Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Heb je ook een cowboyhoed, Philein? Net als jouw avatar?
Nee, ik draag geen hoed en heb een zwart paard
Je hebt missschien wel cowboylaarzen?
Hm nee, moet ik je weer teleurstellen Heidel....
Sollicitatie ging goed, maar ik neig toch meer naar die andere baan.

Wat denken jullie?

Bedrijf A (waar ik de baan dus voor heb) is een groot bedrijf (met een hele gemoedelijke sfeer), en ik zie veel groei en promotie mogelijkheden. Salaris is niet denderend, maar ik kan me er van redden.

Functie zelf is leuk.

Bedrijf B (waar ik vandaag het 2e gesprek voor had) is een klein bedrijf en ik zie dus minder door groei mogelijkheden, of in ieder geval over een langere tijd. De functie is wel heel uitdagend.

Ik neig dus naar A. Nu een stapje terug, om uiteindelijk straks hoger te eindigen.

Heidel, wat ik me afvroeg, spreken jouw dochters Nederlands?

Vloeiends? Zijn ze 2-talig opgevoed? Gewoon nieuwsgierig.

Zelfde vraag eigenlijk aan SD, maar ik neem aan dat jullie thuis Nederlands spreken.

Looola, nogmaals bedankt voor de felicitaties.
Verdien je bij B meer dan nu Viev?

Je klinkt in elk geval enthousiaster over A.
Oh, ik schaam me wel . Alleen de oudste spreekt een beetje Nederlands...

Philein, ik zag je in gedachten als cowboygirl. Ik weet ook niet waarom. Komt door je avatar wrschl.

Vivagirl, vind ik heel moeilijk te zeggen welke baan je nemen moet. Heb geen flauw idee van jouw branche
Hm Heidel, valt weinig te cowboy-en hier in NL
Heidel, ja ik heb nu anderhalve week vrij, maar die ga ik goed benutten om een stage te zoeken en sollicitatiebrieven te schrijven. Daar gaat ook veel werk in zitten.

Vivagirl, je hebt in ieder geval een leuke baan te pakken. Krijg je er genoeg vakantiedagen en verdien je genoeg om naar je vriend te gaan? Dan is het goed, toch? Maar als je die andere baan ook leuk vindt en je krijgt er een goed salaris, is dat misschien ook een goede keuze. Je weet toch niet of je uiteindelijk in Londen gaat blijven, toch? Moeilijk, maar een luxe probleem! Je hebt in ieder geval een nieuwe baan

Philein, dat lijkt me wel relaxt zo paardrijden in het zonnetje, ook al is het koud. Maar van paardrijden krijg je zo'n zadelpijn als je er niet aan gewend bent... poeh!
Ja, da´ s waar...mijn toeries zijn vaak bont en blauw met soms open wonden na een paar uurtjes paardrijden met mij! Ik zeg ze ook altijd van tevoren dat ze een lange broek en dichte schoenen aan moeten trekken...maar dan verschijnen ze vaak in hotpants, bikinitop en slippertjes...want de zon schijnt, toch?

Wij rijden hier wel in cowboystyle, met hoed en machete en westernzadels. Da´s cultuur hier, zeg maar.

Thuis spreken we Nederlands en buitenshuis Engels, patois en Spaans, soms Duits of Frans met de toeristen. Patois is Caribisch Engels, maar dan een heel eigen lokale versie, soms is het best lastig te verstaan, maar ik heb het me in de loop der jaren wel een beetje eigen gemaakt.

VG, ik zou gaan voor bedrijf A, om de gemoedelijke sfeer vooral. En jullie?
Vivagirl, was B de baan voor luxe-villa's in Kroatie?

Jij bent dus een cowboygirl, Sahara_desert. Ik moet eerlijk zeggen zo'n type ben ik ook: iever met korte broek op het paard, vanwege de zon. Maar als het een vereiste is, dan trek ik natuurlijk een lange broek aan.

Looola, jij bent ook een bezige bij. Altijd iets te doen.

Mijn man praat geen Nederlands. Ik kan niet de hele dag tegen mezelf lopen praten, als de kinderen er niet zijn. Nu is Duits en Nederlands niet zo verschillend. Het stoort me persoonlijk niet.

Het is een slechte smoes, ik weet het...

Hou je niet van western, Philein? Ik zou best wel eens een paar weken op een amerikaanse ranch willen zijn. Gewoon voor de sfeer.
Hallo, jawel hoor, vind Western ook leuk Heidel, maar ik sta simpelweg voor lul als ik er hier een poging toe zou doen. Past niet bij NL

Zo, nu moet ik rennen en de trein halen! Toedeloe!
Nu je het over de trein hebt. Ik las dat de treinen in Nederland in de problemen komen omdat de koperleidingen gestolen worden.

Het wordt steeds gekker!

Oh, meiden ik moet stofzuigen en zo, en ik heb er heelemaal geen zin in.

Afspraak maken met dermatoloog, voor een moedervlekscreening. Afspraak met gyn heb ik al.

Tandarts dan ook maar gelijk doen.
Ik ben ziek.

Niet leuk.

Mijn vriendin uit Nederland komt dit weekend.

Baan B was niet Croatian's Villa's.

Daarvan is de manager door haar rug gegaan, dus zijn de sollicitaties eerst uitgesteld.

Dus je kinderen spreken geen Nederlands?

Je ouders spreken wel Duits hoop ik?

Lijkt me zo vreemd als je niet met je eigen kleinkinderen kunt communiceren.

Ik wil geen kinderen, maar mocht ik het willen, dan leerde ik ze wel Nederlands. Maar mijn vriend wil ze dan vast ook Macedonisch leren. Plus Engels, als we in Engeland wonen.

Lijkt me ook een beetje te veel van goede......

Paard rijden "western style" , das wel cool.

Ik reed wel altijd in spijkerbroek. Met blote benen op een paard gaat lekker schuren.

Maar ik heb een hekel aan 'paarden'. Heel kinderachtig en fout, maar mijn broertjes echte moeder had en heeft de paarden op nr1 staan. Ver boven haar kinderen. Haar hele leven draait om die rot paarden!

Gisteren 2 uur met mijn zus op Skype gezeten, en het eigenlijk voornamelijk over ons broertje gehad. Hij heeft er nog steeds zoveel moeite mee. Helemaal nu hij zelf een kindje heeft en hij dus nu echt de liefde voor een kind voelt en niet snapt dat de paarden altijd voor gingen.

Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat hij met zijn moeder breekt.

Anyway, ik ga maar eens de boel hier opruimen en dan nog even mijn bedje weer in, hopelijk voel ik me later beter.
Wat heb je, vivi? Ben je verkouden of grieperig? Komt het dat het zo lekker warm was op Male en je dan in het koude London aankwam..

Mijn moeder praat wel Duits en al mijn broers en zussen ook. Die doen allemaal vreselijk hun best Duits te praten. Ik weet het , ik moest me schamen. Maar eerlijk gezegd, ik lig er niet wakker van.

Ik begrijp je broertje heel goed. Zeker nu hij zelf vader is. De liefde voor zijn eigen kind. Deze liefde heeft hij nooit gekregen. Dat doet heel erg zeer.
Prettig weekend aan alle outsiders.

Gelukkig ben je niet alleen dit weekend, vivagirl. Laat je maar lekker door je vriendin verwennen. Beterschap!!
Haaloo,

Heidel, heb je alle nodige afspraken inmiddels gepland? En je huisje weer schoon ook?

VG, veel beterschap, wat balen net nu dit weekend! Of voel je je inmiddels wel wat beter? Hoop het echt voor je, zodat je leuke dingen met je vriendin kunt gaan doen.

Ik heb vandaag met een kater ( ) de paardenstal uit staan mesten. En ach, omdat ik er toch al was heb ik het zadel toch maar op het paard gegooid en heb ik nog een heerlijk ritje van 1,5 uur gemaakt. Nu een route voor morgen aan het plannen en straks even de stad in. Speciaal voor SD, om mijn zaterdagavonden wat actiever te maken
Ow, was je uit feesten en beesten, goed zo! En vanavond weer! Ben je al eens verdwaald in het bos met het paard? Het is een groot gebied...de Veluwe, je zou zomaar de weg kunnen kwijtraken, is mij hier wel gebeurd. Gelukkig maar dat die beestjes hun stal zo goed kunnen vinden.

VG, ben je alweer beter, hope so! Is het leuk met je vriendin?

Fijn weekend aan alle Outsiders!
Dat kun je wel zeggen ja SD, toch maar weer eventjes een klein beetje de bloemetjes buiten gezet, ach, je moet wat met je leven he

Ik zit regematig op paden die ik dan totaal niet kan thuisbrengen, maar vind altijd mijn weg wel weer. Of nou ja, ik merk het voornamelijk aan het tempo dat mijn paard loopt. Op de route richting stal loopt ie inderdaad een stuk vlotter door! Haha, een maf beest is het, dan denk je dat je ze een plezier doet met zo'n rit.. Maar ik heb ook een kaart en begin het gebied nu wel beter te begrijpen.

Jij ook een fijn weekend natuurlijk, hoop ook dat het goed gaat met je!
hallo

phil, lekker op stap geweest?

ik heb een heerlijk weekend met mijn vriendin gehad.

the nusical we will rock you was echt geweldig. zeker een aanrader.

hele weekend last van mijn keel gehad, nu nog, maar zal wel weer over gaan.

morgen mijn eerste werkdag! spannend!
Het is hier al weer maandag, maar pas iets voor 5 `s ochtends, en ik kan niet slapen. Heb ik eindelijk een paar dagen zonder les of werk, word ik ieder ochtend om 4 uur wakker. Beetje jammer.

Wat ook jammer is is dat er weer een stukje van mijn achterste kies af lijkt te zijn. Vorige weer heb ik hem laten behandelen, maar omdat je hier geen gewone vulling krijgt maar een speciaal op maat gemaakte `inlay` moest ik een weekje wachten tot de permanente vulling gezet zou worden. In die week is kennelijk een stukje van die kies afgebroken waardoor de nieuwe vulling niet meer precies paste. Dus kreeg ik afgelopen vrijdag weer een tijdelijke vulling. Nu wordt ik dus net wakker en merk dat er ineens een scherpe rand aan die kies zit die er eerder niet was. Waarschijnlijk dus weer een stukje af of zo, maar de tandarts is tot de 4e februari op vakantie dus kan ik 10 dagen lang niet overleggen met bovendien het risico dat als ik weer moet komen, op de 5e, de nieuwaste inlay WEER niet past. Wordt er wel een beetje triest van. Geluikkig is het een kies waar ik al een keer een wortelkanaalbehandeling voor heb gekregen, dus pijn doe het niet, maar toch.

Voor de rest, t/m woensdag vrij, dus hopelijk genoeg energie om eens goed mijn appartement op te ruimen, maar ik moet heeeel eerlijk zeggen dat ook dat nu al niet helemaal lijkt te gaan lukken. Van wat ik gister in gedachte had te doen is slechts ongeveer 1/3 gelukt. Nou ja, nieuwe rondes nieuwe kansen zullen we maar zeggen.

VG, heb je ondanks dat je ziekjes was toch een leuk weekend kunnen hebben?

Iedereen weer een goede week toegewenst.

En nu toch maar proberen nog een klein beetje te slapen.
Hoihoi, heeft iedereen een leuk weekend gehad?

Philein, goed dat je op stap bent gegaan. Ook al heb je er misschien niet zoveel zin in, het is toch goed om er eens uit te gaan. Ik ben dit weekend ook maar gegaan ondanks dat ik er niet zoveel zin in had, en ik heb een hele leuke vrijdag- en zaterdagavond gehad.

Gisteren mijn eerste sollicitatie voor een stageplaats verstuurd, ik hoop héél erg dat dat wat wordt... Morgen ga ik verder met sollicitaties versturen, ik kan natuurlijk niet al mijn eieren in één mandje stoppen.

Vivagirl, succes met je eerste werkdag morgen!
......, ik kan natuurlijk niet al mijn eieren in één mandje stoppen.

Dat vind ik een heel leuk gezegde/spreekwoord Looola!
Het weekend was snel om..Zaterdag waren we 5 uur shoppen. Onze dochter wil gedoopt worden (hebben we bij de geboorte niet gedaan, zodat ze zelf kon kiezen later) en wil dan ook gekonformeerd/konfirmeerd? (is evangelisch) worden. Dus hadden we een leuk jurkje nodig in maat 32.. Na 5 uur zoeken,shop na boutique dan P&C etc. met een dochter die dan heeelemaal geen zin meer had (wij trouwens ook niet), heeft een hele lieve verkoopster ons geholpen. Een zwart (strapless) cocktailjurkje met een (oudrose) bolero. Nu de schoenen nog..Hopelijk gaat dat sneller. Ik was zo moe van dat geslenter, mijn benen deden er zeer van.

Gister een voetbaltoernooi van de kleinste, dat was heel erg gezellig. Ze deed zo haar best, ook al had ze hoofdpijn en moest ze steeds hoesten.

Dat heb ik nu ook: hoofdpijn en hoesten.

Ben benieuwd of je nu ook tijdens het werk mailen kan, vivi. Of is dat eigenlijk geen issue?

(Quoten lukt nog niet. Ik wilde eigenlijk maar 1 bericht sturen.)

Veel succes Looola, met je sollicitaties.

Jij was ook lekker weg, Philein. Helpt het goed tegen een kater, paardestal uitmesten?

Idd tandarts nichiran, daar heb ik al tig keer gebeld, steeds bezet. Dalijk meteen afspraak maken. Hoe zijn de tandartservaringen in het buitenland? Ik was een keer in Istanboel bij de tandarts. Daar kreeg ik voor de behandeling lekker zoete thee. Was een hele goedkope tandarts, 100 DM voor een gouden kroon.

Ik moet helaas wat doen, zit ik net zo lekker op mijn schrijfstoel...

maar ik heb helaas geen keus.

avianflu en MajMaj, alles okay bij jullie?
Hoi

Ik denk dat ik op mijn werk wel op het forum kan, maar ik wacht er nog even mee, voordat ik dat doe.

Eerste werkdag ging oke. Leuke mensen. Het werk inhoudelijk was ook oke.

Maar om op het werk te komen..........

Niet normaal. En ze hebben me het verkeerde ticket verkocht, dus ik ben via een perron gereisd wat niet mocht. Gelukkig geen boete gekregen.

Maar ik ben z'on 2 uur onderweg, enkele reis........

Gekken werk.

Dus het wordt of verhuizen, of hopen dat ik die andere baan krijg.

Maar was echt pissig vandaag. Trein had vertraging, dus ik zou al te laat komen, dus snel de ondergrondse gepakt, maar dat is veel duurder natuurlijk.

En vanavond op de terugreis lieten ze me de trein niet in!

Vanochtend wel.

Maar het ticket wat ze me verkocht hebben, dat werkt gewoon helemaal, die route bestaat niet.

Nu moet ik met de trein, dan de bus, dan de trein, dan de bus.

Ben er nu al zat van!

Eens kijken waar ik heen kan verhuizen.

xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven