een tent die veel te groot is voor 2 man, opblaasbaar met een mooie machine, een blafgrage hond als hij goed blij gemaakt wordt, en een enorm luidruchtige vriend.
Klinkt als een goed plan. Misschien kan je man dan liedjes over stomme Irma onder de douche zingen

Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
dinsdag 20 augustus 2019 om 15:37
Oh ik heb een comfortcottage genomen. Vond ik al duur zat, bijna 1300 euro voor een weekje ( en als enige extra 3 keer kids boodschappenservice).
dinsdag 20 augustus 2019 om 16:00
Hij is heul goed in liedjes verzinnen, helemaal als ze ten koste van mij gaan, dus ik zou wel blij zijn met een nieuw slachtoffer

Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
dinsdag 20 augustus 2019 om 16:39

dinsdag 20 augustus 2019 om 18:22
Briljant, want ik heb ook een dove, bejaarde hond. Laten we dat het thema maken: de liefhebbersvereniging van viervoeters op vergevorderde leeftijd. Die allemaal aquatherapie in het zwembad nodig hebben (de mijne verhaart wel heel erg maar hij is erg schattig dus dan moeten we het hem maar vergeven) en we kunnen ook nog protesteren dat ze geen seniorenkorting krijgen.Whatsinaname1988 schreef: ↑19-08-2019 15:26Hahaha ik heb ook een stokoude en demente hond. Luisteren doet hij niet want hij is ook nog eens stokdoof.
Ik sta op het punt om te boeken hoor, welk midweekje doen we?

dinsdag 20 augustus 2019 om 18:31
Volgende week!ClumsyNinja schreef: ↑20-08-2019 18:22Briljant, want ik heb ook een dove, bejaarde hond. Laten we dat het thema maken: de liefhebbersvereniging van viervoeters op vergevorderde leeftijd. Die allemaal aquatherapie in het zwembad nodig hebben (de mijne verhaart wel heel erg maar hij is erg schattig dus dan moeten we het hem maar vergeven) en we kunnen ook nog protesteren dat ze geen seniorenkorting krijgen.
Ik sta op het punt om te boeken hoor, welk midweekje doen we?
Mijn hond is ook oud, maar gedraagt zich nog steeds als een pup met ADHD

dinsdag 20 augustus 2019 om 19:43