op reis met of zonder kind

08-02-2019 09:35 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
***gewist***
Blijkbaar een te gevoelig onderwerp.
Jammer voor de maturiteit van dit forum, op andere forums kan deze vraag overigens wel zonder elkaar in de haren te vliegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-02-2019 14:50
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
94.99% gewijzigd
Jc2 schreef:
08-02-2019 10:13
Wauw, wat een reacties al. Bedankt daarvoor!


Wel grappig, Mijn man heeft precies dezelfde vraag gesteld op een "mannenforum :sarcastic: ", twee keer raden naar welke richting de reacties daar gaan...? :)
Kind naar oma en lekker gaan zeker?
Jc2 schreef:
08-02-2019 10:13
Wauw, wat een reacties al. Bedankt daarvoor!


Wel grappig, Mijn man heeft precies dezelfde vraag gesteld op een "mannenforum :sarcastic: ", twee keer raden naar welke richting de reacties daar gaan...? :)
Op basis van de door jou genoemde argumenten? Of gewoon ‘zonder kind is relaxter en kan je wel neuken in de camper’?
Vergeetmenietje1980 schreef:
08-02-2019 10:12
Zaterdagochtend tm maandagochtend noem ik wél een heel weekend. Ik vind dat raar. Door de weeks werk je dus zie je je kind ook niet veel.
Zondagochtend
RB, hoe graag ik je ook lees: de argumenten van de man zijn niet goed voor te stellen. Jij hebt geen kinderen en weet dus ook niet hoe het is om een kind op te voeden. Je vindt kinderen vooral hinderen en daarom heb je ze niet.

Prima, maar deze man heeft wel een kind. Hij is daar verantwoordelijk voor en heeft als taak haar op te voeden tot een enigszins stabiele volwassene. Bij die verantwoordelijkheid hoort wat mij betreft ook open kaart spelen. Hij wil niet dat zijn dochter mee gaat en het zou hem sieren als hij dat toe zou geven in plaats van oneigenlijke argumenten als 'praktisch onhaalbaar' (quatsch) en 'emotie' te bezigen.

Daarnaast is het niet gek dat hij peutervrije oplaadtiijd nodig heeft, maar dat kan ook in een kortere tijd dan drie weken.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe minder leuk ik deze man vind. Hij komt manipulatief op mij over en probeert TO op basis van argumenten te overtuigen. Mocht dit lukken en TO geen ruggengraat tonen, dan voorzie ik een onprettige vakantie.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-02-2019 10:14
Kind naar oma en lekker gaan zeker?
idd :), sommige reacties zijn er daar echt wel over... Alsof ik een egoist ben die haar man niet graag ziet omdat ik mijn kind wil meenemen.
Dus hebben we blijkbaar een slechte relatie en ben ik een dominant kreng.
Maar goed, extreme meningen heb je in alle vormen en maten zeker?
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
08-02-2019 10:12
Zaterdagochtend tm maandagochtend noem ik wél een heel weekend. Ik vind dat raar. Door de weeks werk je dus zie je je kind ook niet veel.
Er staat zondagochtend tot en met maandagochtend, dat is dus een dag en een nacht. Geen heel weekend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jc2 schreef:
08-02-2019 10:13
Wauw, wat een reacties al. Bedankt daarvoor!


Wel grappig, Mijn man heeft precies dezelfde vraag gesteld op een "mannenforum :sarcastic: ", twee keer raden naar welke richting de reacties daar gaan...? :)

Echt? Jij zit dus je vraag op Viva te knallen en je man zit op een mannenforum met dezelfde vraag? Waarom kunnen jullie er niet zelf uitkomen?
Ik heb geen kinderen, maar een vriendin heeft haar kind twee weken bij haar zus (zijn favoriete tante waar hij al veel logeerde) moeten brengen ivm familieomstandigheden in het buitenland. Ze zou het nooit weer doen, het was écht te lang geweest, ook voor het kind. Zelfs op die leeftijd.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 08-02-2019 10:20
3.57% gewijzigd
*Toos* schreef:
08-02-2019 10:16
RB, hoe graag ik je ook lees: de argumenten van de man zijn niet goed voor te stellen. Jij hebt geen kinderen en weet dus ook niet hoe het is om een kind op te voeden. Je vindt kinderen vooral hinderen en daarom heb je ze niet.

Prima, maar deze man heeft wel een kind. Hij is daar verantwoordelijk voor en heeft als taak haar op te voeden tot een enigszins stabiele volwassene. Bij die verantwoordelijkheid hoort wat mij betreft ook open kaart spelen. Hij wil niet dat zijn dochter mee gaat en het zou hem sieren als hij dat toe zou geven in plaats van oneigenlijke argumenten als 'praktisch onhaalbaar' (quatsch) en 'emotie' te bezigen.

Daarnaast is het niet gek dat hij peutervrije oplaadtiijd nodig heeft, maar dat kan ook in een kortere tijd dan drie weken.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe minder leuk ik deze man vind. Hij komt manipulatief op mij over en probeert TO op basis van argumenten te overtuigen. Mocht dit lukken en TO geen ruggengraat tonen, dan voorzie ik een onprettige vakantie.
Ik was 'n keer op georganiseerde rondreis. Een van mijn reisgenoten was een man die thuis 'n tweeling van 2 had zitten. Ook daar hadden opa en oma aangeboden om 3 weken op de koters te passen, maar de vrouw kon zich er uiteindelijk niet van los maken. Dus is hij in z'n eentje op reis gegaan.
Wat zielig voor de grootouders. Niemand vraagt zich af of ze dit willen en aankunnen. Maar ja de meeste grootouders durven geen nee te zeggen tegen hun kinderen als het om de kleinkinderen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Jc2 schreef:
08-02-2019 10:17
idd :), sommige reacties zijn er daar echt wel over... Alsof ik een egoist ben die haar man niet graag ziet omdat ik mijn kind wil meenemen.
Dus hebben we blijkbaar een slechte relatie en ben ik een dominant kreng.
Maar goed, extreme meningen heb je in alle vormen en maten zeker?
En nu gaan jullie elkaar de meningen van de beide fora onder de neus wrijven en wie de meeste buitenstaanders achter zich heeft staan 'wint' of zoiets?

Ik vind het een wonderlijke manier van samen een vakantie plannen. Ik zou er geloof ik al totaal geen zin meer in hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lotus90 schreef:
08-02-2019 10:07
Het dringt nu pas tot me door dat jullie kind blijkbaar ieder weekend uit logeren gaat bij opa & oma? Jullie hebben dus een co-ouderschap met je schoonouders. Wat ontzettend bijzonder.
Wat ontzettend raar. Neem dan geen kind
Jc2 schreef:
08-02-2019 10:17
idd :), sommige reacties zijn er daar echt wel over... Alsof ik een egoist ben die haar man niet graag ziet omdat ik mijn kind wil meenemen.
Dus hebben we blijkbaar een slechte relatie en ben ik een dominant kreng.
Maar goed, extreme meningen heb je in alle vormen en maten zeker?
Mannen zijn veel nuchterder. Wat zijn nu 3 weken? Weken waarin je echte qualitytime tijdens je reis kunt hebben. Met 'n peuter vlieg je vast van ergernis naar ergernis en breek je de reis waarschijnlijk ook nog voortijdig af als blijkt dat het de helft van de tijd regent (dat gebeurt blijkbaar nogal 'ns in fjordengebied)
RB, fijn voor die man. Mijn man zou nooit drie weken zonder mij en de kinderen op vakantie gaan. Doordeweeks is het al genoeg rennen, hollen en vliegen en zien we elkaar als gezin minder dan we zouden willen in verband met de hobby's van de kinderen, werk en dergelijke. Vakantie is voor ons de tijd om bij elkaar te zijn.

Nitflex, ik heb ooit mijn nichtje twee weken in huis gehad vanwege familietoestanden aan de kant van mijn zwager. Hoe lief mijn nichtje ook is, het was te lang. Voor haar, voor haar ouders en voor mij. Het grietje werd bijna onhandelbaar omdat ze naar huis wilde.
redbulletje schreef:
08-02-2019 10:22
Mannen zijn veel nuchterder. Wat zijn nu 3 weken? Weken waarin je echte qualitytime tijdens je reis kunt hebben. Met 'n peuter vlieg je vast van ergernis naar ergernis en breek je de reis waarschijnlijk ook nog voortijdig af als blijkt dat het de helft van de tijd regent (dat gebeurt blijkbaar nogal 'ns in fjordengebied)
Maar jij hebt sowieso een grafheuvel aan kinderen, dus er is voor jou geen een argument om je kind mee te nemen.
redbulletje schreef:
08-02-2019 10:22
Mannen zijn veel nuchterder. Wat zijn nu 3 weken? Weken waarin je echte qualitytime tijdens je reis kunt hebben. Met 'n peuter vlieg je vast van ergernis naar ergernis en breek je de reis waarschijnlijk ook nog voortijdig af als blijkt dat het de helft van de tijd regent (dat gebeurt blijkbaar nogal 'ns in fjordengebied)
Welnee, met een peuter vlieg je helemaal niet van ergernis naar ergernis. Natuurlijk zijn ze wel eens vervelend, maar dat valt echt reuze mee.

Waarom zouden TO en haar man deze reis (waar ze al hulp van fora voor moeten hebben) vroegtijdig afbreken vanwege peuter en regenval? Mijn ervaring is dat peutertjes juist dol zijn op regen. Kaplaarsjes aan en in de plassen stampen!
*Toos* schreef:
08-02-2019 09:52
Op reis gaan in een streek die je niet kent is niet gevaarlijk. Je gaat niet naar Jemen. Je gaat naar een van de meest veilige landen ter wereld!
Qua gevaar denk ik dat TO doelt op de natuur in Noorwegen? Kliffen, meren en ravijnen enzo?
*Toos* schreef:
08-02-2019 10:25
Welnee, met een peuter vlieg je helemaal niet van ergernis naar ergernis. Natuurlijk zijn ze wel eens vervelend, maar dat valt echt reuze mee.

Waarom zouden TO en haar man deze reis (waar ze al hulp van fora voor moeten hebben) vroegtijdig afbreken vanwege peuter en regenval? Mijn ervaring is dat peutertjes juist dol zijn op regen. Kaplaarsjes aan en in de plassen stampen!
Ik bedoel vanuit 't oogpunt van volwassenen: zit je daar in de regen terwijl je je verheugd had op mooie landschappen (en als klap op de vuurpijl maakt je dochter ook nog binnen 2 dagen 5 setjes kleding vuil)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-02-2019 10:22
Mannen zijn veel nuchterder. Wat zijn nu 3 weken? Weken waarin je echte qualitytime tijdens je reis kunt hebben. Met 'n peuter vlieg je vast van ergernis naar ergernis en breek je de reis waarschijnlijk ook nog voortijdig af als blijkt dat het de helft van de tijd regent (dat gebeurt blijkbaar nogal 'ns in fjordengebied)
Ergenissen omdat je als gezin op vakantie bent?

Vakantie zijn is ontspannen. Juist daarom begrijp ik niet dat kind ongewenst is. TO heeft schijnbaar een hele belangrijke baan waarin ze nagenoeg geen verlof op kan nemen. De helft van het weekend wordt kind al uitbesteed aan grootouders (omdat het moet ivm verplichtingen, of omdat een dag met kind in het weekend al lang genoeg is voor ouders), hoe leuk is het dan om gewoon samen in een ontspannen sfeer van geen werk en geen haast, drie weken Noorwegen te ontdekken?

En kom op zeg. Wees dan een vent en zeg dat je geen zin hebt om met je kind weg te gaan ipv kulargumenten aan te halen. Hele gezinnen reizen met kamper rond. En Noorwegen. daar is het toch hartstikke veilig? Als je nu Syrië zou zeggen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-02-2019 10:20
Wat zielig voor de grootouders. Niemand vraagt zich af of ze dit willen en aankunnen. Maar ja de meeste grootouders durven geen nee te zeggen tegen hun kinderen als het om de kleinkinderen gaat.
En dit inderdaad!
*Toos* schreef:
08-02-2019 10:22

Nitflex, ik heb ooit mijn nichtje twee weken in huis gehad vanwege familietoestanden aan de kant van mijn zwager. Hoe lief mijn nichtje ook is, het was te lang. Voor haar, voor haar ouders en voor mij. Het grietje werd bijna onhandelbaar omdat ze naar huis wilde.
Dit uitbundige kind werd niet onhandelbaar, maar juist extreem stil van verdriet. Het was hartverscheurend geweest, hij mist zijn ouders zo ontzettend. En dat maakte het voor hun ook moeilijker natuurlijk.
Niflex, TO en haar man zouden met kliffen en ravijnen inderdaad hun kind goed in de gaten moeten houden, maar dat zouden ze ook als ze gezellig een weekje naar Oostende zouden gaan.

Ze hebben een klein meisje dat prima in de rugdrager past. Voor een kind heerlijk (tenminste, mijn kinderen zaten daar graag in) en voor de ouders wel zo praktisch.
redbulletje schreef:
08-02-2019 10:28
Ik bedoel vanuit 't oogpunt van volwassenen: zit je daar in de regen terwijl je je verheugd had op mooie landschappen (en als klap op de vuurpijl maakt je dochter ook nog binnen 2 dagen 5 setjes kleding vuil)
Wat boeit vuile kleding en waarom kan je geen landschappen zien als je een kind hebt?
Alle reacties Link kopieren
Mijn (oprechte) vraag: waarom is het zo'n drama om een paar weken zonder kind op vakantie te gaan als het zo uitkomt?

Er blijven nog 49 weken over waar ze wel bij is.
Alle reacties Link kopieren
3 weken vind ik erg lang, een weekje zou ik zelf nog oké vinden.

Willen schoonouders écht wel zo lang oppassen?

Los daarvan zou ik niet blij zijn met werk waarbij je hooguit maar één week aaneengesloten vakantie kan opnemen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven