Onderwatercamera
donderdag 30 september 2010 om 10:36
Hoi,
Jullie hebben me zo goed geholpen met mijn snorkelset vraag, zodat ik nog een vraag bij jullie neer leg.
Heeft iemand een tip om onderwater foto's te maken?
Ik wilde zo'n hoesje kopen om om mijn iegen camera te doen, maar die zijn best duur, dan kan je net zo goed een camera kopen.
Heb wel gehoord dat een wegwerpcamera echt zonde is, dan krijg je geen mooie foto's.
Iemand tips?
Alvast bedankt!
Jullie hebben me zo goed geholpen met mijn snorkelset vraag, zodat ik nog een vraag bij jullie neer leg.
Heeft iemand een tip om onderwater foto's te maken?
Ik wilde zo'n hoesje kopen om om mijn iegen camera te doen, maar die zijn best duur, dan kan je net zo goed een camera kopen.
Heb wel gehoord dat een wegwerpcamera echt zonde is, dan krijg je geen mooie foto's.
Iemand tips?
Alvast bedankt!
donderdag 30 september 2010 om 10:42
Wij hebben de Sealife DC 1200, google maar eens. Gewoon de basisvariant, was rond de 400 euro. Prima foto's en verrassend mooie filmpjes mee te maken! En belangrijk voor onder water: heel eenvoudig te bedienen.
Met deze camera kun je tot 40 meter diepte geloof ik.
Met deze camera kun je tot 40 meter diepte geloof ik.
anoniem_64974b422eeed wijzigde dit bericht op 30-09-2010 10:43
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
donderdag 30 september 2010 om 11:03
Ik had ook bewust voor 't compactje het onderwaterhuis gekocht. Voor 'n dslr zijn ze niet te betalen. Tja, als je in Australie bij de kust woont en er wekelijks gebruik van maakt haal je de aanschaf er wel uit, maar voor 'n vakantietripje natuurlijk niet. Ik ging ook alleen snorkelen. Dat is zelfs veel mooier voor foto's aangezien je dan veel meer zonlicht op de riffen krijgt.
Waar ga je overigens snorkelen?
Waar ga je overigens snorkelen?
vrijdag 1 oktober 2010 om 08:35
quote:joose1983 schreef op 30 september 2010 @ 12:01:
Kosttie?
363 euro - maar dan heb je wel een top-camera (vind ik)
http://www.camera.nl/Pana ... 32552009/PANASONIC/FT%202
(nee, ik heb geen aandelen, geen reclame, alleen voor afbeelding, beschrijving en indicatie van prijs van de camera)
Kosttie?
363 euro - maar dan heb je wel een top-camera (vind ik)
http://www.camera.nl/Pana ... 32552009/PANASONIC/FT%202
(nee, ik heb geen aandelen, geen reclame, alleen voor afbeelding, beschrijving en indicatie van prijs van de camera)
vrijdag 1 oktober 2010 om 09:38
Hm allemaal weer bedankt voor de reacties!
We hebben besloten toch maar een wegwerpcamera te kopen. Bij de fotograaf waar ik altijd kom heb ik er foto's van gezien en dat viel best mee.
We hebben beiden al een goede spiegelreflex camera en ook een compactcamera, dus een beetje zonde eigenlijk...
Maar als we het heeeel leuk vinden en we gaan weer, dan kopen we iets beters hebben we afgesproken.
We hebben besloten toch maar een wegwerpcamera te kopen. Bij de fotograaf waar ik altijd kom heb ik er foto's van gezien en dat viel best mee.
We hebben beiden al een goede spiegelreflex camera en ook een compactcamera, dus een beetje zonde eigenlijk...
Maar als we het heeeel leuk vinden en we gaan weer, dan kopen we iets beters hebben we afgesproken.
vrijdag 1 oktober 2010 om 16:42
Mocht nog iemand geïnteresseerd zijn in onderwatercamera's...
Ik heb de Fujifilm FinePix XP10.
Mee gesnorkeld in Egypte. (vond het soms alleen wat moeilijk om op het schermpje te zien wat ik nu aan het fotograferen was i.v.m. de reflecties)
En mee gehad naar een waterpretpark waar we er voornamelijk filmpjes mee hebben gemaakt.
Mooi helder beeld, ook boven water.
Makkelijk in de bediening.
Heel klein en licht.
Leuk apparaatje voor erbij (heb ook een SLR en een gewone, oudere compact).
Ik heb de Fujifilm FinePix XP10.
Mee gesnorkeld in Egypte. (vond het soms alleen wat moeilijk om op het schermpje te zien wat ik nu aan het fotograferen was i.v.m. de reflecties)
En mee gehad naar een waterpretpark waar we er voornamelijk filmpjes mee hebben gemaakt.
Mooi helder beeld, ook boven water.
Makkelijk in de bediening.
Heel klein en licht.
Leuk apparaatje voor erbij (heb ook een SLR en een gewone, oudere compact).
zondag 3 oktober 2010 om 13:51
Ik heb nog een goede tip. Ik heb een dicapak voor mijn digitale camera gekocht. Dat is een plastic hoes waar je je camera in doet. Je kan er een paar meter mee onder water, perfect voor snorkelen dus. Ik heb er, inclusief verzendkosten, geloof ik ¤ 45 voor betaald en echt hele mooie foto's mee gemaakt.