Pasen in Alkmaar

06-04-2012 11:45 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik met m'n vriend voor drie dagen naar Alkmaar. Zaterdag zullen we waarschijnlijk het centrum bekijken (shoppen!) en 's avonds gaan we naar Helden van Amstel live. Maar voor zondag en maandag heb ik nog niet echt een idee wat we kunnen doen.

Tips en ideeën zijn welkom!
Rondvaart, Biermuseum, stadswandeling: mooie historische binnenstad.

Strand is dichtbij, Egmond aan Zee en Bergen aan Zee zijn leuk!

Veel plezier!
Zondag een boswandeling in Bergen en lunchen bij Wonders op het Plein.

Maandag naar het strand (als het een beetje weer is) of fietsen huren en de duinen bij Schoorl onveilig maken, koffie drinken bij de Berenkuil, 's avonds helemaal rozig eten bij het Eetpaleis op de Verdronken Noord (in Alkmaar)
Pannekoeken/pizza eten bij duinvermaak!( tussen Bergen en Schoorl)

Heerlijk het dorp in Bergen bekijken.Met de leuke aparte winkeltjes
2 fietsen huren en lekker fietsen door de duinen.
Aaah krijg er al helemaal zin in als ik dit lees! Bedankt!

Dat biermuseum ziet m/n vriend vast wel zitten!

Heeft iemand nog meer ideeën voor als het weer iets minder is (wat volgens mij de verwachtingen zijn )?
Even een tip met auto parkeren in Alkmaar, zet je auto neer bij de parkeerterrein van de gemeente to babyland, kost 3 euro pd, en je bent met 10 minuten lopen in de binnenstad van Alkmaar

Kijk even op de website van gemeente alkmaar over parkeertips en shoptips
Ben je met de auto? Broekerveiling museum broek op langedijk
Wel even kijken of dat met Pasen open is. Broek op Langedijk is een onwijs Christelijke gemeenschap...

Het Zandspoor in Schoorl, midgetgolven op de oudste baan van Nederland, tegenover de Ruïnekerk in Bergen, naar Het Sterckenhuis, Kranenburg, Stedelijk museum (Alkmaar),
Alkmaar is een leuke winkelstad, bergen is ook erg leuk om te winkelen of te wandelen/fietsen.

Vanuit Alkmaar ben je zo in Egmond aan Zee, waar bij hotel Zuiderduin een saunacomplex is, sauna, zwembad, behandelingen etc. Op de Boulevard (naast vuurtoren) kan je heerlijk eten bij de Zilte Zoen.
( nu weet ik waarom de tenten staan bij het AZ stadion)
Hortus bulborum in Limmen : tuin met duizenden 'oude' tulpen,narcissen en andere bloemensoorten.Dan moet het weer wel mee werken.
Biermuseum zou ik overslaan, vind ik persoonlijk een aanfluiting.

Rondvaart is wel erg leuk in Alkmaar, of doe een stadswandeling.

Ik weet niet of de Broekerveiling met Pasen open is. Broek op Langedijk is 'nogal' gelovig. Understatement...

Bergen en Bergen aan Zee vind ik geweldig, maar is wel druk.
Nog een auto-tip: Park en Ride in Oudorp. Naast de bushalte die je met 4 bussen per uur in 5-10 minuutjes in het centrum afzetten.
Ja, ik vind het biermuseum ook een aanfluiting.( heb er ooit een rondleiding gehad, en de mensen met wie ik samen was hadden er meer verstand van dan diegene die de rondleiding af)
Een vrijwilliger zeurde tegen ons dat hij er helemaal geen zin in had maar hij wel moest omdat ze niet genoeg vrijwilligers hadden... Nou joepie!
Hmm.. misschien is dat biermuseum toch niet zo'n goed idee dan..

Is de rondvaart ook leuk wanneer het regent?

We laten de auto thuis en gaan met het openbaar vervoer. Daar zijn we het hele weekend dus ook afhankelijk van. Maar ik neem aan dat Egmond/Bergen aan zee ook goed bereikbaar is het het OV.
Nou ja, "goed". Er gaan volgens mij 2 bussen per uur naar Bergen vanuit Alkmaar en vanaf het plein vertrekken bussen naar Bergen aan Zee (maar of dat nu al zo is? In het zomerseizoen wel in ieder geval). Egmond is vanaf station Alkmaar wel goed met de bus bereikbaar.

En alles is wel prima op de fiets te doen (Egmond vanaf Alkmaar een ruim half uur denk ik, Bergen 20min tot het centrum). Je kunt dus kiezen voor een weekendje een OV fiets ofzo.
Dineren bij Bergen Binnen in Bergen. Ligt naast Duinvermaak, maar in plaats van allersoorten pannenkoeken (Duinvermaak), serveert Bergen Binnen wat 'chiquere' gerechten die zeer betaalbaar zijn. Binnen erg sfeervol met allemaal hout.
Openbaar vervoer richting Egmond en Bergen is waardeloos op zon en feestdagen kijk maar bij de Connexion online.

Jammer dat jullie de auto niet mee nemen, dan blijft het zeer beperkt en waarschijnlijk alleen in Alkmaar.
Mag ik vragen wel hotel jullie hebben?

Veel plezier dit weekend!
Je kan ook naar de bioscoop, zit in het centrum.
het is hier binnen beter dan buiten
De rondvaart is als het regent geen goed idee hoor. Het zijn open boten omdat je bij de lage bruggetjes moet bukken, wat wel weer erg leuk is vind ik persoonlijk. Maar met kou maakt het niet zo veel uit, dikke jas aan en gaan.

Ik vond het Biermuseum toen ik er was wel erg leuk, vooral het na borrelen op de schuit maar dat is wel al een jaar of 15 geleden. Dus hoe het nu is weet ik niet.

En als je toch met het OV in de weer bent, is misschien de historische driehoek vanuit Hoorn leuk?

*Is Broek op Langedijk echt zo gelovig? Heb daar jaren op school gezeten en dat is me totaal niet opgevallen *
Waag het niet om een koopzondag in Broek op Langedijk te doen.
quote:redband schreef op 06 april 2012 @ 16:18:

Waag het niet om een koopzondag in Broek op Langedijk te doen. Nooit op gelet, doen ze daar niet aan? Ik kom er ook niet vaak meer, dat scheelt misschien ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven