Op vakantie, ineens samen? No way!

29-11-2023 18:55 131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan binnenkort met ons gezin (4 kinderen) op vakantie. Speciale vakantie, jaren voor gespaard. Ineens zegt mijn zus (3 kinderen) dat ze naar zelfde park gaan, appartement naast de onze. Beslist mijn bedoeling niet. Ze had wel al gewoon geboekt. Kinderen liggen (vanaf onze kant) elkaar niet goed. Dus; de sjeu was er voor ons vanaf. Met hartzeer aangegeven bij zus dat ik het niet zo leuk vond. Maargoed, zij zijn ook eigen baas. Gesprek gehad, oke. Keus gemaakt zelf onze vakantie om te boeken. Los van hen, zoals bedoeld... kids weer enthousiast, ik weer, man weer!!

En toen... hiaat in hun planning; ze heeft hun vakantie omgeboekt naar, ik was er zo bang voor, weer dezelfde week als de onze, en je raadt het al; appartement naast ons....

Ik was compleet verbijsterd. Na 1 week buikpijn besloten toch eigen vakantie wederom om te boeken. Heb er zelfs een heel flink bedrag voor bij moeten betalen.

Het doet me enorm pijn; hoe lastig ook heb ik zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen dat ik niet SAMEN op vakantie wil. Want, daar was het WEL op uit gedraaid. Ik heb ook gezegd dat ik omgeboekt heb hierom. Toch heeft ze daarna weer precies naast ons geboekt.

Zie ik spoken? Heeft mijn zus ongeloooooooflijk maling aan mij? Ze wals compleet over mij heen, toch??

Wat vinden jullie hiervan?
Zo kan iemand niet zijn, toch?
Ik vind dit wel zo onwaarschijnlijk toevallig. Sowieso, is er maar een vakantielocatie in de hele wereld? Hoe weten jullie nu al welk appartement jullie krijgen? Waarom willen jullie allebeide per se deze locatie?

Ik weet niet, ik ben een paranoïde troela, maar ik vind het ook wel vreemd van je zus.
anoniem_6576f0ab9b250 wijzigde dit bericht op 29-11-2023 18:59
17.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
29-11-2023 18:58
Zo kan iemand niet zijn, toch?
Hoe bedoel je? In de zin van dat je verbijsterd bent?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom vertel je haar steeds over je boeking??
Laatste keer omboeken en NIKS delen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zus doet het erom.

Maar je hoeft niet met haar op te trekken. Dat moet met de botte bijl verteld worden.

Voortaan je kaken stijf op elkaar houden zodat ze niet samen op vakantie kan met jou.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat je haar niet meer moet vertellen wanneer jullie waarheen gaan.
Dit soort familievakanties zijn ontzettend leuk, als iedereen er veel zin in heeft. Jullie hebben er geen zin, zeg je, dus fijn apart vakantie vieren.
En wat zei zus na het ook omboeken? Ik zou vooral niet zeggen dat je weer teruggeboekt hebt ;)
Oei, dit zou ik ook niet tof vinden.. heb je haar na deze tweede keer nog een keer aangesproken en gevraagd wat de reden is dat ze het nu toch doet?
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
29-11-2023 18:58
Ik vind dit wel zo onwaarschijnlijk toevallig. Sowieso, is er maar een vakantielocatie in de hele wereld? Hoe weten jullie nu al welk appartement jullie krijgen? Waarom willen jullie allebeide per se deze locatie?
Ja, nou, dat snap ik helemaal. Het gaat om een wintersportvakantie. Wij gaan voor het eerst, zij vaker. Dus had haar tips gevraagd. Ze raadde deze aan, app nr erbij. Ze zouden zelf naar een ander land gaan skien dit jaar nml. Dat gaat nu niet door.

En nu zitten wij (of, ik) in deze situatie...
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ze mij vertelde dat ze wederom naast ons en tegelijk omgeboekt had, viel ik helemaal stil... ik had echt even kortsluiting en kon niet uit mijn woorden komen. Ik zei alleen heel zacht 'ik meen dat ik je had verteld, met pijn en moeite, dat ik dit niet wil. Jij wilt eigenlijk samen. Dat kun je vragen. Dan hebben wij een keuze. Nu noet, je duwt het door mijn strot' en toen ben ik weggegaan.

Het doet me veel pijn eigenlijk, het besef dat ik zó graag NIET met mijn zus op vakantie wil. En dat zij gewoon blijkbaar 0 respect voor me heeft, dat ze dit doet. Die kwam hard binnen...
Alle reacties Link kopieren Quote
En ja, we hebben omgeboekt weer (met flink bijbetalen) en ik heb NIKS verteld... rotsituatie...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap het niet helemaal. Zitten jullie nu wel in een accomodatie zonder je zus, of heeft ze bij je derde boeking wéér hetzelfde geboekt?

Ik zou in elk geval nooit meer vertellen waar ik geboekt had, maar ik zou me ook wel afvragen hoe het kan dat zij zo lastig kan begrijpen dat jullie dit niet willen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
29-11-2023 19:06
Ik snap het niet helemaal. Zitten jullie nu wel in een accomodatie zonder je zus, of heeft ze bij je derde boeking wéér hetzelfde geboekt?

Ik zou in elk geval nooit meer vertellen waar ik geboekt had, maar ik zou me ook wel afvragen hoe het kan dat zij zo lastig kan begrijpen dat jullie dit niet willen.
Het is een appartementencomplex. We hadden geboekt, zij ineens ook. Ik wilde dat niet. Over gepraat. Ik heb omgeboekt. Wist ze. Nu had zij planningsprobleem zegt ze, dus heeft zij ook omgeboekt naar weer hetzelfde en tegelijk met ons. 2e keer tegelijk geboekt dus, zelfse gebouw, appartement naast ons/ aan ons vast.

Na die tweede keer heb ik zelf uiteindelijk WEER omgeboekt maar deze keer helemaal niks verteld... dus we gaan niet samen meer. Maar het voelt flink rot al met al.
Alle reacties Link kopieren Quote
He? Wat een gek verhaal.
nadine1988 schreef:
29-11-2023 19:10
Het is een appartementencomplex. We hadden geboekt, zij ineens ook. Ik wilde dat niet. Over gepraat. Ik heb omgeboekt. Wist ze. Nu had zij planningsprobleem zegt ze, dus heeft zij ook omgeboekt naar weer hetzelfde en tegelijk met ons. 2e keer tegelijk geboekt dus, zelfse gebouw, appartement naast ons/ aan ons vast.

Na die tweede keer heb ik zelf uiteindelijk WEER omgeboekt maar deze keer helemaal niks verteld... dus we gaan niet samen meer. Maar het voelt flink rot al met al.
En nu maar hopen dat ze er niet achterkomt.
Dag voorpret.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn probleem is vooral dat ik mij zo afvraag hoe het kan dat ze hiermee eigenlijk besluit totaal geen respect voor mij te hebben. Maling aan mij heeft. Gewoon er niks mee heeft dat wij dit niet willen. Ik snap het ECHT niet...

En ik vraag me telkens af of ik nu zo gek ben of dat zij echt bizar doet. Want dat vins ik eigenlijk zelf van wel...
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
29-11-2023 19:13
En nu maar hopen dat ze er niet achterkomt.
Dag voorpret.
Inderdaad. Maar dat kan bijna niet. Heb hier echt al veel buikpijn om gehad hoor... ik snap het echt niet...
nadine1988 schreef:
29-11-2023 19:13
Mijn probleem is vooral dat ik mij zo afvraag hoe het kan dat ze hiermee eigenlijk besluit totaal geen respect voor mij te hebben. Maling aan mij heeft. Gewoon er niks mee heeft dat wij dit niet willen. Ik snap het ECHT niet...

En ik vraag me telkens af of ik nu zo gek ben of dat zij echt bizar doet. Want dat vins ik eigenlijk zelf van wel...
Zij doet bizar.

Ik zou hier over in gesprek gaan. Dan maar ruzie, ben je er in de toekomst ook gelijk vanaf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou dat was de eerste en de laatste keer, haar om vakantietips vragen, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje. Ik twijfel soms erg aan mezelf terwijl ik vanbinnen weet hoe het zit. Ik maak het mensen erg graag naar de zin, soms werkt dat tegen me. Ben daarom na de eerste keer toch al dat ongemakkelijke gesprek aangegaan... ook gezegd hoe moeilijk ik dat vind. Dat ik haar geen pijn wil doen maar dit gewoon is wat wij zelf willen doen en ervaren en niet zonder overleg omgetoverd wordt tot een gezamenlijke vakantie zonder ook maar 1 vraag...

En na daar een uur over hebt zitten praten dan een paar weken later keihard dezelfde boodschap krijgen. En ik klapte dicht. Hoezo... doe je dit???
Alle reacties Link kopieren Quote
hanke321 schreef:
29-11-2023 19:24
Nou dat was de eerste en de laatste keer, haar om vakantietips vragen, lijkt me.
Jep. En meer dan dat. Dit heeft voor mij echt iets vernield. Ik had niet door dat ze zó over me heen stapt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zus is raar en had dit zelf ook wel kunnen bedenken maar jaren lang sparen voor een dure speciale reis en dan hetzelfde doen als je zus al jaren doet vind ik ook wel bijzonder .
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hoeft toch niet met haar op te trekken? Ik zou er niet zo’n groot drama van maken. Balen maar het vindt zijn weg wel.
(Zo luchtig deed ik overigens niet toen mijn ex in dezelfde week naar precies dezelfde plek als ik had geboekt, maar ook dat viel mee).
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is bizar! Gelukkig heb je nu in het geheim weer omgeboekt, want als die vakantie samen er wel van zou komen weet je nu al hoe dat verloopt, alles zoals zus het wil. Het heeft je extra geld gekost, maar alsnog beter dan een geheel verprutste vakantie.

Ik begrijp niet waarom iemand koste wat kost samen wil met iemand die dat niet wil. Dat lijkt mij persoonlijk hoogst ongemakkelijk.

Hopelijk zit ze niet op Viva.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven