OV Parijs
donderdag 16 augustus 2012 om 20:35
vraagje aan de Parijs-OV kenners:
ik ben nogal een frankrijk-diehard, en ik ga maandag maar weer eens even naar Parijs met mijn lief.
het OV daar is geweldig geregeld zoals jullie weten, echter ik zit te twijfelen wat handiger/voordeliger is: zo'n carnet (boekje met 10 losse kaartjes voor 12 euro, ben je zo doorheen denk ik...) of zo'n visitee kaart (30 euri voor 5 daagjes)
wat is jullie ervaring?
ik ben nogal een frankrijk-diehard, en ik ga maandag maar weer eens even naar Parijs met mijn lief.
het OV daar is geweldig geregeld zoals jullie weten, echter ik zit te twijfelen wat handiger/voordeliger is: zo'n carnet (boekje met 10 losse kaartjes voor 12 euro, ben je zo doorheen denk ik...) of zo'n visitee kaart (30 euri voor 5 daagjes)
wat is jullie ervaring?
donderdag 16 augustus 2012 om 20:39
Ik ben in mei geweest en heb altijd zo'n vistee kaart gekocht. De laatste keer samen met zus dus niet. We waren met zijn tweeen 30 kaartjes kwijt al 12 euro per boekje. Dus we waren veel goedkoper uit met die 10 ritten boekjes. Nu hebben wij een dag de baute au bus gebruikt en heel veel gelopen. Maar meer dan 5 kaartjes p.p per dag kwamen we niet aan.
donderdag 16 augustus 2012 om 21:00
ik ben ook bang dat ik er zo doorheen ben.
ik heb geen zin om het uit te leggen, maar ik kan sowieso
niet de hele dag op sleeptouw, want ik ben chronisch vermoeid. ik moet toch smiddags op een gegeven moment terug naar het appartement (cool he, heb een studio kunnen regelen!!) om ff te rusten. ik denk ook dat met zo'n visitee ik veel meer vrijheid heb (dan kunnen we savonds nog ff langs de eiffeltoren of weet ik veel wat...)
nog een vraagje: met zo'n visitee kun je ook met de bus, lijkt me ideaal in Parijs want kan je veel zien. echter zijn er net als metro's ook veel bushaltes e.d. of is de metro toch handiger?
ik heb geen zin om het uit te leggen, maar ik kan sowieso
niet de hele dag op sleeptouw, want ik ben chronisch vermoeid. ik moet toch smiddags op een gegeven moment terug naar het appartement (cool he, heb een studio kunnen regelen!!) om ff te rusten. ik denk ook dat met zo'n visitee ik veel meer vrijheid heb (dan kunnen we savonds nog ff langs de eiffeltoren of weet ik veel wat...)
nog een vraagje: met zo'n visitee kun je ook met de bus, lijkt me ideaal in Parijs want kan je veel zien. echter zijn er net als metro's ook veel bushaltes e.d. of is de metro toch handiger?
donderdag 16 augustus 2012 om 21:17
pruts 5 x 6,40 is 32, een visitee voor 5 dagen is 29,95 p.p.
(missphoebe alias forumeconoom )
wat schreef ik er niet bij knor, dat ik geen dagelijkse marathon af ga leggen ?? he ik heb er heel veel zin in!
ik moet toegeven dat ik niet zo reislustig ben, maar Parijs is zo leuk! (wordt mn 4e x, en zeker niet mn laatste, dat weet ik nu al...)
(missphoebe alias forumeconoom )
wat schreef ik er niet bij knor, dat ik geen dagelijkse marathon af ga leggen ?? he ik heb er heel veel zin in!
ik moet toegeven dat ik niet zo reislustig ben, maar Parijs is zo leuk! (wordt mn 4e x, en zeker niet mn laatste, dat weet ik nu al...)
donderdag 16 augustus 2012 om 21:53
oww had ik dat niet gezegd, ik ga 4 dagen.
nog ff de forumeconoom uithangen: zo'n visitee voor 3 dagen is 20 nog wat, dus is niet duurder. het ov in parijs is trouwens sowieso erg goed en kost geen drol dus ik ga niet moeilijk doen...
hihi wat zijn jullie schattig ik kan best ver lopen hoor (na de nodige training) ik ben niet de hele tijd moe, maar wel veel eerder dan normaal zeg maar... ik kan dus niet van sochtends vroeg tot savonds laat van alles doen zonder rust... (al had phoebsman bedacht dat je net zo goed ff in een park in de zon een tukkie kan doen, hihihi)
ik moet gewoon wat beter plannen...
nog ff de forumeconoom uithangen: zo'n visitee voor 3 dagen is 20 nog wat, dus is niet duurder. het ov in parijs is trouwens sowieso erg goed en kost geen drol dus ik ga niet moeilijk doen...
hihi wat zijn jullie schattig ik kan best ver lopen hoor (na de nodige training) ik ben niet de hele tijd moe, maar wel veel eerder dan normaal zeg maar... ik kan dus niet van sochtends vroeg tot savonds laat van alles doen zonder rust... (al had phoebsman bedacht dat je net zo goed ff in een park in de zon een tukkie kan doen, hihihi)
ik moet gewoon wat beter plannen...