OV Parijs

16-08-2012 20:35 12 berichten
vraagje aan de Parijs-OV kenners:

ik ben nogal een frankrijk-diehard, en ik ga maandag maar weer eens even naar Parijs met mijn lief.

het OV daar is geweldig geregeld zoals jullie weten, echter ik zit te twijfelen wat handiger/voordeliger is: zo'n carnet (boekje met 10 losse kaartjes voor 12 euro, ben je zo doorheen denk ik...) of zo'n visitee kaart (30 euri voor 5 daagjes)

wat is jullie ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in mei geweest en heb altijd zo'n vistee kaart gekocht. De laatste keer samen met zus dus niet. We waren met zijn tweeen 30 kaartjes kwijt al 12 euro per boekje. Dus we waren veel goedkoper uit met die 10 ritten boekjes. Nu hebben wij een dag de baute au bus gebruikt en heel veel gelopen. Maar meer dan 5 kaartjes p.p per dag kwamen we niet aan.
Zo'n boekje ben je in een halve dag doorheen en je blijft klooien met allemaal losse kaartjes. En ze zijn iedere keer net weer op als je ze nodig hebt. Veel beter met een visitee kaart!

En ¤30,- voor 5 dagen is toch geen geld?
Of het voordeliger is weet ik niet, maar ik vind het gemak van de paris visite-kaart goud waard!
ik ben ook bang dat ik er zo doorheen ben.

ik heb geen zin om het uit te leggen, maar ik kan sowieso

niet de hele dag op sleeptouw, want ik ben chronisch vermoeid. ik moet toch smiddags op een gegeven moment terug naar het appartement (cool he, heb een studio kunnen regelen!!) om ff te rusten. ik denk ook dat met zo'n visitee ik veel meer vrijheid heb (dan kunnen we savonds nog ff langs de eiffeltoren of weet ik veel wat...)

nog een vraagje: met zo'n visitee kun je ook met de bus, lijkt me ideaal in Parijs want kan je veel zien. echter zijn er net als metro's ook veel bushaltes e.d. of is de metro toch handiger?
Wij hebben afgelopen mei gewoon 3 dagen een mobilis gekocht. Deze kost 6,40 en kun je 1 dag onbeperkt gebruiken, Wij waren 3 dagen in Parijs en dan is dit goedkoper dan een visitee kaart.
Ja kijk dat schreef je er niet bij dan zou ik zeker voor de vistiteekaart gan, wij wisten van te voren dat we heeeeeel veel zouden gaan lopen.
Mobilis is idd voor kort verblijf goedkoper dan Paris Visite
pruts 5 x 6,40 is 32, een visitee voor 5 dagen is 29,95 p.p.

(missphoebe alias forumeconoom )

wat schreef ik er niet bij knor, dat ik geen dagelijkse marathon af ga leggen ?? he ik heb er heel veel zin in!

ik moet toegeven dat ik niet zo reislustig ben, maar Parijs is zo leuk! (wordt mn 4e x, en zeker niet mn laatste, dat weet ik nu al...)
Geweldig Parijs ben afgelopen juni geweest. Wij hadden dan een carnet, maar hebben ook heel veel gelopen.Dat kan jij dus niet dan zou ik een visite card nemen.Hoe lang ga je.?
@ missphoebe alias forumeconoom

Wij zijn 3 dagen geweest 3 x 6,40 is 19,20 een visitee voor 3 dagen is 21,60 p.p.

Er staat niet bij hoe lang je naar Parijs gaat. Dus zoals Mll_j al schreef is een mobilis voor een kort verblijf voordeliger. )
oww had ik dat niet gezegd, ik ga 4 dagen.

nog ff de forumeconoom uithangen: zo'n visitee voor 3 dagen is 20 nog wat, dus is niet duurder. het ov in parijs is trouwens sowieso erg goed en kost geen drol dus ik ga niet moeilijk doen...

hihi wat zijn jullie schattig ik kan best ver lopen hoor (na de nodige training) ik ben niet de hele tijd moe, maar wel veel eerder dan normaal zeg maar... ik kan dus niet van sochtends vroeg tot savonds laat van alles doen zonder rust... (al had phoebsman bedacht dat je net zo goed ff in een park in de zon een tukkie kan doen, hihihi)

ik moet gewoon wat beter plannen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven