Pcr testen op Schiphol
vrijdag 18 juni 2021 om 11:07
Hoi iedereen
Kan iemand mij vertellen hoe het zit.
Ik heb een leuke vliegvakantie op het oog (nu nog code oranje).
Ik ben nog niet gevaccineerd. Maar kan pas boeken als ik een negatieve pcr test heb. Ik ben bang voor een uitslag die niet op tijd binnen komt.
Nu las ik dat je dat ook op Schiphol kunt laten afnemen.
Is het handig om dan pas daar ter plekke mijn reis te boeken?
Kan iemand mij vertellen hoe het zit.
Ik heb een leuke vliegvakantie op het oog (nu nog code oranje).
Ik ben nog niet gevaccineerd. Maar kan pas boeken als ik een negatieve pcr test heb. Ik ben bang voor een uitslag die niet op tijd binnen komt.
Nu las ik dat je dat ook op Schiphol kunt laten afnemen.
Is het handig om dan pas daar ter plekke mijn reis te boeken?
vrijdag 18 juni 2021 om 13:01
En je kostenloos terug haalt naar NL.DeniseMK schreef: ↑18-06-2021 12:36Binnen Europa ben je alleen verzekerd als het Nederland dat land op geel heeft staan. Ook voor de oranje landen binnen de EU geldt dat je niet verzekerd bent. Ik zou geen risico nemen en lekker naar een geel land gaan.
Wat betreft de corona test; als je een georganiseerde reis boekt kan je met de reisorganisatie contact opnemen wat je het beste kan doen. Persoonlijk zou ik ook niet zelf een losse reis boeken, dus accommodatie en vliegticket apart. Als het land ineens wel weer op oranje gaat zit je daar vast, terwijl een reisorganisatie je wel gegarandeerd terug haalt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 18 juni 2021 om 13:06
Sluit een annuleringsverzekering af, zij hebben Corona erkend als ziekte om te annuleren. Bij een positieve PCR test op dag van vertrek kan je annuleren. Heb ik net nog even gecheckt bij Allianz.
vrijdag 18 juni 2021 om 13:16
Check even je reisverzekering, want ik ben dus wel gewoon verzekerd als ik naar een oranje gebied ga. Het enige wat niet verzekerd is, is als ik eerder terug wil omdat het oranje is (nogal logisch als het dat ook al was toen ik er heen ging).
Het is dus niet altijd waar dat je onverzekerd bent.
Ik ben trouwens ook verzekerd als ik onverhoopt positief test, en daarom niet weg kan. Maar ik heb wel een annuleringsverzekering, dus ook daarvoor moet je even de voorwaarden lezen.
Er wordt hier net gedaan alsof je iets levensgevaarlijks gaat doen, terwijl een hoop oranje gebieden echt niet gevaarlijker zijn dan Nederland. De hoogrisico gebieden misschien wel, maar een dorp in Frankrijk is echt niet per se een probleem. Gewoon even goed uitzoeken wat er voor jou geldt qua verzekering, welke eisen het land waar je heen gaat stelt aan inreizen, en wat de eisen zijn als je weer terug komt.
Het is dus niet altijd waar dat je onverzekerd bent.
Ik ben trouwens ook verzekerd als ik onverhoopt positief test, en daarom niet weg kan. Maar ik heb wel een annuleringsverzekering, dus ook daarvoor moet je even de voorwaarden lezen.
Er wordt hier net gedaan alsof je iets levensgevaarlijks gaat doen, terwijl een hoop oranje gebieden echt niet gevaarlijker zijn dan Nederland. De hoogrisico gebieden misschien wel, maar een dorp in Frankrijk is echt niet per se een probleem. Gewoon even goed uitzoeken wat er voor jou geldt qua verzekering, welke eisen het land waar je heen gaat stelt aan inreizen, en wat de eisen zijn als je weer terug komt.
vrijdag 18 juni 2021 om 14:35
In tegenstelling tot wat mensen hier beweren, keert je annuleringsverzekering wel uit als je voor vertrek positief test en je dus niet mag vertrekken. Ongeacht of je naar groen, geel of oranje gebied test.
De crux zit 'm in de reisverzekering. Die keert overigens bij diefstal van je bagage, schade aan je voertuig etc. ook gewoon uit als je in oranje gebied zit. Alleen coronagerelateerde zaken - op eigen kosten in qaurantaine moeten in het land van bestemming omdat je besmet blijkt, hals over kop terug naar Nederland moeten/gaan omdat het land in lockdown gaat, ter plekke met corona in het ziekenhuis belanden etc. - niet uit. Maar spoedeisende zorg in het buitenland wordt vergoed door je (basis)zorgverzekering, dus als je in een Spaans/Grieks/Italiaans ziekenhuis belandt met corona, ben je gedekt.
De crux zit 'm in de reisverzekering. Die keert overigens bij diefstal van je bagage, schade aan je voertuig etc. ook gewoon uit als je in oranje gebied zit. Alleen coronagerelateerde zaken - op eigen kosten in qaurantaine moeten in het land van bestemming omdat je besmet blijkt, hals over kop terug naar Nederland moeten/gaan omdat het land in lockdown gaat, ter plekke met corona in het ziekenhuis belanden etc. - niet uit. Maar spoedeisende zorg in het buitenland wordt vergoed door je (basis)zorgverzekering, dus als je in een Spaans/Grieks/Italiaans ziekenhuis belandt met corona, ben je gedekt.
vrijdag 18 juni 2021 om 15:01
Nog even een toevoeging qua annuleringsverzekering. Meestal is het zo dat je maar een maximaal bedrag terug krijgt bij annuleren en sommige verzekeraars hebben daarnaast ook nog een maximum per reis, vliegtickets enzo dus lees de voorwaarden goed door. Ik heb zelf gehad dat mijn doorlopende reis- en annuleringsverzekering niet de hele reissom dekte bij annuleren. Moest dus een aparte verzekering afsluiten als ik de hele reissom vergoed wilde hebben want ophogen kon niet. In sommige gevallen kun je in zo'n geval ook nog aankloppen bij het calamiteitenfonds, als de reisorganisatie daarbij aangesloten is, maar ik denk niet dat corona daar onder valt want dat is geen calamiteit meer natuurlijk.
vrijdag 18 juni 2021 om 20:33
Oh dat wist ik niet, ga even een kijkje nemen op hun site!viva-amber schreef: ↑18-06-2021 18:52Maar dat testen is het probleem niet. Tui biedt gereduceerde testen aan voor hun reizigers, kost maar 37,50
vrijdag 18 juni 2021 om 20:55
Testen is gratis tussen 1 juli en 31 augustus.viva-amber schreef: ↑18-06-2021 18:52Maar dat testen is het probleem niet. Tui biedt gereduceerde testen aan voor hun reizigers, kost maar 37,50
vrijdag 18 juni 2021 om 22:42
Titatoverbal schreef: ↑18-06-2021 22:36Dat is toch ook discriminatie, als je dus 1 sept gaat mag je zelf betalen?
Voor iedere volwassene is het mogelijk om tegen die tijd volledig gevaccineerd te zijn. Mensen die nu op vakantie gaan moeten het ook zelf betalen.
vrijdag 18 juni 2021 om 23:00
Dat wist ik niet, dat iedereen dan al 2 vaccianties gehad kan hebben tegen half augustus.
Hier moesten we ondanks 2 prikken alsnog testen
zaterdag 19 juni 2021 om 09:33
Daar ben ik onderhand ook wel benieuwd naar!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
zaterdag 19 juni 2021 om 10:37
De 20-ers hebben deze week pas afspraken kunnen maken en zijn dus pas over een paar weken aan de beurt.Beter.Laat schreef: ↑18-06-2021 12:25Niet gevaccineerd, hoe jong ben je dan?
Ben je niet bang in verweggistan corona op te lopen?
zaterdag 19 juni 2021 om 10:39
18-jarigen kunnen vandaag een afspraak maken en krijgen dat over 2...3 weken de eerste prik. De 2e is dan half augustus. De rest dus eerder. En de mazzelaars die komende week een afspraak kunnen maken voor Janssen zijn over een paar dagen klaar.Titatoverbal schreef: ↑18-06-2021 23:00Dat wist ik niet, dat iedereen dan al 2 vaccianties gehad kan hebben tegen half augustus.
Hier moesten we ondanks 2 prikken alsnog testen
zaterdag 19 juni 2021 om 19:38
Ik vermoed dat TS geen twintiger is.ca726647543 schreef: ↑19-06-2021 10:37De 20-ers hebben deze week pas afspraken kunnen maken en zijn dus pas over een paar weken aan de beurt.
dinsdag 22 juni 2021 om 00:03
Klopt, en als je even loept weet je waarschijnlijk meer
Ik vermoed iig dat TO zich helemaal niet laat vaccineren en daarom ook haar topicvraag stelt