Recente ervaringen Disneyland Parijs

23-04-2013 10:05 8 berichten
Wij gaan volgende week naar Disneyland Parijs en ik heb nog wat vragen die ik op de website niet kan vinden. Omdat ik alleen met mijn jongste (8) rijd, wil ik wel een beetje voorbereid zijn

We logeren in Sequoia Lodge. Heb je daar in de hotelkamer een koelkastje waar ik zelf meegebrachte flesjes water of pakjes drinken kan koelen?

Is er (gratis) wifi in het hotel, of moeten we daarvoor naar MacDonalds?

Is het hotel makkelijk te vinden en wordt de parkeerplaats goed aangegeven?

Ik was van plan om wat pakken Evergreen e.d. mee te nemen, en evt. bananen. Mag je dat in het park opeten?

Zijn er dingen waarvan je dacht 'dat was handig geweest om mee te nemen of te doen?
Alle reacties Link kopieren
De hotelfaciliteiten van de diverse Disney-hotels kun je heel simpel opzoeken op internet. Per hotel staat dan exact aangegeven welke faciliteiten men daar biedt.

Als je bang bent het hotel niet te kunnen vinden of wilt weten waar de parkeerplaats is: plattegronden en routebeschrijvingen zijn ook op internet te vinden.

Je mag meegenomen koekjes e.d. opeten in het park, maar let erop (je kind ook even instrueren) dat men ontzettend streng is met het op straat gooien van afval (schillen, papiertjes, enz.). Er staan overal afvalbakken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Leuk!

Wat on heel goed heeft geholpen (zeker in een drukke vakantie) is het gebruik van zogenaamde "fast tickets".

Dat betekent dat je bij attracties waar een lange rij staat om bijvoorbeeld 10:30 een kaartje gaat halen waarop staat dat jij in het tijdsinterval van 13:30 - 14:00 in die attractie mag. Als je dan rond die tijd terug komt, mag je direct doorlopen naar het begin van de rij.

Dit voorkomt dat je veel en vaak staat te wachten.

Daarnaast is het misschien handig om een duidelijk punt af te spreken waar je elkaar ontmoet als je elkaar uit het oog bent verloren.

Pakjes drinken en dergelijke mogen zeker mee het park in en zou ik ook aanraden, want zoals in alle parken is dat bij Disney ook duur om ter plekke te kopen.
Hier vind je de antwoorden betreffende het hotel.

http://www.zoover.nl/fran ... sequoia-lodge/hotel/forum

En eten/drinken het park mee in nemen is geen probleem.
Simpel is het niet, anders zou ik het niet vragen Op verschillende websites vind ik tegenstrijdige informatie, maar ik ga er maar vanuit dat er (behalve bij MacDonalds) nergens gratis wifi is. Een minibar is er wel, maar het is onduidelijk of je daar je eigen spulletjes in kunt koelen. Voor de zekerheid maar drinken meenemen wat ook ongekoeld nog lekker is. De kinderen (oudste gaat al eerder met haar vader, en wordt ter plaatse 'overgedragen') zijn gelukkig goed opgevoed, dus zullen geen verpakkingen op straat gooien.
Ik vind zelf dat alles duidelijk aangegeven is rondom Disney, dus je zult het vast wel vinden. Eten en drinken kun je tegenwoordig gewoon mee nemen en zou ik ook zeker doen. Niet alleen vanwege de prijzen, maar ook vanwege de enorme wachtrijen bij het eten, die zijn nog langer dan bij de attracties.
De route op de snelweg is enorm helder en duidelijk. Kan niet missen. Ook bij Disney zelf staan de hotels etc. goed aangegeven.
Wifi is er in de Mac, Starbucks en op t station. In het hotel tegen betaling

Eten en drinken mag je meenemen in t park.

En het hotel is makkelijk aangegeven.

Je kan al vroeg komen om in te checken en de tickets op te halen, maar dat wil niet zeggen dat de kamer meteen klaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven