Paniek! Vliegen

14-05-2011 09:42 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgenochtend vertrek ik voor twee weken naar de Domenicaanse Republiek. Ik heb er ontzettende zin in, maar ben enorm gespannen voor de vliegreis. Heb het afgelopen half jaar last gehad van paniekaanvallen en ben bang dat ik in het vliegtuig weer helemaal in de paniek ga schieten, omdat ik er niet uit kan,we zo hoog zitten etc. Ik heb Oxazepam bij me, maar gebruik dat natuurlijk liever niet.

Hebben mensen nog goede tips om een 10 uur durende vliegreis een beetje ontspannen door te komen?
Ik lees hier wel veel goede tips en denk dat ik vooraf wel even naar de huisarts ga.

Het gekke is dat ik vliegen vroeger leuk vond en nu ik een dochter heb, 2 jaar, het ineens doodeng vind. Ik weet zeker dat ons vliegtuig neerstort..stom, ik weet het, maaar zo voelt het echt. Ik wil mijn angst niet overbrengen op onze dochter dus kan beter een paar rijen verder alleen bang gaan zitten zijn
quote:xsxaxmx schreef op 14 mei 2011 @ 10:40:

Ik was altijd ook bang om te vliegen, nou ja, eigenlijk meer voor het feit dat ik ziek wordt in het vliegtuig, door bijv. turbulentie.

Ik laat me een paar uur voor de vlucht behandelen met reiki en heb nergens meer last van.kijk, die behandeling heb ik donderdagavond gehad (ergens anders voor), misschien dat dat ook nog een beetje meewerkt :D
Iedereen bedankt voor de goede tips. Ik weet inderdaad dat het je gedachten zijn die de paniek veroorzaken, dus ik ga inderdaad de andere benadering maar eens proberen en vooral die van de 'veilige omgeving'. koffer is gepakt, boeken liggen klaar, en maar vooral uitkijken naar twee weken zon, zee en strand!
quote:hekje schreef op 14 mei 2011 @ 10:51:

Herkenbaar :( Ik durf dan weer geen pil te nemen want heb nog nooit zo'n pil gehad en ben bang dat ik daar juist van in paniek kan raken (mezelf kwijt ben ofzo, slaat waarschijnlijk nergens op). Daarbij vind ik het een eng idee dat ik misschien helemaal suf ben en niet goed kan reageren in geval van nood(-landing).

.

Ja,zo blijf je bezig natuurlijk.Je kan de oxa ook eens op een rustig moment voor de vlucht(zeg 2 weken tot een dag ervoor) uitproberen.

Ik neem ze altijd en merk het amper.Behalve dat ik niet alles bij elkaar gil bij het opstijgen en geen huilbuien heb onderweg.Wel zo fijn voor iedereen
Meld het altijd even bij het personeel, desnoods al op de grond die geven het ook door.
Ik ga over een paar daagjes ook vliegen en ben inderdaad sinds een jaar (door omstandigheden) ook bekend met paniekaanvallen. Ik ga ook gewoon voor een pilletje.. Hopelijk kan ik lekker slapen!

Succes TO!
Was ook altijd bang. En het feit dat ik er niet uit kon, wat een gedoe he?

Omdat ik ondanks dat ik bang was, het tegelijkertijd ook enorm fascinerend vond om te vliegen en vliegtuigen geweldig vind om van dichtbij te zien, vooral als de motoren gaan draaien en ik natuurlijk ook af en toe heel veel zin had om met vakantie te gaan, ben ik wel blijven vliegen. En vaker.

Vorig jaar heb ik door omstandigheden 4 keer moeten vliegen, dus 8 vliegreizen. 2 Europese en twee intercontinenaal. En ik vind het nu gewoon zó leuk! En het is zo simpel om te doen! Je checkt in, gaat door de controle en dan lalala loop je het vliegtuig in en gaat heerlijk zitten. Hapjes en drankjes worden persoonlijk bij je bezorgd. Wat wil je nog meer?? En dan natuurlijk het mooie uitzicht en het vooruitzicht van de aankomst op een andere plek op aarde! Opwindend!!

Voorwaarde voor deze manier van benaderen is echt dat je je kunt ontspannen. Tijdens de reis, maar vooral ook in de periode voor de reis. Dat maakt het verschil. Stress, zorgen die je hebt, gedachten die je dwarszitten, veroorzaken een bepaald soort innerlijk spanning, waardoor je het juist benauwd krijgt in kleine ruimtes. Die zijn een soort metafoor voor je innerlijke staat van dienst. Als je relaxter in het leven staat, zul je vliegen ook ontspannener kunnen benaderen. Althans, dat is mijn ervaring. Succes!
Oefening baart kunst ,dus veel gaan vliegen en medicatie.

Dat heeft mij uiteindelijk van mijn vliegangst afgeholpen ,die ik al ruim 25 jaar had .

Dus blijven vliegen ,hoeft absoluut niet duur te zijn .

succes en een hele fijne vakantie !!
Ik had al zeker 20x gevlogen toen ik angstig werd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven