praag
maandag 2 januari 2012 om 18:35
vooral een dag uitzoeken waarop geen joodse feestdag valt. Dat hadden wij waardoor de hele joodse wijk gesloten was.
Inderdaad het uitzicht bekijken over de stad.
Ik kan het boekje van ANWB extra aanraden (7 euro ofzo), daar staan verschillende routes in beschreven die je kan volgen waardoor je langs de mooie plekken komt!
Inderdaad het uitzicht bekijken over de stad.
Ik kan het boekje van ANWB extra aanraden (7 euro ofzo), daar staan verschillende routes in beschreven die je kan volgen waardoor je langs de mooie plekken komt!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
maandag 2 januari 2012 om 19:46
De Capitool gids van Praag is ook goed.
Wij hadden een x aantal jaar geleden het Ibis hotel, uitstekend, we konden gratis gebruik maken van zwembad en sauna van naastgelegen hotel, met de (historische) metro naar binnenstad en genieten.
De straatjes vlak voor Karlovsbrug zijn ook heel leuk, loop af en toe ook iets verder de straatjes in echt de moeite waard.
Wij hadden een x aantal jaar geleden het Ibis hotel, uitstekend, we konden gratis gebruik maken van zwembad en sauna van naastgelegen hotel, met de (historische) metro naar binnenstad en genieten.
De straatjes vlak voor Karlovsbrug zijn ook heel leuk, loop af en toe ook iets verder de straatjes in echt de moeite waard.
maandag 2 januari 2012 om 19:48
maandag 2 januari 2012 om 19:55
maandag 2 januari 2012 om 20:02
Als je op loopafstand van het centrum maar er niet middenin wil zitten is de wijk Letna een aanrader om te slapen. Dat is praag 6/7. Op loopafstand van burcht en stad, een leuke beetje artistieke woonwijk met leuke cafe's en restaurants ook. Ik heb daar in een appartement van een kennis gelogeerd maar er zijn zeker ook hotels.
Daar is ook het museum voor moderne kunst, zeker een aanrader en buiten toeristisch bereik. Park Stromovka is ook mooi. Het is echt een heel leuke stad maar het centrum is wel heel erg toeristisch.
Daar is ook het museum voor moderne kunst, zeker een aanrader en buiten toeristisch bereik. Park Stromovka is ook mooi. Het is echt een heel leuke stad maar het centrum is wel heel erg toeristisch.
dinsdag 3 januari 2012 om 00:06
dinsdag 3 januari 2012 om 08:51
quote:sammie00 schreef op 02 januari 2012 @ 19:55:
En Meds, misschien mosterd, maar hoe kom ik vanaf Praag naar Theresienstadt? Lijkt me indrukwekkend.
Het is vanaf Praag niet al te ver rijden naar Terezin (Theresienstadt).
Met het openbaar vervoer schijnt het nogal een lange reis te zijn. Vanuit Praag zullen er mogelijk dagtochten naar Terezin zijn. Het is absoluut de moeite waard, zeer indrukwekkend, zeer beklemmend.
En Meds, misschien mosterd, maar hoe kom ik vanaf Praag naar Theresienstadt? Lijkt me indrukwekkend.
Het is vanaf Praag niet al te ver rijden naar Terezin (Theresienstadt).
Met het openbaar vervoer schijnt het nogal een lange reis te zijn. Vanuit Praag zullen er mogelijk dagtochten naar Terezin zijn. Het is absoluut de moeite waard, zeer indrukwekkend, zeer beklemmend.
woensdag 4 januari 2012 om 01:26
Je kunt vanaf het metrostation met een bus naar Terezin. Is niet duur en je zit er met 3 kwartier. Ben alleen de naam van dat metroatation kwijt maar daar moet achter te komen zijn. Ik vind het echt een aanrader. Wij hebben een seggway tour door de stad gedaan was ook erg leuk n scheelde lopen naar boven voor perfect uitzicht over de stad.
zaterdag 14 januari 2012 om 11:01
Ik heb nog geen vliegreis geboekt, maar wil dat vandaag doen via transavia. 80 euro. Dat is redelijk toch?
Ik ben nu aan het kijken waar ik kan slapen en zie vooral dat het als eenling duur is in hotels.
Ik kom dus uit bij hostels met slaapzalen waar 6 a 10 man op kan. Is dat wat?
Wat doe je met je spullen, denk aan fototoestel, paspoort. Dat soort zaken?
Ik ben nu aan het kijken waar ik kan slapen en zie vooral dat het als eenling duur is in hotels.
Ik kom dus uit bij hostels met slaapzalen waar 6 a 10 man op kan. Is dat wat?
Wat doe je met je spullen, denk aan fototoestel, paspoort. Dat soort zaken?
zaterdag 14 januari 2012 om 14:11
ik ga begin maart samen naar Praag, maar het is een studiereis. Dus iedere ochtend hebben we een studie gerelateerd programma, en 's middags een verplicht 'sociaal' programma. Gelukkig wel iedere dag een paar uur eigen tijd, als ik het goed had begrepen :S.
Ben nu aan het kijken wat ik in mijn vrije tijd wil gaan doe, qua cultuur/museum enz en de leuke geinige dingen. En boekje is inderdaad handig, welke is beter 100% praag, anwb extra of zo'n capitool compact boek?
Wij vliegen met Transavia vanuit Rotterdam, dat vind ik echt wel een fijn vliegveld, klein, overzichtelijk en met goede koffie .
Ben nu aan het kijken wat ik in mijn vrije tijd wil gaan doe, qua cultuur/museum enz en de leuke geinige dingen. En boekje is inderdaad handig, welke is beter 100% praag, anwb extra of zo'n capitool compact boek?
Wij vliegen met Transavia vanuit Rotterdam, dat vind ik echt wel een fijn vliegveld, klein, overzichtelijk en met goede koffie .
maandag 16 januari 2012 om 16:42
Nou ticket is geboekt en slaping geregeld.
Nu vroeg ik me trouwens wel af (ai toch te vroeg geboekt of te kort) of het ook mogelijk is om vanuit Praag Auschwitz te bezoeken. Volgens mij moet je dan met de nachtrein, maar daar kom ik niet helemaal uit.
Eventueel kan ik nog wel een dag of twee dagen bijboeken.
Nu vroeg ik me trouwens wel af (ai toch te vroeg geboekt of te kort) of het ook mogelijk is om vanuit Praag Auschwitz te bezoeken. Volgens mij moet je dan met de nachtrein, maar daar kom ik niet helemaal uit.
Eventueel kan ik nog wel een dag of twee dagen bijboeken.