Reeel budget New York

24-02-2020 10:29 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Wij gaan over minder dan 4 weken naar New York met zn 2en. De kinderen mogen heel lief bij opa en oma en wij gaan na bijna 5 jr huwelijk eigenlijk op onze huwelijksreis.

Vlucht en hotel is al geboekt en betaald. Ontbijt zit er bij in. We zitten supercentraal, dus alles is goed bereikbaar.

We hebben niet de behoefte om enorm te gaan shoppen, maar wel om juist alles lekker te ontdekken en hebben zeker geen zin om te beknibbelen op uitjes/eten.
Wat is voor de New York kenners een beetje reeel budget voor 2 personen. We zijn daadwerkelijk in New York voor 6 nachten/7 dagen. De rest eromheen is reistijd.

Eventuele tips over go to places zijn ook zeer welkom!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-02-2020 11:23
Met stip op 1: blooming onion bij de Outback!
Gaat op t lijstje! Thanks:)
april88 schreef:
24-02-2020 11:08
Dankjewel Jolijn! Neem de tips zeker mee. Ben zelf geen grote drinker, als ik tien glazen per jaar haal is dat het wel, maar op zon reis zal ik vast wel een keer een wijntje drinken.

Bagels vind ik zelf ook heel erg lekker, maar man heeft er zn missie van gemaakt alle Amerikaanse fastfood troep uit te gaan proberen. Helaas voor mij kan hij dat iets beter hebben dan ik hahah met zn 2 m en 70 kg.
Ik had zelf dan de intense wens om al die producten waar je op tv van had gehoord (twinkies en zo) te proberen.... Sommige vielen vies tegen ;)
Sowieso vind ik een supermarktbezoek in het buitenland een echt uitstapje, ik dacht altijd dat ik raar was maar gelukkig hoor ik het vaker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu in NY, met zoon van 9.
Geen idee nog hoeveel alles gaat kosten want zijn er net.
Vanavond iig naar Aladdin (musical) en qua pass heb ik uiteindelijk gekozen voor de sightseeing pass met 4 attracties. Denk niet dat we er meer gaan doen want verder vooral lekker struinen.
Lekkerste Amerikaanse chips vind ik Lays mesquite bbq
En ook cheese/chili flips zijn heerlijk, ben alleen het merk vergeten.
De zoete producten vind ik vaak te zoet/smakeloos.
En lekkerste kaas uit de supermarkt vind ik de pepperjack (verkrijgbaar in handige per stuk verpakte sticks)

In een iHop kun je de overheerlijke Philly cheese steak sandwich krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook even de tips. Wij gaan ook naar NY binnenkort.

Ik heb trouwens alle ny passes vergeleken. Volgens mij zijn er 5 of 6. Ik heb uiteindelijk de City PASS besteld. Dat zijn echt de highlights die je toch wilt zien. Bij de rest betaal je vooral veel voor de mogelijkheid veel dingen te doen die je anders niet zou doen.

Ik heb ook al de tip gehad om in Brooklyn een fietstocht te doen
Een vriendin van me had de Sex in the City tour gedaan waar ze erg tevreden over was. Zelf zou ik Gossip Girl leuker vinden.
Alle reacties Link kopieren
Sanne_A schreef:
24-02-2020 11:31
Ik ben nu in NY, met zoon van 9.
Geen idee nog hoeveel alles gaat kosten want zijn er net.
Vanavond iig naar Aladdin (musical) en qua pass heb ik uiteindelijk gekozen voor de sightseeing pass met 4 attracties. Denk niet dat we er meer gaan doen want verder vooral lekker struinen.
Veel plezier!! Ah die musical lijkt me heeel gaaf! Mag ik vragen wat dat kostte?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-02-2020 11:37
Lekkerste Amerikaanse chips vind ik Lays mesquite bbq
En ook cheese/chili flips zijn heerlijk, ben alleen het merk vergeten.
De zoete producten vind ik vaak te zoet/smakeloos.
En lekkerste kaas uit de supermarkt vind ik de pepperjack (verkrijgbaar in handige per stuk verpakte sticks)

In een iHop kun je de overheerlijke Philly cheese steak sandwich krijgen
Jummie! Man word hier blij van!!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-02-2020 11:45
Een vriendin van me had de Sex in the City tour gedaan waar ze erg tevreden over was. Zelf zou ik Gossip Girl leuker vinden.
Lijkt me beiden heel erg leuk! Big fan van beide series
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
24-02-2020 11:29
Ik had zelf dan de intense wens om al die producten waar je op tv van had gehoord (twinkies en zo) te proberen.... Sommige vielen vies tegen ;)
Sowieso vind ik een supermarktbezoek in het buitenland een echt uitstapje, ik dacht altijd dat ik raar was maar gelukkig hoor ik het vaker.
Ja dat vind ik ook leuk.
En de Mac Donalds.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
24-02-2020 11:42
Ik volg ook even de tips. Wij gaan ook naar NY binnenkort.

Ik heb trouwens alle ny passes vergeleken. Volgens mij zijn er 5 of 6. Ik heb uiteindelijk de City PASS besteld. Dat zijn echt de highlights die je toch wilt zien. Bij de rest betaal je vooral veel voor de mogelijkheid veel dingen te doen die je anders niet zou doen.

Ik heb ook al de tip gehad om in Brooklyn een fietstocht te doen
Super dankjewel! En jullie ook veel plezier! Wanneer gaan jullie?
Alle reacties Link kopieren
Lelietje-van-Dalen schreef:
24-02-2020 11:54
Ja dat vind ik ook leuk.
En de Mac Donalds.
Hahaha t grootste menu van de mac staat hier inderdaad op man zn lijstje;)
Je vergapen in de Wallmart mag ook echt niet ontbreken.
Ik zie dat je erg enthousiast op alle tips reageert :-)
NY city is geweldig, er is zo veel te doen en te zien.

Ik zou ook zeker the national history museum niet overslaan.
Ik heb daar toen voor het eerst een echt dino-skelet gezien en vond dat erg indrukwekkend.

Ik denk dat je met eten, drinken en uitjes ongeveer 100-150 dollar pppd moet rekenen.

Wij gaan ook weer in het najaar en dit keer ben ik eens van plan wel goed te shoppen..;-)
Alle reacties Link kopieren
benodigd budget is zo verschillend per persoon! als jullie vaak naar de mac gaan dan zijn de kosten voor eten minimaal, dat is een voordeel. en verder is het erg de vraag wat je allemaal wil gaan doen.

Wij zijn 2 jaar geleden geweest, met onze 2 dochters. Een van de leukste activiteiten is dineren bij Ellen's stardust diner en daarna naar een musical op broadway (wij kozen Wicked). Bij deze diner wordt door musical-sterren in spe, gezongen terwijl ze je bedienen. Ontzettend leuk! en niet al te duur (gewoon hamburgers enzo). Het 9/11 monument vond ik ontzettend indrukwekkend, net als top of the rock in de avond.

maar als je veel van dit soort dingen doet heb je een hoger budget nodig dan als je alleen maar gaat rondlopen/kijken. op internet kun je veel prijzen zien van attracties, op basis daarvan is een budget al te maken.

reizen deden wij trouwens met de metro. Gaat ontzettend snel, goed netwerk met om de 10 minuten een metro, en is relatief goedkoop.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
april88 schreef:
24-02-2020 11:55
Super dankjewel! En jullie ook veel plezier! Wanneer gaan jullie?
Wij gaat in mei. Ik heb er echt super veel zin in. We hebben ook tickets gekocht voor Chicago de musical. Die heb ik besteld via BroadwayBox. Dat scheelde ook veel in de prijs t.o.v. de normale site.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
24-02-2020 11:58
Ik zie dat je erg enthousiast op alle tips reageert :-)
NY city is geweldig, er is zo veel te doen en te zien.

Ik zou ook zeker the national history museum niet overslaan.
Ik heb daar toen voor het eerst een echt dino-skelet gezien en vond dat erg indrukwekkend.

Ik denk dat je met eten, drinken en uitjes ongeveer 100-150 dollar pppd moet rekenen.

Wij gaan ook weer in het najaar en dit keer ben ik eens van plan wel goed te shoppen..;-)
Ja ben ook zo enthousiast over deze reis haha. Hebben er echt zoveel zin in. Een soort langgekoesterde droom.

Die gaat op het lijstje! Lijkt me zeker indrukwekkend en denk dat man dat ook heel gaaf vind om te zien.

Thanks voor de schatting van het budget. Wat ik nu apart heb gezet komt op ongv 200 dollar pp pd uit. Dit los van het potje voor nood en een creditcard. Moet haalbaar zijn dus!

Leuk dat je weer gaat! Alvast veel plezier
Alle reacties Link kopieren
gruffalo schreef:
24-02-2020 12:01
benodigd budget is zo verschillend per persoon! als jullie vaak naar de mac gaan dan zijn de kosten voor eten minimaal, dat is een voordeel. en verder is het erg de vraag wat je allemaal wil gaan doen.

Wij zijn 2 jaar geleden geweest, met onze 2 dochters. Een van de leukste activiteiten is dineren bij Ellen's stardust diner en daarna naar een musical op broadway (wij kozen Wicked). Bij deze diner wordt door musical-sterren in spe, gezongen terwijl ze je bedienen. Ontzettend leuk! en niet al te duur (gewoon hamburgers enzo). Het 9/11 monument vond ik ontzettend indrukwekkend, net als top of the rock in de avond.

maar als je veel van dit soort dingen doet heb je een hoger budget nodig dan als je alleen maar gaat rondlopen/kijken. op internet kun je veel prijzen zien van attracties, op basis daarvan is een budget al te maken.

reizen deden wij trouwens met de metro. Gaat ontzettend snel, goed netwerk met om de 10 minuten een metro, en is relatief goedkoop.
Man is vooral van de fastfood denk ik, ik meer van de reguliere restaurants. We zullen hier een middenweg in nemen! Dan de mac, dan een leuk restaurant.

Aaah ja stardust diner had ik van iemand als tip gehad op werk, was echter de naam vergeten. Top thanks nu weet ik hem weer:-)!

Metro - check. Vind ik altijd wel wat hebben in een andere stad. I.t.t. Hier waar ik liever geen OV pak en lui in de auto stap
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
24-02-2020 12:04
Wij gaat in mei. Ik heb er echt super veel zin in. We hebben ook tickets gekocht voor Chicago de musical. Die heb ik besteld via BroadwayBox. Dat scheelde ook veel in de prijs t.o.v. de normale site.
Top! Ga ik die site even opzoeken:-) bedankt!
De Mac vind ik het meest op de Nederlandse lijken, dus niet bijzonder.
Zou meer voor de Amerikaanse ketens kiezen.
Outback, Applebee's, Cracker Barrel, Red Lobster e.d.
Ik had vorig jaar 50 euro budget per dag voor eten voor mijzelf en dat heb ik niet opgemaakt. Maar ik lette wel wat op. Wilde een beetje zuinig aan doen
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-02-2020 11:02
Ik heb er nog iets bijgezet over een simcard. Dat is wel een aanrader!
Je kan gewoon een at&t winkel binnen stappen. Maar op het vliegveld staan ook standjes met simcards, die zijn daar niet duurder. Dus als je daar toevallig tegenaan loopt als je aankomt, zou ik hem meteen daar halen. Ik raad je wel aan om AT&T te nemen en niet een andere provider of een of andere toeristenkaart.
.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
24-02-2020 12:57
Ik had vorig jaar 50 euro budget per dag voor eten voor mijzelf en dat heb ik niet opgemaakt. Maar ik lette wel wat op. Wilde een beetje zuinig aan doen
Thanks:) ja wij willen eigenlijk niet opletten. Willen deze reis al 5 jaar maken, maar onze 2 hele lieve kindjes gingen voor. Nu gespaard en budget vrijgemaakt. Fijn om te weten dat wat ik heb gepland (+- 300€ p dag voor 2 personen) makkelijk haalbaar moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-02-2020 13:07
Je kan gewoon een at&t winkel binnen stappen. Maar op het vliegveld staan ook standjes met simcards, die zijn daar niet duurder. Dus als je daar toevallig tegenaan loopt als je aankomt, zou ik hem meteen daar halen. Ik raad je wel aan om AT&T te nemen en niet een andere provider of een of andere toeristenkaart.
Thanks Impala! Ga ik zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de Sightseeing Pass voor X dagen, Ideaal. Zo loop je makkelijker nog even ergens voor een uurtje binnen omdat het toch in je pas inbegrepen zit.

En ga ontbijten (of dineren) idd bij Ellen Stardust, erg leuk. Ik vond het best aan de prijs, maar wij gingen ontbijten. Zelfde bedrag voor diner zou wel oké geweest zijn geweest. Maar ga vroeg want er staan altijd lange rijen !

Ook leuk om eens mee te maken is een honkbalwedstrijd van The Yankees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven