overstappen op Doha, ervaringen?

15-07-2010 14:38 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

A.s. zondag vertrekken we naar Sri Lanka met Qatar Airways vanaf Londen Gatwick, met een tussenstop op Doha. Ik zag echter dat de tijd tussen de vluchten gewijzigd is tot een uur ( ipv 2 uur) Is dit niet aan de korte kant?

Verder zijn de verhalen over Doha erg wisselend, met name security schijnt soms erg lang te duren.

Ik heb al vaker richting USA, Japan e.d. gevlogen, maar niet over Middel- Oosten. Ik ben nieuwgierig naar de ervaringen.
Ik vertrek volgende week naar Sri Lanka. Ook via Doha! Dus ben zeer benieuwd naar de reacties.

Veel plezier in Sri Lanka Animani
Twee jaar geleden van Schiphol naar Frankfurt naar Doha naar Colombo gevlogen. Weet eerlijk gezegd niet meer hoelang het allemaal duurde omdat we daar een overstap hadden van uuuuren.

Ik heb ook gevlogen met Qatar Airways, helemaal prima, wij mochten van Qatar naar Colombo business class vliegen want de economy zat vol! Geniaal

Verder eten aan boord, personeel enz, allemaal prima!
dat zou niet verkeerd zijn zeg!! :D

Waar ga je heen in Sri Lanka grasspriet? Wij zitten helemaal in het zuiden nabij Galle...

Hoe kwam Doha bij jou over Egnii? Is het een mooi vliegveld?
*Vouwt zich klein op om mee te kunnen in koffer*
van mij mag je mee, weeg je dan niet meer dan 20 kilo? ;)
Uhm, het was allemaal wel prima, maar klein. Wij moesten er heen geloof ik zes en terug vijf uur wachtten, en dat was wat lang...

Er werd ons trouwens op Schiphol gezegd dat we op Doha zelf onze koffers van de aankomstband op de vertrekband moesten zetten, maar dat was onzin. We kregen wel daar gratis eten en volgens mij kon je met je tickets bij de transferbalie eet-bonnetjes halen, zeg maar! Ligt misschien ook aan het tijdstip dat je daar bent. En waarschijnlijk heb jij hier al helemaal geen tijd voor!

Waar ga jij heen? Rondtrekken? Al dingen vast gelegd? Hoelang? Ben benieuwd
Ik ga samen met mijn vriend mijn beste vriendinnetje opzoeken die daar al 4 maanden zit. Haar vriend komt een week later, aangezien hij deze week geen vrij kreeg.

Wij zitten vlakbijk Galle in een surfershotelletje. Lekker surfen en liters thee drinken. Geen plannen gemaakt, we zien wel hoe alles gaat lopen...

Ik hoop vooral nog wat VOC-ervaringen op te doen en daarnaast vooral te genieten van een hele andere cultuur.

Ik werk zelf in het onderwijs en zou dan ook graag nog even een paar daagjes op een school meelopen als dat lukt.
Leuk! Ben zelf ook in Galle geweest, er zijn inderdaad nog wel wat VOC-resten maar vond dat zelf een beetje tegenvallen..

Ik weet alleen niet of de scholen wel open zijn in de zomer daar.. Ik deed toen nog de pabo, zit nu ook in het onderwijs, we hebben wel een beetje gekeken en lege schooltjes gezien. wij hadden wat ballonnen meegenomen voor kinderen en hebben die in een opvangachtig iets uitgedeeld.

Ga ook naar Unuwatuna-beach, dat is vlakbij en iets minder populair dan Galle, maar het ligt er ook aan waar je van houdt!

Blijf sowieso niet alleen aan de kust want het land is zó mooi!!!!

Veel plezier!
haha, wij zitten in Unawatuna Beach, in Surfcity....

Ik wil graag een soort van rondreis gaan maken, ook naar de bergen...ik ben zo ontzettend benieuwd!

Wat zijn jouw mooiste ervaringen?

@Grasspriet? Hoe zijn jouw vluchttijden?
Leuk! Unuwatuna is echt leuk!

Wij hebben in vier weken heel veel kunnen zien, bleven meestal ongeveer 2 nachten op één plek en hadden op onze eerste nacht na niets vast geleged. Weet niet of die vriendin daarvoor zorgt, mij wij hadden gereserveerd ergens in Negombo, vlak bij Colombo, en zij kwamen ons ophalen vanaf het vliegveld. Was erg fijn, ook omdat we 's avonds aankwamen.

Verder ga vooral naar.... Yala National Park, hier zie je de resten van de Tsunami en het is sowieso een prachtig groot park, in het noorden naar de oude stad in Anuradhapura, Horton Plains National park kan je zelf doorheen lopen en daar vind je Worlds End dat is denk ik het meest mooie dat ik daar heb gezien. Verder hebben wij hele mooie wandelingen door de bergen gemaakt in Ella en verder weet ik het even niet.. Maar ga nog even nadenken!

Foto van google van Worlds End:

prachtig zeg!!

Wij worden inderdaad ook opgehaald op het vliegveld en gaan dan met de taxi direct naar Unawatuna. Terug vliegen we pas laat 's avonds en gaan we een dag eerder naar Negombo en pakken daar dan een hotel. Dan kunnen we Colombo ook nog even in. Is het noorden trouwens niet gevaarlijk?

Wat mij betreft mag de vlucht nu wel vertrekken....:D
Ik vlieg dit jaar in december met Qatar via Doha naar Ho Chi Minh City (Vietnam) en ook wij hebben maar een overstap van een uur... Lijkt me erg kort, dus ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen over de overstaptijd...
Toen wij gingen was het tot zover veilig. Noordelijker dan dat moest je toen in ieder geval niet gaan. Dat was toen trouwens ook voor het oosten, maar Arugam Bay was bijvoorbeeld ook veilig. Scheen vroeger een hele populaire Surfersspot te zijn geweest, maar met de Tsunami is er heel veel verwoest. Is nu nogal een 'dood' stadje. We hebben daar overnacht bij een Amerikaan die daar twee of drie cabana's had. Toen we daar met die Amerikaan naar een rotsachtig stukje aan de kust gingen is er ingebroken. We hebben de hele dag op het politiebureau gezeten waar ze ALLES van ons wilde weten (gegevens van ouders, waar we studeren enz enz enz), we hebben nooit geweten of die Amerikaan ons heeft laten bestelen of dat het echt anderen waren. Verder was dat een hele mooie locatie ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven