Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
I wish you luck, vivi!
Dank je Heidel

Net al 1e telefoontje van een uitzendburo voor een Duits sprekende telefonist. Helaas is de functie in Brighton.

OP zich is het qua reisduur dichterbij (maar nog een uur in de trein, plus 2x 10 min lopen, zit je alweer op 1,5 uur reistijd) en hier zijn de reiskosten 350 pond per maand!

Dus dat gaat niet lukken.

Maar mijn CV gaat dus al rond!

Leuk dat vakantie lijstje!
Goed zo, vivi. O ja, als je naar de advocaat gaat zou ik eerst de prijzen vergelijken (wat ze vragen om je poen te krijgen). Niet meteen de eerste nemen...

Is het vakantielijstje volledig? Dacht het wel, toch.
Goed bezig Viev, ben weer trots op je!

Heidel, leuk overzicht..ik voel een meet(je) aankomen...!
Kunnen we gelijk ons jubileum vieren!

Vivi opende dit topic op 24.05.2010
Mijn oude bedrijf betaald voor de advocaat, dus dat scheelt.

Ze betalen tot 300 pond en daar zit deze onder. Dus ik zit wel goed.

Ik hoop dat we het vandaag afgerond krijgen.

Waar gaan we meeten?

Het zou me zo geweldig lijken!

Ik ben deze zomer vast nog wel een keer weer in Nederland.
Ik vond Ohrid wel gezellig? Op een bootje met zijn allen!
Ja, dan wordt het geheit dat beroemde meer toch, of gaan jullie mee raften?

Ik zie het al helemaal zitten, gaaf!

Heidel, wanneer ben jij daar dan ongeveer?
Gepland is twee weken vanaf 11 augustus.

Pfff, raften...ik ga wel voor de after-raft-party ..ik ben echt een schijterd en zwemmen kan ik ook al niet goed
Hmm, dan ga ik daar rekening mee houden! Ik start dan denk ik in Sarajevo, waar het jaarlijkse filmfestival precies in de periode dat ik wil gaan wordt gehouden, leuk!
Je kan Ohrid als eindstation nemen om uit te rusten...
En vanaf Ohrid gaan er vluchten terug naar Nederland!
Ja, zoiets dacht ik ook, om met jullie de boel af te sluiten
Ik verheug me er al op! Ohrid, here we come........
Leuk!!!!!!!!!!!!
Ik ga even vluchten checken..als julie iets gunstigs vinden, graag! (liefst dus starten in Sarajevo en dan afzakken naar jullie )
Ik heb een ticket gevonden voor maar 125 euro retour op Belgrado! Naaaahhh, daar word ik dus echt acuut vrolijk van hè

Maar is het handig? Hoe ver is Belgrado-Sarajevo en Ohrid-Belgrado ongeveer? Vind het niet erg om wat te reizen overigens hoor, leuk juist.
Er gaat vast ook wel een vlucht van Belgrado naar Ohrid. Hoe ver dat is weet ik niet..Met de trein kun je van Belgrado naar Sarajevo.
Vliegen van Belgrado naar Skopje is minder dan een uur, dus Ohrid ongeveer hetzelfde.

Bus zal ongeveer 8 uur zijn.
Ja, maar dat kan dan wel zien, ik denk dat deze ticketprijs veruit echt het gunstigst is!

Oooh, ik zit al helemaal in vakantiestemming en het is pas januari (nou ja, bijna februari dan ) en ik heb nog zóveel te doen de komende maanden! Maar je ergens op verheugen en de hele voorbereiding is ook al leuk!

Rond de kerst en begin januari zou ik graag ver weg willen weer, weet alleen nog niet waarheen.
http://www.podcast.de/epi ... von_Sarajevo_nach_Belgrad

voor jou Philein!

Avontuurlijke reis van 3 uur met de trein.
Nou ja, voor een paar tientjes meer kan ik wel anders vliegen, maar dan zijn er vaak weer tussenstops in Belgrado, dus dan denk ik: kan ik net zo goed daar er al uit.
Goedenavond.

Weer een dagje gewerk en het was eigenlijk best gezellig.

Alleen.....ik heb mogelijk weer een nieuw probleempje:

Vorige week dinsdag ben ik, zoals al eerder geschrven, bij het immigratie-bureau langs geweest om verandering van mijn visum aan te vragen. Antwoord zou met een week of 4 komen.

Toen ik net thuis kwam lag er een kaartje van het Immigratiebureau op me te wachten met de mededeling dat ik voor 14 feb. langs moet komen en dan ook gelijk de kosten voor de visum-verandering moet betalen. maw, de kans is erg groot dat nu binnen een week al de aanvraag erdoor is.

Maar......ik krijg een studiebeurs en voor die beurs moet ik wel student zijn. Het is dus mogelijk dat ik door de zeer vervroegde aanvraag mijn laatste maand studiebeurs moet gaan missen (dit is zo`n 1300 euro omgerekend).

Morgen dus eerst maar even langs bij het bureau voor internationale studenten van mijn uni en ook een telefoontje richting immigratie-bureau.

Hopelijk kan er een mouwtje aan gepast worden, want 1300 euro is toch best wel veel centjes.
Hopelijk is er een oplossing, nichiran! Voor 1300 eurie kun je veel leuke dingen doen! Is er geen gecombineerd visum?
Al die bureaucratie ook altijd. En papier werk, en regeltjes en uitzondering. Word er soms niet goed van.

Gesprek met mijn advocaat duurt straks ook een uur. Geen idee waar we het een uur lang over moeten hebben!

Ja, dat ticket is echt goedkoop Phil. Boeken!

En voorpret is inderdaad heerlijk! Je boeken doorlezen, plaatjes kijken, informatie zoeken.

En Belgrado is best centraal, zo kun je alle kanten op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven