Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Nichiran zal nu wel in het vliegtuig zitten...hoop dat je veilig landt daar in Nederland (jullie zouden echt een minimeet moeten houden met bitterballen enzo, daar).

Hier was het een prima werkdag, om 6-7 u. vanmorgen stortregende het en een van de paarden liet zich met geen mogelijkheid vangen. Uiteindelijk moest haar opa de honneurs waarnemen, die liep tenminste braaf mee. Morgen, zondag, ga ik het opnieuw proberen, want er zijn 4 reserveringen.

Intussen heeft Coyote # 1 een nest eieren opgegeten, dus zij is niet meer welkom op mijn werk nu, ze houden daar ook scharrelkippen. Grappig is wel weer dat ze bang is voor de kippen, het gaat haar puur om de eieren met kuikentjes erin.

Hmmm.

´s Avonds zijn we een biertje gaan drinken, dat was wel leuk...maar verder vind ik het thuis geloof ik niet zo leuk meer. Daarom ben ik zo´n workaholic de laatste tijd, want op m´n werk vind ik het wel leuk. Raar maar waar. Nou ja,elk huisje heb z´n kruisje, zeggen Amsterdammers en dat is echt zo. Al denk je dat iemand het perfecte leven heeft, er is altijd wel ergens iets aan de hand. Everyone´s fighting some sort of battle.... nou ja, zo verschrikkelijk is het allemaal niet hoor, maar ik ben blij om morgen voor mijn collega in te vallen en niet de hele dag thuis te hoeven zitten....
Sahara_desert als ik aan Amsterdam denk, denk ik aan Johnny Jordaan. Daar had mijn vader een LP van en dat vond ik altijd zo leuk om mee te zingen.

Wij hebben ook een kruisje hier, hoor. Mijn man verzamelt postzegels en die liggen overal. Hij is er uren/dagen/weken/maanden ja zelfs al jaren!! mee bezig zijn en dan kun je geen woord met hem wisselen. Dan voel ik me ook single!

Laatst was ik het zo beu , en heb ik hem gevraagd wat ik als eerste doe als hij gestorven is ....zijn postzegelverzameling verkopen. Vond hij echt niet leuk.

Hi Philein, goed dat je aan het werk kan . Weer een stapje verder en ik denk dat het je goed zal doen.

Heb gister eigenlijk nix gedaan, ben naar het winkelcentrum gegaan en een beetje gekeken, niet eens wat gekocht.

nichiran, have fun!

pino, waar ben je?

vivagirl, vive la France!
Goedemorgen lieve mensen. Volgens mij zijn er maar weinig mensen in NL nu, toch? Erg weinig voor een meet in elk geval. Ik zou nog wel graag contact willen met Pino, dus Pien, als je dit leest...where are you?

Lieve SD, nu weet ik natuurlijk niet precies wat er aan de hand is, maar ik kan me er wel wat dingen bij bedenken. Zeker ook als ik me herinner wat je eerder wel eens schreef. Ik weet niet of je er hier over wilt uitweiden, of gewoon liever niet. Weet in elk geval dat ik wel aan je denk, ook al vind je het zelf wel 'meevallen'. Klinkt gewoon niet alsof je lekker in je vel (en huis dus) zit.

En ach, als die postzegels, daar moet je maar mee leven hoor. Hij heeft tenminste een hobby. Een beetje een duffe misschien, maar het is iets! En dat vind ik altijd wel belangrijk.

Ik ga straks dus inderdaad weer aan de slag, de afdeling waar ik ga werken is niet helemaal mijn ding, maar daarom ben ik wel benieuwd. Tot later!
Goh, morgen *maandag stroom je het Nederlandse arbeidsproces weer binnen? Heel veel succes! Hoop dat je fijne collega's treft, dat maakt zoveel verschil...

Volgens mij zitten jullie nu met z'n drieën in Nederland> jij, Pino en Nichiran...en Heidel in Duitsland en Vivagirl in Engeland....een minimeet zou moeten kunnen met jullie vijven!

Hier ben ik helemaal verregend vandaag, op tour met twee toeristendames, mijn vrijwilligster C. van 13 jaar en mijn dochter van bijna 11...het was heel leuk en gezellig maar oef, wat regende het hard! Had letterlijk geen droge draad meer aan mijn lijf hangen. Daarna paarden teruggebracht naar dat veld langs de snelweg, daarna naar huis om te douchen en droge kleren aan te doen.

Rustige middag thuis daarna, met thee, boek, weekendkrant en

laptop, dochter en vrijwilligster waren samen gaan spelen. Wat het probleem geloof ik is met mij, is dat ik vaak zo'n emotionele leegte voel thuis. Mijn man en ik zijn en blijven samen omdat we nu eenmaal getrouwd zijn, een kind hebben en samen geëmigreerd zijn. Jammer, dat ik me zo moet voelen...ik zou graag willen dat het anders was, maar dat gevoel heb ik nu al jaren. Als we samen ergens heengaan, naar vrienden, een feestje of naar de buren om een biertje te drinken...dan vind ik het wel weer leuk. En op mijn werk ben ik altijd happy, met dank aan de paarden en de honden daar. Thuis voel ik vaak dat ik corvee draai, al die huishoudelijke klussen die altijd ook nog voor mij blijven liggen...en daarna trek ik me vaak terug met een boekje ofzo, of doe spelletjes met m'n dochter.

En nu heb ik ook nog heel erge buikkrampen, de menstruatie is in aantocht maar het begint maar niet (dag 27 vandaag). En die afspraak met de gyn is pas op 16 december.
Hi Sahara_desert, wat doet je man de hele dag? Sommige huishoudelijke klussen zijn toch niet zo belangrijk. Ik neem dat met humor. Ik ga echt de ramen niet zemen, als ze niet echt vies zijn en stof afnemen doe ik ook niet regelmatig. Het is wel goed, ik leef maar een keer en dit leven ga ik echt niet daaraan besteden. (En een volgend leven waarschijnlijk ook niet. )

Houdt je man niet van paarden? Of van gewoon lekker gek doen?

Misschien helpt een warme kruik tegen de buikkrampen.

Philein, toi toi toi!

Vivagirl, lekker bijgetankt in Frankrijk?
Heidel, Namibië vond ik echt fantastisch, ik hoop daar nog wel een keer terug te gaan. Ik moest lachen om de postzegelhobby van je man, ik kan me voorstellen dat dat wel eens irritant kan zijn, maar wat fijn dat jullie verder zo'n goed huwelijk hebben. Dan moet je die postzegels maar op de koop toe nemen haha.

SD, wat ontzettend shit dat je je al zo lang zo voelt. Ik hoop dat je over het algemeen gewoon wel gelukkig bent.

Nichiran, veel plezier in Nederland!

Vivagirl, hoe was je weekend Parijs?

Philein, succes met je nieuwe baan.
Ja, lach er maar om Looola!

Ach ja, eigenlijk niets om je druk over te maken..Ik kan hem er ook lekker mee pesten. Bijv. dat ik een paar postzegels per ongeluk heb opgezuigd met de stofzuiger. Beter dat hij thuis aan tafel zit, dan dat hij 's avonds in de kroeg zit.

Hoe is het weer bij jou, Looola? Ook zo grijs en regenachtig?

Ik ben aan de kerstkaartmaak, van die 3D dingen. Met de radio aan.
Haha per ongeluk een paar postzegels opzuigen, wat gemeen van jou om hem daarmee te plagen

Hier is het ook grijs, en afgelopen vrijdag hebben we al een klein pak sneeuw gehad. Brrrrrrr!
Hallo dames.

Terug uit Parijs en heel erg leuk gedaan.

Hele weekend thee gedronken en lekker pepernoten gegeten en ook erg veel wijn......

Philein, hoe is je eerste werkdag verlopen?

Looola, al sneeuw daar dus......ik moet er nog niet aan denken, maar zal hier ook wel niet lang meer duren.

En Namibie, daar wil ik ook nog een keer heen. Staat hoger op mijn verlanglijstje dan Zuid Afrika.

SD, dat is niet fijn dat je je zo voelt in je huwelijk.

Ben je ondanks dat wel gelukkig?

Mijn vriend is ook verre van perfect, want hij houdt van voetbal.

En daar heb ik een gruwelijke hekel, maar verder is hij de liefste. SD, dat is natuurlijk niks vergeleken bij hoe jij je voelt, ik bedoel het van mijn vriend dan ook als grapje.

Dikke voor jou.
Girls, ik heb geen tijd om alles bij te lezen!!! Jullie gaan veel te snel!!! Hihihi. Maar ik ben er nog hoor, probeer deze weekn een beetje bij te lezen...

De uitslag van mijn moeder was goed! Ze is nu helemaal 'schoon''......hoe gek kan het lopen he?! Ze hoeft pas in januari weer op controle....

Liefs X
Come fly with me on a jetplane
O en Philein Proficiat met je baan!! Zal heerlijk zijn om weer aan het werk te gaan, echt!
Come fly with me on a jetplane
Pino, wat fijn! Wat een opluchting voor jullie allemaal!! Ben heel blij voor je

Gaat het met jou een beetje ok?

Ik heb geen baan hoor, het is flexwerk. Ook goed, zo kom je nog eens ergens. Ook veel naar oude werkplekken van me, leuk.

VG, welcome back! Lekker uitgerust en...je huis weer voor jezelf, yeah!
O Pino wat fijn voor jullie!

Dat is echt geweldig nieuws!

Ja, ik heb mijn huis weer voor mezelf.

Niks meer van haar gehoord trouwens. Ze zal wel bedacht hebben dat ik haar kwijt wilde denk ik.

Ik kan er niet rouwig om zijn.....
Raar he Viev, laat gáán, laat gáán, denk ik dan. Graag of niet.
Ik heb mijn best voor haar gedaan, klaar.

Ik ga mezelf niks verwijten.

We zitten op 100 pagina's trouwens!!!!!!!!!!!!!!
Hee wat een leuk topic! Wil heel graag meeschijven! Wij verhuizen in januari naar Singapore, heb er heel veel zin in.

Om nou 100 pagina's terug te lezen vind ik wat veel :-) Is het misschien een idee om een voorstelrondje in de OP te zetten of vraag ik nu wat veel als nieuwkomer..
Happy hundred pages!

Hoi Jessie, leuk dat jullie naar Sing gaan. Definitief of tijdelijk?

Ik weet niet of we de openingspost kunnen en gaan aanpassen (wat vind jij VG?), inmiddels zijn er nogal wat zaken veranderd her en der
Ik wil best iets in openings post plaatsen, maar wel met toestemming van iedereen.

Maar Jessie, welkom, kom erbij, gezellig.

Ik woon in Londen, dan weet je dat alvast. En mijn vriend in Macedonie, dus daar ben ik ook regelmatig te vinden.

Ik heb 3 maanden in Singapore gewerkt, in 2000.

Vriendin van mij haar man ging daar een zaak opzetten en wij zijn mee gegaan om te helpen opstarten, gewoon kantoor inrichten enzo.

Ik vind het een hele leuke stad, erg Westers. En heel veel expats, dus je maakt makkelijk contact met anderen.

Iedereen spreekt er Engels.

Heerlijk eten overal.

En hele korte bootritjes of vliegtrips naar mooie tropische bestemmingen.
Hoeft helemaal niet veel te zijn hoor, vind het leuk om te zien wie er waarvandaan meeschrijft. Misschien zoiets als

Jessie, 35, vanaf jan 2011 met man hond en kids in Sing voor werk man. Gaat zelf nog job zoeken :-)

Jeetje VG wonen jullie al lang zo ver uit elkaar? Is je vriend ook NL-er?

Ja wij zijn ook al een keertje vooruit gegaan naar Si en het sprak ons enorm aan, dat westerse en enorm expatgerichtige. Woont je vriendin er nog?
VG, jij ook al een vriend die van voetbal houdt? Wat is dat toch met die kerels :D En ik vind die ex-vriendin van jou dus echt SCHANDALIG.

Pino, wat een geweldig nieuws!! Dat moet een opluchting zijn!

Jessie, wat leuk dat je meeschrijft - en een mooie bestemming. Singapore is hartstikke leuk. Alvast heel veel plezier, en wat leuk zo met het hele gezin, is toch een stuk gezelliger dan alleen.

Ik studeer momenteel in Denemarken, ****. Als student is het nog gemakkelijk om iedere paar maanden te verkassen
Dank Looola, vind het leuk te lezen waar jullie tegenaan lopen! Jij hebt ook al het nodige gezien zo te zien. Welke studiendoe je?

En ik ben happy to say dat mijn man net zo weinig interesse heeft in voetbal als ik. Alleen EK en WK' s kijkennwe wel eens met buren enzo, meer voor gezelligheid.
Mijn vriend volgt dus alles van voetbal, EK, WK, Champions League, Ere Divisie, en nog een paar, ook de kleinere teams.....

Jessie, we zijn trouwens bijna 3 jaar samen. We hebben elkaar op een cruiseschip, waar we beiden werkten, leren kennen. We werken inmiddels beide weer aan land, maar de liefde is blijven bestaan. Hij is Macedonier, geen Nederlander.

Ik heb ook over de hele wereld gezeten, alle continenten wel gehad en woon sinds een jaar in London en ik werk in cruise industrie.

Mischien kan iedereen hier een klein stukkie over zichzelf neer zetten, voor Jessie, en dan kun je het ook zelf weer weg halen.

We kletsen hier over van alles en nog wat. We zijn begonnen met praten over het wonen in het buitenland en waar je tegen aan loopt, dat loopt nog steeds als een rode draad door het topic, maar we hebben het eigenlijk ook gewoon over van alles. Altijd gezellig hier!
------
Ik doe momenteel ****. Dat ik er in het buitenland mee aan de bak kom is het belangrijkst voor me, naast regelmatige vakanties bij de familie ben ik niet van plan om nog naar Nederland terug te gaan.

Voor hoelang gaan jullie naar Singapore? En hoe oud zijn jullie kinderen?

Mijn vriend voetbalt trouwens gewoon zelf graag, gelukkig volgt hij het verder niet heel erg, phew!! Maar ja, uit in het verleden behaalde resultaten blijkt wel dat een gezamenlijke hobby absoluut geen garantie geeft tot een normale relatie, dus ik heb liever aparte hobby's maar gezamenlijke liefde

Ik heb het echt zwaar met mezelf aan het werk zetten, ik presteer echt slecht zonder druk. Ben momenteel drukker bezig met mijn reis in maart plannen, bahbah.
Goed idee, zo'n voorstelrondje, ik ben dus Sahara (42) en ik ben met man (49) en dochter (bijna 11) in 2004 naar de Caribbean verhuisd. Trinidad & Tobago! Ik werk vnl. in het toerisme , paardentours door de prachtige natuur hier. Mijn man is tekstschrijver/ vertaler, knutselt aan websites en lost softwareproblemen voor mensen in het dorp hier. Daar word je weliswaar allemaal niet rijk van, maar we zijn erg blij met onze prachtige stek en willen dus echt nooit meer terug naar Nederland, behalve voor vakanties.

Wou verder nog even inhaken op wat MajMaj schreef, over gemeubileerd huren. Hier is het meestal semi/gemeubileerd wat te huur staat, met een koelkast, fornuis, bedden en kasten. Maar toen we hier net waren, hadden we een leeg huis in de hoofdstad. De echte basics als bedden, beddengoed, keukengereedschap en koelkast hadden we meteen met de eerste dag gehaald, met een taxibusje. Meteen daarna zijn we langs de houthandel gegaan om een heleboel planken en balken (laurel, dat is dacht ik laurier) te kopen plus ijzerwaren. Daarmee heeft mijn man toen o.a. zelf een grote eettafel en kasten getimmerd! Om ook eens wat positiefs over hem te schrijven, ik wil helemaal geen negatieve dingen over hem schrijven, eigenlijk. Die meubels zijn nog steeds volop in gebruik en van dat beetje ruwe hout ziet er mooi uit, ik hou er wel van tenminste. Misschien iets voor jullie, Maj? Of is je vriend niet zo de timmerman? We hebben zo destijds veel geld uitgespaard. Maar een nieuwe inrichting opbouwen in een land overzee is nooit goedkoop. Alles moet je nl. opnieuw aanschaffen, als je alleen met een paar koffers vol kleren en een laptop aan komt zetten als emigrant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven