Romantisch/Luxe hotel aan de kust

29-07-2009 01:08 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Voor de viering van onze 2e huwelijksdag ben ik op zoek naar een mooi, romantisch hotel aan zee. Liefst in Noord Holland, ik denk aan egmond, bergen, katwijk etc. In elk geval niet te ver van Amsterdam want helaas moet mijn man de volgende ochtend weer gewoon werken.

Ook willen in of vlakbij het hotel goed kunnen dineren. Een aantal dingen die ik zelf heb gezien zijn Merlet in Schoorl, het Golden Tulip in Schoorl en La Chatelaine in Egmond aan zee. Maar een aantal hiervan zijn behoorlijk aan de prijs, nou hebben we dat er wel voor over, maar dan moet het het wel waard zijn!

Ik hoop dat jullie tips en ervaringen kunnen delen!
Zat net te kijken voor een hotel in Bergen NH, maar heb iets geboekt in 't centrum.

Deze ligt tegen de duinen, maar wat verder van de dorpskern, en krijg wel goede beoordelingen, misschien is het iets voor je:

Weekendjeweg: Blooming Hotel
Blooming is absoluut leuk. En goede prijs/kwaliteitsverhouding. Je zit echter niet direct aan zee. Als je dat niet erg vind is het een aanrader.
anoniem_84859 wijzigde dit bericht op 29-07-2009 01:43
Reden: 2x absoluut was wat veel
% gewijzigd
Ja, Blooming! Geweldig daar
Katwijk ligt in Zuid-Holland... dus daar moet je niet zoeken!
Dat is waar ook, (het was laat gisteren), maar Zuid Holland ten noorden van Den Haag kan ook hoor. Dus voor deze plaatsen ben ik ook nog op zoek naar tips.

Ik zal eens kijken bij die link of dat iets is. Meer mensen die goeie tips hebben?
Ja, dan heb ik er wel een. Palace Hotel in Noordwijk. www.palacehotel.nl
Golden Tulip in Schoorl ben ik met mijn man geweest. Ik vond het niet erg romantisch, trouwens de meeste van dit soort grote ketens is dat niet echt. Maar het ontbijt was prima en de kamer schoon met prettige bedden.

We hebben fantastisch gegeten in Schoorl in de Herberg. Dat is op loopafstand van het hotel. Daarnaast kun je erg fijn wandelen in de duinen, die recht achter het hotel beginnen.

Parkeren is wat onhandig krap, maar je kunt een stukje terugrijden en achter het hotel parkeren bij het natuurreservaat.
Als je dan toch ongeveer tot aan Den Haag wil gaan,

vind ik het Kurhaus ook wel een mooie optie, alhoewel ik de kamers voor die prijs erg aan de prijs vind, maar de hele entourage is geweldig en ze hebben momenteel een voordelig zomeraanbieding..
We zijn een keer met een aanbieding in Hotel van Oranje geweest in Noordwijk. Zo'n driedaags arrangement met twee avonden een diner inbegrepen. We konden die zomer wegens omstandigheden niet op vakantie en dachten 'laten we eens gek doen'.

Het was natuurlijk behoorlijk duur, maar ik heb echt enorm genoten. Het hotel heeft verschillende barretjes en knusse zithoeken met open haard waar je heerlijk kunt relaxen en tot rust komen. Alleen al door het hotel struinen heeft een rustgevende werking. Er zijn drie of vier restaurants in verschillende entourages en prijsklassen waar je heerlijk kunt eten. Ook is er een mooi zwembad waar je gratis gebruik van kunt maken bij je overnachting. Je kunt je laten masseren in de beautysalon die ook in het hotel zit of gewoon lekker op het strand verblijven op het het gedeelte dat bij het hotel hoort en dus heerlijk rustig is. Ondanks de prijs zijn we nog eens teruggegaan!
Ik zou lekker naar Noorwijk aan Zee gaan. 3 luxe 5 sterren hotels (Hotels van Oranje en Palace Hotel zijn eerder genoemd) maar Huis Ter Duin mag zeker ook niet ontbreken mits je een stevig budget hebt. Noordwijk heeft verschillende heerlijke barretjes en restaurantjes (Restaurant 'Iets Anders', Pauls Recept and als je van Thais eten houd Thai Tjon zijn absolute aanraders. Ik heb 2 jaar in Noordwijk gewoont en gewerkt bij het Palace Hotel en weet in ieder geval dat dat de moeite waard is !
Die in hotels in Noordwijk zijn inderdaad erg mooi, wel lijken ze nog behoorlijk op zakelijke gasten gericht.

Ben erg benieuwd naar verdere tips want ik heb nog niet een "ja dat is het" hotel gezien.
Het is niet AAN zee, maar wel strand vlakbij, erg leuk hotel en als je lekker wilt eten kun je naar "De Ware Jacob"in Bergen, is niet zo ver weg. Op de website staan trouwens ook tips voor restaurants in de buurt.

http://www.hetraadhuys.com/

Minder luxe, maar zeker ook een romantische aanrader:

http://www.bedandbreakfast.nl/bb/BBaanZee/

Veel plezier!
Bedankt voor de tips zover!

Ik heb nog niet geboekt dus meer tips zijn nog steeds (zeer) welkom. Via andere sites kwam ik ook bij Hotel-Villa de Kluchte in Wijk aan Zee, is iemand daar al eens geweest en is dat wat?
Even wat via Google. Vooral de bovenste is errug leuk!

http://pdf.ihacom.nl/Zuid ... -Zee_02_08_2009_39423.pdf

http://www.hoteliers.nl/k ... zee/bed-breakfast-aan-zee

http://www.bedandbreakfast.nl/bed-and-breakfast/5856/4

In Katwijk kan je ook heerlijk eten, o.a. op het strand; strandpaviljoen "het Strand" en strandpaviljoen/visrestaurant "KW106" (echt een prachtig strandpaviljoen)
Ook een super mooi hotel in Noordwijk:

http://www.belvedere-hotel.nl/index.html
Hallo,

Nogmaals bedankt voor alle reacties, we staan nu op het punt om te boeken in hotel Hogerhuys in Noordwijk. Dat lijkt me toch wel een leuk plaatsje en alhoewel het Palace, Huis ter Duin en Hotels van Oranje me wel erg mooi lijken gaat dat net even iets te ver wat betreft de kosten (toen ik mijn topic opende had ik even geen rekening gehouden met het feit dat ik ook nog richting Hong Kong ga...het houdt ergens op.)

Zijn er mensen hier die bekend zijn met dit hotel?
heb je ook al eens gekeken op www.villadeduinen.nl? Heel mooi!
We hebben inmiddels al geboekt. We gaan naar Hogerhuys, we hebben een arrangement geboekt met 2 overnachtingen en 1 dag een uitgebreid diner inclusief wijnarrangement.

Zondag gaan we. Die dag willen we het liefst aan het strand eten, iemand hier nog tips welk restaurant aan de boulevard goed is (hoeft niet heel bijzonder, maar gewoon goed en lekker en met een leuke sfeer).
Wel een beetje late reactie, maarer zullen vast (net als ik) nog geintereseerde mensen op komen op zoek naar een romantisch hotel aan zee.

Daarom een tip: er zijn teenwoordig hele mooie slaapstrandhuisjes. Dat zijn vakantiehuisjes aan zee voor een romantisch weekendje weg of gewoon als bijzondere overnachtingen. Dit jaar heb je zelfs een die hotelservice aanbied. Zo'n huisje aan zee kan dus perfect doorgaan als romantisch hotel. Op de site van slaapstrandhuisjes Nederland staan er een heleboel. De strandhuisjes met hotelservice staan in Wijk aan Zee: http://strandhuisjes.info/huisje_aan_zee.html

Lees vooral ook de ervaringen! Die zijn allemaal heel positief.

Succes voor wie nog op zoek is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven