Online inchecken & boarding pass

05-03-2009 10:44 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ga morgen met vriendinnen een stedentrip doen, waarvoor we vliegen met Easyjet. 3 van de 5 hebben ervoor gekozen geen extra bagage in te checken en nemen alleen handbagage mee, waaronder ik. Wij kunnen alvast online inchecken omdat we dus alleen handbagage hebben. Bij het online inchecken zouden we dan een boarding pass krijgen die ik uit moet printen. So far, so good. Alleen is het zo dat het een boeking is voor 5 personen. Ik ben bang dat wanneer ik online incheck, ik ook meteen de twee dames incheck die wel extra bagage hebben en bij de balie in moeten checken. Het komt er dan op neer dat ik helemaal niet later op het vliegveld kan zijn, omdat ik alsnog papieren aan hun moet geven. Het lijkt me dat de twee die extra bagage in moeten checken gewoon dan hun boarding pass krijgen en er niks aan de hand is, maar ik weet het niet zeker. Easyjet is uiteraard niet bereikbaar: I tried already

Iemand ervaring met dezelfde situatie? Please help! Tnx!
Mijn vriend en ik hadden laatst met Ryan Air dezelfde situatie. Ik had bagage, vriend niet. Doordat we samen hadden geboekt, kon ook hij niet online inchecken en moesten we dat gewoon beiden op het vliegveld doen.
Ik zou gewoon proberen online in te checken en kijken wat er gebeurt. Als je niet online incheckt moet je immers ook vroeg op het vliegveld zijn? Als het goed is het toch onmogelijk om de passagiers met extra baggage online in te checken.
Je kunt volgens mij ook online inchecken als je wél bagage hebt. Dan moet je alleen je bagage nog even afgeven, maar heb je dus al je boarding pass.
-
Nee, online inchecken kan dus niet als je nog in te checken bagage hebt. Ik heb zelf alleen handbagage, dus ik kan wel online inchecken. Ik vrees dat ik alsnog vroeg op het vliegveld moet zijn dus...
quote:anemoon schreef op 05 maart 2009 @ 10:59:

Je kunt volgens mij ook online inchecken als je wél bagage hebt. Dan moet je alleen je bagage nog even afgeven, maar heb je dus al je boarding pass.Hangt volgens mij van de luchtvaartmaatschappij af. Geloof dat het bij Aer Lingus wel kan. Bij Ryan Air in elk geval niet.
quote:El_lebel schreef op 05 maart 2009 @ 11:01:

Nee, online inchecken kan dus niet als je nog in te checken bagage hebt. Ik heb zelf alleen handbagage, dus ik kan wel online inchecken. Ik vrees dat ik alsnog vroeg op het vliegveld moet zijn dus...Dat is dus maar de vraag of je zelf wel online in kunt checken. Bij Ryan Air is het zo bij groepsboekingen dat als 1 passagier bagage heeft, de rest ook niet online kan inchecken.
quote:Visotsky schreef op 05 maart 2009 @ 11:21:

[...]

Dat is dus maar de vraag of je zelf wel online in kunt checken. Bij Ryan Air is het zo bij groepsboekingen dat als 1 passagier bagage heeft, de rest ook niet online kan inchecken.Ok, dat zal ik eerst maar eens uitzoeken... *zucht* Wat een gedoe zeg!
quote:El_lebel schreef op 05 maart 2009 @ 11:26:

[...]

Ok, dat zal ik eerst maar eens uitzoeken... *zucht* Wat een gedoe zeg!Gewoon proberen joh! Je merkt het vanzelf.
Met prijsvechters betaal je voor de vlucht, niet voor de service.

1 boeking met 5 personen, betekend dat je alle 5 tegelijk moet inchecken.

oftewel alle 5 in de rij of 5 alleen handbagage en dan koop je wat je nog nodig hebt in stad van aankomst, of op schiphol na de controlles.
-
anoniem_119991 wijzigde dit bericht op 30-06-2011 11:30
Reden: whoops, verkeerd topic, een hele oude?!
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven