Rome & Rimini combineerbaar?

03-04-2011 18:30 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij zitten aan een aantal dagen Rome te denken ergens in dit jaar. Nu vroeg ik mij af of dit ook met een deel strandvakantie te combineren is, bijvoorbeeld Rimini. Ik heb al gezien dat er een bus van Rome naar Rimini gaat. Is dit een beetje te doen of kunnen we beter voor een losse stedentrip gaan en dan een andere keer een strandvakantie doen? Een vakantie naar Rimini met 1 dag Rome als excursie is geen optie. Tips voor andere leuke badplaatsen zijn ook welkom.
Als je Rimini beu bent, doe dan een uitstapje naar Ravenna. Kan makkelijk met de trein en het is echt een prachtige stad!
Kun je ook met de trein naar de Amalfi kust?
Je kunt met de trein tot Sorrento of Salerno komen en vanaf daar zul je met de bus verder moeten.
of met de boot!
Zijn er ook badplaatsen die makkelijker met het openbaar vervoer bereikbaar zijn? En hebben jullie misschien nog tips voor hotels/b&b's/appartementen?
Ik ben laatst bij Pescara geweest, aan de Adriatische kust. Daar ben je vanuit Rome denk ik binnen een uurtje of 2 per trein. Pescara ligt volgens mij net onder de 'duur-grens', ik vond de prijzen heel erg meevallen. Ik zat in Montesilvano, dat grenst aan Pescara, en heel erg geschikt is voor een weekje strand. Superleuke stranden, kilometers kuststrook, en strandtentjes in alle soorten en maten, helderblauwe zee... Vroeger ging ik altijd naar Rimini/Riccione, maar hier vond ik het er op het strand toch leuker.

Een auto huren voor een weekje is ook niet zo heel duur, dan rij je vanuit Rome lekker zelf naar de kust?

Ik ben ook wel eens in Calabrië geweest, destijds ook vanuit Rome per trein. Daar ben je wel flink wat uurtjes mee zoet, maar als je treinreizen leuk vindt hoeft dat natuurlijk geen punt te zijn. Er zijn heel leuke kleine baaitjes overal en de zee is er ook prachtig. En het is er niet duur.
Wat leuk dat er een topic van mij omhoog gehaald is.

Wij zijn nog steeds niet geweest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven