reis omzetten/verkopen?

14-05-2011 16:10 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

mijn vader heeft een grote rondreis geboekt naar Oeganda, met zgn 'gorilla-permit'. Nu is onlangs zijn relatie verbroken en wil hij de reis annuleren.

Maar volgens mij bestaat de mogelijkheid van 'name change'' . Weet dit alleen niet zeker. Wellicht zou hij de reis kunnen verkopen maar ik heb geen idee hoe dit in zn werk gaat ( via reisburo of juist niet?)

Iemand hier ervaring mee of tips?

alvast bedankt!
Je kan inderdaad de naam veranderen maar moet volgens mij wel via het reisbureau. Zijn ook wel kosten aan verbonden. Geloof minimaal 30 euro per naam. Ik weet niet of de duur van de reis de kosten ook nog ophoogt...

PS vervelend trouwens voor je vader. Lijkt me een mooie reis
Gorilla-permit? Hebben de gorilla's toestemming moeten geven voor zijn komst? Of heeft hij toestemming gekregen om bij de gorilla's langs te gaan?
dat kan!

Tot een week voor aanvang van de reis kun je de namen van de reizigers wijzigen.

Meestal tegen administratiekosten (ong. 15 euro )

bel anders even met het desbetreffende reisburo welke kosten/tijd zij daarvoor rekenen.
Even goed de voorwaarden lezen en contact opnemen met de reisorganisatie. Zou zijn ex-partner meegaan? Dan kan hij wellicht kostenloos annuleren (indien hij een reisverzekering heeft). Als hij de reis gaat verkopen, hoor ik het graag!
Als het een geregistreerde relatie was, kan hij terugvallen op z'n annuleringsverzekering
nee hoor... Verbroken relatie is geen reden tot annuleren.
Het ligt er volgens mij wel aan wanneer hij weg gaat. Is zijn ticket al geprint dan is het niet zo makkelijk. Maar er zijn verzekeringen die dit soort dingen vergoeden.

Aan de andere kant,...waarom deze reis afzeggen? De ex gaat toch niet mee? Ik zou gewoon op reis gaan!
quote:Waldorf114 schreef op 14 mei 2011 @ 16:13:

Gorilla-permit? Hebben de gorilla's toestemming moeten geven voor zijn komst? Of heeft hij toestemming gekregen om bij de gorilla's langs te gaan?
Naar Oeganda vliegen ze waarschijnlijk met KLM. Daar kun je geen naam veranderen, tenzij het ticket nog niet geprint is.

Als het ticket wel geprint is, betaalt hij de annuleringskosten, die kunnen oplopen tot 100% (afhankelijk van de voorwaarden van het ticket)

Het kan dus alle kanten op.... even contact opnemen met de touroperator of reisburo dus.

Verbroken relatie valt niet onder de annuleringsverzekering. Hoe langer hij wacht met annuleren, hoe hoger de kosten oplopen (zie anvr voorwaarden)

Succes ermee!!
Verbroken relatie valt niet onder de annuleringsverzekering. Hoe langer hij wacht met annuleren, hoe hoger de kosten oplopen (zie anvr voorwaarden)

Sorry, als het een geregistreerde relatie is, dan valt het inderdaad wel onder de annuleringsverzekering.
hahaha, gorilla permit. Ja vraag me niet waarom ze het zo noemen.

geen geregistreerde relatie.

Reis zou beginnen 21 oktober as. Ex gaat wel, en zelf ook gaan is helaas geen optie.

Verkopen is de beste optie volgens mijn vader dus HEMA, roep maar als je interesse hebt!

Touroperator is Matoke tours.

Dank voor de tips!
quote:peeptoe schreef op 14 mei 2011 @ 16:46:

hahaha, gorilla permit. Ja vraag me niet waarom ze het zo noemen.

geen geregistreerde relatie.

Reis zou beginnen 21 oktober as. Ex gaat wel, en zelf ook gaan is helaas geen optie.

Verkopen is de beste optie volgens mijn vader dus HEMA, roep maar als je interesse hebt!

Touroperator is Matoke tours.

Dank voor de tips!Maar, als ex wel gaat, hoe wil hij de reis dan verkopen? Ik neem aan dat zij met z'n twee op één kamer zouden slapen? Ik neem aan dat ex, of iemand anders die ex niet kent, daar dan geen behoefte aan hebben...toch? Als ex persé wil gaan, maar niet met je vader, moet ze een gedeelte van zijn reis betalen, of je vader moet denken van laat dat geld maar zitten.
inderdaad, ze zouden op 1 kamer slapen. Zie het niet gebeuren dat ex een gedeelte mee zal betalen. Dus misschien kan reisburo nog iets omzetten of desnoods de datum van vertrek wijzigen zodat hij wel kan gaan maar niet samen met ex. Ik ga informeren...
Ik idd goed alle voorwaarden nalezen, maar het lijkt mij handig als jouw vader eerst overlegt met zijn ex of zij nog wil gaan evt met een vriend/vriendin als reisgenoot, dan kan hij daar de reis aan overdoen en als zij evt ook niet meer wil gaan, dan kunnen ze de reis als een 2 pers. reis aanbieden
Oei, dat lijkt me heel naar!

Ik ben helaas niet zo thuis in voorwaarden van annuleren..
quote:peeptoe schreef op 14 mei 2011 @ 16:46:

Reis zou beginnen 21 oktober as. Ex gaat wel, en zelf ook gaan is helaas geen optie. Verkopen is de beste optie volgens mijn vader dus HEMA, roep maar als je interesse hebt!

Touroperator is Matoke tours.Lijkt me helemaal geweldig, maar helaas is de reisdatum voor mij te laat in het jaar. Ik hoop voor je vader dat het goed opgelost kan worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven