Pcr testen op Schiphol

18-06-2021 11:07 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen

Kan iemand mij vertellen hoe het zit.
Ik heb een leuke vliegvakantie op het oog (nu nog code oranje).
Ik ben nog niet gevaccineerd. Maar kan pas boeken als ik een negatieve pcr test heb. Ik ben bang voor een uitslag die niet op tijd binnen komt.
Nu las ik dat je dat ook op Schiphol kunt laten afnemen.
Is het handig om dan pas daar ter plekke mijn reis te boeken?
Alle reacties Link kopieren
Je moet bij boeken een negatieve test hebben?? Dat is gek. Je moet toch een negatieve test hebben 72 of 48 uur voordat je weg gaat?
Of boek je en ga je gelijk weg??
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij snap je het niet helemaal. Je kan prima boeken zonder PCR test, alleen je mag alleen het vliegtuig in wanneer je een negatief test kunt laten zien die bijv in de afgelopen 48 uur is afgenomen.

Stel je boekt voor september: dan heb jij nu die test toch niet nodig?

Op schiphol heb ik geen test mogelijkheid gezien. Daarnaast bestaat er ook nog een snel test. Wanneer je het niet snapt, bel dan even met het reisbureau dat de reis aanbiedt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
18-06-2021 11:19
Je moet bij boeken een negatieve test hebben?? Dat is gek. Je moet toch een negatieve test hebben 72 of 48 uur voordat je weg gaat?
Of boek je en ga je gelijk weg??
Ik hoor dat er mensen zijn die eerst testen dan direct na ontvangst van uitslag boeken voor een reis die valt binnen de 48/72 uur
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-06-2021 11:20
Volgens mij snap je het niet helemaal. Je kan prima boeken zonder PCR test, alleen je mag alleen het vliegtuig in wanneer je een negatief test kunt laten zien die bijv in de afgelopen 48 uur is afgenomen.

Stel je boekt voor september: dan heb jij nu die test toch niet nodig?

Op schiphol heb ik geen test mogelijkheid gezien. Daarnaast bestaat er ook nog een snel test. Wanneer je het niet snapt, bel dan even met het reisbureau dat de reis aanbiedt.
Máár als je nu al boekt en je test 48 uur voor je het vliegtuig in zou stappen positief, wat dan?
Geld weg of gratis vertrek datum.wijzigen en weer opnieuw testen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso geen vakantie boeken naar oranje gebied, dan ben je niet verzekerd.
Ik zou voor iets geels kiezen.

Je kan toch via google je woonplaats in toetsen '+' en snel test covid. Dan maak je voor vandaag en afspraak en boek je vanavond.

Het is geen rocket science.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kaat123 schreef:
18-06-2021 11:24
Ik hoor dat er mensen zijn die eerst testen dan direct na ontvangst van uitslag boeken voor een reis die valt binnen de 48/72 uur

Dat kan ook. Maar dan ga je naar Schphol reizen met al je spullen al ingepakt?
Dan een test doen en dan hopen dat er wat leuks vrij waarbij binnen 48uur ook weg kan. En wat ga je doen als je dan nog een dag moet wachten of er is niets leuks? Alleen maar omdat je ongegronde angst hebt over een prctestuitslag, die juist snel zijn met de uitslag?

Als jij een reis boekt en je doet gewoon de dag ervoor een test, heb je die uitslag gewoon op tijd hoor.
Kaat123 schreef:
18-06-2021 11:26
Máár als je nu al boekt en je test 48 uur voor je het vliegtuig in zou stappen positief, wat dan?
Geld weg of gratis vertrek datum.wijzigen en weer opnieuw testen?

Dat ligt toch aan wat die reismaatschappij voor voorwaarden heeft. En waarom moet je daarvoor op schiphol een test gaan doen dan?
Alle reacties Link kopieren
Maar wat als de test negatief is?
Moet je dan een extra verzekering af sluiten?
Kaat123 schreef:
18-06-2021 11:42
Maar wat als de test negatief is?
Moet je dan een extra verzekering af sluiten?
Kijk eens op sites van reisaanbieders voor info over wat zij specifiek aan aanvullende eisen hebben.
Of bel als je een reis ziet die je bevalt en vraag het na.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
18-06-2021 12:06
Kijk eens op sites van reisaanbieders voor info over wat zij specifiek aan aanvullende eisen hebben.
Of bel als je een reis ziet die je bevalt en vraag het na.
Bedankt, ik ga eens rondneuzen.
Ben al een aantal jaar niet meer op vakantie geweest (ivm geldgebrek). En nu vliegt het mij zo aan hier en verlang zó naar een reis. Maar ben bang dat deze straks in duigen valt door een positieve test en ik mijn centen kwijt ben
Alle reacties Link kopieren
Kaat123 schreef:
18-06-2021 11:42
Maar wat als de test negatief is?
Moet je dan een extra verzekering af sluiten?
Je kan je niet verzekeren voor een gebied dat oranje is.

Waarom wil je perse naar een oranje gebied. Wanneer je daar corona krijgt dan draai jezelf op voor alle kosten omdat je willens en wetens dat risico hebt genomen. Er bestaat ook geen verzekering voor wandelen op de snelweg. Sommige dingen kun je niet verzekeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je er zo wakker van ligt en ook geen geld wil verliezen, dan ga je ergens anders heen of gewoon nog even niet.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-06-2021 12:14
Je kan je niet verzekeren voor een gebied dat oranje is.

Waarom wil je perse naar een oranje gebied. Wanneer je daar corona krijgt dan draai jezelf op voor alle kosten omdat je willens en wetens dat risico hebt genomen. Er bestaat ook geen verzekering voor wandelen op de snelweg. Sommige dingen kun je niet verzekeren.
Ik heb daar familie wonen en ik kan daar terecht met mijn kinderen deze zomer. Zou zó ontzettend schelen in accommodatie kosten.
Máár de tickets zijn wel prijzig. Dat heb ik bij elkaar kunnen sparen, naast wat zakgeld om daar wat rond te trekken (de prijzen in het land zelf liggen laag).
Alle reacties Link kopieren
Jij neemt zelf het risico, ook wanneer er met je kinderen wat gebeurd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet gevaccineerd, hoe jong ben je dan?
Ben je niet bang in verweggistan corona op te lopen?
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
18-06-2021 12:16
Als je er zo wakker van ligt en ook geen geld wil verliezen, dan ga je ergens anders heen of gewoon nog even niet.
Op zich redde ik het afgelopen jaren ook zonder buitenlandse vakanties maar ik zit er doorheen, de kids hebben afgezien afgelopen jaar en hopen dat ze dit jaar eindelijk eens weg kunnen.
Alleen die coronatest zit me dwars. Vandaar dat ik dacht eerst testen dan onmiddellijk boeken
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-06-2021 12:25
Jij neemt zelf het risico, ook wanneer er met je kinderen wat gebeurd.
Dus oranje zone is niet verzekerd?
Jammer.
Misschien een andere bestemming overwegen dan. Binnen Europa wél verzekerd?
Alle reacties Link kopieren
Onverantwoord om dit met kinderen te doen. Portugal is geel en dat is geen duur land
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kaat123 schreef:
18-06-2021 12:23
Ik heb daar familie wonen en ik kan daar terecht met mijn kinderen deze zomer. Zou zó ontzettend schelen in accommodatie kosten.
Máár de tickets zijn wel prijzig. Dat heb ik bij elkaar kunnen sparen, naast wat zakgeld om daar wat rond te trekken (de prijzen in het land zelf liggen laag).
Als je het risico van niet verzekerd zijn op vakantie wil lopen zou je de reis kunnen boeken. Ga dan een week voor vetrek in quarantaine met de kinderen zodat je zeker weet dat je negatief test voor de vlucht.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-06-2021 12:28
Onverantwoord om dit met kinderen te doen. Portugal is geel en dat is geen duur land
Ik wacht nog even af. Ik heb de tijd tot eind augustus, misschien dat de code dan naar geel veranderd.
Bedankt om hier op te wijzen
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
18-06-2021 12:29
Als je het risico van niet verzekerd zijn op vakantie wil lopen zou je de reis kunnen boeken. Ga dan een week voor vetrek in quarantaine met de kinderen zodat je zeker weet dat je negatief test voor de vlucht.
Denk dat ik even afwacht of toch (helaas) dit jaar een andere bestemming zal moeten kiezen.
Bedankt voor je reacties trouwens!
Binnen Europa ben je alleen verzekerd als het Nederland dat land op geel heeft staan. Ook voor de oranje landen binnen de EU geldt dat je niet verzekerd bent. Ik zou geen risico nemen en lekker naar een geel land gaan.

Wat betreft de corona test; als je een georganiseerde reis boekt kan je met de reisorganisatie contact opnemen wat je het beste kan doen. Persoonlijk zou ik ook niet zelf een losse reis boeken, dus accommodatie en vliegticket apart. Als het land ineens wel weer op oranje gaat zit je daar vast, terwijl een reisorganisatie je wel gegarandeerd terug haalt.
Als de test positief is dan heb je pech en kom je het vliegtuig niet in, is de test negatief dan mag je wel mee.

Als je dat nu al niet snapt en stress door hebt dan vooral nu niet boeken want op de terugweg kom je er ook niet in als je positief bent en kun je niet naar huis. En dan ook nog in quarantaine.

Reisverzekering vergoed vaak niks... eigen risico als je tijdens corona boekt.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
18-06-2021 12:25
Niet gevaccineerd, hoe jong ben je dan?
Ben je niet bang in verweggistan corona op te lopen?
Hoezo? Je mag waarschijnlijk pas vrij reizen 2 weken na de 2 vaccinatie. Voor mij is dat pas eind juli en er komen nog vele generaties na mij.

TUI heeft alle reizen naar oranje gebieden afgeblazen.

Het is niet zo dat je, als je naar oranje gebied gaat, je in het geheel niet verzekerd bent. Informeer bij je reisverzekering hoe en wat.

Heb je een annuleringsverzekering en test je positief bij vertrek dan betaald de annuleringsverzekering uit. Corona is erkend als ziekte om te annuleren. Check dus even je annuleringsverzekering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven