reistips Afrika

07-05-2012 14:32 52 berichten
Van november tot januari ga ik naar Afrika. Ik heb twee reizen geboekt. Eentje waarbij in twee weken in Swasiland, een week in Mozambique en een week in het Krugerpark ben. En eentje waarbij ik 6 weken in Zambia zit. Georganiseerd en wel.

Tussen de reizen zit twee weken, die ik ook daar in de buurt door ga brengen.

Nou wil ik graag naar Kaapstad, vooral voor de Tafelberg en Robbeneiland. Maar dat hoeft in feite geen twee weken te duren en eventueel zou ik voor mijn eerste reis 3 dagen naar Kaapstad kunnen.

Wat is een mooie plek om heen te gaan die twee weken tussen mijn reizen. Liever niet verder dan 1 of 2 uur vliegen van Johannesburg en liefst ook veilig voor een vrouw alleen.
Ben jaloers!
Alle reacties Link kopieren
Gaaf!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat leuk! Wat ga je 6 weken allemaal in Zambia doen?
Wat gaaf, geniet ervan!
Oh, Zuid-Afrika ken ik niet goed. Vriendin heeft er laatst gebackpackt en zij was erg te spreken over een soort hop on-hop off-bus. Voor weinig geld rijdt zo'n busje door het land en kan je (ja ja) uit- en opstappen waar je het leuk lijkt.
Dit is hem: linkje naar bus
werken op een school en vakantieactiviteiten organiseren voor schoolkinderen. En in de weekenden leuke activiteiten doen rondom de grens van Zambia, Botswana en Zimbabwe.

Vandaar dus, hoe vul ik die twee weken in.
2 weken Swaziland??? Wat ga je daar in hemelsnaam 2 weken doen? Het is qua grootte nog niet eens de helft van Nederland en er zijn geen wildparken..... Ben je de nieuwe bruid van de koning daar?

Ook 6 weken Zambia???? Ben benieuwd wat je daar 6 weken gaat doen???

Tafelberg en Robbeneiland kun je prima op eigen gelegenheid doen. Gewoon via lokale VVV.
Hoi Feder,

Gave reizen zeg! In Zambia en Mozambique ben ik nooit geweest, wel veel en vaak in Zuid Afrika. Meerdere malen ook alleen trouwens.

Als je twee weken hebt, kun je misschien de Garden Route doen. Die loopt grofweg van Durban naar Kaapstad. Onderweg kom je natuur en cultuur tegen, denk aan Addo's Elephant Park en schattige kustplaatsjes. Eventueel kun je starten in Port Elizabeth. Zowel Durban als Port Elizabeth hebben een vliegveld waar veel budgetvluchten vanuit Johannesburg landen. Ik vond trouwens zelf het stuk tussen Durban en Port Elizabeth echt leuk, veel laid back surfersplekken.

Je kunt deze route met een huurauto doen maar dat is misschien wat 'eenzaam'. Je kunt echter ook kiezen voor de Baz Bus (www.bazbus.com). Dat is een hop on hop off bus speciaal voor backpackers die een aantal routes door Zuid Afrika rijdt en dus ook deze route. Je koopt een ticket voor een traject, bijv. Durban - Kaapstad en kunt onderweg uitstappen in plaatsen die je leuk lijken. Je kunt tevoren een logeerplek reserveren en meestal is die op loopafstand van de stop en anders komt iemand van het hostel je ophalen. Behalve dat het handig en makkelijk is, kom je zo ook veel medereizigers tegen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, heel veel plezier in ieder geval!
Ah, mosterd, zie het al....
Gaaf!

De Baz bus is een goede tip. ZA is geen ongevaarlijk land om alleen doorheen te reizen, die bus is een veilige optie.

Kaapstad is cool, en verder natuurlijk iets van safari. Als je daarvan houdt. Of naar Lesoto, ook mooi.

Het ligt er een beetje aan wat je leuk vindt en wat je budget is.
In Swasiland ga ik ook werken, met kinderen ook.

Die bus is een goede optie, die zal ik onderzoeken.
Ik zou die 2 weken gebruiken voor Kaapstad, de kaapprovincie (kaap de goede hoop, de pinguins, de botanische tuin) en de wijnroute. Stellenbosch geloof ik ligt daar wel in de buurt. Vind die wijnstreek 'n heerlijk gebied.

Bij Johannesburg/Pretoria is 'n bezoekje van 2 dagen aan Suncity ook heel gaaf. Heerlijke luxe verwennerij vooral als je ook voor Palace of the lost city kiest als hotel.
Durban is gevaarlijk en crimineel, veel rondreisorganisaties hebben die plaats ook uit hun rondreizen geschrapt.

Addo Elephant Park is weer wel gaaf en kan even niet op die plaats komen met die struisvogels (leuk om 'n ritje te maken) en de grotten??? Dat is volgens mij ook ergens tussen Port Elizabeth en Kaapstad in.

Lesotho is leuk om paard te rijden, maar de bevolking was er het meest opdringerig van alles wat ik tijdens mijn ZA reis had ervaren. Swasiland vond ik het minst bijzonder. Geen echte highlights gezien.
Oudtshoorn heet die plaats met de struisvogels.

Ik vond de route van Pretoria richting Kruger erg de moeite waard. Erg mooie landschappen!
Ik zit eens rond te kijken op de site van de bus. Ziet er goed uit

Daar zit vast een leuke route tussen, van Port Elizabeth naar Kaapstad ziet er in elk geval goed uit.

Addo Elephant Park klinkt goed, evenals Oudtshoorn. Ik ben meer van de dieren dan van de wijn.
Ook als je de wijn niet drinkt zijn die wijnboerderijen heerlijk om te vertoeven. Sommigen maken ook zelf kaas en ze serveren lekkere gerechten buiten op 'n sfeervol terrasje met uitzicht op de landerijen.
Dat klinkt inderdaad niet verkeerd...
Vergeet niet de Karoo. Dat is het gebied tussen Jo burg en K'stad.

In de omgeving van Nelspruit zit ook het Jane Goodall apen opvangpark. Ook heel leuk om heen te gaan.

Maar ook hier een Kaapstadliefhebber, natuur en cultuur, heerlijk eten en apart shoppen (startend modetalent in Longstreet).

Wat ga jij een mooie tijd tegemoet...!!!
Ga naar Namibie !
.
Wat ik vergeet: wat ga je precies doen in Zimbabwe? De armoede en wanhoop van de bevolking greep mij daar erg aan (terwijl ik echt wel eea gewend ben). Mocht je zelfstandig de grens over gaan houd dan rekening met de meest waanzinnige soorten 'belasting' die je alleen contant dient te betalen...
Ooohjaaaa, namibie!!!
Ik ben alleen in de buurt van Vic Falls in Zimbabwe geweest en heb er 'n safari te paard gedaan. Als je kunt rijden is dat 'n geweldige ervaring. Je komt met je paard namelijk vlakbij het groot wild. Botswana vond ik trouwens ook gaaf (behalve de dieven die ons 's nachts in ons tentenkamp bestolen hebben...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven