Rijden in Grienkenland
dinsdag 1 juli 2025 om 17:05
woensdag 2 juli 2025 om 22:47
Dat hangt natuurlijk wel van het eiland af. Zorg voor een auto met genoeg power, wij kwamen op Kreta een keer amper de berg op in een Panda.
Bij Eliza kun je volgens mij de auto tijdens het boeken upgraden.
donderdag 3 juli 2025 om 07:53
Heb via Eliza al 2x gehad dat we bij het boeken een upgrade naar B-klasse namen en dan ter plaatse een C-klasse kregen. Omdat er geen B klasse meer beschikbaar was. Onze eerste reis deden we wel standaard de A klasse maar dan krijg je echt een koekblikje model auto, dat vond ik achteraf toch niet zo comfortabel.
.
donderdag 3 juli 2025 om 10:11
Dat is in Nederland ook de regel! Rechts heeft voorrang tenzij je op een voorrangsweg zit.Jesco schreef: ↑01-07-2025 17:13Ervaring op Kefalonia en Zakynthos. En meerdere griekse eilanden. Is allemaal een beetje vergelijkbaar. Wegdek is doorgaans niet zo strak als in NL maar gewoon beetje rustig rijden dan komt het goed. Je moet wel ff uitkijken op rotondes want je hebt daar in Griekenland geen voorrang als je op een rotonde bent. (Tenzij specifiek anders aangegeven).
(...)
Daarom is dan wel weer bij bijna alle rotondes specifiek aangegeven dat het een voorrangsweg is. Maar dat is niet automatisch zo.
Dat is er tijdens mijn rijlessen wel ingeramd want Eindhoven had in die tijd nog wel een aantal rotondes die niet tot voorrangsweg waren gemaakt. Daarbij gold dus de standaardregel en had verkeer dat de rotonde opkwam dus voorrang. Inmiddels is het daar wel gereguleerd met stoplichten. Het was ook wel onoverzichtelijk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in