Reeel budget New York

24-02-2020 10:29 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Wij gaan over minder dan 4 weken naar New York met zn 2en. De kinderen mogen heel lief bij opa en oma en wij gaan na bijna 5 jr huwelijk eigenlijk op onze huwelijksreis.

Vlucht en hotel is al geboekt en betaald. Ontbijt zit er bij in. We zitten supercentraal, dus alles is goed bereikbaar.

We hebben niet de behoefte om enorm te gaan shoppen, maar wel om juist alles lekker te ontdekken en hebben zeker geen zin om te beknibbelen op uitjes/eten.
Wat is voor de New York kenners een beetje reeel budget voor 2 personen. We zijn daadwerkelijk in New York voor 6 nachten/7 dagen. De rest eromheen is reistijd.

Eventuele tips over go to places zijn ook zeer welkom!
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
24-02-2020 13:47
Wij hadden de Sightseeing Pass voor X dagen, Ideaal. Zo loop je makkelijker nog even ergens voor een uurtje binnen omdat het toch in je pas inbegrepen zit.

En ga ontbijten (of dineren) idd bij Ellen Stardust, erg leuk. Ik vond het best aan de prijs, maar wij gingen ontbijten. Zelfde bedrag voor diner zou wel oké geweest zijn geweest. Maar ga vroeg want er staan altijd lange rijen !

Ook leuk om eens mee te maken is een honkbalwedstrijd van The Yankees.
Ja dat laatste is idd erg leuk.
Ook een gospeldienst bezoeken op zondag (er zijn genoeg kerken die ingesteld zijn op bezoek van toeristen) . Of alleen maar door Harlem lopen op zondagochtend en daar tussen de local families soulfood eten met de lunch, als de diensten zijn afgelopen. Je kijkt je ogen uit, want de kerkgangers zijn prachtig aangekleed.
.
Alle reacties Link kopieren
Hahah door deze tips zou ik willen dat het morgen al zo ver was!
Alle reacties Link kopieren
Voor ons is het alweer een jaar of 10 geleden. Waar we precies allemaal gegeten hebben weet ik niet meer zo.. Geloof een keer bij Applejacks en Applebees in elk geval.Tijdens een andere vakantie bij iHop, dat was ook een belevenis qua hoeveelheid pannenkoeken. En de blooming onion bij Outback inderdaad, hadden geen hoofdgerecht meer nodig. Restaurant van Forrest Gump Bubba Gump is ook een aanrader.
Macdonald zou ik overslaan dat heb je hier ook.
Wij kochten vaak voor lunch een broodje of wrap ergens in een soort supermarkt/drugstore. En gewoon een flesje water. Gingen af en toe een biertje drinken in een Ierse pub maar dat was toen al aardig aan de prijs. Denk ook aan de tax die er bijkomt en de fooi.

Wat ik heel leuk vond was met de watertaxi hop on hop off maar dat is geloof ik niet het hele jaar door. Stapten op bij de Intrepid( het vliegdekschip) en toen via een aantal stops rond. Zijn een keer helemaal rond gegaan toen her en der uitgestapt.
En naar Brooklyn en over de brug terug lopen.
Op zondag zijn we door het park gaan fietsen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
24-02-2020 14:20
Voor ons is het alweer een jaar of 10 geleden. Waar we precies allemaal gegeten hebben weet ik niet meer zo.. Geloof een keer bij Applejacks en Applebees in elk geval.Tijdens een andere vakantie bij iHop, dat was ook een belevenis qua hoeveelheid pannenkoeken. En de blooming onion bij Outback inderdaad, hadden geen hoofdgerecht meer nodig. Restaurant van Forrest Gump Bubba Gump is ook een aanrader.
Macdonald zou ik overslaan dat heb je hier ook.
Wij kochten vaak voor lunch een broodje of wrap ergens in een soort supermarkt/drugstore. En gewoon een flesje water. Gingen af en toe een biertje drinken in een Ierse pub maar dat was toen al aardig aan de prijs. Denk ook aan de tax die er bijkomt en de fooi.

Wat ik heel leuk vond was met de watertaxi hop on hop off maar dat is geloof ik niet het hele jaar door. Stapten op bij de Intrepid( het vliegdekschip) en toen via een aantal stops rond. Zijn een keer helemaal rond gegaan toen her en der uitgestapt.
En naar Brooklyn en over de brug terug lopen.
Op zondag zijn we door het park gaan fietsen.
Thanks Dolfje! Die watertaxi klinkt heel leuk! Ga eens zoeken of dat eind maart al beschikbaar is:-)
Alle reacties Link kopieren
Nog een aanrader: met de speedboot door NY en je komt vlakbij o.a. het Vrijheidsbeeld en onder de Brooklyn Bridge door !
https://ribnewyork.com/tour/harbor-tours/

Deze zit dus bij de Sightseeing Pass inbegrepen. Mijn kinderen vonden dit het vetste wat ze gedaan hadden ! Hij ging ook echt hard, hahaha.

Edit: hij is pas in mei weer open, dus te laat voor jou helaas.
Alle reacties Link kopieren
Het eten is daar zo veel dat ik meestal niet eens lunchte. Ik ging vroeger wel eens met mijn vader mee op zakenreis, hij is er jaren een week per maand geweest. New York is echt heel leuk, ik wil er zeker weer een keer heen. Je budget lijkt me ruim genoeg, voor frisdrank geldt meestal een gratis refill.

Ik vind het zelf leuk om dingen te bekijken die vaak als filmdecor dienen, dus bijvoorbeeld grand central station, Coney Island, Times Square, Central Park etc. Ik vond het ook altijd leuk om gewoon eens door de wijken te lopen.

Naast een bagel "moet" je eigenlijk ook een Reuben sandwich proberen. Van die typische dingen die je in Nederland nergens ziet.
Alle reacties Link kopieren
De broodjes gyros en kebab van de straatstalletjes zijn ook heel lekker en goedkoop. Al zijn de hotdogs en pretzels natuurlijk wel authentieker.
.
Alle reacties Link kopieren
Als je ook een beetje Amerikaanse wild west sfeer mee wil pikken, is Johnny Utah een aanrader. Erg lekker eten, niet te duur en ze hebben er ook een rodeo stier. En een happy hour. Vlakbij de zuidkant van Central Park. Wel druk dus kom niet te laat.
.
Alle reacties Link kopieren
Dankje wennas en mamaonbekend! Ga de tips meenemen!!

Impala kan jij niet mee als tourguide haha. Je weet zo verschrikkelijk veel!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben trouwens ook heerlijk gegeten bij Tonic Bar & Restaurant, Times Square (Adres: 727 7th Ave, New York, NY 10019). Ligt tegenover de M&M-store.
Echt goed gegeten, en verrassend veel !

En een ander adresje waar ook de bediening zingt is Roxy Diner (Adres: 694 8th Ave, New York, NY 10036).
Wel grappig: wij stonden buiten op de menukaart te kijken en er stapt een oudere mevrouw net naar buiten en die zegt zeer enthousiast dat we daar moeten gaan eten. Good food ! Ze was die week al 3x geweest geloof ik. En of we wel wisten dat de bediening zong (boven althans) ? Nee dus :) Ook verder wel prima gegeten daar.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-02-2020 11:57
Je vergapen in de Wallmart mag ook echt niet ontbreken.
Altijd als ik in een Walmart ben denk ik aan jouw. Persoonlijk vind ik Target een veel leukere winkel.
Alle reacties Link kopieren
Hele andere vraag maar weten jullie wellicht of het glutenvrij een beetje te doen is in New York?? Man en dochter hebben coeliakie dus moeten glutenvrij eten.. geen hippe keuze dus.

Veel plezier TO!!
ach.. ik doe ook maar wat..
Krulliebollie73 schreef:
24-02-2020 15:49
Hele andere vraag maar weten jullie wellicht of het glutenvrij een beetje te doen is in New York?? Man en dochter hebben coeliakie dus moeten glutenvrij eten.. geen hippe keuze dus.

Veel plezier TO!!
Ik eet zelf glutenvrij en dat is heel goed te doen daar. Heb iedere dag makkelijk dingen kunnen vinden en ben totaal niet ziek geworden.

Jongens wordt helemaal jaloers, zou zo
graag terug gaan
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
24-02-2020 15:51
Ik eet zelf glutenvrij en dat is heel goed te doen daar. Heb iedere dag makkelijk dingen kunnen vinden en ben totaal niet ziek geworden.

Jongens wordt helemaal jaloers, zou zo
graag terug gaan
Top, dank je wel! Dat klinkt heel goed...
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat er al veel tips gegeven zijn maar toch ook nog even mijn mening/tips.

Wij gaan in september voor de 4de keer. En kiezen deze keer weer voor de New York Pass. https://www.newyorkpass.com. Ja, veel geld maar gevoelsmatig is het daar dan minder duur. En ja, dat zit natuurlijk helemaal tussen mijn oren, maar ik vind het dan makkelijker om dingen te gaan doen. Als ik daar ben en ik zou drie dingen doen op een dag van bijvoorbeeld 30 dollar, dan denk ik bij de derde, nou laat maar hoor we hebben al zoveel uitgegeven. En ik vind het toch minder pijnlijk aanvoelen als ik dan na 2 minuten een museum uitstap omdat ik denk, nah toch niet zoveel aan.
Ja, veel geld, maar wij halen hem er toch elke keer dat we hem hebben gedaan (1 keer niet gedaan) toch weer uit. Overdag op The Rock, avonds Empire, the hop on hop off busstour, wandeltochten van de series (erg leuk!), fietsen huren, diverse grote musea, Statue of Liberty, en kan zo nog wel even doorgaan.

Over de metrokaart, er is een 7day pass voor ongeveer 30 dollar dacht ik. Check even goed welke je kiest, en maak niet de fout zoals ons om een tegoed kaart te kopen met 30 dollar erop, want dan betaal je gewoon per rit dus ipv onbeperkt.

Voor het lunchen en dergelijke gingen wij vaak iets halen bij een supermarkt of een broodjes/salade/... zaak, en dan in een park het op eten. Goedkoper dan elke keer een restaurant.

Wij zijn meestal rond de 700 euro kwijt, voor ongeveer 8 dagen, dat is dan inclusief de NY pass en metro kaart. Plus al het eten en drinken. Wij zijn ook niet van het shoppen.
Krulliebollie73 schreef:
24-02-2020 15:52
Top, dank je wel! Dat klinkt heel goed...
https://www.thebutchersdaughter.com/
https://www.friedmansrestaurant.com/wp- ... a_Menu.pdf
https://www.haleandhearty.com/menu/?loc ... l-terminal
https://www.noglu.fr/en/new-york/
http://www.senzaglutennyc.com/

De eerste 4 ben ik persoonlijk geweest de laatste niet. Maar er is zoveel keuze dat jullie echt niet verhongeren
Alle reacties Link kopieren
motorbloemetje schreef:
24-02-2020 16:07
Ik zie dat er al veel tips gegeven zijn maar toch ook nog even mijn mening/tips.

Wij gaan in september voor de 4de keer. En kiezen deze keer weer voor de New York Pass. https://www.newyorkpass.com. Ja, veel geld maar gevoelsmatig is het daar dan minder duur. En ja, dat zit natuurlijk helemaal tussen mijn oren, maar ik vind het dan makkelijker om dingen te gaan doen. Als ik daar ben en ik zou drie dingen doen op een dag van bijvoorbeeld 30 dollar, dan denk ik bij de derde, nou laat maar hoor we hebben al zoveel uitgegeven. En ik vind het toch minder pijnlijk aanvoelen als ik dan na 2 minuten een museum uitstap omdat ik denk, nah toch niet zoveel aan.
Ja, veel geld, maar wij halen hem er toch elke keer dat we hem hebben gedaan (1 keer niet gedaan) toch weer uit. Overdag op The Rock, avonds Empire, the hop on hop off busstour, wandeltochten van de series (erg leuk!), fietsen huren, diverse grote musea, Statue of Liberty, en kan zo nog wel even doorgaan.

Over de metrokaart, er is een 7day pass voor ongeveer 30 dollar dacht ik. Check even goed welke je kiest, en maak niet de fout zoals ons om een tegoed kaart te kopen met 30 dollar erop, want dan betaal je gewoon per rit dus ipv onbeperkt.

Voor het lunchen en dergelijke gingen wij vaak iets halen bij een supermarkt of een broodjes/salade/... zaak, en dan in een park het op eten. Goedkoper dan elke keer een restaurant.

Wij zijn meestal rond de 700 euro kwijt, voor ongeveer 8 dagen, dat is dan inclusief de NY pass en metro kaart. Plus al het eten en drinken. Wij zijn ook niet van het shoppen.
Je kan ook helemaal geen dingen van 30 dollar of meer doen. Of eentje, als je iets héél erg graag wil. Er is meer dan genoeg leuks te doen dat geen of weinig gekd kost. Dus waarom zou je daar niet voor kiezen ipv je te laten uitmelken. Maar dat is mijn opvatting.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-02-2020 16:25
Je kan ook helemaal geen dingen van 30 dollar of meer doen. Of eentje, als je iets héél erg graag wil. Er is meer dan genoeg leuks te doen dat geen of weinig gekd kost. Dus waarom zou je daar niet voor kiezen ipv je te laten uitmelken. Maar dat is mijn opvatting.
Mijne ook.
Wij hebben toen de passen vergeleken en gekozen om er geen te kopen maar gewoon de entree te betalen voor de dingen die we wilden zien. Hadden we tenminste niet het gevoel dat we dingen moesten gaan doen of zo.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet nodig om bij de restaurants van te voren te reserveren ivm drukte? Of wordt je in zo'n rij neer gezet?
De zitplaatsen worden je aangewezen, het is niet de bedoeling dat je zomaar ergens gaat zitten toch?
(ben er ook geweest, jaren geleden, maar nav dit topic vroeg ik me dit even af).
Wij deden veel met de metro, dat scheelt een hoop veel lopen.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
24-02-2020 16:29
Mijne ook.
Wij hebben toen de passen vergeleken en gekozen om er geen te kopen maar gewoon de entree te betalen voor de dingen die we wilden zien. Hadden we tenminste niet het gevoel dat we dingen moesten gaan doen of zo.
Daarom heb ik alleen de City PASS genomen. Die heeft alleen een paar dingen die je waarschijnlijk toch al wilde gaan zien. En dan echt wel met fikse korting. Zelfs al die je ze niet alle 6 is het nog goedkoper. Ik had ook het gevoel bij die andere kaarten dat je echt als een malle door de stad moet om je geld er uit te halen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de Sightseeing Pass er wel uitgehaald. En daarnaast vond ik het prettig om inderdaad gewoon even binnen te kunnen lopen, zonder te denken “oh wat duur, en wat nou als het tegenvalt?”. Of dat je maar een uurtje over hebt en dan dus juist wél naar binnen gaat, wat je minder snel doet als je volle mep nog moet betalen.

Wij hebben dit ermee gedaan:
* Madison Square Garden tour
* Hopp on Bus nagenoeg hele ronde gedaan. Even uitrusten en veel zien!
* Madame Tussauds
* 9/11 Museum
* One World Observatory
* RIB speedboot
* National Geograpic Encounter Museum
* Top of the Rock
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ik ga over vijf weken voor zes dagen naar New York. Lees dus mee voor alle tips.
Alle reacties Link kopieren
in de krant kijken waar ze open mike night hebben,fantastische bands, zangers gehoord
Alle reacties Link kopieren
Firedragon schreef:
24-02-2020 16:43
Is het niet nodig om bij de restaurants van te voren te reserveren ivm drukte? Of wordt je in zo'n rij neer gezet?
De zitplaatsen worden je aangewezen, het is niet de bedoeling dat je zomaar ergens gaat zitten toch?
(ben er ook geweest, jaren geleden, maar nav dit topic vroeg ik me dit even af).
Wij deden veel met de metro, dat scheelt een hoop veel lopen.
Als je perse in een bepaald restaurant wil eten misschien wel. Maar ik ga gewoon ergens anders heen als het vol is.
.
Alle reacties Link kopieren
Livingston schreef:
24-02-2020 18:25
in de krant kijken waar ze open mike night hebben,fantastische bands, zangers gehoord
Heb ik ook gedaan. Singer songwriters. Wat wáren ze slecht :) Maar toch leuke avond gehad.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven