Onur Air
donderdag 30 augustus 2012 om 13:17
Omdat we er maar niet uitkwamen waar we heen wilden en gister een fijn hotel in Bodrum tegen kwamen, geboekt voor as. dinsdag. Op de site stond dat we met Transavia zouden vliegen alleen nu blijkt dat we met Onur Air vliegen.
Het is maar 3,5 uur dus eigenlijk moet ik me niet druk maken, maar hoe zijn jullie ervaringen? Het interesseert me niet of ik wel of geen eten krijg en of ik veel of weinig beenruimte heb. Ik ben alleen benieuwd naar de ervaringen met de vlucht zelf. Dan weet ik hoeveel oxazepam ik mee ga nemen
Het is maar 3,5 uur dus eigenlijk moet ik me niet druk maken, maar hoe zijn jullie ervaringen? Het interesseert me niet of ik wel of geen eten krijg en of ik veel of weinig beenruimte heb. Ik ben alleen benieuwd naar de ervaringen met de vlucht zelf. Dan weet ik hoeveel oxazepam ik mee ga nemen
donderdag 30 augustus 2012 om 13:52
quote:Oriane schreef op 30 augustus 2012 @ 13:51:
[...]
Onur Air heeft ook een prijs gewonnen in 2005... vlak voor ze door al die dramas niet meer op een aantal luchthavens mochten vliegen wegens belabberd onderhouden toestellen. Een prijs zegt dus niet zo heel veel .
Nee, zeker niet, kijk maar eens naar de doden die vorig jaar zijn gevallen op schiphol in de crash met Turkish Airlines.
Daarom juist, alles in perspectief zien.
[...]
Onur Air heeft ook een prijs gewonnen in 2005... vlak voor ze door al die dramas niet meer op een aantal luchthavens mochten vliegen wegens belabberd onderhouden toestellen. Een prijs zegt dus niet zo heel veel .
Nee, zeker niet, kijk maar eens naar de doden die vorig jaar zijn gevallen op schiphol in de crash met Turkish Airlines.
Daarom juist, alles in perspectief zien.
donderdag 30 augustus 2012 om 13:57
Aeroflot.. ook zo'n maatschappij met een + 1807% boven gemiddeld om neer te storten . Ook die sla ik over en stap ik wel in een Trojka
http://planecrashinfo.com/rates.htm
http://planecrashinfo.com/rates.htm
donderdag 30 augustus 2012 om 14:01
Ik doe zeker niet alsof er nooit wat gebeurd is Oriane. Ik geef de keuze of ze de rest wil horen, was echt niet wereldschokkend maar ik vond het echt eng. Een betrouwbare vriendin vloog al jaren met Onur, zonder problemen. Daarom heb ik de reservering laten staan, met het idee 'als ik een raar buikgevoel heb stap ik alsnog niet in' zoals ik al zei, heenvlucht was echt super.
donderdag 30 augustus 2012 om 14:24
Ik vloog via transavia comfort class, geen eten. Jammer. Want de tosti's die ze aan boord zouden hebben waren op. Vloog naar Antalya vanaf schiphol.
Volgens mij is alles toch wel een beetje goed qua vliegtuigen of niet? Ik heb dan wel geen ervaring, aangezien het mijn eerste keer vliegen was maar toch
Volgens mij is alles toch wel een beetje goed qua vliegtuigen of niet? Ik heb dan wel geen ervaring, aangezien het mijn eerste keer vliegen was maar toch
donderdag 30 augustus 2012 om 14:26
donderdag 30 augustus 2012 om 14:29
Ze boekt 'n pakketreis met 'n transaviavlucht en ze smeren haar onur air aan. Ik zou er niet mee akkoord gaan en de reisorganisatie lost 't maar voor me op en boekt maar 'n andere vlucht voor me.
Zou bijv. ook nooit meer met Air France vliegen en dan moet je dus ook al goed in de gaten houden als je KLM boekt dat er niet bij staat 'vlucht uitgevoerd door Air France'.
Zou bijv. ook nooit meer met Air France vliegen en dan moet je dus ook al goed in de gaten houden als je KLM boekt dat er niet bij staat 'vlucht uitgevoerd door Air France'.
donderdag 30 augustus 2012 om 15:07
bedankt voor jullie reacties!
Ik ga wel gewoon hoor, want ik wil mijn vakantie er niet door laten schieten, maar ik ben nogal een miep paniek en nu weet ik dat ik van te voren gewoon een kalmeringstablet moet nemen
Vorig jaar vlogen we met Arke fly een verre reis en toen zei de piloot doodleuk op de terugweg: We hebben een technische storing..... Zat ik ook tegen het plafond, bleek het om een storing in het pinapparaat te zijn, dus je kon niet met credit card betalen...dat vind ik nou geen leuke grappen.
Ik ga wel gewoon hoor, want ik wil mijn vakantie er niet door laten schieten, maar ik ben nogal een miep paniek en nu weet ik dat ik van te voren gewoon een kalmeringstablet moet nemen
Vorig jaar vlogen we met Arke fly een verre reis en toen zei de piloot doodleuk op de terugweg: We hebben een technische storing..... Zat ik ook tegen het plafond, bleek het om een storing in het pinapparaat te zijn, dus je kon niet met credit card betalen...dat vind ik nou geen leuke grappen.
donderdag 30 augustus 2012 om 15:18
quote:souries schreef op 30 augustus 2012 @ 15:07:
Vorig jaar vlogen we met Arke fly een verre reis en toen zei de piloot doodleuk op de terugweg: We hebben een technische storing..... Zat ik ook tegen het plafond, bleek het om een storing in het pinapparaat te zijn, dus je kon niet met credit card betalen...dat vind ik nou geen leuke grappen.
Ik wel, sorry *thee tegen scherm*
Zwarte lijst maatschappij komt er hier bij mij ook niet in. Jammer dat ze wel boven mijn hoofd aan komen vliegen dagelijks
Vorig jaar vlogen we met Arke fly een verre reis en toen zei de piloot doodleuk op de terugweg: We hebben een technische storing..... Zat ik ook tegen het plafond, bleek het om een storing in het pinapparaat te zijn, dus je kon niet met credit card betalen...dat vind ik nou geen leuke grappen.
Ik wel, sorry *thee tegen scherm*
Zwarte lijst maatschappij komt er hier bij mij ook niet in. Jammer dat ze wel boven mijn hoofd aan komen vliegen dagelijks
donderdag 30 augustus 2012 om 16:35
Ik ben een aantal jaar geleden met Onur Air wezen vliegen. Op de heenreis ging het relatief goed, op behoorlijk wat gekraak en gedoe na. Op de terugreis hebben we 12 uur vertraging gehad en zijn we uiteindelijk met een andere turkse maatschappij teruggevlogen. Een week of 2 later kwam Onur Air op de zwarte lijst te staan. Ik zou niet zo snel meer met deze maatschappij vliegen, maar ja, volgens mij heb je je reis al geboekt en is er niks meer aan te doen. Sterkte!
donderdag 30 augustus 2012 om 17:08
dit is ook de reden waarom je nooit moet googlen, hahaha! Maar goed, ik hou maar voor me dat als het je tijd is om te gaan, dat je gaat
Ik zal jullie sowieso wel laten weten als ik weer met beide benen op de Nederlandse bodem sta Gelukkig hebben we daarna nog twee weken vakantie in Frankrijk, dus dan kan ik eventueel bijkomen van de vlucht.
Ik zal jullie sowieso wel laten weten als ik weer met beide benen op de Nederlandse bodem sta Gelukkig hebben we daarna nog twee weken vakantie in Frankrijk, dus dan kan ik eventueel bijkomen van de vlucht.
donderdag 30 augustus 2012 om 17:11
donderdag 30 augustus 2012 om 18:16
quote:elninjoo schreef op 30 augustus 2012 @ 14:29:
Ze boekt 'n pakketreis met 'n transaviavlucht en ze smeren haar onur air aan. Ik zou er niet mee akkoord gaan en de reisorganisatie lost 't maar voor me op en boekt maar 'n andere vlucht voor me.
Zou bijv. ook nooit meer met Air France vliegen en dan moet je dus ook al goed in de gaten houden als je KLM boekt dat er niet bij staat 'vlucht uitgevoerd door Air France'.Wat is er mis met Air France.....??? Serieuze vraag want ik heb net iets bij ze geboekt.
Ze boekt 'n pakketreis met 'n transaviavlucht en ze smeren haar onur air aan. Ik zou er niet mee akkoord gaan en de reisorganisatie lost 't maar voor me op en boekt maar 'n andere vlucht voor me.
Zou bijv. ook nooit meer met Air France vliegen en dan moet je dus ook al goed in de gaten houden als je KLM boekt dat er niet bij staat 'vlucht uitgevoerd door Air France'.Wat is er mis met Air France.....??? Serieuze vraag want ik heb net iets bij ze geboekt.
donderdag 30 augustus 2012 om 20:07
quote:Bergje65 schreef op 30 augustus 2012 @ 18:16:
[...]
Wat is er mis met Air France.....??? Serieuze vraag want ik heb net iets bij ze geboekt.
Ik vermoed al iets met Franse films zonder ondertiteling... En/of stewardessen die niet goed Engels kunnen...
Verder gewoon een goede maatschappij, vliegt samen met KLM !
[...]
Wat is er mis met Air France.....??? Serieuze vraag want ik heb net iets bij ze geboekt.
Ik vermoed al iets met Franse films zonder ondertiteling... En/of stewardessen die niet goed Engels kunnen...
Verder gewoon een goede maatschappij, vliegt samen met KLM !
donderdag 30 augustus 2012 om 20:45
quote:Bergje65 schreef op 30 augustus 2012 @ 18:16:
[...]
Wat is er mis met Air France.....??? Serieuze vraag want ik heb net iets bij ze geboekt.
Buiten dat ze best hoog op de ongelukkenlijst staan? (+900 nog wat procent)
Geen personal entertainment system en op de algemene schermpjes kwamen alleen frans nagesynchroniseerde films.
Slechte service, geen mixjes alleen ijskoude rode wijn.
Erg druk/rommelig toestel. Paar hoeken aan zijkanten waar je frisdrank kon pakken en waar men dus massaal gaat hangen. In normale toestellen kun je naar dat pantryhok lopen als je wat te drinken wil.
Ondanks groot toestel voelde het onheilspellend claustrofobisch op een of andere manier. En ik ben echt toestellen in allerlei soorten en maten en uit alle windstreken ter wereld gewend.
Snap niet dat KLM met die derderangs maatschappij is gefuseerd.
[...]
Wat is er mis met Air France.....??? Serieuze vraag want ik heb net iets bij ze geboekt.
Buiten dat ze best hoog op de ongelukkenlijst staan? (+900 nog wat procent)
Geen personal entertainment system en op de algemene schermpjes kwamen alleen frans nagesynchroniseerde films.
Slechte service, geen mixjes alleen ijskoude rode wijn.
Erg druk/rommelig toestel. Paar hoeken aan zijkanten waar je frisdrank kon pakken en waar men dus massaal gaat hangen. In normale toestellen kun je naar dat pantryhok lopen als je wat te drinken wil.
Ondanks groot toestel voelde het onheilspellend claustrofobisch op een of andere manier. En ik ben echt toestellen in allerlei soorten en maten en uit alle windstreken ter wereld gewend.
Snap niet dat KLM met die derderangs maatschappij is gefuseerd.
donderdag 30 augustus 2012 om 20:47
quote:cosima schreef op 30 augustus 2012 @ 20:07:
[...]
Ik vermoed al iets met Franse films zonder ondertiteling... En/of stewardessen die niet goed Engels kunnen...
Verder gewoon een goede maatschappij, vliegt samen met KLM !
De stewardessen spraken wel engels hoor, althans voldoende voor de basics van eten en drinken.
En KLM haalt zich juist naar beneden door samen te werken met deze trieste bedoening.
[...]
Ik vermoed al iets met Franse films zonder ondertiteling... En/of stewardessen die niet goed Engels kunnen...
Verder gewoon een goede maatschappij, vliegt samen met KLM !
De stewardessen spraken wel engels hoor, althans voldoende voor de basics van eten en drinken.
En KLM haalt zich juist naar beneden door samen te werken met deze trieste bedoening.
vrijdag 31 augustus 2012 om 11:47
quote:Oriane schreef op 30 augustus 2012 @ 13:50:
Nee, maar met de decompressie gevalletjes hadden die wel degelijk KUNNEN vallen. Mazzel dat die niet gevallen zijn. Meer niet. Ik betaal liever iets meer dan opgesloten zitten in een vliegend slecht onderhouden wrak.Dat is ook voor mij een reden dat ik niet via een reisorganisatie een vakantie boek. Ik wil namelijk zelf de keuze maken met welk vliegtuigmaatschappij ik vlieg.
Nee, maar met de decompressie gevalletjes hadden die wel degelijk KUNNEN vallen. Mazzel dat die niet gevallen zijn. Meer niet. Ik betaal liever iets meer dan opgesloten zitten in een vliegend slecht onderhouden wrak.Dat is ook voor mij een reden dat ik niet via een reisorganisatie een vakantie boek. Ik wil namelijk zelf de keuze maken met welk vliegtuigmaatschappij ik vlieg.