Paaseiland icm Amerika

22-03-2013 13:57 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Kan je niet helpen maar wil even mijn jaloezie uiten over Paaseiland, dat is nou een van de dingen die hoog op mijn lijstje staan, maar nog niet geweest.

Maarreh... geen belangstelling voor Chili en Argentinie? Dat vind ik dan wel weer bijzonder, maar ik heb dan weer niets met de VS.
.
Paaseiland is ook vanuit Peru te vliegen (of Ecuador... nu twijfel ik even...., ik dacht Lima, Peru)

En volgens mij zijn Ecuador/Peru wel redelijk te combineren met US als je bijvoorbeeld met Delta of American Airlines zou vliegen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Flashy schreef op 22 maart 2013 @ 14:04:

Mijn man wil naar Paaseiland, ik niet het lijkt mij helemaal niet leuk en eigenlijk de hele reis niet waard. Enfin daarom dus de combinatie met de VS, dit doen meer mensen naar het schijnt.Ojee.. dan hoop ik voor je dat je iets weet te regelen wat weinig tijd kost en weinig centen. Of nog beter: dat het toch niet past
quote:perezosa schreef op 22 maart 2013 @ 14:06:

[...]

Ojee.. dan hoop ik voor je dat je iets weet te regelen wat weinig tijd kost en weinig centen. Of nog beter: dat het toch niet past Dit staat al jaren op man`s verlanglijstje. Sinds hij ooit een docu van Boudewijn Buch erover gezien heeft......
Oooh mag ik dan niet met je man mee in jouw plaats? Het is ook van mij al jaren een droom!
Haha, helaas
quote:Flashy schreef op 22 maart 2013 @ 14:08:

[...]

Dit staat al jaren op man`s verlanglijstje. Sinds hij ooit een docu van Boudewijn Buch erover gezien heeft......Die docu kan ik me nog wel herinneren en ik werd er ook niet warm van. Tot zover mijn nuttige bijdrage
Net even gegoogeld en daar werd de suggestie gedaan om het te combineren met Frans Polynesie. (Daar loop ik persoonlijk dan wel weer warm voor!)

Ik lees ook dat het eiland niet groter is dan Texel!
Lees eens de Suske en Wiske erover, misschien dat je dan wat warmer loopt? (Zo lang heb ik mijn fascinatie al!)

Je kan ook met Air NZ een retourtje Tahiti boeken (dan heb je een gratis stop over in LA op de heen en terugweg) en boek je vanuit Tahiti een retourtje Paaseiland (die gaan 2 x per week heen en 2x per week terug (kan je precies 2/3 dagen op paaseiland blijven).
quote:eenelfje schreef op 22 maart 2013 @ 14:20:

Je kan ook met Air NZ een retourtje Tahiti boeken (dan heb je een gratis stop over in LA op de heen en terugweg) en boek je vanuit Tahiti een retourtje Paaseiland (die gaan 2 x per week heen en 2x per week terug (kan je precies 2/3 dagen op paaseiland blijven).

Ik geloof dat meneer er een dag of 5 voor uit wil trekken

Maar ik zal de mogelijkheden met Peru en tahiti ook eens bekijken.

Hij heeft die Suskje en Wiske vast al, zal eens vragen en anders ga ik er naar op zoek.
Flashy, ik heb Paaseiland bezocht icm met Chili/Paaseiland/terugvlucht Chili en direct door naar LA.

Je weet niet wat je zegt, het is er SUPER!! Relaxte bevolking, huur een auto en cross daarheen waar je neus wijst. Genoeg te doen en te zien icm mooie stranden. Nadeel is dat veel reizigers maar 1,2, of 3 dagen blijven wat de bevolking niet erg leuk vind. Wij hebben een kamer gehuurd op de camping maarja, dat was omdat we maanden van huis waren.

Verder kon je toen niet pinne, alleen binnen de bank kon je met credit card geld opnemen. Gingen ze naar NL bellen, haha. Geen idee of dat nog zo is, het is inmiddels 3 jaar terug dat ik er was (of was het nou 4 jaar?).

Oh, ik zou graag weer gaan, heeeerlijk!!
Wij zijn er ook vijf dagen geweest trouwens, precies mooi want ik wil toch graag nog een keer terug en je bent tenminste relaxed ipv gehaast afvinkend de geijkte dingen zien.

Leuk joh, bij het landen krijg je een bloemenslinger om
Ik vond Paaseiland dus ook erg speciaal. Op de lagere school leende ik graag van de bieb van die boeken over de meest geheimzinnige/fascinerende plaatsen ter wereld, oude beschavingen e.d. Ik had toen nooit gedacht dat het mogelijk was om dit zelf te bezoeken. Ik ben er een aantal jaar geleden geweest in combinatie met een rondreis door Bolivia (zoutvlakte) en Chili. Volgens mij ben ik 3 of 4 dagen geweest. Ik vond het zo speciaal om daar te zijn en die beelden te zien maar ook dat eiland zo geïsoleerd is, vriendelijke mensen, speciale kerkdienst op zondag, heerlijke tonijn empanadas gegeten. Ik heb geen ervaring met de combinatie met Amerika maar ik vond Santiago de Chili ook een leuke en relaxte stad voor een paar dagen. Daar vandaan kun je ook naar bv La Serena (mooi strand).
Ik wilde er ook altijd naartoe en boekte 4 jaar geleden 'n reis Chili icm Paaseiland, maar door te weinig deelnemers heb ik geannuleerd en ben naar Australie gegaan. Sinds die tijd eigenlijk nog geen nieuwe behoefte aan Paaseiland gehad, maar als ik zou gaan zoals jullie dat willen in combinatie met de USA, zou ik juist op de USA vliegen en van daaruit naar Chili en dan Paaseiland. Waarom? Op die Zuid Amerikaanse landen vliegen alleen kut-maatschappijen vanuit hier. Ik zou dus gewoon met Amerikaanse maatschappijen vliegen en van daaruit verder boeken ook weer met 'n Amerikaanse maatschappij.
Valt het niet te combineren met Hawaii eigenlijk?

Wat ik wel begrepen heb is dat er maar vanaf 'n paar landen op Paaseiland wordt gevlogen, wat het allemaal 'n stuk lastiger maakt.
quote:rapanui schreef op 22 maart 2013 @ 21:48:

Ik vond Paaseiland dus ook erg speciaal. Dat moet wel als je jezelf er naar noemt!
Ik wil ook met een Amerikaanse maatschappij vliegen het liefst. Geloof dat er één of twee maatschappijen in aanmerking zouden komen voor mij.
Paaseiland vond ik erg bijzonder! Wij hebben het o.a. gecombineerd met Chili (tijdens een 2 maanden durende backpackreis) en zijn er 5 dagen geweest.

Vliegen met LAN, echt een zeer fijne en goede maatschappij! LAN is een van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen in Zuid-Amerika en heeft verscheidene prijzen gewonnen op gebied van comfort, het is ook de beste zuid-Amerikaanse vliegmaatschappij. Tickets kosten 3 jaar terug zo'n 400 euro per persoon als ik het me goed herinner. Wij zijn vanuit Santiago (Chili) gevlogen, dat is de makkelijkste manier denk ik. http://nl.wikipedia.org/wiki/LAN_Airlines

We hebben voor alle dagen een auto gehuurd en het hele (kleine) eiland vele malen rond gecrossed. Wij vonden het een erg leuke ervaring die we niet hadden willen missen en ook de ontzettend afgelegen ligging van dat piepkleine eilandje waar je op zit (net zo groot als Texel) is een erg aparte gewaarwording. (Een vreemd idee dat de dichtstbijzijnde fatsoenlijke winkel of het dichtstbijzijnde fatsoenlijke ziekenhuis op 4000 km afstand en 5 uur vliegen liggen...)

Ik zeg: Once in a lifetime!
Chili is trouwens ontzettend mooi wat betreft landschappen, hoor! In noord-Chili en zuid-Bolivia echt een van de mooiste landschappen die ik gezien heb!

Felblauwe meertjes met flamingo's, gekleurde bergen, vulkanen met witte toppen, weidse vlaktes... Chili is echt betoverend mooi als je het mij vraagt....

Google maar eens op afbeeldingen van;

Lauca national park

Laguna miniques

Valle de la Luna

Laguna miscanti

Salar de atacama

Tatio Geisers

Salar de Uyuni (Bolivia)

Reserva Nacional de Eduardo Avaroa (Bolivia)
Bedankt! wij willen het toch met de VS combineren
Ik zou je aanraden met LanCHile te vliegen. Wij hebben zelf al een keer of 8 met LANChile gevlogen en het was altijd topservice. Daarentegen vonden wij de vluchten met Delta, KLM/Airfrance en vooral Iberia echt een stuk minder.

Maarja ik zie dat je het met de VS wil combineren dus misschien alleen voor de heen óf terugweg handig?
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven