Reeel budget New York

24-02-2020 10:29 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Wij gaan over minder dan 4 weken naar New York met zn 2en. De kinderen mogen heel lief bij opa en oma en wij gaan na bijna 5 jr huwelijk eigenlijk op onze huwelijksreis.

Vlucht en hotel is al geboekt en betaald. Ontbijt zit er bij in. We zitten supercentraal, dus alles is goed bereikbaar.

We hebben niet de behoefte om enorm te gaan shoppen, maar wel om juist alles lekker te ontdekken en hebben zeker geen zin om te beknibbelen op uitjes/eten.
Wat is voor de New York kenners een beetje reeel budget voor 2 personen. We zijn daadwerkelijk in New York voor 6 nachten/7 dagen. De rest eromheen is reistijd.

Eventuele tips over go to places zijn ook zeer welkom!
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
24-02-2020 16:13
https://www.thebutchersdaughter.com/
https://www.friedmansrestaurant.com/wp- ... a_Menu.pdf
https://www.haleandhearty.com/menu/?loc ... l-terminal
https://www.noglu.fr/en/new-york/
http://www.senzaglutennyc.com/

De eerste 4 ben ik persoonlijk geweest de laatste niet. Maar er is zoveel keuze dat jullie echt niet verhongeren
Ohhh super! Dat ziet er uit alsof het zeker wel moet lukken qua eten. Toch maar eens kijken of we het kunnen boeken.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Wow wat zijn er weer veel tips bijgekomen! We gaan genoeg te doen hebben zo te zien.

Ik denk dat als we voor een pas gaan dat het inderdaad de city pass word. Vind de new york pas dan inderdaad het gevoel geven dat je alles wel moet gaan doen.

Dankjewel allemaal!! Nog minder dan 4 weken:) yessss
Ik lees even mee. Wij gaan in augustus met onze dochter van 8. Hotel enz al geboekt. Zo’n city pass of New York pass is voor ons niet nodig. Doen veel gratis dingen. Wat nu op het lijstje staan zijn :
Top of the rock
Central Park + zoo
Coney Island
Honkbalwedstrijd
Gratis Ferry langs het Vrijheidsbeeld (keer overdag en keer s’ avonds)
Ground zero en 9/11 museum (gratis op dinsdag na 4 uur)
National museum of American history (pay what you wish)
Times Square
Winkelen bij FAO Schwarz, Disney store, Lego store enz
High line + vessel (gratis)
Kabelbaan naar Roosevelt island (gratis met metrokaart)

We nemen dus een metro-kaart voor 3 personen. En qua eten staan in ieder geval Outback Steakhouse, ihop en de Bubba gump shrimp (korting met anwb kaart) op de planning.
Wij zijn er ook zo’n 6 dagen en gaan daarna door op rondreis naar de niagara watervallen en dan terug naar de kust voor wat zon, zee en strand :)
Alle reacties Link kopieren
Geweldig zeg! Ik zou ook wel weer naar NY willen. Wij zijn maart 2019 geweest en willen graag rond de kerst dit jaar weer.

The PIT (even googlen voor het adres) heeft op woensdagavond een gratis avond. Elk half uur is er iets anders te zien, elke keer improvisatie. Daarnaast hebben wij echt heerlijk Mexicaans gegeten bij Rosa Mexicano (in de buurt van Columbus Circle) en zijn we ook een avondje naar de film geweest!

Heel veel plezier!
Whomi, vergis je niet in de drukte bij bepaalde attracties. Je kunt wel denken dat je na 4 uur naar het 9/11 kunt gaan maar je zou nog wel eens kunnen schrikken van de rij die er dan staat.

Dat is ook een tip van mijn kant. Plan attracties waar je voor in de rij moet staan vroeg in de ochtend. Ik kwam halverwege de ochtend bij 9/11 aan en toen stond er een wachtrij van een uur
lisbeth schreef:
24-02-2020 19:52
Whomi, vergis je niet in de drukte bij bepaalde attracties. Je kunt wel denken dat je na 4 uur naar het 9/11 kunt gaan maar je zou nog wel eens kunnen schrikken van de rij die er dan staat.

Dat is ook een tip van mijn kant. Plan attracties waar je voor in de rij moet staan vroeg in de ochtend. Ik kwam halverwege de ochtend bij 9/11 aan en toen stond er een wachtrij van een uur
ik weet dat er een rij kan staan. Heb ze al gemaild daarover. We kijken ter plekke of we er voor willen wachten en anders slaan we het museum over.
Whomi schreef:
24-02-2020 20:01
ik weet dat er een rij kan staan. Heb ze al gemaild daarover. We kijken ter plekke of we er voor willen wachten en anders slaan we het museum over.
Ik vond het echt 1 van dr hoogtepunten van mijn trip. Heel indrukwekkend.
Het geld dubbel en dwars waard
lisbeth schreef:
24-02-2020 20:27
Ik vond het echt 1 van dr hoogtepunten van mijn trip. Heel indrukwekkend.
Het geld dubbel en dwars waard
Ik twijfel er sowieso over vanwege dochter. Dus ik ga het ter plekke beoordelen of we er binnen gaan. Moet sowieso kijken hoe ze reageert als we op ground zero zijn en ze hoort wat daar is gebeurd.
Mocht je statue of liberty ook van binnen willen zien/ beklimmen moet je van tevoren tickets reserveren.

https://www.nps.gov/stli/planyourvisit/ ... -crown.htm

Vond dit zelf leuk. Kan je goed zien dat inwendige structuur lijkt op Eiffeltoren
impala schreef:
24-02-2020 16:25
Je kan ook helemaal geen dingen van 30 dollar of meer doen. Of eentje, als je iets héél erg graag wil. Er is meer dan genoeg leuks te doen dat geen of weinig gekd kost. Dus waarom zou je daar niet voor kiezen ipv je te laten uitmelken. Maar dat is mijn opvatting.
Dit heb ik dus ook. Sowieso heb ik geen last van fomo, dat scheelt al :) maar wij hebben ook nog eens dochter bij en die vind musea al niet zo interessant (behalve denk ik American museum of natural history en die is met pay what you wish). Uiteraard gaan we een toren op, denk top of the rock. En de Central Park zoo. En dan hebben we volgens mij de duurste dingen wel gehad die we willen doen. Verder veel wandelen door de verschillende wijken, lekker picknicken in Central Park, bekende plekken bezichtigen enz. En leuke winkels bezoeken voor dochter. Ze kijkt nu al uit naar FAO Schwarz en de Disney store :mrgreen: we hebben ook een zwembad bij het hotel, dus waarschijnlijk gaan we ook nog wel een middag rustig relaxen. Het is augustus en zal wel warm zijn, dus al dat gehaast en van hot naar her sjezen gaan we niet doen. Ik heb nu alle dingen die we willen zien afgeplakt op de plattegrond, zodat ik kan zien wat we op 1 dag willen/kunnen doen. Wat dicht bij elkaar ligt enz. En dan verdeel ik het over de dagen die we hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in de meivakantie. Heb er ook reuze zin in en kom hier dus een beetje meelezen voor de tips en trucs.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Mijn familie gaat later dit jaar ook naar New York, dus het is wel leuk te zien wat voor tips er gegeven worden. (Ik kan helaas zelf wegens omstandigheden op mijn werk geen vrij krijgen om mee te gaan)

Mocht je city tours leuk vinden zou je ook voor een gratis wandel tour kunnen gaan. Er zijn best veel opties. Kijk bijvoorbeeld eens op:
https://www.nycinsiderguide.com/new-york-walking-tours

Ik hoop vooral voor je dat je een beetje prettig weer zult hebben.
Alle reacties Link kopieren
april88 schreef:
24-02-2020 11:53
Veel plezier!! Ah die musical lijkt me heeel gaaf! Mag ik vragen wat dat kostte?
Kaartjes via TodayTix gekocht, balkon (dus goedkoopste plaatsen) en maandagavond. In totaal 161 dollar betaald voor 2 kaarten.

Vandaag ook naar die Ellen's Stardust geweest, super leuk! En duidelijk geen hoog seizoen want hebben nog geen 10 minuten hoeven wachten.
Gisteren was het hier mooi weer dus hele middag in Central Park.

Ik heb die app van Eric (van New York.nl) gedownload. Al is het maar omdat daar allemaal Wi-Fi spots te vinden zijn. En Citymapper voor het ov en Uber voor taxi.

Geweldige stad!
Alle reacties Link kopieren
Fruit (in de supermarkt) in de VS is asociaal duur. Wij betaalden 9 dollar voor een klein bakje druiven. Goed om te weten denk ik.
Fast food is dan weer relatief goedkoop en aziatisch of Italiaans is ook goed betaalbaar..

Wij waren dol op the Cheesecake factory (die verkopen dus niet alleen cheesecake maar hele menu's).

Hou ook rekening met het feit dat er een 'tip' verwacht wordt in de restaurants waar je bediend wordt. In Chicago was dat zo'n 18 tot 20 procent.
De prijs op de menukaart is feitelijk puur voor het eten en niet voor de service. Is die oké dan is die fooi eigenlijk niet optioneel.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
25-02-2020 20:17
Fruit (in de supermarkt) in de VS is asociaal duur. Wij betaalden 9 dollar voor een klein bakje druiven. Goed om te weten denk ik.
Fast food is dan weer relatief goedkoop en aziatisch of Italiaans is ook goed betaalbaar..

Wij waren dol op the Cheesecake factory (die verkopen dus niet alleen cheesecake maar hele menu's).

Hou ook rekening met het feit dat er een 'tip' verwacht wordt in de restaurants waar je bediend wordt. In Chicago was dat zo'n 18 tot 20 procent.
De prijs op de menukaart is feitelijk puur voor het eten en niet voor de service. Is die oké dan is die fooi eigenlijk niet optioneel.
Niet alle fruit: bananen en watermeloen zijn bijvoorbeeld goedkoper dan in NL.

En inderdaad 18-20% fooi, ook in NY.

Alcohol is ook prijzig. $10 voor een glas wijn ben je minstens kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Zie hier leuke tips voorbij komen.

Ik ga eind april met mijn vriendin en onze 2 dochters naar NY.
Ben 2 jaren geleden geweest met mijn man.
Erg benieuwd wat onze dochter er van gaat vinden!

Hebben jullie nog tips hoe ik zonder internet toch google maps kan gebruiken?
Of is er een of andere app die ik hiervoor kan downloaden?
valisa schreef:
26-02-2020 07:01
Zie hier leuke tips voorbij komen.

Ik ga eind april met mijn vriendin en onze 2 dochters naar NY.
Ben 2 jaren geleden geweest met mijn man.
Erg benieuwd wat onze dochter er van gaat vinden!

Hebben jullie nog tips hoe ik zonder internet toch google maps kan gebruiken?
Of is er een of andere app die ik hiervoor kan downloaden?
Gewoon een AT&T kaartje kopen en in een (oude) telefoon zetten. Je zoekt toch ook continu dingen op en reserveert wellicht attracties as you go.
valisa schreef:
26-02-2020 07:01
Zie hier leuke tips voorbij komen.

Ik ga eind april met mijn vriendin en onze 2 dochters naar NY.
Ben 2 jaren geleden geweest met mijn man.
Erg benieuwd wat onze dochter er van gaat vinden!

Hebben jullie nog tips hoe ik zonder internet toch google maps kan gebruiken?
Of is er een of andere app die ik hiervoor kan downloaden?
Je kunt de here we go app gebruiken. Kaarten downloaden en dan heb je geen internet nodig
Wij gaan ook over ca een maand naar NY en ik lees graag mee. Maar ik maak me met het oog op corona momenteel meer zorgen of er tegen die tijd wel vluchten gaan en zo ja, of we dan nog terug kunnen. :-$ :-?
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
26-02-2020 07:01
Zie hier leuke tips voorbij komen.

Ik ga eind april met mijn vriendin en onze 2 dochters naar NY.
Ben 2 jaren geleden geweest met mijn man.
Erg benieuwd wat onze dochter er van gaat vinden!

Hebben jullie nog tips hoe ik zonder internet toch google maps kan gebruiken?
Of is er een of andere app die ik hiervoor kan downloaden?
Je kunt een kaart selecteren in Google Maps en die downloaden - thuis dus, als je WiFi hebt. Deze is dan offline toegankelijk voor je.
Afhankelijk van hoe groot de kaart is neemt het wel wat ruimte in op je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de handigste offline app voor kaarten maps.me. Heeft mij al in de halve wereld goed geholpen.
janena schreef:
25-02-2020 20:17
Fruit (in de supermarkt) in de VS is asociaal duur. Wij betaalden 9 dollar voor een klein bakje druiven. Goed om te weten denk ik.
Fast food is dan weer relatief goedkoop en aziatisch of Italiaans is ook goed betaalbaar..
Wij hebben bij Wholefoods een hele fruit platter voor 15 dollar gekocht met het heerlijkste fruit.

Daar hebben we toen met z'n 6-en de hele dag van gesnackt.

Het klopt dat fruit en groente over het algemeen duurder is. Sowieso zijn de prijzen voor eten niet te vergelijken met NL vind ik.
Dus houd daar gewoon rekening mee, dat en de 20% fooi.
Wij halen in de vs vaker sandwiches ofzo in een supermarkt en eten die dan in een park. Drie keer per dag uiteten is slecht voor de lijn en duur.
Alle reacties Link kopieren
Die apps die jullie noemen....die kunnen ook offline navigeren?
Dus dat de app ziet waar ik ben en aangeeft hoe ik daar kom?
Of kan dit alleen als je internet hebt?
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
26-02-2020 13:42
Die apps die jullie noemen....die kunnen ook offline navigeren?
Dus dat de app ziet waar ik ben en aangeeft hoe ik daar kom?
Of kan dit alleen als je internet hebt?
Ja dat gaat via GPS.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven