ov in London

08-09-2014 12:35 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand tips voor het reizen met het ov in London en het aanschaf van zo`n ov kaart ?? Ik heb begrepen dat er diverse kaarten beschikbaar zijn maar welke is het beste?.Ik wil in geen geval moeten opwaarderen met mijn bankpas!
Ga je er wonen, of ga je een paar dagen?

In het laatste geval is de eenvoudigste oplossing een travelcard bestellen bij buro britain.

Daarmee kun je vrij reizen gedurende de periode die je zelf kiest, in de zones die je zelf kiest.
http://www.visitbritainsh ... -visitor-oyster-card.html

Ben net een week in Londen geweest en had deze kaart. Je koopt hem dus al opgewaardeerd. Ideaal. Heel snel na bestellen had ik de OV kaart al binnen en de kaart blijft geldig, hij kan altijd weer opgewaardeerd worden. Ik zou deze aanbevelen omdat je niet hoeft te klooien met zones, gewoon in en uit checken.
Inderdaad de Oyster kaart.
Als je in een voorstad verblijft is een Day Travelcard voor 1 dag ook een goede optie. Wij zaten best ver buiten het centrum en konden met de trein de stad in op die kaart. Hij kost 12,50 per persoon (kinderen gratis) en is geldig voor alle zones en de trein, bus, metro, en je krijgt korting op rondvaarten. Ik vond het ideaal.
..
Ja idd een Oyster card. Mijn ouders waren hier pas voor een weekend en ik had voor hun allebei een kaart met £20,- erop gekocht. Dit is niet opgegaan gedurende het weekend.

Waarom wil je in geen geval je bankpas gebruiken? Houdt er wel rekening mee dat je, tenzij je op Heathrow vliegt, ook nog een kaartje vanaf het vliegveld moet kopen (als ik het goed heb hoor, ik heb een maandkaart voor zone 1&2 kan ook daar aan liggen).
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Idd een Oystercard, hoeveel je erop zet hangt toch af van hoeveel je gaat reizen/vanaf welk vliegveld (vanaf luchthavens buiten de stad koop je een ticket). Bij veel automaten kun je ook opwaarderen met briefjes of muntjes, maar dit kan niet bij elke automaat.

Houd er rekening mee dat de bussen sindskort geen contant geld meer accepteren en je er dus voldoende op moet hebben!
This is not kosher!
als je maar1 dag gaat, dan is een Day-travelcard voordeliger

Je hebt er eentje die na de spits ingaat, voor een pond of 8 (alle zones).
quote:lilalinda schreef op 08 september 2014 @ 14:13:

als je maar1 dag gaat, dan is een Day-travelcard voordeliger

Je hebt er eentje die na de spits ingaat, voor een pond of 8 (alle zones).

The Oyster Daily Price Cap 7.70

Price caps are the maximum you will pay in a day, a price ceiling. No matter how many individual trips you make in any 24 hour period between 04:30 and 04:30 you will not be charged more than the price cap amount. This price cap spreads across all modes of transport, so if you mix bus, underground and DLR in one day the same price cap applie

http://www.londontoolkit.com/briefing/oystercard.htm
Koop even een Oyster card als je langer blijft. Geloof dat het £5 is om te kopen en dan kun je deze opladen. Blijf je een dag koop dat gewoon een dagkaart - zone 1-6. Kost je £8,40 geloof ik.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Overigens hangt het er een beetje vanaf of je hem al wil gebruiken vanaf de luchthaven. Dat kan nl. niet altijd. Niet alle luchthavens hebben een directe Underground aansluiting: Luton, Standst. en South End bijvoorbeeld niet. Dan kun je met de bus of trein, maar kun je iig geen Oysterkaart gebruiken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:smulrol schreef op 08 september 2014 @ 15:05:

[...]

The Oyster Daily Price Cap 7.70

Price caps are the maximum you will pay in a day, a price ceiling. No matter how many individual trips you make in any 24 hour period between 04:30 and 04:30 you will not be charged more than the price cap amount. This price cap spreads across all modes of transport, so if you mix bus, underground and DLR in one day the same price cap applie

http://www.londontoolkit.com/briefing/oystercard.htm

de truc is de kaart te kopen, op station waar je naar London rijdt

krijg je voor vrijwel niks (vlgs mij 3 pond) kaartje voor alle zones erbij
quote:lilalinda schreef op 08 september 2014 @ 15:18:

[...]

krijg je voor vrijwel niks (vlgs mij 3 pond) kaartje voor alle zones erbijEh - hier heb ik nog nooit van gehoord. Wat bedoel je precies? Een oyster card is een oyster card en een dag kaart is een dagkaart. Extra korting omdat je in bezit bent van een Oyster card is volgens mij niet juist.
Ik heb een oyster card. Super.
Oyster Card dus. Wat Smulrol al aangaf, je betaalt binnen Londen nooit meer dan 7,70 pond per dag.

Je kunt hem vast online bestellen en thuis laten sturen, en kiezen hoeveel je erop laat zetten. Als dat genoeg is, heb je je bankpas niet nodig. Mocht dat te veel zijn, dan kun je het aan het eind van je trip volgens mij zelfs terug laten storten bij het loket. Nu heb ik dat laatste niet geprobeerd, dus ik kan je niet vertellen of dat lastig dat is voor niet-Britten.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Dubbel
De Oystercard werkt net als de ov-kaart hier: inchecken en uitchecken. Aan het einde van je verblijf ga je op het laatste station naar het loket en kun je het restant op je kaart terugkrijgen.
Lalalinda heeft gelijk hoor. Wij zaten stuk buiten London en wilde dagje de stad in, gingen met de trein dus kochten kaartje van Canterbury naar London en die treinkaart was meteen Day Travelcard, koste nauwelijks extra. Ideaal.
quote:werkendemoeder schreef op 08 september 2014 @ 20:05:

De Oystercard werkt net als de ov-kaart hier: inchecken en uitchecken. Aan het einde van je verblijf ga je op het laatste station naar het loket en kun je het restant op je kaart terugkrijgen.

Ik ga regelmatig even naar London, als je vroeg boek kan je soms voor 70 euro op en neer.

Ik heb mijn oystercard steeds bewaard, samen met overgebleven ponden en ik hoef niet meer te doen dan bij aankomst er een paar pond op te zetten (staan apparaten waar je muntjes en/of papiergeld in kan doen) en ik kan gaan en staan waar ik wil.

Als je fout maakt met uitchecken( is mij in chaotische spits wel eens overkomen) dan is er geen maximum prijs per dag!
quote:lilalinda schreef op 08 september 2014 @ 15:18:

krijg je voor vrijwel niks (vlgs mij 3 pond) kaartje voor alle zones erbijKlopt! Ik verbleef in een voorstad en kocht een off peak day return voor de trein met onbeperkt ov in Londen erbij ingebrepen.
Voor je Oyster card betaal je 5 pond, maar die krijg je ook weer terug als je hem ooit inlevert. Maar ik heb de mijne gehouden, kom nog wel vaker in Londen.
Hey bedankt iedereen dan ga ik inderdaad voor een Oyster Card.

Ik ga voor 4 dagen naar London dus hij zal zeker goed van pas komen.
Ik ga binnenkort van standsted naar de stad en verblijf daar 4 dagen. Zal ik van tevoren een Oyster Card bestellen? En het treinkaartje van tevoren boeken of op Stansted?
Ik zou dat zeker doen, heel handig, niet in de rij staan, ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven