Op vakantie, ineens samen? No way!

29-11-2023 18:55 131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan binnenkort met ons gezin (4 kinderen) op vakantie. Speciale vakantie, jaren voor gespaard. Ineens zegt mijn zus (3 kinderen) dat ze naar zelfde park gaan, appartement naast de onze. Beslist mijn bedoeling niet. Ze had wel al gewoon geboekt. Kinderen liggen (vanaf onze kant) elkaar niet goed. Dus; de sjeu was er voor ons vanaf. Met hartzeer aangegeven bij zus dat ik het niet zo leuk vond. Maargoed, zij zijn ook eigen baas. Gesprek gehad, oke. Keus gemaakt zelf onze vakantie om te boeken. Los van hen, zoals bedoeld... kids weer enthousiast, ik weer, man weer!!

En toen... hiaat in hun planning; ze heeft hun vakantie omgeboekt naar, ik was er zo bang voor, weer dezelfde week als de onze, en je raadt het al; appartement naast ons....

Ik was compleet verbijsterd. Na 1 week buikpijn besloten toch eigen vakantie wederom om te boeken. Heb er zelfs een heel flink bedrag voor bij moeten betalen.

Het doet me enorm pijn; hoe lastig ook heb ik zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen dat ik niet SAMEN op vakantie wil. Want, daar was het WEL op uit gedraaid. Ik heb ook gezegd dat ik omgeboekt heb hierom. Toch heeft ze daarna weer precies naast ons geboekt.

Zie ik spoken? Heeft mijn zus ongeloooooooflijk maling aan mij? Ze wals compleet over mij heen, toch??

Wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
30-11-2023 09:39
Je verwacht in eerste toch niet dat iemand, nadat je net gezegd hebt niet samen weg te willen, daarna alsnog omboekt naar exact jouw periode/locatie.

Inmiddels heeft TO al doende geleerd dat deze vakantie blijkbaar als classified informatie behandeld moet worden. Een volgende keer zullen ze waarschijnlijk helemaal naar iets anders gaan.
Nee, maar door mijn eigen ervaring weet ik wel dat sommige mensen dus zo te werk gaan. Ongelofelijk onbeschoft over de gevoelens van anderen walsen en daarna de vermoorde onschuld spelen…
Wat ik mij wel afvraag… Hoe wist ze in welk appartement jullie gingen zitten? Die info had ik nl. niet gedeeld in jullie specifieke omstandigheden. En is haar vakantie ook buiten de schoolvakantie of zit ze in een andere regio? Kun je haar niet gewoon vragen om de vakantie om te boeken of jullie financieel tegemoet te komen voor de omboek-kosten?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
30-11-2023 09:59
Nee, maar door mijn eigen ervaring weet ik wel dat sommige mensen dus zo te werk gaan. Ongelofelijk onbeschoft over de gevoelens van anderen walsen en daarna de vermoorde onschuld spelen…
Wat ik mij wel afvraag… Hoe wist ze in welk appartement jullie gingen zitten? Die info had ik nl. niet gedeeld in jullie specifieke omstandigheden. En is haar vakantie ook buiten de schoolvakantie of zit ze in een andere regio? Kun je haar niet gewoon vragen om de vakantie om te boeken of jullie financieel tegemoet te komen voor de omboek-kosten?

nadine1988 schreef:
29-11-2023 19:10
(…)
Na die tweede keer heb ik zelf uiteindelijk WEER omgeboekt maar deze keer helemaal niks verteld... dus we gaan niet samen meer. Maar het voelt flink rot al met al.

TO heeft inmiddels al wéér omgeboekt, dit keer zonder zus te informeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
30-11-2023 10:08
TO heeft inmiddels al wéér omgeboekt, dit keer zonder zus te informeren.
Ah. Dat zou ik deze keer dan ook niet vertellen aan zus ;-) . Classified info enzo.

Wel zou ik balen van de additionele kosten als gevolg van het boeken van de vakantie van die zus die wist, althans behoorde te weten, dat TO de vakantie gescheiden wilde houden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervelend TO! Toch heb ik een soortgelijke situatie wel eens 'van de andere kant' meegemaakt.

Ik ging vroeger altijd op surfkamp. Een vriend van mij wilde dat ook wel eens en vroeg aan mij tips, waarop ik in al m'n naïviteit gewoon vertelde welk surfkamp ik het leukste vond. Hij boekte een plekje daar en ik ook - ik dacht daar verder niet zo over na. Hij werd vervolgens boos op mij, omdat hij daarheen ging om nieuwe mensen te leren kennen en dat zou (volgens hem) lastig zijn als ik daar ook naartoe ging en hij mij al kende. Ja luister gast, dat was mijn plekje en ik ging daar al jaren heen. Ik ga niet ineens naar een andere plek omdat jij daar zo nodig in je eentje heen moet.

Dus ergens snap ik ook wel een heel klein beetje dat als dat je zus haar vaste wintersport-stek is, ze ook niet ineens ergens anders heen wil omdat jullie daar ook heengaan. Maar dat betekent natuurlijk niet dat ze echt in het appartement naast je moet zitten. Je moet daar wel lekker je eigen gang kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vlag schreef:
30-11-2023 11:30
Vervelend TO! Toch heb ik een soortgelijke situatie wel eens 'van de andere kant' meegemaakt.

Ik ging vroeger altijd op surfkamp. Een vriend van mij wilde dat ook wel eens en vroeg aan mij tips, waarop ik in al m'n naïviteit gewoon vertelde welk surfkamp ik het leukste vond. Hij boekte een plekje daar en ik ook - ik dacht daar verder niet zo over na. Hij werd vervolgens boos op mij, omdat hij daarheen ging om nieuwe mensen te leren kennen en dat zou (volgens hem) lastig zijn als ik daar ook naartoe ging en hij mij al kende. Ja luister gast, dat was mijn plekje en ik ging daar al jaren heen. Ik ga niet ineens naar een andere plek omdat jij daar zo nodig in je eentje heen moet.

Dus ergens snap ik ook wel een heel klein beetje dat als dat je zus haar vaste wintersport-stek is, ze ook niet ineens ergens anders heen wil omdat jullie daar ook heengaan. Maar dat betekent natuurlijk niet dat ze echt in het appartement naast je moet zitten. Je moet daar wel lekker je eigen gang kunnen gaan.

Dat het de eerste keer gebeurde kan iedereen zich voorstellen. Het gaat met name om dat zus, nadat TO aangaf dat ze dit niet wilde, hetzelfde NOG een keer deed. Dan heb je toch echt een enorm bord voor je kop.

Zoals ik het lees was ook alleen de eerste accommodatie een tip van de zus. Ik haal er niet uit dat de tweede accommodatie ook een soort vaste stek is van zus, dus de zus heeft sowieso de tweede keer dan echt heel bewust geboekt, ook al wist ze dat TO hier niet op zat te wachten (want dat had TO inmiddels dus al duidelijk gezegd).

Heel bijzonder, ik zou not amused zijn en nooit meer met zus delen waar de vakantie naartoe gaat. Erg balen dat je extra geld kwijt bent nu. Hopelijk dan wel een leuke vakantie.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
nadine1988 schreef:
29-11-2023 19:13
Mijn probleem is vooral dat ik mij zo afvraag hoe het kan dat ze hiermee eigenlijk besluit totaal geen respect voor mij te hebben. Maling aan mij heeft. Gewoon er niks mee heeft dat wij dit niet willen. Ik snap het ECHT niet...

En ik vraag me telkens af of ik nu zo gek ben of dat zij echt bizar doet. Want dat vins ik eigenlijk zelf van wel...
Je bent niet gek, het is bizar.
Twee keer toevallig naast elkaar is niet toevallig dus ze heeft het expres gedaan.

Niet vertellen dat jullie hebben omgeboekt en dus ook niet vertellen waar je naartoe gaat. En hopen dat ze niet meeleest op dit forum.
Pas na je vakantie hoef je het gesprek aan, als jij besluit dat je dat gesprek aan wil gaan. Als je dat niet wil hoeft het niet eens want je bent geen verantwoording schuldig aan je zus.


Fijne vakantie gewenst. Met je gezin, zonder andere familieleden!
Van een kleine vonk komt vaak een groot vuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
29-11-2023 21:59
Voor wat het waard is: heel duidelijk je grenzen aangeven. Daar had ik een jaar geleden moeite mee en had ik destijds anders moeten aanpakken. Korte samenvatting: een moeder die ik kende van de opvang had bewust en zonder overleg dezelfde vakantie geboekt als wij en wij stonden voor een voldongen feit. Subtiele hints werden niet opgepakt en ze bleek hele andere verwachtingen te hebben. Uiteindelijk ben ik na een akkefietje daar uit mijn vel gesprongen en hebben wij het contact verbroken en zij ook met andere ouders van de opvang.
Dit gaat om je zus: die je, als het goed is, nog wel vaker ziet. Ik vrees dus dat je gewoon heel duidelijk je grenzen moet gaan bepalen en afbakenen. Ik vind het vreemd dat ze dit zo bewust doet. Kijk, als zij al jaren naar Val Thorens of Courchevel gaan en jij boekt dat ook, dan snap ik haar overwegingen en ligt het ook aan jezelf. Maar al lezende is hier geen sprake van. Hoe is je band verder met je zus en zwager? Ik denk toch echt dat je in conclaaf moet.
Ik vind dit een andere situatie Die moeder van de opvang mag gewoon op vakantie waar ze wil en daar heb je niets over te zeggen. Ook niet als dat naast je is en jij haar niet mag. Het enige wat je had kunnen doen is gewoon rustig hallo zeggen op de locatie en aangeven dat je vakantie met je gezin aan het vieren bent. Als ze toenadering zocht kon je zeggen dat je daar niet op zit te wachten en afstand houden. Meer niet.
Van een kleine vonk komt vaak een groot vuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe weet zij exact waar jullie zitten? Als ze daar achter kan komen, dan weet ze vast ook wel dat jullie weer vertrokken zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp het nog steeds niet.

Waarom boek je om en geef je je exacte nieuwe boekingsgegevens incl. appartementnummer door aan de persoon die je probeert te ontlopen?
bijtie schreef:
01-12-2023 09:22
Ik begrijp het nog steeds niet.

Waarom boek je om en geef je je exacte nieuwe boekingsgegevens incl. appartementnummer door aan de persoon die je probeert te ontlopen?
Ik lees het zo: je boekt het appartement op aanraden van zus. Zus boekt ook. Vervelend, je gaat het gesprek aan met zus, maar je kunt zus niet verbieden daar ook te boeken (en je gaat tenslotte naar haar favoriete locatie), dus je neemt je verlies en je zegt tegen zus; het is opgelost hoor, wij hebben omgeboekt! Jij hoeft niets meer te doen. En dit nog een keer in de herhaling bij de tweede keer dat zus door een hiaat in de planning moest omboeken. Dit, in combinatie met het gesprek dat je hebt gevoerd dat je niet samen op vakantie wil, zou bij elk normaal mens ruim voldoende zijn.

TO heeft gewoon totaal onderschat wat voor een dikke plaat haar dominante zus voor haar kop heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
RainyDays schreef:
30-11-2023 12:45
Dat het de eerste keer gebeurde kan iedereen zich voorstellen. Het gaat met name om dat zus, nadat TO aangaf dat ze dit niet wilde, hetzelfde NOG een keer deed. Dan heb je toch echt een enorm bord voor je kop.

Zoals ik het lees was ook alleen de eerste accommodatie een tip van de zus. Ik haal er niet uit dat de tweede accommodatie ook een soort vaste stek is van zus, dus de zus heeft sowieso de tweede keer dan echt heel bewust geboekt, ook al wist ze dat TO hier niet op zat te wachten (want dat had TO inmiddels dus al duidelijk gezegd).

Heel bijzonder, ik zou not amused zijn en nooit meer met zus delen waar de vakantie naartoe gaat. Erg balen dat je extra geld kwijt bent nu. Hopelijk dan wel een leuke vakantie.
Volgens mij is de accomodatie hetzelfde gebleven bij alledrie de boekingen, is er alleen een datum omgeboekt. Anders is het verhaal wel heel onlogisch.

En gezien de onduidelijkheden hierover en het feit dat To het erg moeilijk vindt om het aan te geven bij haar zus, denk ik juist dat To helemaal niet zo duidelijk heeft aangegeven dat ze dit niet wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aah, dus de data waren veranderd maar het bleef hetzelfde appartement :idea:

Traag van begrip hier...

Begrijp ik alsnog niet waarom TO de nieuwe data aan zus had doorgegeven de eerste keer omboeken.

Of was zus daar op slinkse wijze achter gekomen?

Ik blijf toch het gevoel houden dat een gedeelte van het verhaal ontbreekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vuur schreef:
01-12-2023 00:19
Ik vind dit een andere situatie Die moeder van de opvang mag gewoon op vakantie waar ze wil en daar heb je niets over te zeggen. Ook niet als dat naast je is en jij haar niet mag. Het enige wat je had kunnen doen is gewoon rustig hallo zeggen op de locatie en aangeven dat je vakantie met je gezin aan het vieren bent. Als ze toenadering zocht kon je zeggen dat je daar niet op zit te wachten en afstand houden. Meer niet.
Dat topic is inmiddels een gepasseerd station: augustus 2022. En neen: je gaat niet bewust een vakantie boeken op dezelfde locatie met het oogmerk samen op te trekken zonder overleg met het andere gezin waarbij er ook jonge kinderen in het spel zijn die met elkaar willen optrekken, flink gestuurd door de moeder. Kom zeg… :nope: En dat “gewone nee” zeggen en afstand houden bleek in de praktijk lastiger - tot dat de bom barstte.

Wat dat betreft snap ik TO heel goed dat ze voor een tweede keer heeft omgeboekt. Ik zou alleen wel pissig zijn over de extra kosten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
01-12-2023 10:30
Dat topic is inmiddels een gepasseerd station: augustus 2022. En neen: je gaat niet bewust een vakantie boeken op dezelfde locatie met het oogmerk samen op te trekken zonder overleg met het andere gezin waarbij er ook jonge kinderen in het spel zijn die met elkaar willen optrekken, flink gestuurd door de moeder. Kom zeg… :nope: En dat “gewone nee” zeggen en afstand houden bleek in de praktijk lastiger - tot dat de bom barstte.

Wat dat betreft snap ik TO heel goed dat ze voor een tweede keer heeft omgeboekt. Ik zou alleen wel pissig zijn over de extra kosten.
Ik heb jouw topic destijds ook gevolgd en volgens mij was jij ook niet zo heel erg duidelijk (vanwege de lieve vrede/niet onbeleefd willen zijn) tot dus de bom barstte.
CHL schreef:
01-12-2023 10:24
Volgens mij is de accomodatie hetzelfde gebleven bij alledrie de boekingen, is er alleen een datum omgeboekt. Anders is het verhaal wel heel onlogisch.

En gezien de onduidelijkheden hierover en het feit dat To het erg moeilijk vindt om het aan te geven bij haar zus, denk ik juist dat To helemaal niet zo duidelijk heeft aangegeven dat ze dit niet wil.
Ik vind het niet onduidelijk, en voor het topic doen die details er niet toe. Hooguit bij de eerste keer kan zus dit verkeerd begrepen hebben. Maar voor mij is er geen reden om aan te nemen dat TO niet duidelijk genoeg is geweest in het gesprek dat ze met zus is aangegaan.

Het kan nog dat het voor zus oprechte overmacht was, door dat hiaat in de planning, maar dat er dan helemaal geen andere optie was lijkt me sterk.

Tot slot vind ik het sowieso raar om naast je zus te boeken zonder enig overleg of dit leuk is, of hoe je dat dan samen in gaat vullen. Want je zus als vakantieburen kun je niet volledig negeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
CHL schreef:
01-12-2023 10:40
Ik heb jouw topic destijds ook gevolgd en volgens mij was jij ook niet zo heel erg duidelijk (vanwege de lieve vrede/niet onbeleefd willen zijn) tot dus de bom barstte.
Ik was op zich wel duidelijk (echt een ieder zou het begrepen hebben), maar bij die vrouw moest je kennelijk met de botte bijl hakken voordat het berichtje aankwam en dat vond ik ook moeilijk destijds.
Zij had achteraf gezien gewoon haar eigen agenda en dat was plezier maken met haar L en mijn SA. Dat ik dat niet prettig vond en desondanks best beleefd bleef, vond zij denk ik niet belangrijk. Valt in de categorie: ik heb schijt aan die ander en doe gewoon wat ik wil en wat ik leuk vind voor de kinderen. Het kind van een ander uit de kids club halen zonder overleg als je zoon niet kan aarden, ijsjes geven als de moeder dat uitdrukkelijk verboden heeft, een kind meenemen naar een Turks badhuis zonder de moeder? Cultuurverschillen daargelaten - zo’n plaat voor je hoofd hebben is gewoon belachelijk. Zeker wanneer de moeder er een paar keer iets over gezegd heeft - beleefd weliswaar, maar toch.
Ik had achteraf gezien van meet af aan keihard NEE moeten zeggen in plaats van meerdere duidelijke hints geven terwijl zij deed alsof ze mij niet begreep. Of net als TO moeten omboeken. Dat was mijn les…

Ik heb die familie na de vakantie ook niet meer gesproken/gezien. Ook heeft ze geen contact meer met andere ouders van de opvang (ik spreek soms een paar andere moeders) en we hebben een nieuwe app groep.

De zus van TO is ook gewoon lekker over TO aan het heen walsen: meerdere keren. Dat is gewoon grensoverschrijdend. TO heeft nota bene gezegd dat ze met haar eigen gezin op vakantie wilde.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
01-12-2023 11:03
Ik was op zich wel duidelijk (echt een ieder zou het begrepen hebben), maar bij die vrouw moest je kennelijk met de botte bijl hakken voordat het berichtje aankwam en dat vond ik ook moeilijk destijds.
Zij had achteraf gezien gewoon haar eigen agenda en dat was plezier maken met haar L en mijn SA. Dat ik dat niet prettig vond en desondanks best beleefd bleef, vond zij denk ik niet belangrijk. Valt in de categorie: ik heb schijt aan die ander en doe gewoon wat ik wil en wat ik leuk vind voor de kinderen.
Ik had achteraf gezien van meet af aan keihard NEE moeten zeggen in plaats van meerdere duidelijke hints geven terwijl zij deed alsof ze mij niet begreep. Of net als TO moeten omboeken. Dat was mijn les…

Ik heb die familie na de vakantie ook niet meer gesproken/gezien. Ook heeft ze geen contact meer met andere ouders van de opvang (ik spreek soms een paar andere moeders) en we hebben een nieuwe app groep.

De zus van TO is ook gewoon lekker over TO aan het heen walsen: meerdere keren. Dat is gewoon grensoverschrijdend. TO heeft nota bene gezegd dat ze met haar eigen gezin op vakantie wilde.
Exact wat ik bedoel, bij sommige mensen moet je niet hinten of er een beetje beleefd omheen draaien. Ik heb vrij veel van dat soort mensen in mijn familie en daar moet je dus gewoon echt heel duidelijk tegen zijn. Die zouden 'ik wil met mijn eigen gezin op vakantie' daadwerkelijk niet begrijpen, want je gaat toch met je eigen gezin? Die begrijpen het pas als je zegt dat je geen zin hebt in een vakantie met hen in het appartement ernaast.
Alle reacties Link kopieren Quote
CHL schreef:
01-12-2023 11:15
Exact wat ik bedoel, bij sommige mensen moet je niet hinten of er een beetje beleefd omheen draaien. Ik heb vrij veel van dat soort mensen in mijn familie en daar moet je dus gewoon echt heel duidelijk tegen zijn. Die zouden 'ik wil met mijn eigen gezin op vakantie' daadwerkelijk niet begrijpen, want je gaat toch met je eigen gezin? Die begrijpen het pas als je zegt dat je geen zin hebt in een vakantie met hen in het appartement ernaast.
Ha-ha. Voor mij is dat dus echt onbegrijpelijk. Maar bij ons wordt dan ook gewoon alles overlegd op dat gebied. Mijn broer komt met zijn dochter en onze tante begin Januari en vraagt ook echt of dat uitkomt en dat wordt wel doorgesproken. Het idee dat je zonder overleg gewoon een vakantie boekt zoals de zus van TO en dan niet een keer, maar twee keer (!) naar dezelfde locatie gaat (ondanks de opmerking van TO) vind ik echt te belachelijk voor woorden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja belachelijk, mijn familie is ook niet zo maar veel mensen zijn dus wel zo, is soms ook de dynamiek van het gezin waar ze uitkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan het zijn, ik probeer de andere kant te begrijpen. Het is haar vaste plek, haar eigen vakantie naar de andere lokatie is niet doorgegaan dus ze boekt op haar oude vertrouwde plek. Oh wat gezellig mijn zus is er ook.

Zus boekt om en wil niet tegelijkertijd. Okay prima.
En dan komt het qua planning niet goed, dat ze gewoon heeft omgeboekt zonder expres na te denken dat zus in dezelfde week zit???
Alle reacties Link kopieren Quote
Naomir schreef:
01-12-2023 12:32
Kan het zijn, ik probeer de andere kant te begrijpen. Het is haar vaste plek, haar eigen vakantie naar de andere lokatie is niet doorgegaan dus ze boekt op haar oude vertrouwde plek. Oh wat gezellig mijn zus is er ook.

Zus boekt om en wil niet tegelijkertijd. Okay prima.
En dan komt het qua planning niet goed, dat ze gewoon heeft omgeboekt zonder expres na te denken dat zus in dezelfde week zit???
Ik vermoed ook dat het zoiets is, zeker nu blijkt dat de accommodatie niet veranderd is na omboeken.
Appartementen naast elkaar vind ik opvallend, maar ook dat bleek zus aangeraden te hebben.
Zus denkt waarschijnlijk: als jij niet samen op vakantie wil, dan moet je niet naar "mijn" accommodatie gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kokosrotsje schreef:
29-11-2023 18:59
Waarom vertel je haar steeds over je boeking??
Laatste keer omboeken en NIKS delen!
Nou dit dus of iets totaal iets anders in een heel ander land zeggen en laten zien.
Ik heb Baggal’s verhaal toen ook gevolgd. Grote verschil daar is dat het gewoon een bekende is, niet je zus. Je kunt echt niet tegen zomaar een willekeurige kennis zeggen dat je niet wil dat ze ook daar vakantie vieren. Dat is gewoon in geen enkele wereld je plaats. Hooguit kun je ze veel plezier wensen en zeggen dat je je eigen plan zult trekken, maar dat is het dan ook wel. Je kunt eigenlijk niet met goed fatsoen verder in gesprek.
dolfje schreef:
01-12-2023 13:36
Nou dit dus of iets totaal iets anders in een heel ander land zeggen en laten zien.
TO heeft inmiddels al lang omgeboekt zonder het zus mee te delen. Ze zullen dus niet samen zijn.

Maar idioot dat dit er aan vooraf moet gaan. Maar voortaan weet TO; zus niet meer inschakelen voor tips en aanraders, daar komt stront van.
Nova schreef:
01-12-2023 12:45
Ik vermoed ook dat het zoiets is, zeker nu blijkt dat de accommodatie niet veranderd is na omboeken.
Appartementen naast elkaar vind ik opvallend, maar ook dat bleek zus aangeraden te hebben.
Zus denkt waarschijnlijk: als jij niet samen op vakantie wil, dan moet je niet naar "mijn" accommodatie gaan.
TO zou ook niet naar zus’ accommodatie gegaan zijn. Maar zus ging dit jaar oorspronkelijk naar een ander land en in een andere periode, dus het leek geen probleem.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven