Op vakantie in april
zaterdag 20 maart 2021 om 08:48
Vorig jaar hadden we al besloten dat we in april een maand vrij wilde hebben.
We hadden het idee om een maand lang in Frankrijk of Italië te bivakkeren.
Gisteren begreep ik dat delen van Frankrijk weer in lockdown gaan. Italië is ook weer in lockdown.
In Nederland op vakantie gaan kan, maar we willen het liefst echt weg.
Iemand tips voor een leuke buitenland bestemming waar we wel heen kunnen?
Of ervaringen van mensen in Frankrijk, Italië of Portugal hoe het daar gaat met de lockdown en kans op versoepelingen..ben benieuwd.
Ik ken het negatieve reisadvies maar ben juist benieuwd naar wat wel kan in het buitenland.
We hadden het idee om een maand lang in Frankrijk of Italië te bivakkeren.
Gisteren begreep ik dat delen van Frankrijk weer in lockdown gaan. Italië is ook weer in lockdown.
In Nederland op vakantie gaan kan, maar we willen het liefst echt weg.
Iemand tips voor een leuke buitenland bestemming waar we wel heen kunnen?
Of ervaringen van mensen in Frankrijk, Italië of Portugal hoe het daar gaat met de lockdown en kans op versoepelingen..ben benieuwd.
Ik ken het negatieve reisadvies maar ben juist benieuwd naar wat wel kan in het buitenland.
roosss1985 wijzigde dit bericht op 20-03-2021 08:56
8.17% gewijzigd

zaterdag 20 maart 2021 om 11:12
Misschien is TO wel echt van plan om zich aan de quarantaine te houden, maar ik zie in mijn omgeving dat bijna niemand dat goed doet. Ze werken dan bijvoorbeeld wel thuis maar gaan toch boodschappen doen omdat de bezorgmomenten vol zijn. Dus volgens mij werkt die quarantaine niet echt. Er is ook geen toezicht op.
Ik zou inderdaad nog even wachten met een vakantie naar het buitenland. Als je toch niet van plan was om het huisje uit te gaan (ook niet naar de supermarkt/winkels?) zie ik weinig verschil met een huisje in Nederland. Maar het blijft een eigen keuze natuurlijk.

zaterdag 20 maart 2021 om 11:13
TO, van de site van de overheid. Vanuit deze landen hoef je geen test of quarantaine bij terugkeer:
Veilige landen binnen de Europese Unie/Schengen
IJsland
Veilige landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden
U heeft geen negatieve testuitslag nodig en u hoeft niet in quarantaine als u vanaf 1 van onderstaande eilanden reist met een geldig EU-paspoort:
Aruba
Curaçao
Sint Maarten
Saba
Sint-Eustatius
Veilige landen binnen de Europese Unie/Schengen
IJsland
Veilige landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden
U heeft geen negatieve testuitslag nodig en u hoeft niet in quarantaine als u vanaf 1 van onderstaande eilanden reist met een geldig EU-paspoort:
Aruba
Curaçao
Sint Maarten
Saba
Sint-Eustatius

zaterdag 20 maart 2021 om 11:17
Ik peins er niet over mijn prive mobiel te gebruiken voor werkzaken.pejeka schreef: ↑20-03-2021 11:04Breek me de bek niet open over al die mensen die zogenaamd thuis werken. Bij talloze relaties die ik bel krijg ik te horen: ja maar, die werkt thuis en is alleen via de mail bereikbaar. OK, stuur je een mail, 6 dagen later nóg geen antwoord. Of je vraagt of je doorverbonden kan worden en dan krijg je te horen, nee, kan niet, die werkt thuis. Ja duh, dan kan je toch gewoon doorverbinden met het mobieltje? Maar goed, gaat dan niet, maar een mobiel nummer waarop je ze wél kan bereiken, krijg je dan ook niet, dus men is, al thuis werkende, gewoon onbereikbaar blijkbaar. Dus maar weer een mailtje. En weer geen antwoord. Enz....

zaterdag 20 maart 2021 om 11:17
Ik ga in april een midweek naar De Waddeneilanden. Heb huisje geboekt. Even wat anders dan mijn eigen tuin. Ik neem zoveel mogelijk mee zodat ik daar niet onnodig de deur uit hoef. Verder wandelen in de natuur.
Dat is voor mij ook al vakantie. Buitenland zou ik nu even niet doen. Nog meer regelen en quarantaine etc. Kost me mijn eigen vakantie uren. Dus zonde
Dat is voor mij ook al vakantie. Buitenland zou ik nu even niet doen. Nog meer regelen en quarantaine etc. Kost me mijn eigen vakantie uren. Dus zonde

zaterdag 20 maart 2021 om 11:32
Niet voor 4 weken nee dat zou ik niet doen maar een weekje weg in eigen land ergens aan het strand zou ik ook nu zonder horeca en musea best leuk vinden maar ik ben mijn eigen omgeving ondertussen ook wel echt zat.
zaterdag 20 maart 2021 om 12:09
De quarantaineplicht in Nederland is niet zo erg. Na 5 dagen een test en als die negatief is, mag je gewoon weer naar buiten. Ik laat mijn buitenlandse vakantie afhangen van hoe het in het vakantieland is. Minimaal moeten toch wel de winkels en horeca open zijn, en hoef je bij binnenkomst niet in quarantaine.

zaterdag 20 maart 2021 om 12:23

zondag 21 maart 2021 om 12:51
Katjaishier schreef: ↑21-03-2021 12:00Regels op de Antillen zijn ook weer aangescherpt. Zorg voor een goede reisverzekering die ook corona dekt, waar je ook naartoe gaat, doen ze niet allemaal.
En bedenk ook of je je baby van dan 6 maanden en je andere kind daar mee naartoe wil nemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zondag 21 maart 2021 om 17:11
De Antillen zijn niet geel maar oranje , alleen noodzakelijke reizen dus.Melofkim schreef: ↑20-03-2021 09:45Heerlijk naar de Nederlandse Antillen! Lekker weer, veel op het strand chillen. Horeca is overdag open. En je kunt er redelijk makkelijk heen reizen, zelfs zonder sneltest bij terugkomst, want het zijn gele landen.
Ps quarantaine daar hoeft niet. En bij terugkomst max 5 dagen, prima te doen, zeker als je thuis kunt werken.
Lekker doen!

zondag 21 maart 2021 om 18:22
In theorie kan dat ja. Persoonlijk snap ik niet waarom je dat zou willen. Als ik op een vakantiebestemming aankom en ik stap het vliegtuig uit en moet me alsnog elke minuut van de dag bewust zijn van maatregelen, mondkapjes, beperkingen, wat wel of niet mag, dan heb ik al geen zin meer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 21 maart 2021 om 18:35
Ik ga in de week voor pasen een lang weekend weg, huisje in Limburg. Dit zou ik anders niet zo snel doen, maar ivm terminaal ziek familie lid gaan we dus met zijn allen in een (veel te groot) huisje (zodat het nog een soort van Corona proof is ). De persoon heeft niet lang meer en wil graag nog naar Limburg, dus vandaar. We nemen alles van huis mee qua eten etc. zodat we niet de deur uit hoeven , we gaan ook met meerdere auto's zodat ook dat zo Corona proof mogelijk is.
Mijn verdere vakantie plannen zijn in het water gevallen door Corona. IN 2020 alles omgeboekt naar 2021 maar grenzen zijn nog gesloten. Helaas.
Mijn verdere vakantie plannen zijn in het water gevallen door Corona. IN 2020 alles omgeboekt naar 2021 maar grenzen zijn nog gesloten. Helaas.

zondag 21 maart 2021 om 18:39
Ik wel hoor. Lekker tropisch strand, wijntjes drinken aan de bar, shoppen. Heerlijk.pejeka schreef: ↑21-03-2021 18:22In theorie kan dat ja. Persoonlijk snap ik niet waarom je dat zou willen. Als ik op een vakantiebestemming aankom en ik stap het vliegtuig uit en moet me alsnog elke minuut van de dag bewust zijn van maatregelen, mondkapjes, beperkingen, wat wel of niet mag, dan heb ik al geen zin meer.
zondag 21 maart 2021 om 18:54
Klinkt fantastisch. Behalve als vele winkels dicht zijn, je met mondkapjes op moet lopen, je aan de bar minstens 2 meter van anderen af moet gaan zitten en er ook niet meer mag praten zonder mondkapjes, dat soort dingen heb ik geen zin in.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zondag 21 maart 2021 om 19:36
Dat is niet zo op de Antillen.
zondag 21 maart 2021 om 19:42

zondag 21 maart 2021 om 19:46
Welnee. Ik heb nauwe banden met Aruba. Horeca open, scholen open, winkels open, echt heerlijk vertoeven daar.
Ja, avondklok van 00 tot 5 uur. En met max 4 aan een tafeltje in een restaurant. Goh, wat erg!
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 22-03-2021 14:48
15.14% gewijzigd

maandag 22 maart 2021 om 14:42
Welnee, spoedeisende zorg in het buitenland wordt vanuit de basisverzekering (van je zorgverzekering) vergoed tot het Nederlandse tarief.Isabella98765 schreef: ↑22-03-2021 12:57Roos, je weet dat als je in het buitenland zelf corona krijgt en in het ziekenhuis komt, dat je reis / zorgverzekering niks meer vergoeden he. Die rekening moet je dan zelf betalen.
De basisverzekering biedt geen dekking in geval van oorlog, opstanden en terrorisme. Dat is zo geregeld in de wet. In een land verblijven met een negatief reisadvies in verband met corona valt niet onder die uitsluitingen. Daarnaast staat in de Zorgverzekeringswet dat de zorgverzekering ook dekking biedt als het je eigen schuld is dat je zorg nodig hebt.