reistips Afrika

07-05-2012 14:32 52 berichten
Van november tot januari ga ik naar Afrika. Ik heb twee reizen geboekt. Eentje waarbij in twee weken in Swasiland, een week in Mozambique en een week in het Krugerpark ben. En eentje waarbij ik 6 weken in Zambia zit. Georganiseerd en wel.

Tussen de reizen zit twee weken, die ik ook daar in de buurt door ga brengen.

Nou wil ik graag naar Kaapstad, vooral voor de Tafelberg en Robbeneiland. Maar dat hoeft in feite geen twee weken te duren en eventueel zou ik voor mijn eerste reis 3 dagen naar Kaapstad kunnen.

Wat is een mooie plek om heen te gaan die twee weken tussen mijn reizen. Liever niet verder dan 1 of 2 uur vliegen van Johannesburg en liefst ook veilig voor een vrouw alleen.
Dotjemol, geloof dat er nu wel iets meer keuze is. Overland gaat inderdaad in een ouwe gare legerachtige truck. Met de garantie dat je ingewanden eens lekker door elkaar worden gehusseld! Geen idee of Feder dat ziet zitten.
Lokaal vervoer is lokaal vervoer. Heb ik een paar jaar geleden gemerkt in Zuid-Amerika. Dus kijk ik niet op een hobbel of kuil meer of minder. Een diepe afgrond en rijden over een bruggetje dat er gammel uitziet went op de duur ook. Met een berg peuters achter in de bak van een pick-up. Liggend op de hoedenplank van een auto. Op het dashboard van een voller dan volle bus zitten. Midden in de nacht ergens naar toe gebracht worden, met een zaklamp bijschijnen omdat de lampen van de pick-up stuk zijn..

Maar ik hecht wel aan naar buiten kunnen kijken...

En kies voor het comfort van KLM voor de heen en terugvlucht ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven