Reizen en uitgaven

24-12-2010 15:29 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
quote:vivagirl schreef op 25 december 2010 @ 09:47:

Hier op het forum wordt in ieder topic Thailand genoemd, daar kan zo een groepsreis van Viva heen

Dat is inderdaad zo Vivagirl, maar het is wél een prima land voor first-time-travellers die er in hun eentje op uit willen trekken. Er is genoeg te zien en te doen, afwisseling cultuur/natuur/steden/strand, goed te betalen en heel veel mensen spreken er engels, iets wat ook wel fijn is als je voor het eerst in je eentje op reis gaat.

En Thailand is zo groot dat het heel toevallig zal zijn als je net die andere Viva-forummurt tegen komt...

(hoewel... ik kwam in de middle-of-nowhere, bij een roadhouse in centraal Australië, een klasgenoot van de Mavo tegen.. )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb je helemaal gelijk in hoor.

Voor een beginner is Thailand heel goed te doen, er is veel te zien en te doen (stranden, jungle, tempels).

Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat het me gewoon soms een tikje irriteert dat echt in ieder topic hier Thailand genoemd wordt.

Voor beginner ja, maar als je met je schoonouders op huwelijks wilt, moet je ook naar Thailand

Ach, ik bedoel het ook een beetje als geintje hoor.
quote:vivagirl schreef op 25 december 2010 @ 10:42:

Voor beginner ja, maar als je met je schoonouders op huwelijks wilt, moet je ook naar Thailand

Ja... maar.... schoonouders waren toch nog beginnende reizigers??
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
O ja.......nou, ook maar naar Thailand dan
Sommige hostels ( 6 euro p.n in bijvoorbeeld Indonesie ) zijn mooier, schoner en luxer dan menig duur hotel. De service is ook vaak veel beter. Ze zijn bereid van alles voor je uit te zoeken, even een belletje in de local taal naar iets waar je heen wilt of zo, heel handig.

Het is een misverstand dat hostels primitief zijn.
Laos is leuker dan Thailand. Cambodja ook. Misschien dat je in twee maanden alle drie de landen kan combineren? Vietnam is ook leuk. Maar het allerleukste blijft natuurlijk India,..;-)

Nepal is ook een mooie plek voor de beginnende reiziger.

Welke maanden wil je eigenlijk weg?
Thailand lijkt me helemaal niks. Maar goed, wie ben ik.
Vivarune: ik zorg ervoor dat ik mij appartement onder verhuur (legaal, dat heet huisbewaring), zodat ik geen kosten heb daaraan. Vind ik nl echt zonde en ook niet nodig. Degene die mijn huis huurt, neemt dan ook die maanden m'n internet over. Mijn kosten beperking zich dus tot zorgverzekering en dan heb je opeens veel meer mogelijkheden, omdat je geld overhoudt!
quote:borderwalk schreef op 24 december 2010 @ 16:51:

[...]

Het prijsniveau in westerse landen verschilt onderling natuurlijk fiks. Denk maar aan Londen vs Warshau. Voor het gemak kun je denk ik grofweg rekenen vanaf 15.00 euro per nacht in een dorm.

Het verschil is inderdaad erg groot. In Praag betaal je stuk minder voor een bed dan in Rome. Ik heb zelf een maand (dus geen twee maanden, helaas! Dat lijkt me onwijs gaaf en als ik de tijd en het geld zou hebben zou ik het ook zeker doen) door Europa gereisd en ben voornamelijk in de hoofdsteden en grote steden geweest, dus redelijk dure bedden, denk gemiddeld zo'n ¤20,- per nacht. Heb echter goedkoop gegeten en de maand heeft me in totaal zo'n ¤1500,- gekost (ik ben met de trein rond gaan reizen, interrailen.. Weet niet hoe oud je bent maar als je jonger dan 26 bent kan je voor ¤400,- een maand lang onbeperkt door Europa reizen, exclusief toeslagen voor verplicht gereserveerde treinen, ben je ouder dan 26 dan kost zo'n treinticket ¤600,-).

Maar wat elninjoo zegt is wel waar: als je allerlei gave dingen wilt doen, dan wordt het al gauw wat duurder, het is maar net wat je verwacht van je reis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven