Planning steden Andalusië

05-09-2011 20:19 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het Andalusië topic al gepost, maar nu toch even apart. Ik geef mijn moeder een Andalusië tripje cadeau. Daarvoor heb ik een planning gemaakt. Dat vindt mijn moeder fijn. Iemand tips / aanvullingen / dingen die echt anders moeten?

Dag 1: vlucht en overnachting in almunecar (is volgens mij wel te doen na de vlucht wbt afstand)

Dag 2: granada

Dag 3: granada

Dag 4: cordoba

Dag 5: cordoba

Dag 6: sevilla

Dag 7: sevilla

Dag 8: jerez de la frontera

Dag 9: ronda

Dag 10: ronda

Dag 11: ronda – malaga - amsterdam
Fortis et liber
Oh, jullie maken me zo enthousiast! Klinkt allemaal geweldig!
Fortis et liber
quote:thaisweetchili schreef op 05 september 2011 @ 22:18:

Jullie tips heb ik ter harte genomen. Dit is de nieuwe planning. Is het wat?

Dag 1: vlucht en reis naar granada

Dag 2: granada

Dag 3: granada – cordoba

Dag 4: cordoba – sevilla

Dag 5: sevilla

Dag 6: sevilla

Dag 7: sevilla - jerez de la frontera - cadiz

Dag 8: cadiz - ronda

Dag 9: ronda – marbella

Dag 10: marbella

Dag 11: marbella – malaga – amsterdam

een rondrit door andalucia is de leukste rondrit die je maar kunt maken door welk europees gebied dan ook. maar waarom zoveel dagen marbella? een half dagje is genoeg. probeer naar palos te gaan, de plek waar colombus naar de nieuwe wereld voer, naar hispaniola (haiti en de dom. republiek, voor de leken onder ons.)probeer naar carmona te gaan, ligt tussen cordoba en sevilla in, een klassiek andalusisch dorpje, de musical/film carmen is daar opgenomen. ik weet niet of je een auto gaat huren, maar kijk uit, vooral bij granada en cordoba (bailen) kan het erg bergachtig zijn, let daar op. voor mij geen enkel probleem, omdat ik er 80 miljard keer ben geweest. oh ja, die weg naar tarifa is ook erg bergachtig en niet aangesloten dmv een snelweg.

fijne vakantie.
Even up om te zeggen dat het bijna allemaal geregeld is. De hotels in granada, cordoba en sevilla zijn geboekt. De rest wordt ter plaatse geregeld.

Echt onwijs bedankt voor alle tips!
Fortis et liber
Hmm.... het hotel in Sevilla heeft afgemaild. Ze zitten vol. Vergissing. Heeft iemand een tip voor een hotel (redelijk) in het centrum van Sevilla, goed te bereiken en met wat luxe en een parkeergarage/mogelijkheid?
Fortis et liber
quote:Miek_ schreef op 06 september 2011 @ 09:00:

Ik zou minder tijd besteden in sevilla. Na granada en cordoba stelt sevilla qua schoonheid niet zoveel meer voor. Verder zou ik meer tijd vrijmaken in de omgeving ronda, die is namelijk prachtig. Je zou bijvoorbeeld in grazalema kunnen overnachten.

Cadiz is erg leuk voor een dagje maar niet langer. Als je een dagje strand wil doen zou ik een badplaats kiezen waar voornamelijk spanjaarden komen, zoals chipiona. Ik denk dat marbella na cordoba en granada tegenvalt.

Spreek je wat spaans? Dat is wel vaak handig, de meesten spanjaarden spreken geen of slecht engels. Een navi is idd een must, zeker in granada....

Ik reageer even op jouw bericht, omdat jij specifiek het plaatsje Chipiona noemt..

Ik heb ook plannen volgend jaar mei/juni naar Andalusie te gaan, en kwam bij hotel Brasilia terecht...zag er leuk uit, vlak bij strand en voornamelijk spanjaarden.

Maar aangezien ik geen auto rijd, vraag ik me af hoe het openbaar vervoer daar gesteld is...Is het te doen met een lijndienst naar bijvoorbeeld Sevilla of Jerez de la Frontera te gaan?
quote:Bella1 schreef op 28 september 2011 @ 22:39:

[...]

Ik reageer even op jouw bericht, omdat jij specifiek het plaatsje Chipiona noemt..

Ik heb ook plannen volgend jaar mei/juni naar Andalusie te gaan, en kwam bij hotel Brasilia terecht...zag er leuk uit, vlak bij strand en voornamelijk spanjaarden.

Maar aangezien ik geen auto rijd, vraag ik me af hoe het openbaar vervoer daar gesteld is...Is het te doen met een lijndienst naar bijvoorbeeld Sevilla of Jerez de la Frontera te gaan?Openbaar vervoer werkt prima. Tussen de Chipiona en Jerez/Sevilla zijn prima busverbindingen. De bussen zijn over het algemeen erg luxe. Het busvervoer is in Spanje sowieso goed geregeld.
quote:thaisweetchili schreef op 24 september 2011 @ 17:15:

Hmm.... het hotel in Sevilla heeft afgemaild. Ze zitten vol. Vergissing. Heeft iemand een tip voor een hotel (redelijk) in het centrum van Sevilla, goed te bereiken en met wat luxe en een parkeergarage/mogelijkheid?Bij Alameda de Hercules heb je een paar luxe hotels zitten en wat goedkopere basic hotels. Je zit op loopafstand van het centrum in bij een erg leuk buurtje met veel tapasbarretjes. Deze straat is meer een plein dan een straat. Hier is zeker wat te vinden.
Hoi Miek,

Dank je wel voor je reactie!! Ben je toevallig ook bekend met het plaatsje Chipiona? Ik vind het zelf wel prettig dat het aan de kust ligt, en toch de mogelijkheid om het "binnenland" in te gaan.

Weet je ongeveer hoe lang ik erover zou doen met de bus naar Sevilla?

Ik geloof dat ik al weet wat mijn volgende vakantiebestemming gaat worden...

ik ben 2 weken geleden naar Barcelona geweest, en ik heb het Spanje virus geloof ik,hahaha
Ja, ik ken Chipiona redelijk goed. Het is een badplaats waar echt alleen maar Spanjaarden komen. Niet heel groot, leuke haven,prima strand, schattige winkeltjes en je kunt er heerlijk vis eten. Ik zou proberen een appartementje te huren i.p.v. in een hotel. Je hebt 's ochtends een markt waar je heerlijke verse vis kunt halen. Op het strand zijn allemaal strandtentjes waar je lekker kunt eten voor weinig geld. Wij waren voor het eten nooit meer dan ¤ 10 p.p. kwijt en dan was er flink gedronken en gegeten.

De busverbindingen naar de grote steden zijn prima. Met de auto is het vanuit Sevilla anderhalf uur, met de bus denk ik 2 uurtjes. Als je naar Ronda wil zou ik daar wel een overnachting boeken want dat is nog best wel een eindje vanaf Chipiona. Jerez is weer vlakbij en Cadiz ook. Sanlucar is ook een aanrader. Kortom, je kunt je daar prima vermaken
Dank je wel Miek!! Ik krijg er al helemaal zin in!!

Heb ook al informatie opgevraagd over een taalcursus Spaans in Cadiz....en dat dan combineren met Sevilla en natuurlijk een paar dagen strand!!!

Ik heb gelukkig nog ff de tijd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven