Reizen minderjarig kind

22-10-2019 00:54 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de kerstvakantie ga ik met mijn zoon van 10 samen een paar dagen naar Londen. Mijn vriend blijft thuis met onze andere 2 kinderen. Zoon heeft de achternaam van vriend. Ik heb gelezen dat mijn vriend het toestemmingsformulier moet invullen en tekenen, plus een kopie van zijn id erbij. Nu las ik ook iets over uittreksel BRP van zoon en uittreksel ivm het gezag. Zijn beide uittreksels noodzakelijk, of is alleen de BRP voldoende? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik neem alleen het ingevulde formulier mee en een kopie paspoort van mijn man. De kinderen hebben mijn achternaam. Tot nu toe geen problemen gehad.
Ik zou zorgen voor hele pakket. Toen wij laatst op reis gingen werd voor ons iemand eruit gepikt die alleen met haar moeder reisde om gegevens te controleren. Meenemen is kleine moeite, geweigerd worden omdat je het niet hebt juist een big deal.
Je kunt op Mijn Overheid met je digi id ook een soort uittreksel brp zien. Maar dan gratis. Als je dat van je vriend en van jezelf hebt plus het deel waar jullie kinderen staan lijkt me dat ook voldoende. Kun je ook nog ter plekke inloggen bij twijfel. En een kopie van de bevestiging dat vriend gezag heeft gekregen toen kun je ook meenemen.

Ik weet niet 100% of dit voldoende is maar het lijkt me beter dan alleen het formulier plus ID. En zorg dat vriend telefonisch bereikbaar is mocht je eruit geplukt worden. Ik vind het persoonlijk echt onzin om dure recente uittreksels te halen.

Wij zijn er nooit uitgehaald met vriend zijn kinderen, maar reizen dan wel als gezin en kinderen hebben allemaal dezelfde achternaam.

Hoe oud is zoon? Als die bijv. 16 is dan zal t ook wel eerder loslopen als hij zelf ook gewoon een waardige gesprekspartner bij eventueel vragen is denk ik.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
carrie-bradshaw schreef:
22-10-2019 07:11
Hoe oud is zoon? Als die bijv. 16 is dan zal t ook wel eerder loslopen als hij zelf ook gewoon een waardige gesprekspartner bij eventueel vragen is denk ik.

1e zin van het topic: In de kerstvakantie ga ik met mijn zoon van 10 samen een paar dagen naar Londen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik neem voor de zekerheid alles mee
Waarom zou je het niet meenemen? Je zal er maar uitgepikt worden en je vlucht missen omdat je je papieren niet op orde hebt...

Lijkt me nogal zonde.
Alles meenemen! Ik moest drie documenten hebben toen ik als alleenstaande moeder met dochter naar Londen vloog. Ik ben bewust alleenstaand moeder en ze heeft dus mijn achternaam. Toch wilden ze alles zien.
Advies: neem alles mee wat je nodig hebt; die voorschriften zijn er niet voor niks.

Wel heb ik nu al twee keer gehad dat man en ik gescheiden door de douane gingen (omdat hij zo graag een keer door die scanner wilde en dochter daar sowieso niet doorheen mag... :roll:) en dat ik zonder vragen door kon lopen - best gek eigenlijk maar we werden zonder problemen doorgelaten, en dat zou toch eigenlijk niet moeten...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Fijn jullie reacties, bedankt! Ik was wat in twijfel of het nou echt allemaal wel nodig was. Maar inderdaad, je zou er maar net uitgepikt worden en het niet in orde hebben.
Dus, een BRP van zoon bij de gemeente halen en bij de rechtbank een recent bewijs van gezag opvragen.
Ik snap waarom het nodig is, maar wel een heel geregel voor een paar dagen weg :hyper:
Dan is het nog meer Brexit problemen tijd, grote kans dat jullie überhaupt Engeland niet meer binnen kunnen komen zonder problemen ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik ben inmiddels al vaak weggeweest en nooit is er ergens om gevraagd, tot laatste toen ik terug wilde reizen naar Nederland🤣

Ik dacht dat de controle was om ontvoering tegen te gaan.

Maar hij bekeek de papieren en we mochten gelijk doorlopen

Ik heb dan bij me de invul formuleren, kopie paspoort, uittreksel gezag en de geboorte acte.
Due-scimmie schreef:
22-10-2019 06:54
Ik zou zorgen voor hele pakket. Toen wij laatst op reis gingen werd voor ons iemand eruit gepikt die alleen met haar moeder reisde om gegevens te controleren. Meenemen is kleine moeite, geweigerd worden omdat je het niet hebt juist een big deal.
Dit. Kleine moeite en kan veel problemen (onduidelijkheid etc) voorkomen.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
iris1986p schreef:
22-10-2019 08:44
Ik ben inmiddels al vaak weggeweest en nooit is er ergens om gevraagd, tot laatste toen ik terug wilde reizen naar Nederland🤣

Ik dacht dat de controle was om ontvoering tegen te gaan.

Maar hij bekeek de papieren en we mochten gelijk doorlopen

Ik heb dan bij me de invul formuleren, kopie paspoort, uittreksel gezag en de geboorte acte.
Je kunt ook Nederlander zijn, in het buitenland wonen, en je kinderen naar Nederland ontvoeren.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Wij gaan ieder jaar wel één of meerdere keren naar Engeland en hebben ongeveer de helft van de keren controle. Ik heb een keurig mapje met de stapels papieren al in de hand als ik bij de controle kom. Als ik het aanreik wordt er gezucht, doorheen gebladerd en kunnen we door. Het helpt echt als je laat zien dat je voorbereid bent en alles op orde hebt. Ook voor je eigen nachtrust trouwens.
Ik ben 2x op met dochter op reis geweest en zij heeft de achternaam van dochter. Tot 2x toe alle papieren nagekeken ( in de Nederland in Canada en Amerika werd niks gevraagd)
Ik had het toestemmingsformulier, kopie van het paspoort van mijn man (getekend) en de geboorte akte dat wij beide de ouders waren.
Zonder problemen door de douane gegaan. Kreeg zelf een compliment dat ze het zo graag zien.
De formulieren zijn geen verplichting, maar wel handig en bevorderd de doorgang
Ik neem steeds alle papieren mee en deze zijn nog nooit gevraagd, behalve toen ik met de shuttle naar Engeland ging - zeer nauwkeurige en uitgebreide controle gehad. De Engelsen nemen dit blijkbaar heel serieus. Ik was toen blij dat ik alles bij me had, want we hadden zeker rechtsomkeer kunnen maken indien niet.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Toen mijn zus met mijn dochter naar Londen ging zijn ze ook gecontroleerd op de heenweg en de terugweg. Ze gaf de papieren af en toen werd alles ook nog gevraagd. En ik had alles in het Nederlands en Engels ingevuld.
Engeland controleert wel ja. Mijn ex had het toestemmingsformulier en Een kopie van mijn paspoort, dat was voldoende.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Om onrust bij mijzelf te voorkomen heb ik gelijk maar even met de rechtbank gebeld. Ze hebben direct een verklaring van het gezag via de mail naar mij gestuurd. Nu nog even een uittreksel bij de gemeente regelen en het pakket is compleet. Wel zo rustgevend inderdaad 😁
apestaartje30 schreef:
22-10-2019 07:37
Alles meenemen! Ik moest drie documenten hebben toen ik als alleenstaande moeder met dochter naar Londen vloog. Ik ben bewust alleenstaand moeder en ze heeft dus mijn achternaam. Toch wilden ze alles zien.
Nieuwsgierig; In jouw geval staat er toch net als bij 2 partners die nog samen zijn niets in het gezagsregister vermeld, hoe toon je dan aan dat je in je eentje het gezag hebt? Is dat dan de combinatie met de geboorteakte waar 1 ouder op staat?
Adelaar81 schreef:
22-10-2019 11:45
Nieuwsgierig; In jouw geval staat er toch net als bij 2 partners die nog samen zijn niets in het gezagsregister vermeld, hoe toon je dan aan dat je in je eentje het gezag hebt? Is dat dan de combinatie met de geboorteakte waar 1 ouder op staat?
Zover ik weet staat ieder kind in gezagsregister, dus ook met ouders die nog samen zijn. Gezag vragen vaders/tweede moedees die niet getrouwd/geregistreerd partners zijn los aan maar rest gebeurd automatisch.
Due-scimmie schreef:
22-10-2019 12:14
Zover ik weet staat ieder kind in gezagsregister, dus ook met ouders die nog samen zijn. Gezag vragen vaders/tweede moedees die niet getrouwd/geregistreerd partners zijn los aan maar rest gebeurd automatisch.
Ik heb toevallig laatst een uittreksel opgevraagd vh gezagregister ivm een aankomende vakantie en er staat bij iets ons op met de strekking “geen bijzonderheden/geen vermelding” maar niet expliciet wie er gezag hebben. Kind staat er dus idd in maar vervolgens staat er niets vermeld over bij wie het gezag dan wel ligt. Dat vond ik best apart.
himalaya schreef:
22-10-2019 07:27
1e zin van het topic: In de kerstvakantie ga ik met mijn zoon van 10 samen een paar dagen naar Londen.
Ow verrek zeg, idd! :bonk: :$
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven