parijs

15-05-2012 16:04 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je op een zaterdag naar parijs gaat en zondag terug komt, kun je dan optimaal gebruik maken van je tijd daar? Hoe zit het bijvoorbeeld met winkels maar ook met bezoeken naar het paleis van versailles of andere bezienswaardigheden op zondagen?

En heeft er nog iemand andere tips behalve de ijffeltoren en de notre dame om te bezoeken? En leuke niet al te dure plekjes om te bezoeken? Ben zelf 2x eerder in parijs geweest met vriendinnen maar dat was ook alweer een tijdje terug. Voor mijn tante en moeder (we gaan met zn 3en) wordt het echter de eerste keer.
haha ow ja, het zag er al gek uit vond ik maar mijn prioriteiten liggen meer in wat te bezoeken daar en niet in hoe je het schrijft.
Chez Cartier is leuk, je moet wel vroeg aanwezig zijn want de rij is gigantisch maar het eten is goed, het is niet schappelijk geprijsd maar ronduit goedkoop en heel mooi aan de binnenkant. Aanrader!

Ik zou proberen vrijdagavond weg te gaan, dan heb je meer ruimte. Met de trein kan overigens goedkoper uitpakken dan met de auto, hoewel ik daar weer over twijfel met drie personen.

Als je echt zaterdag pas weg kunt en niet onder het paleis uitkomt, zou ik 's zaterdagmiddag nar het paleis gaan. Terugrijden, 's avonds een hapje eten in Parijs.

Volgende dag highlights doen, ik zou zelf in één dag slenteren door Montmartre en eten in het Quartier Latin. Vooral niet teveel plannen als je toch maar één dag hebt, beter goed genieten van twee hoogtepunten dan alles afrennen.
quote:impala schreef op 15 mei 2012 @ 17:05:

Met krap budget echt Parijs eten:

Chez Chartier. Vroeg komen anders sta je in de rij.

[afbeelding]Is een aanrader!!!
Ligt er idd aan wat je gaat doen. Voor het Louvre heb je zeker al een dag nodig en paleis van Versailles en zijn tuinen doe je ook niet voor maar een uurtje. Eiffeltoren heeft vaak een lange wachtrij. Een beetje rondlopen is altijd gezellig over de champs-elysees of in de wijk Montmartre.

Andere bezienswaardigheden in Parijs die zeker de moeite waard zijn

Mussee d'Orsay

Hotel des Invalides

Tour Montparnasse (zeker de moeite waard voor het uitzicht)

Opera Bastille

Ik zou in ieder geval kijken wat een beetje dicht bij elkaar lig en een programaatje maken wat jullie echt gezien moeten hebben. En met de Metro kun je snel grote afstanden overbruggen.
Kom zojuist uit hotel Campanile Porte d Orléans en ben er tevreden over. Was zelf met een georganiseerde busreis, maar het hotel heeft ook parkeerplaatsen. Helaas ligt de metro op zeker een kwartier lopen, maar er stoppen drie buslijnen voor de deur van het hotel, dus met een Paris Visite vervoerskaartje heb je alle gemak.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven