Rome & Rimini combineerbaar?
zondag 3 april 2011 om 18:30
Hoi allemaal,
Wij zitten aan een aantal dagen Rome te denken ergens in dit jaar. Nu vroeg ik mij af of dit ook met een deel strandvakantie te combineren is, bijvoorbeeld Rimini. Ik heb al gezien dat er een bus van Rome naar Rimini gaat. Is dit een beetje te doen of kunnen we beter voor een losse stedentrip gaan en dan een andere keer een strandvakantie doen? Een vakantie naar Rimini met 1 dag Rome als excursie is geen optie. Tips voor andere leuke badplaatsen zijn ook welkom.
Wij zitten aan een aantal dagen Rome te denken ergens in dit jaar. Nu vroeg ik mij af of dit ook met een deel strandvakantie te combineren is, bijvoorbeeld Rimini. Ik heb al gezien dat er een bus van Rome naar Rimini gaat. Is dit een beetje te doen of kunnen we beter voor een losse stedentrip gaan en dan een andere keer een strandvakantie doen? Een vakantie naar Rimini met 1 dag Rome als excursie is geen optie. Tips voor andere leuke badplaatsen zijn ook welkom.
zondag 3 april 2011 om 19:26
zondag 3 april 2011 om 19:34
Rimini is heel erg druk en heel erg duur! Wij zijn er een jaar of 6 geleden een weekje geweest en dat vond ik al te lang. Het enige voordeel vond ik dat Venetië lekker dichtbij lag, want dat wilde ik altijd al zien. Helaas ben ik verder niet zo bekend met Italiaanse badplaatsen, maar persoonlijk vond ik Rimini echt niks.
maandag 4 april 2011 om 00:20
Ik vond Rimini ook echt 3 keer niets, want ik vond het ordinair en super toeristisch, net zoiets als Lloret de Mar. Ik zou dus zeker voor een andere badplaats kiezen.
Rome vond ik wel een heerlijke stad en daar ben je al gauw 4 à 5 dagen zoet mee en in de buurt van Rome is ook een kust en dan kun je bijv. naar de badplaats Lido di Ostia gaan. Dat ligt op 30 kilometer van Rome.
Rome vond ik wel een heerlijke stad en daar ben je al gauw 4 à 5 dagen zoet mee en in de buurt van Rome is ook een kust en dan kun je bijv. naar de badplaats Lido di Ostia gaan. Dat ligt op 30 kilometer van Rome.
maandag 4 april 2011 om 09:50
Tja we hebben Lloret en Cherso ook overleefd. (altijd buiten het centrum op de meest leuke plekjes gezeten) Ik ken geen andere badplaatsen, Rimini leek me wel aardig.
Iris, daar is geen strand toch die kant op?
Iemand enig idee hoe we het makkelijkst bij een badplaats komen, gewoon met die bus of toch een trein? Een dag of 4 a 5 is inderdaad de bedoeling voor Rome. Wat ik het grootste nadeel van zelf iets regelen is, is dat je dan in de badplaats niet op een hostess ofzo terug kunt vallen, aan de andere kant hebben we in cherso ook een losse excursie geboekt via zo`n bureautje dus dat zal daar niet anders zijn.
Iris, daar is geen strand toch die kant op?
Iemand enig idee hoe we het makkelijkst bij een badplaats komen, gewoon met die bus of toch een trein? Een dag of 4 a 5 is inderdaad de bedoeling voor Rome. Wat ik het grootste nadeel van zelf iets regelen is, is dat je dan in de badplaats niet op een hostess ofzo terug kunt vallen, aan de andere kant hebben we in cherso ook een losse excursie geboekt via zo`n bureautje dus dat zal daar niet anders zijn.
maandag 4 april 2011 om 10:28
Ja hoor, Rome ligt vlakbij de Tyrreneese Zee en Lido di Ostia is een hele bekende badplaats waar de Italianen zelf ook graag op vakantie gaan en de mensen uit Roma dagtripjes naar toe doen.
Ik zat zelf op een camping bij Lido die Ostia (het strand was op loopafstand) en dan ging ik met een rechtstreekse trein zo binnen een kwartiertje ofzo naar Rome.
Vlakbij Lido di Ostia is de opgraving Ostia Antica (een soort van Mini Pompeï) en dat was ook een heel leuk dagtripje.
Ik zat zelf op een camping bij Lido die Ostia (het strand was op loopafstand) en dan ging ik met een rechtstreekse trein zo binnen een kwartiertje ofzo naar Rome.
Vlakbij Lido di Ostia is de opgraving Ostia Antica (een soort van Mini Pompeï) en dat was ook een heel leuk dagtripje.
maandag 4 april 2011 om 10:40
Riccione is een dorp dat vrijwel tegen Rimini aanligt, maar net een beetje anders is. Het is iets mondainer en minder schreeuwerig, en de stranden zijn rustiger. Ik zou daar een appartement of hotel nemen. Met de bus ben je zo in Rimini; de oude binnenstad is echt een aanrader om eens rond te wandelen hoor! De meeste vakantiegangers komen daar helemaal niet, die blijven aan het strand en de winkelstraten daar.
Cattolica is een dorpje dat weer aan Riccione grenst, dat is nog rustiger. Maar ook wel een beetje voor oude mensen, haha. Althans, in de tijd dat ik veel in die contreien kwam (jaar of 10 geleden).
Met de trein van Rimini naar Rome en vice versa is prima te doen en een mooie rit. Ik zou niet voor een dagje op en neer gaan inderdaad, minstens een paar dagen in Rome blijven hoor.
Ik heb de treinreis een paar keer gemaakt, zowel via Bologna als via Ancona (plaatsen waar je dan moet overstappen). Via Bologna met een TGV, die ook langs Florence kwam en in een uurtje of 2,5/3 in Rome was. Prachtige tocht. Via Ancona met een normale trein door Le Marche etc, ook echt prachtig.
Zo vloog ik meestal op Rome (zijn altijd goedkope tickets naartoe te krijgen), bleef daar twee dagen en reisde dan door naar omgeving Rimini, na vakantie daar weer per trein naar Rome om daar weer twee dagen te blijven, en dan weer naar huis vliegen.
xYella.
Cattolica is een dorpje dat weer aan Riccione grenst, dat is nog rustiger. Maar ook wel een beetje voor oude mensen, haha. Althans, in de tijd dat ik veel in die contreien kwam (jaar of 10 geleden).
Met de trein van Rimini naar Rome en vice versa is prima te doen en een mooie rit. Ik zou niet voor een dagje op en neer gaan inderdaad, minstens een paar dagen in Rome blijven hoor.
Ik heb de treinreis een paar keer gemaakt, zowel via Bologna als via Ancona (plaatsen waar je dan moet overstappen). Via Bologna met een TGV, die ook langs Florence kwam en in een uurtje of 2,5/3 in Rome was. Prachtige tocht. Via Ancona met een normale trein door Le Marche etc, ook echt prachtig.
Zo vloog ik meestal op Rome (zijn altijd goedkope tickets naartoe te krijgen), bleef daar twee dagen en reisde dan door naar omgeving Rimini, na vakantie daar weer per trein naar Rome om daar weer twee dagen te blijven, en dan weer naar huis vliegen.
xYella.
maandag 4 april 2011 om 19:26
Flashy, ik weet niet of je d etip van mij voor Sorrento/Amalfikust was vond?
Is echt eens schitterende omgeving.
Je kunt van Rome met de trein naar Napels, dan stap je over op de Circumvesuviana-trein, die o.a. naar Sorrento gaat.
Vanaf daar kun je ook een keer met het openbaar vervoer naar de Vesuvius, naar Pompeii, naar Napels, met een bus langs de Amalfikust (een van de mooiste kustwegen van Europa) met mooie plaatjes en naar het strand in Sorrento. En je kan daarvandaan met de boot naar eilanden zoals Capri en Ischia. Volgnes mij goed te doen zonder hostess ofzo hoor!
Is echt eens schitterende omgeving.
Je kunt van Rome met de trein naar Napels, dan stap je over op de Circumvesuviana-trein, die o.a. naar Sorrento gaat.
Vanaf daar kun je ook een keer met het openbaar vervoer naar de Vesuvius, naar Pompeii, naar Napels, met een bus langs de Amalfikust (een van de mooiste kustwegen van Europa) met mooie plaatjes en naar het strand in Sorrento. En je kan daarvandaan met de boot naar eilanden zoals Capri en Ischia. Volgnes mij goed te doen zonder hostess ofzo hoor!
Everytime you make a typo, the errorists win.
maandag 4 april 2011 om 19:29
maandag 4 april 2011 om 19:40
quote:infojunk schreef op 04 april 2011 @ 19:29:
Iris, Ostia Antica is inderdaad erg leuk
Persoonlijk zou ik voor een strandvakantie niet snel naar Lido di Ostia gaan.
Er is wel een stuk openbaar strand, maar het grootste gedeelte is privéstrand. Voordeel is dat het wel lekker dichtbij Rome is...Serieus? Ik liep gewoon door en ging ergens liggen. Zou ik illegaal ergens gelegen hebben?
Iris, Ostia Antica is inderdaad erg leuk
Persoonlijk zou ik voor een strandvakantie niet snel naar Lido di Ostia gaan.
Er is wel een stuk openbaar strand, maar het grootste gedeelte is privéstrand. Voordeel is dat het wel lekker dichtbij Rome is...Serieus? Ik liep gewoon door en ging ergens liggen. Zou ik illegaal ergens gelegen hebben?
maandag 4 april 2011 om 19:56
Sluit me aan bij infojunk en zou absoluut naar het zuiden doorreizen. De Amalfikust is prachtig! Sorrento is mij persoonlijk iets te toeristisch maar de dorpjes daar omheen zijn met de circumvesiviana goed bereikbaar en veel rustiger. Als je niet zo ver door wilt reizen kun je misschien in de buurt van Sperlonga of Gaeta iets zoeken.
En Lido di Ostia lijkt mij voor een strandvakantie ook helemáál niet leuk. Eén dagje vond ik al te veel van het goede - ben gauw weer terug in het treintje naar Ostia Antica gestapt!
En Lido di Ostia lijkt mij voor een strandvakantie ook helemáál niet leuk. Eén dagje vond ik al te veel van het goede - ben gauw weer terug in het treintje naar Ostia Antica gestapt!
dinsdag 5 april 2011 om 10:20
Ja, is prima te doen. Ben vorig jaar in Cattolica geweest en hoewel ik het eigenlijk helemaal niet zo erg op die badplaatsen heb, vond ik het leuker dan Rimini. Twee jaar geleden richting het zuiden, naar de Amalfikust, Sorrento enz. Tevens een dag Napels gedaan, Capri en Pompeii.
Ik zou ook inderdaad vanaf Rome, richting het zuiden gaan reizen, is werkelijk prachtig daar.
Ik zou ook inderdaad vanaf Rome, richting het zuiden gaan reizen, is werkelijk prachtig daar.
woensdag 12 juni 2013 om 17:19
Ik zou niet naar Rimini gaan, heel toeristisch en veel jongeren die voor een zuipvakantie komen. Zoals iemand al zei kan je beter naar het zuiden gaan, naar de Amalfi kust. Ook wel toeristisch, maar niet van dat goedkope massale toerisme als in Rimini. In Rome zou ik niet naar het strand gaan (Ostia). Vies water en vieze stranden, er is eigenlijk ook niemand die daar zwemt. Je zou anders misschien ook nog de boot kunnen nemen vanaf Civitavecchia (ten noorden van Rome) naar Sardinië.
Trein is handiger dan de bus, omdat je de bus van tevoren moet boeken.
Trein is handiger dan de bus, omdat je de bus van tevoren moet boeken.
woensdag 12 juni 2013 om 17:30
woensdag 12 juni 2013 om 17:56
quote:lone84 schreef op 12 juni 2013 @ 17:07:
Vraagje: wat is de handigste manier om naar rimini te gaan vanuit rome? Is er bijv een directe treinverbinding?http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner
Zelf invullen: van Roma Termini naar Rimini.
Uitkomst: 3,5 à 4 uur met de trein, overstappen in Bologna.
Vraagje: wat is de handigste manier om naar rimini te gaan vanuit rome? Is er bijv een directe treinverbinding?http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner
Zelf invullen: van Roma Termini naar Rimini.
Uitkomst: 3,5 à 4 uur met de trein, overstappen in Bologna.